joran vd sloot neergestoken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:21

Amaris schreef:
verootjoo schreef:
Ik ben het ook met je eens hoor... Kan dat ook niet denken. En het verbaast me dat mensen maar ook zomaar alles zeggen wat ze denken.
Nogmaals.... Joran zal je kind maar zijn, hij heeft ook een moeder die ondanks zijn daden toch van hem houdt gewoon omdat het haar kind is.

Mja, tja. die dode meisjes hadden ook een moeder die heel veel van hen hield.

Huh... Begrijpend lezen idd...? Of is het inlevingsvermogen wat er mist? Ik zeg toch nergens dat het niet uitermate verschrikkelijk is wat die meiden overkomen is.
Ik doel erop dat je als moeder maar overal zal lezen wat iedereen je kind toewenst... En dat het in sommige gevallen beter is om sommige gedachten voor jezelf te houden.

Amaris

Re: joran vd sloot neergestoken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:41

Ik zie niet in waarom. Joran heeft afschuwelijke dingen gedaan, en dat mensen er nou niet heel erg van ondersteboven raken dat hem iets overkomt vind ik niet meer dan logisch.

Feit dat hij dit bij zichzelf heeft gedaan is alleen maar weer bewijs dat het mannetje écht niet spoort.

Dat kan inderdaad heel naar zijn voor zijn moeder om te lezen, maar de ellende waarin zij nu waarschijnlijk nog steeds zit, dat is toch eerst en vooral de verantwoordelijkheid van haar verknipte zoontje.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:24

Ik vind helemaal niets! Wil helemaal niet meer aan dit individu herinnert worden. Niet in de krant, niet op tv. Als heel NL dit nou heeft, komt het ook niet meer in de krant en op tv.
Zolang we hem doodzwijgen bestaat ie niet!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:08

Arc_En_Ciel schreef:
Zichzelf neergestoken? Kom op joh. Deze vent is gewoon ziek, die kun je niet eens iets slechts toewensen.
Ik vind een prikje hier echt niet inhumaan hoor. Dit is toch ook niks? Hij steekt zichzelf voor de media. Wat is het volgende? Doen alsof hij ebola heeft?

Ik denk niet eens dat hij weet dat dat heerst :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:48

verootjoo schreef:
Huh... Begrijpend lezen idd...? Of is het inlevingsvermogen wat er mist? Ik zeg toch nergens dat het niet uitermate verschrikkelijk is wat die meiden overkomen is.
Ik doel erop dat je als moeder maar overal zal lezen wat iedereen je kind toewenst... En dat het in sommige gevallen beter is om sommige gedachten voor jezelf te houden.

er zullen wel meer moeders rondlopen in de wereld die het haar uit het hoofd trekken over hun kind en er alles over lezen in de krant..

ik bedoel, neem nu gerard joling of Gordon.. beiden bedoelen ze weinig kwaad.. Gordon heeft niet zo'n lekker karakter.. maar ze laten in ieder geval nog geen meisjes verdwijnen of rijgen ze aan messen.. Toch vind iedereen het nodig om gal over ze te spuwen en ze met de grond gelijk te maken..

of de regering? ze nemen niet altijd populaire beslissingen, maar worden wel de grond in getrapt op fora.. toch hebben ze geen moord op hun geweten..

deze mensen hebben ook allemaal een moeder die mee kan lezen.. en deze mensen hebben niet eens iets verschrikkelijks gedaan..

als je iets doet waardoor je een beroemd of beruchtheid wordt, leef je nu eenmaal in een glazen huis.. iedereen heeft er een mening over en vind dat deze geuit mag worden..

in mijn ogen is het feit dat Joran familie heeft die van hem houd, geen reden om daarom je mond te moeten houden.. als er iemand is die op zich besproken mag worden om de wreedheden die hij bezigt is het hem wel. wedden dat dutroux ook ouders had die het pijnlijk vonden wat er gebeurde rondom hem? Nee ik vergelijk de twee niet in hun daden (sterker nog ik had eerst willen neerzetten dat Hitler ook ouders heeft gehad en de eerste het eerste de beste Kukukuxclan lid ook.. maar dan krijg ik half bokt denk ik over mij heen dat die twee heel verschillende dingen zijn etc en krijgen we hele andere discussies).. iemand die wandaden pleegt zal altijd besproken worden en straft daarmee zelf zijn familie.. dat doen wij niet voor hem.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:44

Jeetje wat een reactie's.
Ieder mens heeft recht op leven ongeacht zijn of haar daden. Ik keur absoluut zijn woorden en daden niet goed,
maar wat hier wordt neer gezet vind ik net zo belachelijk.

