Spuiten en slikken: 1 pil te veel maakt geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pillen op zak hebben voor eigen gebruik moet geen gevaar vormen voor je VOG. Ik zou de petitie

Wel tekenen
111 (46%)
Niet tekenen
127 (53%)

Totaal aantal stemmen: 238

Thesserd

Re: Spuiten en slikken: 1 pil te veel maakt geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:44

Als mensen graag pillen willen slikken moeten ze dat lekker doen vind ik. Het zelfde geldt voor wiet roken en alcohol drinken. Er is wel een grens. Je wil inderdaad geen arts die af en toe een pilletje slikt. Maarja, diezelfde arts drinkt misschien ook elke avond een rode wijn? Het is maar net hoe je er mee om gaat vind ik... Helaas kunnen heel veel mensen er niet mee om gaan.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:57

Ik vind dat er meer voorlichting moet komen waardoor mensen zelf gaan nadenken over het wel of niet nemen van drugs. Een keer een pilletje op een feestje maakt iemand geen slecht mens.

Zelfde geldt voor alcohol: mensen moeten zelf weten waar ze aan beginnen!

Ik wist niet eens dat je geen vog meer zou kunnen krijgen als je een keer xtc bij je hebt. Nou ben ik zelf niet van de harddrugs, maar het idee alleen al, dat je een keer een leuke avond hebt en toevallig meneer agent tegen het lijf loopt en daardoor je baan niet meer mag uitoefenen, terwijl je niemand hebt lastig gevallen. Terwijl sommige anderen elk weekend ladderzat de kroeg uitrollen, van alles slopen...maar aan drank verdient de regering natuurlijk wel wat.

Ik vind het krom...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 23:58

dwaallicht schreef:
Ik vind dat er meer voorlichting moet komen waardoor mensen zelf gaan nadenken over het wel of niet nemen van drugs. Een keer een pilletje op een feestje maakt iemand geen slecht mens.

Ik wist niet eens dat je geen vog meer zou kunnen krijgen als je een keer xtc bij je hebt. Nou ben ik zelf niet van de harddrugs, maar het idee alleen al, dat je een keer een leuke avond hebt en toevallig meneer agent tegen het lijf loopt en daardoor je baan niet meer mag uitoefenen, terwijl je niemand hebt lastig gevallen. Terwijl sommige anderen elk weekend ladderzat de kroeg uitrollen, van alles slopen...maar aan drank verdient de regering natuurlijk wel wat.

Ik vind het krom...

Nouja, dat inderdaad :j

En iemand die zijn huisdier mishandelt komt overal mee weg. Ik heb liever een collega die af en toe een pilletje slikt dan een collega met kwaadwil tegenover dieren. Die mensen vertrouw ik echt niet :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:08

MarlindeRooz schreef:
Je kan het beter legaliseren en voorlichten dan het illegaal maken en doodzwijgen want het is ZOO SLECHT. Tot je super coole vrienden het doen en die zeggen dat het GEWELDIG is. Ik denk dat je beter je keuze kan maken als je weet wat die drugs inhoud en wat de werkzame stoffen zijn en precies met je doen. Niet afschrikken maar informeren dus.

Ik als bijna 19 jarige krijg er wel veel van mee.

vind ik heel goed gezegd van je :)
door het te verbieden gaan juist meer mensen het doen, want het mag niet en is dus spannend.
ze halen het bij derden vandaan en wie weet veel wat voorr troep erin zit.
wiet en hasj is toch ook legaal te koop bij coffeeshops, wrm een pil niet, zo weet je zeker dat het veilig is en je niet een of ander bij elkaar geraapt zooitje inslikt dat wel echt gevaarlijk voor je kan zijn

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:21

dwaallicht schreef:

Ik vind het krom...

