wmo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:34

Shadow0 schreef:
deflin schreef:
Die lasten dragen we nog met ons allen maar de zorgkosten zijn gewoon zo ontiegelijk veel dat hrt niet meer te behapprn valt. Iedereen die werkt van hun loon gaat 12% alleen naar de awbz.

En van dat awbz-geld gaat een heleboel niet naar de zorg :(
http://medischcontact.artsennet.nl/Opin ... Gerven.htm

is dat niet met alle gelden die naar de overheid of gemeenten gaan dat die niet voor het gene gebruikt worden waarvoor ze toch uiteindelijk bedoeld zijn, maar het is wel zo dat de zorg die het meeste kost, zoals de ZZP ( zorg zwaarte pakketten) wel vanuit de AWBZ betaald worden.
Citaat:
Maar ja ga eens naar andere landen, daar krijg je niet zo snel huishoudelijke hulp. We zijn hier in nl gewoon een beetje teveel verwend. Maar dat is mijn mening.

We hebben daar in Nederland ook heel nadrukkelijk over nagedacht om het zo op te bouwen. Dat wilden we samen, dat werkte goed... nu schaffen we het af zodat mensen die mazzel hebben het beter hebben maar mensen die pech hebben dieper in de problemen komen. Niet helemaal netjes wat mij betreft.

het wordt afgeschaft omdat de regering gelijk na de babyboom niet heeft nagedacht dat ze misschien hier eens geld voor bij elkaar moesten sparen omdat mensen later toch zorgbehoevend zijn. en dan nog zijn we toch teveel verwend ;)
Citaat:
En het is de bedoeling met de participatiewet om weer een beetje om rlkaar te denken en om elkaar te helpen. Weer een beetje ern noaberschap te worden.

Nee, dat is het verhaal om het te verkopen :) We losten het al samen op, via de belasting. Maar dat mocht niet meer. Nu wordt de last op een andere manier verdeeld - sommige buurtgenoten en familieleden hebben pech, die moeten heel veel doen. Anderen hebben geluk en hoeven helemaal niks te doen. Wat eerst min of meer evenredig over iedereen verdeeld werd, wordt nu over een veel kleinere groep verdeeld. Sommige mensen krijgen dus een veel grotere belasting. Dat heeft echt helemaal niets met 'om elkaar denken' te maken. In tegendeel.

via geld lossen we het inderdaad op, iedereen wil betaald worden voor wat hij doet. Kinderen willen ineens wel aan het werk bij hun ouders als ze er een pgb voor krijgen. Dan hebben ze er wel tijd voor maar als het ineens zonder geld moet dan haakt de helft af. tegenwoordig moet overal iets tegenover staan heb ik het idee.

Mensen kunnen nog steeds huishoudelijke hulp krijgen maar dan moeten ze dit zelf regelen via de algemene voorziening, dus kunnen ze rechtstreeks via de zorgaanbieders afnemen, dus mensen hoeven geen grotere belasting op zich te nemen. De mensen die echt hulpbehoevend zijn en geen regie meer hebben over het huishouden die worden echt wel ondersteund door de gemeenten en hiertoe is de gemeente ook verplicht.

edit: allemaal een beetje slecht gequote, maar bovenin heb ik ook nog een stukje dikgedrukt staan ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:36

Kleemans schreef:
Toevallig dat ik net dit topic voorbij zie komen op de startpagina van Bokt. Zelf verbaas ik mij enorm over hoe makkelijk de overheid met de zorg omgaat en meer taken aan het netwerk van de zorgbehoevende gaat geven. Echter vergeten ze dat veel oudere mensen GEEN netwerk hebben waar zij op terug kunnen vallen.

Mede met deze gedachte zijn een vriendin van mij op stal en ik gaan kijken of we wat kunnen doen. De zorg zal toch ergens vandaan moeten komen? Daarom zijn wij bezig gegaan met een concept, welke deze week live is gegaan: http://www.thuiszorgvinden.nl. Wij ontvangen heeeeeel graag feedback van jullie, zeker omdat jullie kennis van de branche hebben.

