Kippenbeulen blijken kinderen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mick75

Berichten: 4545
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:26

De politie erbij is op zich al straf op die leeftijd. Ze krijgen geen officiele straf. Dat zegt niet dat ze helemaal geen straf krijgen trouwens.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:55

Doanique schreef:
Dan stel ik mijn vraag anders; hoe zou jij willen dat dit opgelost wordt, wat zou jij doen? Gewoon uit pure interesse hoor! Ik vraag me dat af omdat iedereen problemen anders aanpakt :j

Ik vond de optie van playstation/spelcomputer verkopen en daar andere kippen voor kopen een heel goed iets, om mee te beginnen. Ook mogen de jongens wat mij betreft een half jaar lang verplicht de vuile klusjes opknappen op een (kinder) boerderij, al loop je hier ook weer het risico dat de aversie tegen dieren/levende wezens nog verder door slaat.

Daarnaast zou ik de jongens verplichten minstens 6 maanden lang, een keer per week, verplicht therapie laten volgen, uitleggen waarom zij dit moeten ondergaan en heel hard gaan sleutelen aan herstel. Ook de ouders moeten hier, wat mij betreft, in betrokken worden. Daar zit uiteindelijk wel - een deel van, de kern.

Dat dit wettelijk gezien, op dit moment, onuitvoerbaar is staat hier even los van.

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:57

Als ik dat had gezien, dan had ik ten eerste die kippen proberen te redden/hulp ingeschakeld. Als tweede had ik denk ik uit zoveel woede die kinderen de grond in geschopt. Ik weet niet of ik mezelf dan zou kunnen inhouden. Altijd dat liefdadig gedoe rondom kinderen met 'er moet met ze gepraat worden'. Nee, aanpakken!! Zoiets laat je toch niet gebeuren en ze er vanaf laten komen met gesprekken? Ik kreeg al een tik als ik bloemen vertrapte vroeger. En terecht! ***jongen. Ik heb helemaal niks met kinderen en ik wil ze ook absoluut nooit, maar dit is toch voor iedereen walgelijk en ziek? Aanpakken die handel.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:58

mick75 schreef:
De politie erbij is op zich al straf op die leeftijd. Ze krijgen geen officiele straf. Dat zegt niet dat ze helemaal geen straf krijgen trouwens.

Waarom is dit al een straf? Dit is hoogstens een onprettige, en indien juist uitgevoerd, ervaring. That's it.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:32

mick75 schreef:
Die kinderen zitten in een ontdekkingsfase. Wat kan, wat niet? Wat gebeurt er als ik dat doe? Gaat de kip dood? Gebeurt er iets anders? Geen abnormale gedachtengang voor kinderen van die leeftijd, die hebben nog geen besef van het concept "dood", en inlevingsvermogen hebben ze ook nog maar heel beperkt. En geen wezenlijk ander gedrag dan het bekogelen van eenden om te kijken hoe lang het duurt voordat ze wegzwemmen (of dat je ze misschien wel kan raken), het uittrekken van vleugels van vliegen, het roosteren van mieren onder een vergrootglas. Al vraag ik me wel af hoe een 9-jarige vuur kan maken. Ik had op die leeftijd in elk geval geen aanstekers of lucifers binnen bereik, en vriendjes en vriendinnetjes ook niet.

Wel mogen ze grondig op hun sodemieter krijgen. Leren dat dat niet kan, mag en hoort en dat er aan acties ook consequenties vast zitten. Politie erbij is prima, huisarrest of zo lijkt me ook prima, favoriete speelgoed afpakken ook best. Maar om ze nou een strafblad te geven, of levenslange behandelingen bij de GGZ gaat me echt mijlen te ver.

Als je weet wat mijn vader vroeger allemaal uitvrat met dieren (en zijn zusjes, neefjes en nichtjes...) dan valt het echt wel mee en mijn vader is ook prima uitgegroeid tot een keurige volwassen heer, grote dierenvriend en goed, sociaal mens.


Precies dit. Je moet eens langskomen op de gemiddelde kinderboerderij, ook zat kids die niet al te leuk met de beestjes om gaan hoor... het is aan de opvoeders om ze te leren wat wel en niet kan. Sommige kinderen gaan ver. Nu is kippen in brand steken vrij extreem, maar denk aan dieren aan hun oren trekken, erachter aan rennen, etc...

