World war 3?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:14

rapido schreef:
Eigenlijk is er al oorlog! Nederland (en nog vele landen meer) gaat immers mee vechten in Irak!

Dan is Nederland al heel het jaar in oorlog :') , want dit jaar levert Nederland ook nog een militaire bijdrage in Mali, in Somalië en in Afghanistan en daarvoor heeft Nederland al jaren meegedaan aan allerlei militaire operaties in Azië en Afrika. Wat een onzin zeg dat er oorlog in Nederland is om een paar F16's die naar Irak worden gestuurd :') .

Weet je wanneer hier oorlog is? Als je soldaten uit het buitenland met tanks door de straten ziet paraderen, er bommenwerpers overvliegen en er bommen worden gedropt en ons land bezet dreigt te worden. Daar is nu niets van te merken, dus er is geen oorlog :')

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:16

EvaLoveyouxx schreef:
Eigenlijk is de eerste aanslag al gepleegd! Denk maar aan mh17.

Ebola in Eindhoven?! Daar woon ik zo dichtbij

Laat je niet gek maken, dat van de MH17 was verschrikkelijk, maar zeer waarschijnlijk een vergissing met een verkeerd vliegtuig.

Popstra

Re: World war 3?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:52

jij hebt zeker altijd een rose bril op ofzo???

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:33

Ik heb heel het topic nog niet doorgelezen, heb nu even weinig tijd maar doe dit straks zeker wel even.

Om eerlijk te zijn ben ik er niet meer gerust in..In het begin kon het me vrij weinig interesseren maar nu zijn we er bij zedenleer over begonnen en pff.. Blijkbaar was er ook al een poging tot bomaanslag geweest in de VS?
Even een stukje uit een artikel van vandaag: 'Dinsdag maakte de VS bekend dat het leden van Khorasan had uitgeschakeld, een islamistische groepering gelieerd aan al-Qaida die volgens Washington van plan was om grootschalige aanslagen te plegen in de VS en in Europa. Washington zegt dat Khorasan gelinkt is aan het al-Nusra-front. Militanten en het Observatorium voor de Mensenrechten in Syrië daarentegen, een organisatie die aanleunt bij de Syrische oppositie, zeggen dat Khorasan en het al-Nusra-front een en dezelfde groep zijn.'
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... reld.dhtml

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 10:33

mijn docent zei dat het er niet kwam omdat er vooral eerst oorlogmoest komen in parijs,london,washington DC, enz en dat we ons voor die tijd niet druk moesten maken. (nee niet dat ik zo zielig ben om het elkedocent te gaan navragen omdat ik bang ben voor de wereld oorlog maar de klas was in rep en roer door het nieuws dus hebben we er een les aan besteedt. -voor de geintresseerde-

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:35

EvaLoveyouxx schreef:
mijn docent zei dat het er niet kwam omdat er vooral eerst oorlogmoest komen in parijs,london,washington DC, enz en dat we ons voor die tijd niet druk moesten maken. (nee niet dat ik zo zielig ben om het elkedocent te gaan navragen omdat ik bang ben voor de wereld oorlog maar de klas was in rep en roer door het nieuws dus hebben we er een les aan besteedt. -voor de geintresseerde-

als het er komt dan komt het gewoon. dus hup VS ga door met IS bestrijden zodat het niet in europa komt haha :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:56

VS kan IS echt niet alleen bestrijden hoor. := Voor zover ik weet hebben ze alleen nog maar enkele olie-installatie's gebombardeerd, daarbij zijn wel tientalen doden gevallen.
Het risico is alleen groot dat wanneer België en Nederland meevechten we feller betrokken zullen raken, als wij aanvallen zullen zij zeker terug aanvallen en dat is juist wat we willen voorkomen denk ik. Maar hoewel ze Europa toch al onder de loep hebben liggen wat blijkt uit de link die ik daarnet geplaatst heb zal dat toch niet zo veel meer uitmaken vrees ik...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:57

DezeNaam schreef:
VS kan IS echt niet alleen bestrijden hoor. := Voor zover ik weet hebben ze alleen nog maar enkele olie-installatie's gebombardeerd, daarbij zijn wel tientalen doden gevallen.
Het risico is alleen groot dat wanneer België en Nederland meevechten we feller betrokken zullen raken, als wij aanvallen zullen zij zeker terug aanvallen en dat is juist wat we willen voorkomen denk ik. Maar hoewel ze Europa toch al onder de loep hebben liggen wat blijkt uit de link die ik daarnet geplaatst heb zal dat toch niet zo veel meer uitmaken vrees ik...

nee dat weet ik zelf ook wel hoor. maar op het journaal was dat irak enzo ook zelf meehelpen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:32

EvaLoveyouxx schreef:
mijn docent zei dat het er niet kwam omdat er vooral eerst oorlogmoest komen in parijs,london,washington DC, enz en dat we ons voor die tijd niet druk moesten maken.