Het is een online marktplaats waar vraag en aanbod van zorg bij elkaar komen. Dit kan dus gaan om schonnmaakhulp, maar ook voor gezelschap, iemand die met je mee gaat naar de dokter etc. Zowel vrijwillig als betaald, wat de "helpers" maar willen.

Als jullie ideeën, aanpassingen, toevoegingen hebben dan kun je me een privébericht sturen. Met de kortingscode: gratis, kun je een gratis account aanmaken.

ziet er goed uit, je bent alleen niet de eerste ;)

http://www.noorderhulp.nl , http://www.sopje.nl, http://www.werksters.nl, www.regeltante.nl

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:39

Wilde inderdaad zeggen, goed initiatief maar niet nieuw :)

Op een laag schaalniveau (buurten of kleine gemeenten) zie je ook veel marktplaatsen ontstaan die wat breder zijn qua vraag/aanbod, maar zich specifiek op een buurt of gemeenschap richten. Dus niet gericht op het zoeken naar een specifieke dienst, maar gericht op het onderling in de buurt regelen van alle zorg- en ondersteunende taken. Daar wisselen mensen diensten van persoonlijke verzorging tot ondersteuning bij het boodschappen doen uit. In de buurten waar ik was, waren zulke platformen een succes. Ware het niet dat veel ouderen niet overweg kunnen met websites, dus vaak zag je dat supermarkten en buurthuizen vol kwamen te hangen met oproepen die van die website afkwamen. Zodoende zijn de berichten ook bereikbaar voor ouderen. Maar een dergelijk concept zal vast niet overal werken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:28

deflin schreef:
via geld lossen we het inderdaad op, iedereen wil betaald worden voor wat hij doet. Kinderen willen ineens wel aan het werk bij hun ouders als ze er een pgb voor krijgen. Dan hebben ze er wel tijd voor maar als het ineens zonder geld moet dan haakt de helft af.

Nou ja - een deel van die mensen zegt hun baan (of een gedeelte ervan) op... Betaald worden is een van de fundamenten van onze samenleving. Daar ben ik het ook niet in alle opzichten mee eens, eea zou best anders kunnen - maar ik kan me ergens toch ook wel weer voorstellen dat mensen graag hun huis betalen en hun eten kunnen kopen.

Ik vind dat we dat als maatschappij best samen kunnen regelen, ipv het op deze manier af te schuiven. Maar goed, het gaat niet meer helemaal over de situatie van de TS, ik hoop dat er voor haar een goede oplossing komt die ze lang kan volhouden. En ik vind het vreselijk jammer dat ze nu ander belangrijk vrijwilligerswerk moet opgeven - als samenleving leveren we dan toch in denk ik.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:44

Shadow0 schreef:
deflin schreef:
via geld lossen we het inderdaad op, iedereen wil betaald worden voor wat hij doet. Kinderen willen ineens wel aan het werk bij hun ouders als ze er een pgb voor krijgen. Dan hebben ze er wel tijd voor maar als het ineens zonder geld moet dan haakt de helft af.

Nou ja - een deel van die mensen zegt hun baan (of een gedeelte ervan) op... Betaald worden is een van de fundamenten van onze samenleving. Daar ben ik het ook niet in alle opzichten mee eens, eea zou best anders kunnen - maar ik kan me ergens toch ook wel weer voorstellen dat mensen graag hun huis betalen en hun eten kunnen kopen.

Ik vind dat we dat als maatschappij best samen kunnen regelen, ipv het op deze manier af te schuiven. Maar goed, het gaat niet meer helemaal over de situatie van de TS, ik hoop dat er voor haar een goede oplossing komt die ze lang kan volhouden. En ik vind het vreselijk jammer dat ze nu ander belangrijk vrijwilligerswerk moet opgeven - als samenleving leveren we dan toch in denk ik.

Neem aan dat je voor 3 uur huishoudelijke hulp niet een gedeelte van je baan opzegt?
Snap dat je voor een gehandicapt kind die alle zorg nodig heeft dat je inderdaad je baan opzegt en dat je daar uiteraard iets tegenover wilt zien staan. Maar dat valt niet onder de Wmo ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:01

deflin schreef:
Neem aan dat je voor 3 uur huishoudelijke hulp niet een gedeelte van je baan opzegt?

