'Kinderen in de hoek zetten is mishandeling'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:20

Ik denk dat de kinderen van nu nog weinig te klagen hebben betreffende gestraft worden vergeleken met vroeger. :x Dus of die redenering echt "op gaat"?

SN: klopt, dieren die het niet zullen gaan halen worden dood gemaakt of aan hun lot overgelaten, mede omdat ze niet de kennis hebben om ze een infuus aan te leggen of een nieuw orgaan te geven vermoed ik maar buiten dat is een dierenmoeder veel "humaner" naar te zwakke kinderen dan de gemiddelde mensen-moeder die geen afscheid kan nemen en het kind laat komen/opgroeien wetende dat het een zwaar leven tegemoet gaat. (oh en nu zal ik vast veel mensen op hun tenen trappen.). Van mij zou de mens eens goed mogen kijken naar zichzelf en gaan bedenken of onze "alles redden" mentaliteit wel de juiste is. Medicijnen geven waardoor een chronische ziekte bv goed onder controle te houden is of medicijnen die iets zelfs geheel genezen a la, maar als je ziet hoe sommige mensen door het leven gedwongen worden.. Tsja, dan zou ik liever "kind van een dier" zijn en afgemaakt zijn voor ik besefte dat ik leefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:20

Vroeger op strand zat ik in een leren tuigje aan een lijn van 4 meter die in de grond was geslagen met een pin. Als je dat nu doet als ouder wordt je opgepakt door de plisie.
Mishandeling als je in de hoek staat? Laat me niet lachen :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:22

Jolien er zijn tuigjes hoor om met je kind te gaan wandelen. Dus ook nu word je niet opgepakt door de politie

En ik geloof zeker wel in schade aan kind door sommige handelen van ouders. Hoeveel mensen zitten er wel niet bij een psycho of wat dan ook door jeugd en dat zijn niet alleen maar de grotere mishandelingen hoor.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:27

Wou dat er bij ons een time out plek was. Voor je het weet had je een mep of trap (voetbalschoenen met nop geen uitzondering) te pakken.

Andere uiterste :+

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:29

Anoeska schreef:
Het is prima als jij het fijner vind om iets een consequentie te noemen in plaats van straf, als jou dat een beter gevoel geeft. Maar het komt natuurlijk gewoon op hetzelfde neer. Het kind moet iets 'vervelends' doen, omdat er eerder 'ongewenst' gedrag is vertoont.

Nee hoor, dat is gewoon je troep opruimen na het spelen. Ik vraag altijd of ze de troep willen opruimen en ik help meestal ook mee om het goede voorbeeld te geven. De aanpak verschilt niet van de ge gewone aanpak na het spelen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:30

Mijn moeder hoeft me maar een blik te gaan tot hoe ver we konden gaan als we ergens waren. Nu loop ik over straat en valt mijn mond geregeld open van verbazing wat die kinderen allemaal uitkramen tegen hun ouders, respect is tegenwoordig ver te zoeken. Ik ben dan wel niet zo oud maar ja hoor ik kreeg ook wel eens een oplazer of een schop voor mijn hol en soms goed hard maar ik wist wel tot hoe ver ik kon gaan en wanneer ik de grens overging. Tegenwoordig word alles op kindermishandeling gehoord, tuurlijk gebeurd er ook veel huiselijk geweld maar een kind een gecorrigeerde tik geven lost toch vele malen eerder wat op dan zeggen: ''pietje dat mag je echt niet meer doen hoor'' Ik kreeg een tik na en moest in de donkere kelder zitten of op de trap nou ik wist het wel. Als mijn moeder al 3x gewaarschuwd had met eten ging er ook wel eens een pollepel door de keuken maar het was wel stil en rustig erna :')

Ik consequente structurele opvoeding opgevoed en lijd ook nergens aan, ik sta met verwondering te kijken hoe de kinderen tegenwoordig zijn.. Time outs waren er niet voor ons, dat moest je vooraf maar bedenken voordat je het deed, we moesten geregeld rennen naar je kamer om sneller boven te zijn dan mams of paps :Y) Tuurlijk huil je en vonden je ouders het niet leuk maar ach uurtje later was alles weer goed maar ik weet wel mijn ouders te waarderen en te respecteren en vooral in het openbaar.