Als je dingen sloopt ben je ook strafbaar. Als je overlast veroorzaakt in je dronkenschap ben je ook strafbaar.
En als je illegale drugs bij je hebt ben je dus ook strafbaar. Simpel. Of je nou een leuke avond hebt of niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:27

Maar als je dingen sloopt, of overlast veroorzaakt val je anderen lastig of doe je zelfs mensen daar pijn mee. Als jij voor je eigen plezier een pilletje slikt en hiermee lekker de hele avond kan rond dansen, doet niemand kwaad toch? :')

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:35

Thesserd schreef:
Als mensen graag pillen willen slikken moeten ze dat lekker doen vind ik. Het zelfde geldt voor wiet roken en alcohol drinken. Er is wel een grens. Je wil inderdaad geen arts die af en toe een pilletje slikt. Maarja, diezelfde arts drinkt misschien ook elke avond een rode wijn? Het is maar net hoe je er mee om gaat vind ik... Helaas kunnen heel veel mensen er niet mee om gaan.

Nah, nul moeite mee, oprecht niet. Sterker nog, ken genoeg geneeskunde studenten die af en toe een pilletje nemen, wiet roken en/of alcohol drinken. En dat geldt niet alleen voor geneeskunde studenten, maar ook voor andere mensen die (op weg zijn naar) een 'verantwoordelijke' baan hebben als advocaat, wetenschapper of docent. IMO maakt bv. een XTCpilletje op z'n tijd (je houden aan de richtlijn van maximaal 1x per 3 maanden) je geen slechter/ander mens, en zo lang je niet met een enorme kater van wat dan ook op je werk verschijnt, vind ik het ook echt niets met je baan en kwalificaties te maken hebben.

Zelf overigens nooit iets gebruikt buiten wiet om, ben altijd de nuchtere die mee gaat zodat de trippenden weer veilig thuis komen :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 07:38

Magrathea schreef:
dwaallicht schreef:

Ik vind het krom...

Als je dingen sloopt ben je ook strafbaar. Als je overlast veroorzaakt in je dronkenschap ben je ook strafbaar.
En als je illegale drugs bij je hebt ben je dus ook strafbaar. Simpel. Of je nou een leuke avond hebt of niet.

Strafbaar is terecht voor alle genoemde punten. Maar waarom wel een strafblad bij een kleine hoeveelheid drugs en niet wanneer je ergens stomdronken incl. fles wordt gevonden? Of leuk je lege fles midden op straat kapot gooit en daarbij schade veroorzaakt. Geen haan die er naar kraait, want ach dronken mensen doen soms dingen waar ze spijt van krijgen. Zijn niet meer zo scherp. Stom. Zal nooooit meer zoveel drinken. ... Yeah right. Daar wordt om gelachen en bij een pilletje is iemand ineens een junk, potentiële dealer of psychisch niet goed.

Waarom geen aantekening op je vog wanneer gepakt wordt met teveel alcohol (bv. meer dan 1.0 promille) achter het stuur? Wat mij betreft trouwens ook voor het rijden onder invloed van drugs. Ik vind de keuze om je medeweggebruikers zo in gevaar te brengen vele malen kwalijker dan pillen op zak hebben. Zelfs als het een eenmalig incident betreft. Wat je gebruikt moet je zelf weten, maar wees niet zo dom en egoïstisch dat je hier anderen de dupe van maakt. Dat zou ik als werkgever Veel interessantere info vinden om uit een Vog op te maken.

Alcohol wordt teveel gebagatelliseerd. Alcohol is ook een harddrug! En daarbij ook verslavend en slecht voor je lichaam. Kan nog wel even doorgaan, maar ik vind echt dat ook daar strenger mee omgegaan moet worden. Laten ze deze regels zo voor de drugs wb aantekening op je vog, prima, maar dan hoop ik dat alcohol ook flink aangescherpt wordt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:01

ER KOMT GEEN AANTEKENINGEN OP JE VOG ZOLANG JE VOG NIKS MET HET STRAFBARE FEIT TE MAKEN HEEFT...

Dit is al meerdere malen vermeld en het zou fijn zijn als iedereen voor de volledige feiten etc zich toch wel aan de waarheid zou houden...
Dát maakt discussiëren toch een stukje makkelijker lijkt mij...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:11

Wil je je hele post niet in hoofdletters doen? Leest zo fijn :j

Ik reageer op het feit dat ik het achterlijk vind dat het 1 wel grote consequenties heeft en het niet. Ja en op jouw stijl van reageren, trouwens. . :n dat mijn (en misschien ook andere) posts niet helemaal in jouw lijn der verwachting liggen, maakt niet dat die mening er niet toe doet? Zulke onderwerpen brengen nu eenmaal grote meningsverschillen met zich mee!