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 17:46

Ailill schreef:
mick75 schreef:
De politie erbij is op zich al straf op die leeftijd. Ze krijgen geen officiele straf. Dat zegt niet dat ze helemaal geen straf krijgen trouwens.

Waarom is dit al een straf? Dit is hoogstens een onprettige, en indien juist uitgevoerd, ervaring. That's it.


Denk dat er aardig wat kinderen zijn op die leeftijd die geen enkel respect voor de politie hebben. Vanaf een jaar of 6 a 7 gaat een kind zijn inlevingsvermogen ontwikkelen. Een kind van 9 moet daar zeker al iets van hebben. Een kind van 9 kan ook al best bedenken dat het in brand steken van een kip of de kop helemaal inwikkelen in plakband de dood van die kip tot gevolg zal hebben.
Even een klein stukje uit een onderzoek van de UU (literatuurstudie) Cirkel van geweld, over de verbanden tussen dierenmishandeling en huiselijk geweld:

"
• Kinderen die getuige zijn van huiselijk geweld mishandelen 2 tot 3 keer vaker dieren dan kinderen die geen huiselijk geweld meemaken.
•Dierenmishandeling door jonge kinderen is een van de sterkste en vroegste diagnostische
indicatoren voor gedragsstoornissen.
•Bij seksueel misbruikte kinderen is de kans dat zij dieren mishandelen 6 keer groter dan
bij niet misbruikte kinderen (
• Dierenmishandelaars zijn vaker betrokken bij andere (gewelds)misdrijven.
• 40% van de geweldsdelinquenten die in gevangenissen verblijven heeft ook dieren
mishandeld en dit percentage ligt bij andere veroordeelden veel lager (
• De helft van de daders van beruchte schietpartijen op scholen in de USA had daarvoor
dieren mishandeld."

Kortom meer dan genoeg reden voor jeugdzorg om zich hiertegenaan te bemoeien en dit niet af te doen met een standje. Dit is zijn geen normale jongensstreken, maar echt gestoord gedrag.

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:52

Experimenteren begrijp ik best, maar een dier in de fík steken en doelbewust laten stikken is geen experimenteren, maar martelen en moorden.

Drogon

Berichten: 618
Geregistreerd: 16-02-14
Woonplaats: Nederland

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:54

Plfff, kinderen van 9 kunnen op zijn minst heus wel een taakstraf uitvoeren. Helemaal in dit geval. Belachelijk, het tehuis in met die hap.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:10

Kinderen van 9 hebben geen besef van dood? Ik was 9 toen mijn opa overleed en dat besefte ik dondersgoed....

Jolien87

Berichten: 17525
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:22

LadyMadonna schreef:
Kinderen van 9 hebben geen besef van dood? Ik was 9 toen mijn opa overleed en dat besefte ik dondersgoed....


Daarnaast: als je bij een kip plakband om de hals bindt dan weet je volgens mij heel goed waar je mee bezig bent en wat de gevolgen daarvan zijn. Ze zullen vast niet hebben gedacht dat ze de kip wel even een mooie ketting zouden geven.

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:12

elkee schreef:
Als ik dat had gezien, dan had ik ten eerste die kippen proberen te redden/hulp ingeschakeld. Als tweede had ik denk ik uit zoveel woede die kinderen de grond in geschopt. Ik weet niet of ik mezelf dan zou kunnen inhouden. Altijd dat liefdadig gedoe rondom kinderen met 'er moet met ze gepraat worden'. Nee, aanpakken!! Zoiets laat je toch niet gebeuren en ze er vanaf laten komen met gesprekken? Ik kreeg al een tik als ik bloemen vertrapte vroeger. En terecht! ***jongen. Ik heb helemaal niks met kinderen en ik wil ze ook absoluut nooit, maar dit is toch voor iedereen walgelijk en ziek? Aanpakken die handel.