Het is een halve dag werk. En omdat het meestal gaat om 3 uur huishoudelijke hulp naast een boel andere hulp (meestal met bv administratie, en meer incidentele vormen van hulp - losse klusjes en boodschappen, vervoer, dat soort dingen.) Dus ja, ik kan me dat wel heel goed voorstellen.

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:01

Szan schreef:
Wilde inderdaad zeggen, goed initiatief maar niet nieuw :)

Op een laag schaalniveau (buurten of kleine gemeenten) zie je ook veel marktplaatsen ontstaan die wat breder zijn qua vraag/aanbod, maar zich specifiek op een buurt of gemeenschap richten. Dus niet gericht op het zoeken naar een specifieke dienst, maar gericht op het onderling in de buurt regelen van alle zorg- en ondersteunende taken. Daar wisselen mensen diensten van persoonlijke verzorging tot ondersteuning bij het boodschappen doen uit. In de buurten waar ik was, waren zulke platformen een succes. Ware het niet dat veel ouderen niet overweg kunnen met websites, dus vaak zag je dat supermarkten en buurthuizen vol kwamen te hangen met oproepen die van die website afkwamen. Zodoende zijn de berichten ook bereikbaar voor ouderen. Maar een dergelijk concept zal vast niet overal werken.

Klopt, we weten dat er concurrenten zijn maar dat houd ons niet tegen. Veel van deze site's werkten niet goed en waren niet echt overzichtelijk, maar wel duur! Wij willen hiertussen gaan zitten, dus een site die goed werkt, maar niet al te duur en toch betrouwbaar is.

Wij hebben voor alle gemeentes een aparte startpagina gemaakt bijvoorbeeld meppel.thuiszorgvinden.nl, welke buurtgemeenschappen kunnen gebruiken. Met de gemeentes gaan we deze starpagina's persoonlijk maken, dus foto's van steden op die herkenbaar zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:20

deflin schreef:
Shadow0 schreef:

Snap dat je voor een gehandicapt kind die alle zorg nodig heeft dat je inderdaad je baan opzegt en dat je daar uiteraard iets tegenover wilt zien staan. Maar dat valt niet onder de Wmo ;)

Dat laatste klopt niet en is precies waar ik me zo aan erger in dit soort discussies. De wmo gaat allang niet meer over huishoudelijke hulp, maar over ondersteuning van mensen met een beperking, dagbesteding etc. Even heel kort door de bocht: de gemeente krijgt zeggenschap over alle zorg en ondersteuning van kwetsbare burgers die thuis wonen.
En sorry hoor, dan is de huishoudelijke hulp nog wel het minste probleem.
Het wordt een puinhoop volgend jaar, gemeenten zijn totaal niet opgewassen voor deze taak.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:28

Wendy"
[quote="deflin schreef:
Shadow0 schreef:

Dat laatste klopt niet en is precies waar ik me zo aan erger in dit soort discussies. De wmo gaat allang niet meer over huishoudelijke hulp, maar over ondersteuning van mensen met een beperking, dagbesteding etc. Even heel kort door de bocht: de gemeente krijgt zeggenschap over alle zorg en ondersteuning van kwetsbare burgers die thuis wonen.
En sorry hoor, dan is de huishoudelijke hulp nog wel het minste probleem.
Het wordt een puinhoop volgend jaar, gemeenten zijn totaal niet opgewassen voor deze taak.

ja vanaf 2015 wel ja. maar nu momenteel alleen de huishoudelijke hulp.
En ben het inderdaad met je eens dat het vanaf 2015 een puinhoop zal gaan worden, maar tijd zal het leren.