[Edit]
Maar goed, laat ik de vog dan nog even in mijn verhaal betrekken: ik vind dat de "waarde" van alcohol en drugs-gerelateerde strafbare feiten gelijk zou moeten zijn. Dus wanneer er voor een specifiek beroep dit punt wordt opgevraagd het 1 (drugs) niet zwaarder wordt gewogen dan een strafbaar feit met alcohol.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 01-10-14 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:15

Precies Amaryllis. Mensen brullen ook maar wat, hebben er vaak nog nooit mee te maken gehad, weten niet wat het is etc. Hartstikke goed natuurlijk, maar dat zorgt wel voor een eenzijdige kijk. (Die ik dan ook weer een beetje schijnheilig vind, maar dat kan dan weer mijn tekortkoming zijn) Alcohol vind ik veel gevaarlijker eigenlijk. De drempel om het te nemen is er amper, je neemt snel te veel, je gaat er echt gek van doen, het is goedkoop, schadelijk en altijd te krijgen.

Ik heb de petitie ondertekend, vind wat ze daar deden schandalig.

En ik las ergens dat iemand dacht dat we ALLE drugs dan maar moesten legaliseren, we hebben het hier toch enkel over xtc!?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:19

Amaryllis schreef:
Wil je je hele post niet in hoofdletters doen? Leest zo fijn :j

Ik reageer op het feit dat ik het achterlijk vind dat het 1 wel grote consequenties heeft en het niet. Ja en op jouw stijl van reageren, trouwens. . :n dat mijn (en misschien ook andere) posts niet helemaal in jouw lijn der verwachting liggen, maakt niet dat die mening er niet toe doet? Zulke onderwerpen brengen nu eenmaal grote meningsverschillen met zich mee!

[Edit]
Maar goed, laat ik de vog dan nog even in mijn verhaal betrekken: ik vind dat de "waarde" van alcohol en drugs-gerelateerde strafbare feiten gelijk zou moeten zijn. Dus wanneer er voor een specifiek beroep dit punt wordt opgevraagd het 1 (drugs) niet zwaarder wordt gewogen dan een strafbaar feit met alcohol.

Als iedereen gewoon zich zou verdiepen in de VOG zou er niet steeds van dat soort onzin gezegd worden. Het is al meerdere malen aangehaald maar mensen reageren liever met onzin dan dat ze zich ergens in verdiepen...
Erg vervelend.

En ja, na dat er meerdere malen, onder andere na jou post, gereageerd is met hoe de VOG in zijn werk gaat. En dat mensen dan nog steeds dezelfde onzin blijven roepen vind ik dat het wel eens tijd werd om het in hoofdletters te zetten...
Misschien dat het dan eindelijk eens gelezen wordt... Wat dus ook weer zo blijkt te zijn...

Als jij in openbare dronkenschap wordt aangehouden en je doet afstand van je rechten (want dat doe je op het moment dat je meteen betaald dan beken je schuld en doe je af van je rechten ) krijg je ook een strafblad. Als je dan een VOG nodig hebt voor een beroep waarin alcohol nadelig is (om het maar even zo te zeggen want alcohol en drugs zijn altijd nadelig) dan krijg je die VOG net zo hard niet als dat je hem niet zou krijgen voor drugs.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:19

De discussie is gestart na het gedoe op Lowlands. Oftewel, gepakt worden op het in je bezit hebben van een kleine hoeveelheid drugs met als doel voor eigen gebruik. Festivalgangers kregen de keuze; of een advocaat bellen of een boete betalen en weer doorfeesten en niet realiserend dat hier consequenties aanhangen. Mede omdat de politie hun daar niet van op de hoogte heeft gebracht.