Nee geef mij de regeling van vroeger maar, toen kinderen nog wel met respect richting hun ouders praten en vooral in het openbaar. Poeh ik zou mijn moeder toen echt niet voor bitch, trut, prutsmuts of alle andere ellende uit te hoeven maken ik werd dan achter het behang geplakt.. :')

Daarbij moet ik wel zeggen ik ben nooit in mijn gezicht geslagen ofzo, vooral voor mn kont enzo maar nooit in mijn gezicht dat vind ik wel te ver gaan.
Laatst bijgewerkt door Nicole op 03-10-14 11:35, in het totaal 3 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:31

Kinderen een consequente structurele opvoeding onthouden is kindermishandeling! Ik denk dat dat veel meer kinderen die met zichzelf in de knoop zitten oplevert en dit veel meer uitwerking heeft op hun verdere leven.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:32

cp112 schreef:
Wou dat er bij ons een time out plek was. Voor je het weet had je een mep of trap (voetbalschoenen met nop geen uitzondering) te pakken.

Maar je wist donders goed tot hoever je kon gaan als kind en had wel respect voor je ouders waar je ook maar was.

StalNollie

Re: 'Kinderen in de hoek zetten is mishandeling'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:36

Ik vraag me af als jullie mensen op straat zien hoe jullie weten hoe ze worden opgevoed. Ik zie veel thuis situaties en ik zie kinderen vooral kopiëren en ik zie ook vaak gedrag wat niet gezien word en kind hiervoor straf krijgt. Dat doet echt zeer in mijn hart. Zo onbegrepen en hulpeloos dat ze zijn.

Mijn zoontje van drie heeft nog nooit een grote mond gegeven en weet goed zin grenzen en zegt dit zelf ook, en dat met een positieve manier van begeleiden in zij opgroeien en grenzen opzoeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:40

Je beseft wel dat het ene kind, het andere niet is?
Ik heb nooit een tik gehad van mijn moeder en werd door omgeving altijd als lief en beleefd om schreven maar mijn broer was een hels kind... :o

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:42

We leven ook in een maatschappij die totaal niet meer lijkt op 30 jaar geleden. We stomen kinderen niet meer klaar om de hele dag ja en amen tegen een baas te zeggen. Juist zelfstandigheid, communicatie, buiten de gebaande paden denken en eigen inbreng worden nu belangrijk gevonden. Dat is voor ons ook een reden om op een wat lossere relaxte manier op te voeden. Bij ons mag overal over gediscussieerd worden. Ik merk dat ik zelf vrij snel uit automatisme nee zeg, maar soms heeft mijn oudste best gegronde redenen waarom het eigenlijk best een ja kan zijn. Als hij vervolgens van mij echt een goed argument hoort is het ook klaar

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:48

Nicole schreef:
cp112 schreef:

Maar je wist donders goed tot hoever je kon gaan als kind en had wel respect voor je ouders waar je ook maar was.

Toen wel. Nu zelf als volwassene niet meer.
Ik zou het zelf nooit zo doen bij toekomstige Kids. Echter, ben ik absoluut niet zo dat ze maar alles mogen. De aanpak zal wel anders zijn.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:50

Ayasha schreef:
Je beseft wel dat het ene kind, het andere niet is?
Ik heb nooit een tik gehad van mijn moeder en werd door omgeving altijd als lief en beleefd om schreven maar mijn broer was een hels kind... :o

Mijn zus was hier ook de losbol en deed alles wat ze niet laten kon. Op jonge leeftijd al. Ik daarentegen was vrij rustif, in mijzelf, ging niet uit (zat liever bij de manege). Maar ondanks dat was het wel ik die t meeste fysiek geweld voor de kiezen kreeg :+
Mn zus is een vaderskindje denk dst dat het is haha.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:59

Als mn broertje en ik ruzie hadden dan dreigde mn moeder altijd dat ze ons met elkaars pies ging wassen.... Dan hielden we gauw op. Ik dacht ook dat ze dat serieus zou doen maar heeft ze nooit gedaan natuurlijk :+ en liegen deed ik ook niet want dan groeit later je hand boven het graf, aldus mijn moeder :j

