Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doanique schreef:Dan stel ik mijn vraag anders; hoe zou jij willen dat dit opgelost wordt, wat zou jij doen? Gewoon uit pure interesse hoor! Ik vraag me dat af omdat iedereen problemen anders aanpakt
mick75 schreef:Die kinderen zitten in een ontdekkingsfase. Wat kan, wat niet? Wat gebeurt er als ik dat doe? Gaat de kip dood? Gebeurt er iets anders? Geen abnormale gedachtengang voor kinderen van die leeftijd, die hebben nog geen besef van het concept "dood", en inlevingsvermogen hebben ze ook nog maar heel beperkt. En geen wezenlijk ander gedrag dan het bekogelen van eenden om te kijken hoe lang het duurt voordat ze wegzwemmen (of dat je ze misschien wel kan raken), het uittrekken van vleugels van vliegen, het roosteren van mieren onder een vergrootglas. Al vraag ik me wel af hoe een 9-jarige vuur kan maken. Ik had op die leeftijd in elk geval geen aanstekers of lucifers binnen bereik, en vriendjes en vriendinnetjes ook niet.
Wel mogen ze grondig op hun sodemieter krijgen. Leren dat dat niet kan, mag en hoort en dat er aan acties ook consequenties vast zitten. Politie erbij is prima, huisarrest of zo lijkt me ook prima, favoriete speelgoed afpakken ook best. Maar om ze nou een strafblad te geven, of levenslange behandelingen bij de GGZ gaat me echt mijlen te ver.
Als je weet wat mijn vader vroeger allemaal uitvrat met dieren (en zijn zusjes, neefjes en nichtjes...) dan valt het echt wel mee en mijn vader is ook prima uitgegroeid tot een keurige volwassen heer, grote dierenvriend en goed, sociaal mens.
Ailill schreef:mick75 schreef:De politie erbij is op zich al straf op die leeftijd. Ze krijgen geen officiele straf. Dat zegt niet dat ze helemaal geen straf krijgen trouwens.
Waarom is dit al een straf? Dit is hoogstens een onprettige, en indien juist uitgevoerd, ervaring. That's it.
LadyMadonna schreef:Kinderen van 9 hebben geen besef van dood? Ik was 9 toen mijn opa overleed en dat besefte ik dondersgoed....
elkee schreef:Als ik dat had gezien, dan had ik ten eerste die kippen proberen te redden/hulp ingeschakeld. Als tweede had ik denk ik uit zoveel woede die kinderen de grond in geschopt. Ik weet niet of ik mezelf dan zou kunnen inhouden. Altijd dat liefdadig gedoe rondom kinderen met 'er moet met ze gepraat worden'. Nee, aanpakken!! Zoiets laat je toch niet gebeuren en ze er vanaf laten komen met gesprekken? Ik kreeg al een tik als ik bloemen vertrapte vroeger. En terecht! ***jongen. Ik heb helemaal niks met kinderen en ik wil ze ook absoluut nooit, maar dit is toch voor iedereen walgelijk en ziek? Aanpakken die handel.
Geryon schreef:Fiffill schreef:Ik heb even in een vogel/zoogdierenopvang gewerkt en daar kwamen ook wel eens dieren binnen die mishandeld waren door kinderen. Allemaal kleine psychopaten met een steekje los? Nee, gelukkig niet. Maar wel kinderen met een gebrek aan respect (daar kun je de ouders voor bedanken).
De kinderen die het vervelendst doen richting dieren (of achter jonge geitjes aanrennen bijv) hebben vervelende ouders.
Waarom zou je, als je geen respect hebt en dieren als dingen ziet, daadwerkelijk dieren mishandelen? Daar zit echt nog wel een stap tussen hoor.
Cer schreef:MoonChloe schreef:Oke, excuses. jullie = wij.
Dat hoeft nou ook weer niet... Ik heb het nog wel eens over 'men' of 'mensen'.. in het algemeen
![]()
Wat hadden die britse kids toen eigenlijk ookalweer voor aanleiding, om die kleuter te mishandelen? (lang geleden)