Szan

Re: wmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:30

Nee hoor, Wmo is nu ook al meer dan huishoudelijk hulp. Ook rolstoelaanvragen, scootmobielaanvragen en woningaanpassingen (trapliften, verhoogd toilet, douchebeugels) horen op dit moment bij de Wmo.
Huishoudelijk hulp is wel veruit de meeste gebruikte Wmo-voorziening, maar zeer zeker niet de enige.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:38

Citaat:

Szan schreef:
Nee hoor, Wmo is nu ook al meer dan huishoudelijk hulp. Ook rolstoelaanvragen, scootmobielaanvragen en woningaanpassingen (trapliften, verhoogd toilet, douchebeugels) horen op dit moment bij de Wmo.
Huishoudelijk hulp is wel veruit de meeste gebruikte Wmo-voorziening, maar zeer zeker niet de enige.

nee dat weet ik, wendy heeft het ondersteuning van dagbesteding en dat zit nu nog niet bij de Wmo.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:02

@ Delphin, nee, kinderen kunnen niet ineens WEL mantelzorgen als er geld tegenover staan, maar je kunt hiermee wel zorg inkopen!

Mensen meoten nu niet alleen zelf de huishoudelijke hulp regelen, maar ook BETALEN en hier zit m het probleem natuurlijk.

Als ik naar mijn vader kijk, aow en een klein pensioentje, komt voor geen toeslag o.i.d. in aanmerking omdat zijn inkomen NET iets te hoog is. Zijn kosten blijven hierdoor hoog (zoals huur en ziektenkosten) waardoor hij NETTO minder te besteden heeft dan iemand die alleen aow heeft. Van dit lagere NETTO inkomen moet dan ook nog huishoudelijke hulp af, drie uur in de week a 15-20 euro per uur. Dit kan hij echt niet missen! En zo is het bij veel ouderen natuurlijk....

Ik vind dus niet dat je het helemaal goed ziet!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:08

Shadow0 schreef:
En ik vind het vreselijk jammer dat ze nu ander belangrijk vrijwilligerswerk moet opgeven - als samenleving leveren we dan toch in denk ik.

Bedankt Shadow! Hier ben ik het als TS helemaal mee eens, waar ik me eerst inzette voor algemeen belang, ga ik dit nu voor mijn vader doen (hoezo burgerparticipatie?).

Daarnaast levert het vrijwilligerswerk wat ik doe ook nog iets op in de zin van persoonlijke ontwikkeling (heb cursussen, workshops en lezingen) en het is goed voor de sociale contacten met collega-vrijwilligers (hebben af en toe een borrel of uitje). Ook mijn wereldje wordt wat kleiner dan ie was hierdoor...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:13

zoals ik ergens las (weet niet meer van wie), het gaat niet alleen om het huishoudelijke werk, die ochtend in de week, maar het komt wel naast de dingen die ik sowieso al doe voor mijn vader, mijn dagelijkse bezoekjes, eten koken voor hem, mee naar dokters, ziekenhuizen en af en toe hem ergens naar toe brengen, keertje grasmaaien, helpen met de administratie enzenz.

Nogmaals, ik doe het graag en met liefde, maar het is wel een belasting, hoe je het ook wend of keert. Als ik ziek ga worden door de overbelasting, heeft niemand er wat aan toch? Mijn gezin niet, mijn vader niet, mijn werkgever niet...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:29

Zou ik wel eens kunnen zijn geweest. Mantelzorgers doen vaak al zoveel en worden nu min of meer gedwongen om nóg meer te gaan, ongeacht of dat praktisch gezien wel kan en ongeacht of ze zichzelf daarmee voorbij lopen. En als die mantelzorger(s) ziek worden, wie neemt hun 'taken' dan over, zowel bij de mantelzorgontvanger als in het eigen huishouden? Dáár is geen vangnet voor.