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:03

Liegen is hier niet nodig, want ik wordt nooit boos als mijn kinderen iets opbiechten. Ik bedank ze altijd uitgebreid voor hun eerlijkheid en daarna hebben we een goed inhoudelijk gesprek, en daarna bedank ik nogmaals uitgebreid voor de eerlijkheid.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:05

StalNollie schreef:
romyloverrr schreef:
Haha ik ook.
Ik ben nadat ik vele genoept had zelfs met een riem aan de stoel vastgebonden.
En ik moest vastgebonden blijven tot ik mijn avondeten ophad (dat ik niet meer opkreeg door al het snoep)

Sorry ga jij daar om lachen . Ik schrik echt van de vele reacties hier. Kinderen kopiëren dus waarom negatief gedrag laten zien wat dus wel zou mogen alleen een kind mag dit weer niet.,,

En vastgebonden worden sorry maar ik word daar echt verdrietig van

Tja, een vriendin is opgevoed met: ach wil je geen boterham, dna pak je maar een chocolaadje :j
Maar wel volgende keer eten hé?

In ieder geval werkt een avond vastgeboden zitten echt wel hoor.
Daarna jaren niet meer gedaan.

En ht is 2 keer gebeurd, dus ewcht kindermishandeling vind ik het niet.
Maargoed, ik ben ook iemand die paarden als het nodig is een schop verkoop om ze op hun plaats te zetten. Dat zal jij ook wel niet doen denk ik?

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:11

De vraag is, waarom moet een kind persee zijn bord leegeten? Als je hier geen honger hebt, geen zin hebt, of het niet lekker vindt, dan mag je na het eten een appel. Uiteindelijk wordt er altijd wel wat geproefd en is het altijd gezellig aan tafel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:20

Rumina schreef:
De vraag is, waarom moet een kind persee zijn bord leegeten? Als je hier geen honger hebt, geen zin hebt, of het niet lekker vindt, dan mag je na het eten een appel. Uiteindelijk wordt er altijd wel wat geproefd en is het altijd gezellig aan tafel.

Ja, leuk, maar wat als je kind geen enkele groentensoort lust? Dan krijg je kind dus geen groenten binnen.

Zeker als ik "geen honger had" omdat ik vlak voor het eten de hele snoeppot leeg had gegeten dan kwam ik daar echt niet mee weg hoor :+

Om op het onderwerp terug te komen: ik heb op kamp geregeld kindjes in de hoek gezet. Ik weet nog goed dat er een meisje was dat maar rond blééf lopen tijdens het eten, klieren bij andere kinderen. Ik was het zó zat dat ik haar nog een laatste waarschuwing gaf: als je het nog één keer doet ga je bij de leiding aan tafel in de hoek, met je gezicht naar de muur. Toen was de lol er heul snel af en de rest van het kamp kon ze ineens wel braaf aan tafel eten :)*

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:32

Als een kind echt geen groente , dan denk ik in de eerste instantie dat er iets scheef is gelopen bij het leren eten. Vaak is niet willen eten een machmachtsmiddel. Kinderen hebben over weinig dingen macht, behalve over eten. Hier hebben ze nooit iets hoeven eten, vanaf de eerste hapjes aten ze met de pot mee, of niet. Eten is gewoon leuk en gezellig, daarom zijn ze van alles gaan proeven en zijn het meeste uiteindelijk wel lekker gaan vinden.

Ik snap dat het met kinderen die bie van jezelf zijn erg lastig is. Kinderen die thuis hebben leren gehoorzamen met een tik, of die het überhaupt niet hebben geleerd krijg je niet in een dag zo ver dat ze naar argumenten luisteren. En toch kan het wel als je een hele goede pedagogische basis hebt. Bij mijn zoon op school wordt er nooit gestraft of beloond.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:42

Rumina schreef:

Omdat kinderen fatsoenlijk moeten eten. Daarnaast is het zonde om eten weg te gooien, zijn 3 maaltijden per dag gezond en weigeren de meeste kinderen toch echt groente te eten.

Mijn schoonzusje is ook van mening dat de kinderen alleen moeten eten wat ze willen eten...
Ofwel, we gaan naar de MC Donalds en bestellen daar een hamburger plain :?
Er wordt regelmatig 2 potjes gekookt en in sommige gevallen zelfs 3...
De kinderen roepen bij voorbaat dat ze iets niet lekker vinden omdat ze het dan niet hoeven te eten...
Ohjah, en macaroni is lekkerder spaghetti (zelfde saus en smaak ) is vies :?

