PVV weer grootste in de peiling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: PVV weer grootste in de peiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:23

volgens mij begrijp niemand hier hoe ons partijenstelsel werkt....er kan nooit 1 partij aan de macht komen namelijk

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:33

geerke schreef:
volgens mij begrijp niemand hier hoe ons partijenstelsel werkt....er kan nooit 1 partij aan de macht komen namelijk

Daarom zeg ik ook, kleine kans hij aan de macht komt: niemand wil met de pvv samenwerken.

Even op andere persoon die mij heeft gequote:
Dus niemand mag meer emigreren? Met emigreren bedoel ik mensen, ook uit islamitische landen, die hier komen werken, wonen en taal leren spreken. Dat zijn er genoeg. Als je hier op je gat gaat zitten voor een uitkerinh en niet eens probeert te werken, is het een ander verhaal.
En geen vluchtelingen meer? Wow, waar is hulp voor de medemens gebleven?

Nu terug naar gulden betekend inflatie. Nu grenzen dicht is slecht voor handel. DEZE plannen van meneer Wilders gaan NL dus niet helpen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:48

Geryon schreef:
Gadverdamme jullie zijn juist se racisten. Om zo te praten over de pvv kiezers, bah.

De definitie van het woord 'racisme' is weer helemaal zoek. Alsof je aan de buitenkant aan iemand kan zien of diegene PVV'er is :') behalve dat ze vaak gezichten trekken alsof iemand poep onder hun neus schuift O:) O:) O:) O:) nee sorry, je hebt gelijk, je mag iemand niet beoordelen op hun politieke voorkeuren. wel op het napraten van een geblondeerde chimpansee ok nee sorry nu stop ik

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:55

Qua persoon wordt ik ook niet 'blij' van Wilders hoor.
Zijn uitspraken vind ik ook te populistisch, ik ben nog altijd benieuwd hoe het gegaan zou zijn als Fortuyn nog geleefd zou hebben.
Hij had imo toch ongeveer dezelfde ideeën, maar bracht het allemaal wat intelligenter/tactischer...
Maar goed, dat zullen we nooit weten!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:59

Bambolina schreef:
Geryon schreef:
Gadverdamme jullie zijn juist se racisten. Om zo te praten over de pvv kiezers, bah.

De definitie van het woord 'racisme' is weer helemaal zoek. Alsof je aan de buitenkant aan iemand kan zien of diegene PVV'er is :') behalve dat ze vaak gezichten trekken alsof iemand poep onder hun neus schuift O:) O:) O:) O:) nee sorry, je hebt gelijk, je mag iemand niet beoordelen op hun politieke voorkeuren. wel op het napraten van een geblondeerde chimpansee ok nee sorry nu stop ik

Discriminatie dan.. Het is allemaal een pot nat.

Wat ik bedoel, heeft kirsha ook gepost :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:02

Ja ok racisme en discriminatie is éen pot nat ok dan nee is goed hoor :')

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:07

Kirsha schreef:
Ongelooflijk wat een hypocrisie in dit topic :') Mensen roepen dat Geert Wilders discrimineert en een hele bevolkingsgroep wegzet en ondertussen wel PVV-stemmers de grond in boren. Hoe dubbel wil je het hebben.

Ik vind dit wel een beetje een simpele wanhoopskreet. Er zijn in het begin van het topic wel uitspraken gedaan over de verwachte intelligentie van PVV stemmers. Maar verder is dit topic een nette discussie. Tussen voor en tegenstanders. En aangezien beide er zijn, zullen de meningen daarover verdeelt zijn. Dat moet je je realiseren en accepteren in een discussie forum.
Als de mening van een ander je niet aanstaat hoef je nog niet zo te reageren.
edit: ik bedoel voornamelijk de reactie van Geryon.....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:12

Mag je vinden. Ik zeg niet dat iedereen zo reageert, maar ik vind er inderdaad voornamelijk op de eerste pagina een aantal reacties tussen zitten waaruit wel blijkt dat er vaak maar wat geroepen wordt. Je zal ongetwijfeld een groep mensen hebben die door bijvoorbeeld de zwartepieten-discussie meteen naar een andere partij (in dit geval de PVV) overholt, maar het gaat mij te ver om PVV-kiezers weg te zetten als laagopgeleid o.i.d.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:13