Aardig van die docent dat hij het een beetje sust, maar dit is wel wat simpel in mijn ogen.

Wat er nu gebeurt is zowel op wereldniveau als microniveau (op straat in Nederland bv) heel erg belangrijk.

Laat ik eerst even teruggaan, een aantal jaar geleden werd ik op bokt nog voor Wilders aanhanger en racist uitgemaakt toen ik beweerde dat de overheid zich *wel* met de islam in Nederland moest gaan bemoeien (ondanks scheiding kerk en staat) omdat op termijn de 'gewone geïntegreerde moslim' hiervan de dupe zou gaan worden.

Een uitleg: de moslims die in de jaren 60-70 hierheen kwamen, waren eenvoudige berberse Marokkanen, die vaak amper konden lezen, laat staan de koran. Berbers hebben over het algemeen een cultuur en kleurige klederdracht die niéts lijkt op de huidige niqaabs, burka's enzovoort.
In Marokko is fundamenteel radicalisme verboden; de staat bemoeit zich wel degelijk met wat er in de moskee en op school geleerd wordt over islam. In Turkije volgens mij idem dito.
Dit heeft te maken met de verschillende stromingen binnen islam. Ook binnen de soennitische islam zijn er weer verschillende stromingen namelijk.

Veel van deze immigranten kregen door cultuurverschil en allerlei andere factoren te maken met ontspoorde kinderen en inmiddels kleinkinderen.
Er onstond behoefte aan moskeeën en meer lesmateriaal. Landen als Saoedi Arabië en Qatar, die een totaal andere stroming volgen van de islam, namelijk het wahabisme/ salafisme, sprongen gretig in op deze vraag.
Wij, als land, hebben actief meegeholpen aan het binnenhalen van zulke "geleerden" die zowel anti westerse ideeën predikten, maar ook een islam verkondigen die bijna té simpel is en de wereld verdeelt in goed (de moslims) en kwaad (de ongelovigen).

Een hoop nu ontspoorde Marokkanen, die zich dus niet thuis voelden in zowel Marokko als in Nederland, hebben zich aangesloten bij deze ' nieuwe' stroming, denkend dat dít hun cultuur, geloof en bestemming was, en op deze manier werden ze iemand.
Veel geradicaliseerde jongeren waren voorheen juist crimineel en vielen buiten de samenleving. Vaak zijn ze laag opgeleid en hadden ze eerst geen voldoening in hun leven en waren ze kansarm.

Het is geen toeval dat vliegtuigen vól westerse moslims op weg zijn naar dit nieuwe kalifaat Syrië.
Hier zijn ze iemand, hier vinden ze voldoening.

Waarom bestookt Saoedi Arabië, de hofleverancier van al dit lesmateriaal, dan deze moslims nu ineens met bommen, moslims die zij eerder getraind en gefinancierd hebben?

Dan moet je het op wereldniveau bekijken.
Amerika (bondgenoot van Saoedi Arabië) is al een tijdje bezig met een anti Rusland campagne, dit zie je terug in Oekraïne, en Amerika wil er een handelsakkoord doorheen hebben in de EU die vooral in hun eigen belang is.
Door alle huidige ontwikkelingen in de EU met Rusland (mede dankzij Amerika) gaan in de eu stemmen op om niet langer afhankelijk te zijn van Russisch gas.

Laat er nou net vóór dit hele IS gebeuren een getouwtrek zijn geweest over een gaspijpleiding in... Syrië.
De EU, VS én Qatar en SA wil de gaspijpleiding uiteraard ónze kant op en $$ , en Rusland wil hem, samen met Iran, hún kant op. Als het even kan, wil Turkije de pijpleiding naar Europa via hun.
Maar Iran en Rusland hebben hierover ook al afspraken over gemaakt met Assad dat ze elkaars bondgenoten zijn en dat die pijpleiding dus bij voorkeur naar Rusland gaat. Hier is de rest van de wereld niet blij mee geweest.