Sorry hoor, alleen al voor het feit dat je moeder in de keuken speciaal gekookt heeft voor haar gezin kun je al respect op brengen en netjes je bordje leeg eten...

Zelfde als over het liegen. Ik vertelde altijd eerlijk alles. Ook dingen die niet mochten die ik toch gedaan had, maar als ik daarna niet op mijn lazer had gekregen had ik er niks van geleerd... je kunt gewoon niet op een volwassen manier praten met kinderen... Het zijn namelijk geen volwassenen... Het zijn kinderen. En juist door ze wel als volwassenen te behandelen en zo met ze te praten mishandel je ze... je hebt ze namelijk nooit kind laten zijn...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:49

Rumina schreef:
Als een kind echt geen groente , dan denk ik in de eerste instantie dat er iets scheef is gelopen bij het leren eten. Vaak is niet willen eten een machmachtsmiddel. Kinderen hebben over weinig dingen macht, behalve over eten. Hier hebben ze nooit iets hoeven eten, vanaf de eerste hapjes aten ze met de pot mee, of niet. Eten is gewoon leuk en gezellig, daarom zijn ze van alles gaan proeven en zijn het meeste uiteindelijk wel lekker gaan vinden.

Ik snap dat het met kinderen die bie van jezelf zijn erg lastig is. Kinderen die thuis hebben leren gehoorzamen met een tik, of die het überhaupt niet hebben geleerd krijg je niet in een dag zo ver dat ze naar argumenten luisteren. En toch kan het wel als je een hele goede pedagogische basis hebt. Bij mijn zoon op school wordt er nooit gestraft of beloond.

Ik at het toch echt niet omdat ik het vies vond :')

Ik heb uiteindelijk één "joker" gekregen voor zuurkool, toen ik moest blijven zitten en het uiteindelijk uit heb gebraakt. Nog steeds lust ik het niet. Intussen vrijwel alle andere groenten wel, verwerkt in sapjes :Y) lekker hoor.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:56

En dat is overal merkbaar, van dat onbeschofte gedrag van de kinderen.

Dus hoe moet het dan wel opgevoed worden???

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:01

Ragdollcat schreef:
En dat is overal merkbaar, van dat onbeschofte gedrag van de kinderen.

Dus hoe moet het dan wel opgevoed worden???

Je moet je kind begeleiden :j als poezelig kindjelief een keer straf krijgt heeft ie namelijk een trauma voor de rest van zijn leven
http://www.nieuwetijdskind.com/10-manie ... der-straf/

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:02

Maar nogmaals, er is een groot verschil tussen niet straffen en alles maar goed vinden. Je eet wat de pot schaft, ik ga geen verschillende dingen koken omdat iets niet lekker zou zijn, we gaan niet naar de MC tenzij we een keer noodgedwongen onderweg wat moeten eten. Maar het bord hoeft niet leeg, als je het echt vies vind kan je een appel of een droge boterham krijgen. Hier werkt dat heel goed, en bij vrienden die dezelfde methode hanteren heb ik nog nooit klachten gehoord over geen groente eten. Omdat wij het loslaten hebben we geen gevechten aan tafel en worden er alleen dingen niet gegeten als de kinderen ze echt niet lekker vinden. Mijn oudste lust alleen geen rijst, en mijn jongste geen aardappelpuree.

Met liegen heb ik zelf een andere ervaring. Omdat het werd bestraft als ik dingen fout deed loog ik er over, dan kon ik tenminste mijn straf nog ontlopen. Ik wil niet dat ooit mijn kinderen dingen niet aan mij durven te vertellen. Als ik er iig met ze over kan praten kan ik nog enigzins , als je niets weet sta je met lege handen en een beschadigde vertrouwensrelatie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:04

Ze zijn erger en vervelender dan ooit, dus ik neem het woord nieuwetijdskinderen niet serieus.

Kinderen zijn gewoon altijd zelfde of het nou 100 jaar geleden is geboren of in het hier en nu.

Er worden gewoon niet meer opgevoed.