Ik snap best dat mensen elkaar de dood wensen uit haat of wraak. Maar de kunst is om ook met je vijanden samen op deze aardbol te leven.
Dit is een van de moeilijkste dingen. Oorlogen en andere gruwelijke daden (IS) zijn hier een goed voorbeeld van. Willen we dit dan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:56

Resfeber schreef:
Jeetje wat een reactie's.
Ieder mens heeft recht op leven ongeacht zijn of haar daden. Ik keur absoluut zijn woorden en daden niet goed,
maar wat hier wordt neer gezet vind ik net zo belachelijk.

Ik snap best dat mensen elkaar de dood wensen uit haat of wraak. Maar de kunst is om ook met je vijanden samen op deze aardbol te leven.
Dit is een van de moeilijkste dingen. Oorlogen en andere gruwelijke daden (IS) zijn hier een goed voorbeeld van. Willen we dit dan?

mijn reactie is vooral omdat op andere draadjes er veel ernstigere verwensingen staat..
tot en met 'ik zal diegene wel even als ik hem zie of ken'.

hier wordt alleen aangegeven dat er geen medelijden is,
tot ze hadden wel harder mogen toeslaan.. iets dat ik persoonlijk niet zomaar zal zeggen over iemand, noch de behoefte aan heb.. maar in dit geval in tegenstelling tot andere draadjes kan ik mij voorstellen dat mensen zo reageren.

het 'je moet niet zeggen want het kan iemands familie zijn'. dat is hetgeen waar mijn reactie op was.

mijn gedachte was niet 'jammer dat het niet dieper was/afgemaakt is'.. maar dit is compleet onmogelijk, twee maal gestoken worden en tweemaal slechts een steekwond terwijl een beetje gedetineerde die iemand echt weg wil hebben echt wel weet hoe je iemand aanvalt, een aanval als ze je echt naar het leven staan overleef je niet. hierdoor heb ik het vermoeden dat hij het heeft laten doen, of zelf gedaan heeft om overplaatsing te krijgen..

de vraag in dit topic is, wel of geen medeleven.. voor mij simpel geen medeleven, hij heeft ook op geen enkele wijze mededogen of enig wroeging getoond voor de gepleegde moord en/of nabestaanden. moet ik dan medeleven tonen omdat hij gestoken is? ik zeg niet, steek hem maar neer.. maar hij is zelf regelrecht op de bajes aangekoerst en hoe dom ben je om iemand te vermoorden als je al moordverdachte bent? hij had op allerlei wijze niet in die bajes hoeven te belanden.. die 'tweede' moord niet plegen, zich aan de regels houden in de andere bajes.. maar nee, hij heeft zichzelf in deze situatie gemanouvreerd en dan heb ik geen medeleven als hij mensen tegenkomt die blijkbaar net zulke sociall skills hebben als hemzelf.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:24

2cm dat is kietelen haha.

Steken ze m lekker dood. Kan mij het verotten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:44

Wat ik niet snap, is waarom hij altijd weer in het nieuws moet komen. Er zitten zoveel mensen nederlanders vast, ook in andere landen en daarvan zijn er ook mensen neergestoken. Wordt daar iets over vermeld op het nieuws? Nee. Waarom dan wel bij deze kerel? Ugh. :n

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:07

@elenaMM77: Mijn reactie is ook helemaal niet op jouw reactie er boven gericht.
Gewoon mijn mening toen ik in het algemeen dit topic door las. :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:21

Meer mensen die de fotos hebben gezien bij rtl boulevard? Schrammetjes zijn het :=

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:25

Dat t mensen kan boeien dat hij neergestoken is t kan mij echt niet intresseren

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:30

-O- -O-
Had wat dieper gestoken Joran...

Sorry maar zulke mensen gun ik het leven niet

Hij had de ballen om zelf ook levens af te nemen. Karma :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:44

MDJ schreef:
Meer mensen die de fotos hebben gezien bij rtl boulevard? Schrammetjes zijn het :=

Ja hij is gekieteld hihi

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:58

Tessa_93 schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Zichzelf neergestoken? Kom op joh. Deze vent is gewoon ziek, die kun je niet eens iets slechts toewensen.
Ik vind een prikje hier echt niet inhumaan hoor. Dit is toch ook niks? Hij steekt zichzelf voor de media. Wat is het volgende? Doen alsof hij ebola heeft?