Hier ben ik het zo mee eens.... Echt ongelooflijk dat sommigen nog maar een schijntje begrip op kunnen brengen voor zulke k.tkinderen..... Gadverdamme.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 23:18

Geryon schreef:
Fiffill schreef:
Ik heb even in een vogel/zoogdierenopvang gewerkt en daar kwamen ook wel eens dieren binnen die mishandeld waren door kinderen. Allemaal kleine psychopaten met een steekje los? Nee, gelukkig niet. Maar wel kinderen met een gebrek aan respect (daar kun je de ouders voor bedanken).
De kinderen die het vervelendst doen richting dieren (of achter jonge geitjes aanrennen bijv) hebben vervelende ouders.


Waarom zou je, als je geen respect hebt en dieren als dingen ziet, daadwerkelijk dieren mishandelen? Daar zit echt nog wel een stap tussen hoor.


Vroeger waren er bij mij op het schoolplein kinderen die mieren in brand staken met een vergrootglas. Nieuwsgierigheid, groepsdruk, kijken wat er gaat gebeuren... zou er wat gebeuren? Of niet?
Kinderen kunnen heel wreed zijn. Ook naar elkaar. Je hebt ook vreselijke pestkoppen die andere kinderen in elkaar slaan...[/quote]

Maar toch is dat raar. Als je geen respect hebt voor dieren en ze als dingen ziet, dan is het normaal dat je er niets van wilt weten en eventueel een hond van je weg schopt ofzo, of de verzorging niet nauw neemt en dat soort dingen. Maar doelbewust mishandelen is een stap verder. En gelukkig maar anders zouden er nog veel meer mensen dieren zo martelen..

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 01:19

Het lijkt me echt niet goed toe dat je als 9 jarig kind op zulke ideeën komt..
Gevalletje psychische hulp nodig. Ben het wel met fiffill eens dat je dan niet meteen een psychopaat bent maar gezond gedrag is het ook zeker niet.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 02:03

Zelfs een 9-jarige moet toch snappen dat je een kip niet in de fik steekt of plakband omwikkelt? Ze hebben dondersgoed geweten dat die beesten dood zouden gaan, want daar ben je op die leeftijd al wel.

Ook denk ik dat het verbranden van mieren met een vergrootglas in de koppies van die kinderen anders is dan een kip vermoorden. In principe is het hetzelfde; een levend wezen martelen totdat 'ie doodgaat. Maar vaak is dat besef bij grote dieren zoals kippen/katten/honden veel groter. Veel mensen gaan niks voor niks op hun achterpoten staan als er op honden wordt getest, maar die ratten maken dan weer niks uit. Zo werkt dat op de een of andere manier bij ons gewoon.

Er is wel degelijk iets mis met deze kinderen, of dat nou een steekje los is of een nare thuissituatie of iets anders. Maar toch, kippen vermoorden; dat doe je toch niet? Stelletje k*tjochies. Verdienen op z'n minst een goeie taakstraf. Al het speelgoed eruit, computer en spelletjes weg en kippen nemen. Leren ze meteen respect te hebben voor hun beesten.

Als dit geen ernstig geval is waarvoor die kinderen een straf kunnen krijgen dan is ons nederlands rechtssysteem goed verkloot.

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 04:10

Cer schreef:
MoonChloe schreef:
Oke, excuses. jullie = wij.

Dat hoeft nou ook weer niet :) ... Ik heb het nog wel eens over 'men' of 'mensen'.. in het algemeen :j

Wat hadden die britse kids toen eigenlijk ookalweer voor aanleiding, om die kleuter te mishandelen? (lang geleden)



Het 'waarom' Jon Venables en Robert Thompson uiteindelijk zijn gekomen tot het ontvoeren, martelen en vermoorden van James Bulger is nooit duidelijk geworden of openbaar gemaakt. Hoewel er wel geruchten rondgaan over eventueel seksuele motieven, is dit nooit officieel bevestigd en zowel Venables en Thomspon wilde hierover tijdens de verhoren niets vertellen. Ze werden wel buitengewoon emotioneel wanneer dit ter sprake kwam. Ook is nooit duidelijk geworden wanneer op die dag de jongens besloten hebben om James, nadat ze hem ontvoerd hadden, te martelen en te vermoorden en wiens idee het uiteindelijk was. De algemene aanname is dat ze uit verveling gehandeld hebben en niet echt een duidelijk motief hadden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_James_Bulger.