Citaat:
Mensen die op een festival zijn gepakt met meer dan een 'gebruikershoeveelheid' drugs krijgen door de strafbeschikking zonder tussenkomst van een advocaat een strafblad aan hun broek, zonder dat ze zich daar bewust van zijn en zich er tegen kunnen verzetten.
Door een strafblad kan een verklaring omtrent gedrag in gevaar lopen, een zogenoemde VOG die je nodig hebt voor bepaalde beroepen.
Wij vinden deze aanpak buitenproportioneel.
en verzoeken
Met de petitie en het burgerinitiatief willen we bereiken dat een eerste veroordeling voor het in bezit hebben van een kleine hoeveelheid drugs voor eigen gebruik bij een festival of feest, geen belemmeringen oplevert bij het verkrijgen van een VOG. In de praktijk zullen dus de regels en richtlijnen bij het verkrijgen van een VOG moeten worden veranderd.
Het is niet zo dat we het bezit van harddrugs uit het strafrecht willen halen. Ook willen we het gebruik van harddrugs niet promoten.

Dit is de discussie. Als jij op een festival/feest die boete betaald, dan is de kans wel degelijk aanwezig dat je een aantekening krijgt en dus geen recht hebt op een VOG krijgt zonder dat de politie hun daarvan op de hoogte heeft gebracht. Bovendien is XTC (en in mindere mate wiet) zo aanwezig en geaccepteerd op festivals enz. dat je je echt wel mag afvragen of de wet wel in verhouding staat tot drugsgebruik(ers) staat. Een pilletje hier en daar is niet schokkend en minder schadelijk dan alcohol.

Mij lijkt dus de vraag; moet de wet versoepeld worden voor de recreatieve drugsgebruiker?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:30

Alleen als die aantekening van toepassing zou zijn op het beren waar oor de VOG wordt aangevraagd...
Dát is wel even een nuance verschil...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:37

Ik vind overigens wel dat de consequenties duidelijker gesteld moeten worden door de politie.
Hoogst waarschijnlijk zegt de politie tegen de verdachte als U nu betaald dan kunt U meteen weer verder feesten.
Mooi makkelijk voor de politie want die krijg al die rompslomp niet van de advocaat. En de feestganger denkt Oh mooi makkelijk kan ik meteen weer door. De consequenties van het betalen, het afstand nemen van je rechten en schuld bekennen, wordt hoogst waarschijnlijk niet verteld en dat zou wel zo moe te zijn.

Overigens vind ik niet dat als drugs geaccepteerd is op de festivals dat we dan maar op de festivals een oogje dicht moeten knijpen.
Verboden is verboden klaar.

Ik blijf van mening dat je als volwassenen op de hoogte bent van de consequenties die een keuze heeft.
Je maakt vervolgens wel overwogen die keuze en dan heb je de consequenties te aanvaarden.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:43

Dat vind ik dan weer een beetje dubbel. Enerzijds inderdaad niet helemaal netjes van de politie. Anderzijds, het is niet zo dat de betrapte gebruikers pas op het festival voor het eerst te horen kregen dat het niet mocht. Het is illegaal, je doet het toch, dan moet je imo niet verbaasd zijn als dat vervolgens consequenties heeft. Als je iemand vermoordt ga je toch ook niet achteraf mekkeren van "jamaar, ik wist niet welke consequenties er precies aan vast hingen". Oke, een beetje extreem misschien, maar je snapt het punt, toch?
Illegaal = mag niet, ik vind niet dat de wet dan rekening moet houden met mensen die er toch voor kiezen om het te doen, eigen schuld dikke bult.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:47

Daar ben ik het mee eens, maar bij een aanhouding worden alle rechten vermeld. Voor het gemak kunnen deze rechten ook vermeld worden... of bewust weg gelaten worden.

Iedereen weet dat er consequenties zitten aan het overtreden van de wet, maar het is niet altijd duidelijk welke consequenties er dan aan zitten. En dat mag wel vermeld worden vind ik.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:53

Niniane schreef:
De discussie is gestart na het gedoe op Lowlands. Oftewel, gepakt worden op het in je bezit hebben van een kleine hoeveelheid drugs met als doel voor eigen gebruik. Festivalgangers kregen de keuze; of een advocaat bellen of een boete betalen en weer doorfeesten en niet realiserend dat hier consequenties aanhangen. Mede omdat de politie hun daar niet van op de hoogte heeft gebracht.