Assad is een sjiietische moslim, Iran is ook een overwegend sjiitisch land. De soenieten werden door assad verdrukt, de overheid bestond vooral uit sjiieten. Er is al 1400 jaar een strijd gaande tussen die twee.

Soennieten worden door het westen min of meer beschouwd als hun bondgenoten. Saudi Arabië valt ook onder soennieten.

Dus Amerika is begonnen met trainen en bewapenen van soennitische moslims die als het vrije Syrische leger (FSA) de val van assad moesten bewerkstelligen. Rusland was daar niet blij mee en bewapende assad.

Om wat voor (voor mij onduidelijke) reden dan ook, is er vanalles gebeurd waardoor het FSA vrijwel uitelkaar is gevallen en opgesplitst in onder andere IS, jabhat el nusra en nu ook weer khorasaan.

Door alle omstandigheden van westerse moslims en propaganda hoe assad (die als sjiiet door de soennitische meerderheid in het westen gezien wordt als vijandig) hún broeders, zusters en kinderen doodde met gifgasaanvallen, was er een enorme voedingsbodem ontstaan om massaal af te reizen naar Syrië om daar de -soennitische- moslims wel even te gaan redden.

Op de één of andere manier is het aanlokkelijker en met behulp van de Turkse grens die al die tijd open stond, makkelijker om in Syrië een kalifaat te gaan stichten dan om bv met Hamas mee te vechten in Gaza, of naar China af te reizen waar moslims ook onderdrukt worden.
Veel van deze (bv Chinese, maar ook Servische, Egyptische en Australische) moslims worden enorm aangetrokken tot dat gebied, vandaar dat het overstroomd wordt door allerlei moslims vanuit de hele wereld, en IS nu een wereldprobleem lijkt te zijn geworden.
Veel moslims die daarheen zijn gegaan gebruiken nu Syrië en hun arme bevolking om hun frustraties op af te reageren, frustraties over dat ze in hun geboorteland niet konden bereiken wat ze wilden, frustraties over Israël of de zogenaamde Arabische lente, frustraties over wat er gebeurd is in Libië, Afghanistan, Irak..

Ondertussen zijn deze afgereisde jihadisten eigenlijk niets meer dan kanonnenvoer voor Amerika.
Amerika is niet van plan daar zelf te gaan vechten, en Rusland ook niet, daarom trainen en bewapenen ze liever lokale soldaten ter plekke.
Rusland bewapent assad en iran; sjiieten dus, Amerika bewapent soennieten en nu ook Koerden.
Omdat nu ook Koerden erbij zijn betrokken, zit Turkije helemaal in een spagaat.
Saoedi Arabië en Qatar en Jordanië werken ook mee met Amerika tégen IS, omdat IS een eigen leven is gaan leiden en deze landen ook als hun vijanden beschouwt. IS heeft voor die landen geen enkel nut, ook al zijn het zogenaamd moslims.

Omdat dankzij alle voorgaande jaren er nooit echt duidelijkheid of regels zijn geweest in bv Nederland, België, enzovoort, zitten wij nu opgescheept met een generatie jonge moslims die in hun moskee door vaak antiwesterse imams en geleerden heel zwart wit denken wordt geleerd, alles wordt heel simpel gemaakt: islam is goed en de kuffaar (de ongelovigen) zijn slecht.
Weinig imams zijn geïntegreerd in de westerse samenleving. Veel van zulke zogenaamde haat-imams zijn bv helemaal niet welkom in Marokko, omdat Marokko wel weet wat er dan gaat gebeuren als ze zoiets gaan toestaan.
En als deze jongeren geen antwoord konden vinden bij de imam, dan gingen ze vaak zelf op zoek naar informatie over islam.
Het grootste deel van deze in Nederland verkrijgbare islam-vorm; lesmateriaal, boeken, filmpjes, komt uit de richting van Saoedi Arabië.

Omdat deze salafistische islam vrijwel niet te verenigen is met onze democratie, ontstaat al heel gauw het gevoel van zij (Nederland) zijn tégen islam, want wij mogen dit niet en we mogen dat niet.
Er is ook bijna geen grens aan wat nou wel of niet mag, want er is altijd wel een geleerde te vinden die gaat vertellen dat Mickey Mouse haram is ofzo.
Er is altijd wel een zin in de koran te vinden of in de hadith, om te gebruiken om bepaald gedrag te rechtvaardigen. Hoe simpeler, hoe beter te begrijpen voor ze.