:+ Nu je het zegt. Is maar beter ook, straks zorgt hij er nog voor dat de hele gevangenis ontruimd wordt ofzo.. :=

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 00:45

Ik geloof naar aanleiding van de foto's nu helemaal niks meer van het feit dat hij aangevallen is :n

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:56

vraagje,

waarom is hij eigenlijk gestopt met zijn hongerstaking?
vond dat eigenlijk wel een humane oplossing, eigen keuze en was eigenlijk m stilletjes aan het toejuichen
vooral doorgaan.

bedoel principe is principe voor een echte hongerstaker..

vermoed dat hij honger kreeg?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 01:11

Het is in veel buitenlandse gevangenissen best gebruikelijk om jezelf te verwonden, zodat je naar de ziekenboeg mag. Dan ben je dan even verlost van je celgenoten die je bedreigen, in elkaar slaan en/of verkrachten. Dat is zelfs in Amerika zo.

Hoewel ik in het geval van Joran toch ook denk dat deze actie meer was bedoeld om de media te beïnvloeden zodat hij overgeplaatst zou worden, in feite is dat niet zo heel veel anders. Het zegt in ieder geval wel iets over de omstandigheden daar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 01:41

LindyH schreef:
. Het zegt in ieder geval wel iets over de omstandigheden daar.

in zo'n geval vind ik het wel een geval 'zint eer gij begint'.
natuurlijk kun je zomaar in zo'n omstandigheid terecht komen door een ongelukkige samenloop van omstandigheden..

maar dat is in dit geval niet het geval in mijn ogen.. hij had al een historie.. is vrij man als hij dat land binnengaat.. pleegt daar een moord.. wordt veroordeeld, en in plaats van je gedeisd te houden en je omstandigheden zo goed mogelijk te krijgen en met dat in de hand proberen om je situatie misschien nog verder te verbeteren, gaat hij vanaf het begin tegen de regels in, trouwt en prikt gelijk de vrouw ook maar zwanger en vervolgens is hij verbolgen als de maat op een gegeven moment vol is en hij naar een zwaardere gevangenis wordt gestuurd waar de omstandigheden slechter zijn (en reken maar dat hij dat inmiddels wel wist.. gevangen praten onderling over regimes)..

vervolgens een hongerstaking, zonder resultaat blijkbaar en niet doorgezet.. en nu dan ineens neergestoken..

natuurlijk zijn de omstandigheden daar verrot.. en zeker in die bajes.. maar ik denk dat er mensen in die bak zitten die wel degelijk onze medeleven verdienen vele malen meer dan jongetje van der sloot die er nog steeds op lijkt te vertrouwen dat zijn goede naam hem wel betere omstandigheden zal bezorgen.

laat hem zich eerst eens schikken in zijn lot, zijn hoofd buigen en zijn stinkende best doen om iets voor de mensheid te betekenen (dat kan ook vanuit de bak).. dan kan ik medeleven overwegen als er niets veranderd aan zijn regime.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 01:56

Ik zeg ook niet dat ik medelijden heb, maar ik wil alleen zeggen dat het jezelf verwonden op zichzelf niet een hele rare actie is. Dat is gewoon een beproefd middel in zo'n gevangenis. Daar hoef je geen Joran vd Sloot voor te heten om dat te doen.

Dat hij daar dat meisje zwanger heeft gemaakt en er vervolgens mee getrouwd is (lijkt mij de meest waarschijnlijke volgorde :o ) vind ik zelf aparter, hoewel dat ook vast vaker voor zal komen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:00

moyra schreef:
Ik geloof naar aanleiding van de foto's nu helemaal niks meer van het feit dat hij aangevallen is :n

Hij kreeg honger denk ik :')

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:00

Je moet toch wat als je in een gevangenis zit zonder uitzicht.
Als ik in zijn schoenen stond zou ik ook van alles proberen wat misschien de situatie kan veranderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:06

Hij mag van mij wel overgeplaatst worden hoor, tussenstop Amerika en dan op death row plaatsen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:09

Tessa_93 schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Is bovendien ook een beetje lastig om te simuleren :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:34

xxCYNNxx schreef:
Is bovendien ook een beetje lastig om te simuleren :D

Je weet het nooit met Joran van der Sloot :+

Het zou me eerlijk gezegd ook niks verbazen als hij Flores alleen zou hebben vermoord om niet in Amerika terecht te komen en de doodstraf te krijgen.
Nu hij dat kind heeft en getrouwd is met die vrouw, heeft hij volgens mij ook recht op de Peruaanse nationaliteit. Zou dat ook meespelen in waar hij terechtkomt?

Ik weet het verder niet hoor, maar het zou zomaar kunnen dat die vrouw gewoon deel uitmaakt van zijn 'plannetje' om alles naar zijn zin te laten gaan.

Die kinderen krijgen trouwens ook nooit een normaal leven, dat is misschien nog wel het ergste van dit hele gevangenis-verhaal. Op die manier krijg je nieuwe gekken met als 'excuus' dat ze nooit geaccepteerd zijn geweest in de gemeenschap.