En hoe moet het met de mensen die de kosten niet kunnen ophoesten voor huishoudelijk zorg en/of andere algemene voorzieningen, maar die nét buiten de door de gemeente gestelde marges vallen om daar financiële bijstand voor te krijgen? Die vallen tussen wal en schip.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 20:32

zoals mijn vader dus, die kan het niet bekostigen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:23

ik werk in de thiuszorg als verzorgende en hoor van veel clienten al dat ze zwaar gekort worden op hun huishoudelijke hulp. hier krigjen ze allemaal standaard nog maar 1,5 uur in de week. zo verzorg ik een man die een infarct gehad heeft, kan zn arm niet gebruiken en nog wat problemen. hij heeft nu 5 uur hh-hulp in de week. hulp doet ook alle was, bed verschonen enz.
tot het einde van het jaar krijgt hij 4 uur, dan tot mei 3 uur en daarna 1,5 uur in de week. de gemeente vind dat de huishoudelijke hulp alleen de wc, badkamer en keuken hoeft te doen..
dus geen stofzuiger of dweil door het huis enz. dochter woont 2 uur verderop en komt 1x in de week een uurtje op bezoek. druk gezin en baan.
nog een voorbeeld: vrouw van ver in de 80. kinderen wonen allemaal ruim 2 uur verderop en in het buitenland. hebben allemaal een drukke baan en gezin. wat zegt de gemeente? hun moeten maar gaan schoonmaken als ze op bezoek komen. uurtje gezellig bezoek, word dus schoonmaken. en het grootste probleem, mw wil GEEN hulp van de kinderen. vind het huishouden sowieso al onzin en de huishoudelijke hulp accepteerde ze wel. en dit zie ik vaker. ze willen geen "bemoeienissen" van kinderen. verslonsen dan liever en een huishoudelijke hulp accepteren ze dan weer wel. iets met vreemde ogen dwingen. ik verzorg diverse mensen die bijvoorbeeld geen contact meer hebben met hun kinderen, kinderen in het buitenland of die net tijd hebben om 1x in de week een uurtje op bezoek te komen. ik zie het al aan mijn opa: mijn tantes doen daar het huishouden. noodzakelijk, zelf kan hij het niet en ziet hij het nut er niet van in. maar, hij wil geen hulp of zoals hij zegt, "bemoeienis" van zijn kinderen. en dit heeft echt effect op mijn tantes. die doen dit naast hun gezin en baan en zijn daarna echt de l*l. sinds ze daar huishoudelijke klusjes doen, is hun verstandhouding met hun vader echt drastisch veranderd. ze vinden het gigantisch zwaar om er elke week hulp te geven. opa is op zo'n moment dan ook niet zo lief. en dat zal er ook gebeuren bij veel van mijn clienten. heb al veel clienten die nu al vaak woorden hebben met hun kinderen over bijvoorbeeld de zorg. dit gaat alleen maar erger en erger worden. laat ze eerst eens kijken wie flink geld heeft en het zelf kan betalen of mensen die het niet nnodig hebben. ik kom bijvoorbeeld bij een gezin met een gehandicapt dochter van 35 jaar. mensen hebben een goede baan, dikke mercedessen voor de deur, een aupair in huis die de hele dag loopt schoon te maken en op dochter let als ze weer eens op stap gaan. mw krijgt gewoon 5 uur!!! huishoudelijke hulp. en waarom? omdat dit op naam van de dochter staat. die heeft volgens de wet geen inkomen of alleen een uitkering wat laag is dus recht op hh. de hulp weet soms van gekkigheid niet wat ze daar moeten doen omdat de aupair dat allemaal doet. want mama kan het niet doen omdat ze rugproblemen heeft. trouwens niks van te zien wanneer ze haar veel te zware golftas in haar mercedes mikt hoor :(
laten ze daar eens gaan bezuinigen. maar zo'n madam krijgt het toch voor elkaar. kind is de hele dag niet thuis, zit op een dagopvang maar hee, de vloer word wel vies van die rolstoel he -:(-

en snap echt dat ze mensen langer thuis willen houden. maar ga dan niet zo drastisch bezuinigen op hh hulp en op thuiszorg. dat zijn de mensen die er grotendeels voor zorgen dat ze thuis kunnen blijven. maar goed. ik sta nu ook boventallig en hoor binnen een paar weken of ik over 2 maanden mag vertrekken ;(

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 19:54

een voorbeeld rechtstreeks uit de praktijk! Hier zijn er bij de thuiszorgorganisatie 1500 (!) mensen ontslagen!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:52

max66 schreef:
een voorbeeld rechtstreeks uit de praktijk! Hier zijn er bij de thuiszorgorganisatie 1500 (!) mensen ontslagen!

