Nessah schreef:Dat is ook een manier van opvatten inderdaad.
Maar voor mensen die wel waarde hechten aan dierendag en die dag dus bewuster zijn voor/naar dieren kan het dus krom zijn. Ik eet geen vlees en koop altijd iets nieuws voor mij dieren en een extra wandeling etc. Zo ben ik opgevoed, je bent elke dag van het jaar goed en zorgzaam voor je dier, maar op die dag net dat beetje extra. ( zoals sommige mensen ook ieder jaar aan valentijn doen en een ander het onzin vindt.)
Ik snap ook wel dat het behoorlijk krom kan zijn. Maar dierendag is er voor de mensen en niet voor de dieren, want de dieren snappen er niets van.
Jouw hond zal de lange wandeling vast waarderen maar ik denk niet dat hij daaruit haalt dat het een speciale dag is of dat jij daarmee wilt laten zien dat je van hem houdt.
Dus dat jij op die dag net een beetje extra er voor je dier wil zijn is prima, maar je dier zal dat niet direct opmerken of super waarderen, simpelweg omdat dieren niet zo denken.
Dus om dan mensen te dwingen om hun religieuze bezigheden op een andere dag te gaan houden omdat jij er speciaal op die dag wat meer voor je dier wil zijn vind ik niet tegenover elkaar staan. Dan kan je best jezelf even opzij zetten voor je medemens die dag en je dier een dag later verwennen als jij daar blijer van wordt, want je dier zal het echt niet kunnen schelen of hij nou 4 of 5 oktober een extra keer wordt uitgelaten

(Even erbuiten gelaten of ik het oke vindt dat er met dooie dieren over straat wordt gesleept.)