Ojajoh schreef:de Marokkaan zegt ik ben trots Marokkaan te zijn: geaccepteerd
de chinees zegt ik ben trots chinees te zijn: geaccepteerd
de surinamer zegt ik ben trots surinamer te zijn: geaccepteerd
En zo het hele rijtje
de blanke zegt trots blank te zijn : Racist!!
snap je
Alle culturen willen hun traditie's graag in dit land hebben en overal is ruimte en respect voor, er worden festivals gehouden (denk aan kwakoe (of hoe je het ook schrijft) Moskeeën , gebedsruimtes ect
behalve voor de nederlandse traditie's! die moeten besproken worden. Twijfelt men er aan en verpesten ze het voor diegene die zo belangrijk zijn in dit geheel: het kind
Ja ik boycot Hema, maar dat is niet alleen vanwege dit......daar heb ik meer redenen voor waaronder 2 die ik hier niet kan en mag uitspreken
Moet het niet zijn: de Nederlander die trots is op het Nederlands zijn? Past beter in het rijtje.
Maar ik ben pro piet, en ik ontken ook zeker niet dat Nederlanders slaven hielden, als ik het goed heb zijn ze zelfs de eerste slavenhandelaars. En dat zwarte pieten iets met kindslaven te maken hebben zou heel goed kunnen. Er zijn verschillende verhalen, welke de juiste is weet niemand.
Voor mij hebben zwarte pieten een positieve rol in het feest en de traditie is nu eenmaal dat ze zwart geschilderd worden. Was de traditie dat ze geel waren of rood zijn er weer andere groepen die zich aangesproken kunnen voelen.