en welke organisatie is dit?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 22:16

Diafaan

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:21

Zie wel dat daarvan de bestuurder is ontslagen en dat er ongeveer 100 man op straat komen.
En kom tegen dat diafaan 100 man in vaste dienst heeft. Dus 1500 is wel heul veul

http://www.ontslagenindezorg.nl/waar-va ... ontslagen/

Maar nog steeds is elke ontslagene 1 teveel

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:56

Er worden sowieso veel mensen ontslagen inde thuiszorg. Bij de organisatie waar mijn huishoudelijke hulp werkt, zijn alle mensen meteen contract voor bepaalde tijd eruit gegaan. Dat valt dan technisch gezien niet onder massa-ontslag, maar natuurlijk verloop. De volgende ronde echte ontslagen komt er nu wel aan, want alle mensen die in dienst zijn als helpende, gaan eruit. Hun werk wordt overgenomen door verzorgde IG van de lagere niveau's.

Het is wel zo dat er een nieuwe CAO op komst is, waar door de huishoudelijk hulpen er op inkomen op vooruitgaan. Mocht blijken dat door alle ontslagen bij huishoudelijk er toch een tekort ontstaat, dan mogen de helpende op die functies solliciteren en gaan ze er salaris niet enorm op achteruit. Maar goed, dat blijft nog afwachten.

Bijkomend punt is dat bedrijven, ongeacht de sector, een bepaald percentage arbeidsgehandicapten in dienst moet hebben. Hie regelen ze dat via een extern bedrijf, maar je loopt dus het risico om als nieuwe cliënt, iemand in huis te krijgen die totaal geen kaas heeft gegeten van huishoudelijk werk. Tijdens de vakantievervanging kreeg bv iemand een voormalig vrachtwagen chauffeur, die absoluut van toeten nog blazen wist waar het op huishoudelijk werk aankwam: 'Mijn vrouw doet dat thuis altijd.' Of mensen die niks onthouden en die bij wijze van spreken elke 5 minuten naast je staan om te vragen wat ze moeten doen, wat ze moeten gebruiken etc. Deze mensen gaan nu dus ook vaste cliënten krijgen. Als je dan een urenbeperking hebt, kun je op je vingers natellen, dat het noodzakelijke werk ook niet af komt.

Helemaal niks ten nadele van mensen met een arbeidsbeperking, want die gun ik ook een baan, maar wel een passende. Is schoonmaken wel geschikt en gaat het in goed overleg met de cliënt met bv een korte cursus vooraf, een proefperiode om te kijken hoe het gaat en geregeld een evaluatie etc dan kan het ook goed gaan.

Maar van de 7 cliënten van mijn vaste hulp bij wie er vakantievervanging geregeld was, ging het er bij 1 goed (niet bij mij ;) ). De rest ging variërend van gewoon een ongeschikte vervanger tot niemand komen opdagen en slechte communicatie vanuit het bedrijf dat de vervanging moest regelen en vanuit de eigenlijke leverancier, waar alle planners zijn wegbezuinigd.

Overigens kreeg een slecht functionerende bestuurster die slechts 7 weken in dienst was geweest in 2013 wel even €170.000 mee, waarvan ruim anderhalve ton ontslagvergoeding :+

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:43

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:22

idd interessant.
Toevallig vandaag iemand gesproken van loket WWZ van de gemeente. Er komt binnenkort iemand langs voor een gesprek met mijn vader (en mij).
Ook heeft de huisarts een brief geschreven waarin ze zegt dat mijn vader huishoudelijke hulp nodig heeft, ben benieuwd of dit helpt!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:13

Dat zal het verplichte keukentafelgesprek zijn, dat nu dankzij aandringen van jou kant, toch gevoerd gaat worden. Hoop dat het wat oplevert. Al is het maar de minimale 1,5 uur die sommige gemeentes hanteren, dan is de rest eventueel misschien nog op te vangen en kun jij wellicht ook een deel vrijwilligerswerk behouden.