OT: Vreselijk wat deze kinderen gedaan hebben.
Je vraagt je inderdaad af wat hun thuissituatie is en of er nog verdere stappen, in de zin van professionele hulp, genomen gaan worden.
Want met vermanend toespreken bereik je natuurlijk niks.
Arme kippen :n

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 07:35

Nou ja, je kunt wel roepen om een straf voor deze kinderen, maar wat voor straf moet dat worden dan? Als ze dit doen, hoe gaat een straf dan helpen? Als ze benauwd waren geweest voor straf, hadden ze het wellicht op voorhand al niet gedaan?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:12

Wat ik eerder al.zei: spelcomputer verkopen en daar nieuwe kippen voor kopen.
En een maand lang helpen op het bedrijf. Elke zaterdag van 8 tot 4.
En geen clubs of wat dan ook op die dag.

Babootje

Berichten: 26528
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 13:15

Denk toch eerder aan een traject bij Jeugdzorg om te onderzoeken of de kinderen een gedragstoornis hebben en hoe de thuissituatie is.

lovelys
Berichten: 1097
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:40

Bij jeugdzorg zitten ook psychologen en psychiaters en ik denk dan ook dat ze daar wel worden aangemeld voor een intake. Wanneer hieruit blijkt dat interventies kunnen helpen dan zal dat ook wel gebeuren.

Trouwens naar het politiebureau is voor een 9 jarige al best heftig. Ik zou dat niet wegvegen alsof dat niets is.

De jongens zullen hopelijk anoniem blijven en de ouders zullen vast een stevige straf geven (spelpc verkopen om nieuwe kippen te kopen vind ik persoonlijk een erg mooie straf).
Een 9 jarige voor het gerecht slepen heeft geen nut en ik denk dat het meer kwaad doet dan goed.


Wat deze jongens er toe heeft bewogen om dit te doen kunnen we vanaf onze pc niet zien en ik kan dan alleen ook maar nieuwsgierig zijn naar het waarom. Er kunnen verschillende redenen zijn, maar ik denk niet dat dit perce iets is waardoor deze kinderen gestoord zijn en nooit een normaal leven kunnen leiden.

Hopelijk leren ze hier van en zullen ze nooit meer zoiets doen. Ik denk niet dat ze hadden voorzien wat de consequenties waren en hopelijk hebben ze nu geleerd dat het niet kan.

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:53

Verschrikkelijk. Ergens ben ik er wel blij om dat het kinderen zijn en dat er geen volwassene achter zit. Bij kinderen is dit nog makkelijker om te herstellen dan bij een volwassene. Als een volwassene dit had aangericht kan je ook gaan vrezen voor een mensenleven. Dat het nog maar kinderen zijn is zeker geen excuus om ze geen straf te krijgen. Als je 9 bent weet je dondersgoed waar je mee bezig bent.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:13

Babootje schreef:
Denk toch eerder aan een traject bij Jeugdzorg om te onderzoeken of de kinderen een gedragstoornis hebben en hoe de thuissituatie is.



onderzoeken of de kinderen een gedragsstoornis hebben?Dat lijkt wel duidelijk... :7

Popstra
Berichten: 13890
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:06

Niet normaal!! Sporen echt niet.
Als het mijn kind was dan had die in ieder geval zo een hard pak voor zijn sodemieter gekregen die hij nooit van zijn leven zou vergeten! Echt walgelijk!!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:44

ik wil niet weten wat die kinderen doen als ze puber zijn, of volwassen. ^) ^) ^) %) %)

en waarom krijgen die ouders hier geen straf in, die horen de kinderen op te voeden >;) >;) >;)

Drogon

Berichten: 618
Geregistreerd: 16-02-14
Woonplaats: Nederland

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:26

Ik zat er nog eens over na te denken.. Ik denk niet dat ik mijn kinderen (als ik ze ooit heb dan..) nog normaal aan kan kijken als ze dit hebben gedaan. Ikzelf ben van mening dat ieder leven even veel waard is. Dit is voor mij dus gewoon moord. Gruwelijk.

Marjo

Berichten: 37335
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:57

Huh? Hoe hebben ze dit kunnen doen? Na sluitingstijd ofzo? Anders zou dat echt opvallen. Kom al járen bij de Hakhorst.

Wat een rotkinderen zeg...