De uitspraken die Wilders doet zijn verre van 'handig' en slim. Maar ik ben wel van mening dat er zeker iets moet veranderen, zoals de situatie nu is kan het niet doorgaan. Daarom zou de pvv als grote tegenhanger van de rest erbij kunnen. Dan kunnen ze laten zien wat ze waard zijn, de rest heeft al bewezen niet/ nauwelijks iets waar te maken van de dingen die ze vooraf roepen dus laat hem dan maar eens bewijzen dat hij woord gaat houden

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:26

Och, ik heb al veel en vaak discussie gevoerd met PVV'ers, waarvan een aantal dat echt wel op een fatsoenlijke manier doen en waardoor ik ook echt wel begrijp waarom mensen op de PVV zouden stemmen, het is geen onlogische reactie op de gebeurtenissen van de afgelopen 10 - 15 jaar in Nederland en de rest van de wereld. Niet onlogisch, maar wel ongeïnformeerd, gebaseerd op (in veel gevallen loze) angst en niet op reden, en gedeeltelijk los van de realiteit. Het gros van de PVV'ers waar ik mee gesproken heb roept gewoon het eerste loze non-argument wat in ze opkomt (op internet gelezen of nagepraat van onze Limburger met z'n Draco Malfidus kapsel) met als enige oplossing 'grenzen dicht en alle buitenlanders het land uit!'. Bij het definieren van wat 'buitenlanders' zijn gaat het dan al de mist in.
Is er een probleem? Doh, natuurlijk. Maar hoe iemand als Wilders dat probleem op moet lossen is mij echt een raadsel.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:27

Ik zou niet snel voor de PVV stemmen, ik denk dat andere Europese landen wel opkijken als er een figuur als Wilders Nederland vertegenwoordigt als minister president (en dat bedoel ik niet in positieve zin). Tuurlijk heeft hij wel een aantal goede ideeën en moet er iets veranderen. De PVV houdt mensen scherp door andere standpunten in te nemen, zo'n partij hebben we ook zeker nodig! Maar niet als grootste partij..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:02

NikkiTazz schreef:
Kom anders even een weekje in Gouda wonen, dan snap je waarom die zetels weer stijgen ;)

Heb ik meer dan de helft van mijn leven gewoond. En nu tot volle tevredenheid tegen Schilderswijk Den Haag aan *\o/* Heerlijk al die exotische groenten en fruit *\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:06

Kirsha schreef:
Mag je vinden. Ik zeg niet dat iedereen zo reageert, maar ik vind er inderdaad voornamelijk op de eerste pagina een aantal reacties tussen zitten waaruit wel blijkt dat er vaak maar wat geroepen wordt. Je zal ongetwijfeld een groep mensen hebben die door bijvoorbeeld de zwartepieten-discussie meteen naar een andere partij (in dit geval de PVV) overholt, maar het gaat mij te ver om PVV-kiezers weg te zetten als laagopgeleid o.i.d.

ach...voorheen werden de pim/LPF stemmers als dom en populistisch weggezet,nu de Wilders stemmers.Ik ben er aan gewend..blijf toch gewoon Wilders stemmen.
Dan maar dom en laagopgeleid,prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 09:32

RoodZonnetje schreef:
NikkiTazz schreef:
Kom anders even een weekje in Gouda wonen, dan snap je waarom die zetels weer stijgen ;)

Heb ik meer dan de helft van mijn leven gewoond. En nu tot volle tevredenheid tegen Schilderswijk Den Haag aan *\o/* Heerlijk al die exotische groenten en fruit *\o/*

Ik vraag of je er nu wilt komen wonen...
Hier wordt je niet blij van hoor!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 11:33

Ik kom er nog zeer regelmatig :)

Geerke, LPF vind ik echt niet te vergelijken met de PVV... Dat is van een heel andere orde.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:06

Anoniem schreef:
ingedebruijn schreef:
Ach ik stemde al pvv voordat het land verder de verrotting in ging. Onder de huidige partijen is het niet beter geworden. Ik sta achter hem zolang hij niet gaat gillen dat we mensen moeten vermoorden.

Niemand zegt ooit dat hij mensen gaat vermoorden, maar het gebeurt wel. Heb jij ooit iemand een genocide horen aankondigen?

Nounou, dit vind ik wel een hele rare en zware verkapte beschuldiging naar zijn kant.

Dat is uitdrukkelijk niet de bedoeling. Het was alleen een reactie op "zolang hij niet gaat gillen dat we mensen moeten vermoorden". Ik zeg niet dat hij dat zal doen, alleen dat mensen dat nooit zullen zeggen. Dat is electoraal gezien namelijk niet echt slim