Citaat:
Mensen die op een festival zijn gepakt met meer dan een 'gebruikershoeveelheid' drugs krijgen door de strafbeschikking zonder tussenkomst van een advocaat een strafblad aan hun broek, zonder dat ze zich daar bewust van zijn en zich er tegen kunnen verzetten.
Door een strafblad kan een verklaring omtrent gedrag in gevaar lopen, een zogenoemde VOG die je nodig hebt voor bepaalde beroepen.
Wij vinden deze aanpak buitenproportioneel.
en verzoeken
Met de petitie en het burgerinitiatief willen we bereiken dat een eerste veroordeling voor het in bezit hebben van een kleine hoeveelheid drugs voor eigen gebruik bij een festival of feest, geen belemmeringen oplevert bij het verkrijgen van een VOG. In de praktijk zullen dus de regels en richtlijnen bij het verkrijgen van een VOG moeten worden veranderd.
Het is niet zo dat we het bezit van harddrugs uit het strafrecht willen halen. Ook willen we het gebruik van harddrugs niet promoten.

Dit is de discussie. Als jij op een festival/feest die boete betaald, dan is de kans wel degelijk aanwezig dat je een aantekening krijgt en dus geen recht hebt op een VOG krijgt zonder dat de politie hun daarvan op de hoogte heeft gebracht. Bovendien is XTC (en in mindere mate wiet) zo aanwezig en geaccepteerd op festivals enz. dat je je echt wel mag afvragen of de wet wel in verhouding staat tot drugsgebruik(ers) staat. Een pilletje hier en daar is niet schokkend en minder schadelijk dan alcohol.

Mij lijkt dus de vraag; moet de wet versoepeld worden voor de recreatieve drugsgebruiker?

Citaat:
drugs
Op het Zwarte Cross Festival zijn drugs verboden. Bij constatering van het in bezit hebben van maximaal 5 gram softdrugs, heb je de mogelijkheid om deze af te staan. Weiger je deze softdrugs af te staan of heb je meer dan 5 gram bij je dan zul je aan de politie worden overgedragen. Bij constatering van gebruik, in het bezit hebben van harddrugs en/of het handelen in soft/harddrugs zul je zonder pardon worden aangehouden en worden overgedragen aan de politie.

Bron: website zwarte cross

Oftewel: Men weet het risico! en je word geacht de regels van het festival te kennen als je een festivalterrein betreed.
Dus wie zijn billen brand mag op de blazen zitten van mij betreft.

Daarnaast vind ik "het nodig hebben want anders is het geen leuke avond" ook zo'n dooddoender. Net alsof je geen leuke avond kan hebben zonder pilletje 8)7 . Mensen die dat ook tegen mij zeggen neem ik gewoon niet meer serieus, want dan is er na mijn idee echt iets flink mis met je.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:57

Kuggur schreef:
Maaike_Melis schreef:
Ik snap je punt, ik snap waarom deze ter discussie staat, echter wanneer iemand 20 pillen op zak heeft voor eigen gebruik en ze vervolgens toch verder te verhandelen is niet oke. (Die natuurlijk was bedoeld vanwege mijn studie).

Met alle respect, dit is dus baarlijke nonsens; óf je hebt een paar pilletjes voor eigen gebruik op zak (en daar gaat de petitie over), óf je bent een dealer met die 20 pillen op zak voor de handel (en daar gaat de petitie niet over). Jij haalt hier opzettelijk zaken door elkaar.

Ik ben het hier geheel mee een, was van plan te reageren totdat ik meer berichten van jou las, erg sturend om het positief te houden.

