Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desty schreef:Maar ook aids, die mannen in Afrika verkrachten meisjes die maagd zijn (vaak dus nog heel jonge meiden) omdat zij geloven dat dan het meisje het heeft en zij zelf niet meer...
Als we dáár nou eens iets aan doen!
Danique_G schreef:Het medicijn voor aids bestaat in theorie. Word niet gemaakt omdat bot gezegd de Afrikanen het niet kunnen betalen en die paar mensen in Europa /westen het 'niet waard zijn'.
Als de verspreiding van ebola zo blijft zal er niet zo rap iets komen. Farmaceutische wereld is een knetterhard wereldje wat dat betreft, maar ergens is het ook logisch.
Maar goed mijn intentie van mijn eerste bericht was dat er wel heel zwart wit werd gereageerd over het feit dat ebola een lab ziekte is.
ruitje schreef:Ik heb altijd een vrij 'rare' theorie. Ik geloof er in dat de natuur zichzelf altijd probeert te reguleren. Zet teveel konijnen in een bos en er breekt een ziekte uit.
Ergens is het ' natuurlijk' dat wij als soort met zo'n enorme overpopulatie een keer een ziekte tegen komen die we niet aan kunnen.
Zertab schreef:Hoi bokkers,
Ik begin mij toch aardig zorgen te maken over het Ebola virus. Eergisteren meldde een man zich met symptomen van het virus bij een huisarts in Eindhoven. Volgens mij is er nog niet bekend of hij de ziekte ook daadwerkelijk heeft. Al ben ik bang van wel en dat ze het geheim houden...
Moet je je voorstellen als die ziekte hier uitbreekt zoals in Afrika...brr....
Want volgens mij is er wel een medicijn maar mogen ze die nog niet gebruiken?
Nja, dit topic is er voor bedoeld om te discussiëren over Ebola. Over passagiers met de ziekte die terug willen naar Nederland, over passagiers die daar waren en geen klachten hebben, en terug komen. Moet Nederland de grenzen sluiten? Moeten we dat medicijn maar gewoon gaan gebruiken als die man daadwerkelijk ziek is? Etc.!
Zertab schreef:@Nayomie: Er was toch wel een medicijn? Maar die zat in de laatste test fase? In de VS dacht ik.
En ik wil dan graag een bron zien van die twee levende mensen...
Daffy02 schreef:Jeetje zeg. Eergisteren is een tante teruggekomen uit Ghana en vertoont de symptomen.
Het zal toch niet?
Vond het ook superdom dat ze terugkwam, straks word Nederland besmet door 1 dom persoon![]()
Ze gaan haar ook onderzoeken trouwens.
Sem_ schreef:Ik las een paar dagen geleden dat het sterftepercentage nu op 70% ligt.
Danique_G schreef:Het medicijn voor aids bestaat in theorie. Word niet gemaakt omdat bot gezegd de Afrikanen het niet kunnen betalen en die paar mensen in Europa /westen het 'niet waard zijn'.
Alpha89 schreef:En dit is ook iets om over na te denken: http://media.sacbee.com/smedia/2014/10/ ... .St.4.jpeg
Morganlefay schreef:Heeft iemand meegekregen dat vluchtelingen met HIV niet worden teruggestuurd,
Als dit op grote schaal bekend wordt is echt het hek van de dam
Yinka schreef:Je moet kijken naar overleden en overleven.. Niet naar overleden en besmettingen. Je weet namelijk niet hoeveel van die besmettingen nog komt te overlijden.
Als je terug kijkt naar andere uitbraken dan zie je overlijdingsprecentages die tussen de 50% en 95%.
MonaLieske schreef:Dan vraag ik me toch af waarom er voor veel ziekten die zeldzamer zijn dan aids wel medicijnen beschikbaar zijn? Volgens mij kunnen farmaceuten in het Westen vaak prima uit de kosten komen omdat de zorgverzekering het hier betaalt.
elenaMM77 schreef:MonaLieske schreef:Dan vraag ik me toch af waarom er voor veel ziekten die zeldzamer zijn dan aids wel medicijnen beschikbaar zijn? Volgens mij kunnen farmaceuten in het Westen vaak prima uit de kosten komen omdat de zorgverzekering het hier betaalt.
die vraag is heel simpel te beantwoorden, niet ieder probleem is even ingewikkeld..
sommige dingen hebben een eenvoudige en goedkope oplossing..
of iets zeldzaam is of veel voorkomend is niet de doorslaggevende factor of ergens medicijnen voor zijn..
sterker nog.. heel veel mensen met een zeer zeldzame ziekte zijn gewoon de l.ul omdat de kosten van onderzoek, ontwikkeling en productie van medicijnen op geen enkele manier opweegt tegen de opbrengst van de medicijnen.. met andere woorden het is zo onrendabel en drukkend op gemeenschapsgeld dat er niet naar een oplossing gezocht wordt en het handje vol mensen die er aan lijden helaas moeten vertellen dat er geen uitzicht is en dat er geen onderzoeken gedaan worden op dit moment.
De zorgverzekeringen kunnen bij lange na niet opbrengen wat een gemiddeld onderzoek nodig heeft aan financieringen helaas. Onderzoek wordt vooral bijeen gefinanceerd door de farmaceutische industrie zelf (die gaan er aan verdienen als het meezit), het bedrijfsleven (die graag een aandeel hebben), stichtingen en giften (vooral door mensen die in de situatie zitten en of iets van dichtbij meemaken en zich keihard inzetten om bij iedereen geld uit de zakken te kloppen)..
het geld van zorgverzekeraars.. gaat naar zorg voor de clienten (die dus al ontwikkeld is) en het betalen van de kosten van de verzekeraar (salarissen etc).
gekvanfleur schreef:Ik las ook ergens dat gezien het supervele aantal mensen die in die landen wonen.en de slechte hygiene het niet een heel agressief virus is omdat er dan al veel meer mensen besmet en dood waren geweest. Relatief gezien voor het half jaar dat het bekant speelt valt het mee. Heb nog geen research gedaan naar bronnen, maar vond het geen slechte gedachte.