Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nies_ schreef:Klopt, maar ik vind het onzin. Je kunt overal wel negatieve dingen in zien.
verootjoo schreef:nou, ik maak altijd oogcontact met mensen en groet zeZij loopt echt in een luchtbubbel ofzo... alsof ze alleen op de wereld is, maar dat ben je nou eenmaal niet, dus kun je net zo goed aardig zijn voor je medemens
xAlice schreef:verootjoo schreef:nou, ik maak altijd oogcontact met mensen en groet zeZij loopt echt in een luchtbubbel ofzo... alsof ze alleen op de wereld is, maar dat ben je nou eenmaal niet, dus kun je net zo goed aardig zijn voor je medemens
Altijd? Jij bent nooit eens met je gedachte ergens anders? Of gewoon een beetje chagrijnig?
Als ik niet nadenk heb ik niet automatisch een glimlach op mijn gezicht en kijk ik ook niemand aan. ZOu niet weten wat daar onbeleefd aan is.
ElineS schreef:Ik vind het best schokkend hoe makkelijk iedereen er over denkt... En dan dus zoveel vrouwen.
Kijk, in mijn dorp in Drenthe begroeten we elkaar ook. Ik zeg goedendag tegen iedereen. Hier in Groningen, in mijn buurt, als ik de hond uitlaat is het ook een goedemorgen, goedemiddag etc naar buurtbewoners. Dat hoort, dat is sociaal, dat is niet erg.
Maar in de stad, waar ik gewoon rondloop omdat ik winkel of onderweg ben naar iets, of in de avond uitga, ben ik er niet van gediend om te worden aangesproken.
Ze spreken je aan met "Schatje schatje" en als je niet reageert ben je een arrogante bitch, een slet of preuts. Reageer je wel met een hallo terug, omdat je beleefd bent, staan ze ineens naast je, omdat je ze in hun ogen uitgenodigd hebt om met je te praten. Iets waar ik echt geen trek in heb.
Daarom dat ik het nu ook gewoon negeer. Te vaak dat ik erop inging, om 'beleefd' te zijn en ze vervolgens naast me stonden..
Ze zeggen geen hallo of fijne avond om jouw een fijne avond te wensen. Daar gaat het ze niet om. Ze denken niet aan jouw of jouw fijne avond. Ze spreken die woorden misschien wel uit; fijne avond, maar het heeft die lading absoluut niet. Het gaat ze erom dat jij een reactie terug geeft, zodat zij denken dat ze het recht hebben om naar je toe te wandelen en je verder lastig te vallen, in de hoop dat jij het lustobject bent die ze willen hebben.
En dat is anders dan de begroeting van de bouwvakker (gefluit), de buurtbewoner of de mensen in het dorp in Drenthe...
Mensen die cat callen, zoals het heet, hebben een doel... En het doel is niet om jouw een compliment te geven, een leuke avond te wensen of het jouw op welke manier dan ook leuk te maken. Het doel is voor hun eigen ego en dat is het grote verschil met een normale leuke begroeting.
Dus nee, dat iemand naast jouw loopt en zegt "Why aren't you talking to me. It's because I'm ugly right. Will you talk to me if I give my number" etc, dat is niet grappig, dat is niet goed. Zij geeft het signaal af van nee, rot de f*ck op en hij respecteert dat niet en gaat door. Daar is niets grappigs aan.
Dat is beangstigend voor sommigen.
Ik vind het bijna schokkend hoe luchtig het door sommigen word opgevat. Dan begrijp je het verschil tussen gewoon begroeten en cat callen absoluut niet.
verootjoo schreef:sorry hoor, maar door goed te keuren dat mensen je groeten met 'have a nice day' 'How are you' en 'God bless you' leg je de weg open naar aanrandingen en verkrachtingen?Dat is nou nooit mijn intentie als ik iemand groet...
mick75 schreef:Voor de dames die vinden dat je maar terug moet groeten. Je loopt in gedachten, er is net iets gebeurd in jouw leven waardoor je even geen behoefte hebt aan andere mensen en groet niet terug. Mogen andere mensen dan maar gewoon een groet van jou opeisen? Daarmee dus impliciet zeggende dat wat er ook met jou aan de hand is, het minder belangrijk is dan het feitje dat zij op dat moment aandacht willen van jou, als nota-bene wildvreemde?
Door dit gedrag goed te keuren en zelfs de schuld bij de vrouw te leggen, leg je indirect, zoals Eline al perfect weergeeft, de weg open voor openlijke aanrandingen en verkrachtingen. Er zijn geen excuses voor de mannen die haar benaderen. Met haar houding is helemaal niets mis, ze heeft het volste recht zo door de stad te lopen als zij wil, zolang ze de wet niet overtreed. En dat doet ze niet.
Ook als vrouw zijnde mag je gewoon over straat lopen, zonder dat je constant iedereen om je heen gedag hoeft te zeggen, je bent ook niet verplicht met een open en gezellig gezicht over straat te lopen en je bent ook niet verplicht om iedereen die iets tegen je zegt te antwoorden. En sterker nog, als je in een van die dingen geen zin hebt, geeft dat de ander niet het recht om maar een reactie van jou op te eisen.
k_m schreef:Uh wat een discussie jullie moeten allemaal maar eens naar Oostenrijk gaan, als je daar niet hallo zegt ben je een rare. Mentaliteit doet ook een hoop
Citaat:. Ze denken niet aan jouw of jouw fijne avond. Ze spreken die woorden misschien wel uit; fijne avond, maar het heeft die lading absoluut niet. Het gaat ze erom dat jij een reactie terug geeft, zodat zij denken dat ze het recht hebben om naar je toe te wandelen en je verder lastig te vallen, in de hoop dat jij het lustobject bent die ze willen hebben.
beatje schreef:In belgie gaan wonen,daar zeggen mensen bijvoorkeur niks tegen elkaar.Behalve de marokanen, die iedereen met een korte rok voor prutsmuts uit maken.Maar daar mag jij dan weer geen opmerking over maken want dan ben je een racist
Nayomie schreef:Het verschil met deze vrouw is, is dat die 0,0 aan oogcontact maakt en daarmee wil zeggen, laat mij met rust.
Ayasha schreef:![]()
Nies_ schreef:Klopt, maar ik vind het onzin. Je kunt overal wel negatieve dingen in zien.
![]()
![]()
IMO is DAT "het" probleem van tegenwoordig.
Mensen -vrouwen- willen respect, willen emanciperen en dat is mooi en helemaal geweldig was het niet zo dat ze er zo ver in doordraven dat het geen respect en emancipatie meer is maar gewoon op handjes gedragen worden en liefst nog met een fluwelen kussen onder hun gat. Denkt men werkelijk dat een man géén opmerkingen krijgt als die tien uur door NY loopt? Zijn jullie allemaal zo ontzettend uitzonderlijk en speciaal dat jullie denken dat enkel jullie opmerkingen krijgen die niet gewenst zijn?
Jammer dat iets wat goed zou moeten zijn tot verzuring leidt omdat men geen grens heeft, altijd maar meer wil.