On-topic, ik ben niet van mening dat mensen direct een strafblad moeten krijgen, eigen risico. Zodra daadwerkelijk bewezen is dat een extern persoon risico loopt, dient er wel direct een strafblad te komen.

desi92

Citaat:
Oftewel: Men weet het risico! en je word geacht de regels van het ftival te kennen als je een festivalterrein betreed.
Dus wie zijn billen brand mag
Daarnaast vind ik "het nodig hebben want anders is het geen leuke avond" ook zo'n dooddoender. Net alsof je geen leuke avond kan hebben zonder pilletje 8)7 . Mensen die dat ook tegen mij zeggen neem ik gewoon niet meer serieus, want dan is er na mijn idee echt iets flink mis met je.

Knap dt jij dan weet dat er iets flink mis met mijn is.

Niniane

Nogmaals, de vraag was: moet de wet versoepeld worden? De vraag is niet of de politie hier juist heeft gehandeld maar of de wet in verhouding staat tot en met het gebruik van en de risico's die het slikken van XTC met zich meebrengt.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:58

Ondanks dat ik zelf wel eens wat gebruik, heb ik de petitie ook niet getekend. Het is namelijk gewoon hartstikke illegaal wat je aan het doen bent. Moet je maar niet betrapt worden, zo simpel is het!
Er staan niet voor niks prullenbakken op een festival voordat je het terrein op gaat, waar je het kan weggooien. Nou gebeurt dat natuurlijk niet maar vanaf daar is het je eigen risico! Word je gepakt, pech voor jou.

Ik denk wel dat je straf of boete er vanaf moet hangen met hoeveel je meehebt. Iemand met 2 pillen op zak heeft hele andere intenties dan iemand die 20 pillen op zak heeft

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:59

Niniane schreef:
Nogmaals, de vraag was: moet de wet versoepeld worden? De vraag is niet of de politie hier juist heeft gehandeld maar of de wet in verhouding staat tot en met het gebruik van en de risico's die het slikken van XTC met zich meebrengt.

Harddrugs... Het gaat hier namelijk niet om XTC alleen...

En ik vind dat de wet wel in verhouding staat.
Je wet wat de consequenties zijn van je daden. Het is onzin dat je perce iets moet uit proberen of dat je het nodig hebt, het is verboden dus je gebruikt het niet... Het is namelijk niet voor niets verboden.
Gebruik je het wel dan weet je wat de consequenties zijn...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:01

Volgens mij gaat deze discussie idd om wat er op Lowlands gebeurde. Ik begreep dat je daar direct iets kon tekenen om 'ervan af te zijn' maar dit bracht wel een aantekening met zich mee waar de meeste zich niet bewust van waren !

Maarja, dat 1 pilletje meer, je moet ergens een grens trekken. Volgens mij ligt dit op 3 pillen. 50 gr Coicke en GHB is helemaal niet toegestaan.
Daarboven wordt het niet meer als eigen gebruik gezien en gaat het over naar de politie.

Voor eigen gebruik wordt het vaak zelfs gewoon afgenomen en mag je niet naar binnen en is het verder goed zo.

Als ik op een festival rond kijk vraag ik me ook liever af waarom zoiets niet op een verantwoorde manier gebruikt kan worden ipv volledig afschaffen. Op veel festivals zie je toch dat het merendeel van de bezoekers wel degelijk gebruikt ook al mag het niet.

Ik zou er eerder een voorstander van zijn om het tot in zekere mate legaal te maken. Zoals met drank. Er blijven altijd 'idioten' die over zijn grens heen willen gaan. Maar nu is het gewoon lastig, de gebruikers weten vaak amper wat ze kopen of hoe sterk iets is.

De max van 3 pillen slaat eigenlijk ook nergens op. De ene is zoveel sterker dan de ander, maar daar wordt weinig rekening mee gehouden...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:35

desi92 schreef:
Citaat:
Oftewel: Men weet het risico! en je word geacht de regels van het ftival te kennen als je een festivalterrein betreed.
Dus wie zijn billen brand mag

Knap dt jij dan weet dat er iets flink mis met mijn is.

Ik ben geen dokter, maar ik mag best mijn mening over pillen gebruik hebben. Sommige mensen doen namelijk echt alsof ze een doodsaaie avond/festival hebben zonder deze troep. Die gedachtegang vind ik dom en gevaarlijk.