Op internet en bv op straat (neem sharia 4 belgium) springen veel idioten in op dit gevoel om hun ideeën zo te verspreiden.
Het gewelddadige aspect en het jullie tegen ons- gevoel is een fantastische voedingsbodem voor deze jongeren die toch al zich afzetten tegen de maatschappij.

Nu USA met min of meer goedkeuring van eu ook bombardementen heeft uitgevoerd op ándere groeperingen dan IS, zoals laatst die jongeman die opgeroepen heeft tot maatregelen tegen de NL regering, hebben veel, of althans, de toch al radicaliserende, moslims dit opgevat als een aanval op de moslims an sich.
Omdat jabhat al nusra (de groepering van die jongen van dat filmpje, die was dus gebombardeerd door usa) wel vocht tegen assad (westerse belangen dus, afsplitsing ook van het door USA getrainde FSA) en geen westerse doelen wilde aanvallen, maar nu toch is gebombardeerd.

En nu wordt er dus gezegd: jarenlang mocht assad van jullie wel moslims bombarderen, maar nu gaan jullie zelfs de groepen die tégen hem vechten zelf bombarderen, en wéér wordt assad met rust gelaten.
Nou dat is duidelijk: jullie zijn bezig de islam te verwoesten.
Deze berichten gaan momenteel heel facebook en twitter rond.
Door de komst van al deze media is het sowieso veel makkelijker geworden om dit allemaal te bespreken en te vinden.

Ondertussen zijn er op wereldniveau allerlei dingen gaande, waar wij nog geen tiende weet van hebben. De relatie Rusland-Amerika wordt momenteel niet uitgevochten door deze landen zelf, maar by proxy. Nederland en de EU met hun belangen is daar één van, en de ruggen van de moslims is een andere. En in Nederland en de EU wonen best veel moslims, dus dat levert intern ook problemen op.

Nederland neigt steeds meer naar Amerika, omdat de relatie met Rusland pasgeleden verkloot is, ten gunste van de Amerikanen.

Binnen Nederland en Europa moeten wij intussen dealen met de problemen die moslims zowel ondervinden als veroorzaken, omdat op wereldniveau inderdaad de eeuwige strijd van de moslims tegen.... nouja vul maar in, gebruikt wordt om de Amerika-Rusland-Midden-Oosten strijd uit te vechten.
Het komt niet zomaar ineens uit de lucht vallen, dat vliegtuigen vol westerse moslims (en het zijn er echt veel meer dan gezegd wordt) radicaliseren en op weg gaan naar hun beloofde land.. (waarheb ik dat eerder gezien?)

Het gevaarlijke aan deze hele situatie is, dat de manier van werken van IS lijkt op de werkwijze van de internationale drugsmaffia.
Veel jongeren zijn geïnspireerd door films en worden geïnspireerd op facebook en twitter en youtube, dit zie je ook terug in hun moderne werkwijze, iemand zei laatst de jihadisten zijn een soort Tony montana's en rambo's van deze tijd, en IS werkt als een magneet op hun: geld, macht, geweld. Een doel in het leven.
Ook busladingen verliefde, bekeerde meisjes die daarheen afreizen zijn op weg naar iemand die zij zien als held en een leven waarin zij dénken dat het zinvol is.

Het verschil met de maffia is alleen dat nu de ergste gruwelijkheden die zij begaan, allemaal goedgepraat worden doordat zij zichzelf zien als de verlossers, het uitverkoren volk, en vermoord worden is de hoogste beloning. Daarom zijn deze mensen voor niets en niemand bang.

Nederland en veel andere westerse landen zitten nu dus met het probleem dat ze op internationaal niveau een kant lijken te moeten gaan kiezen, en Nederland heeft besloten als een kip zonder kop achter Amerika aan te rennen, waardoor de interne problemen alleen maar scherper worden.

Er is al véél te lang helemaal niéts gedaan aan hoe de islam in Nederland vorm heeft gekregen en tegelijkertijd een hele generatie jongeren ontspoord is en aan hun lot overgelaten, en nu moeten wij de troep opruimen die we eigenlijk zelf gemaakt hebben.

Omdat dit blijkbaar vraagt om harde maatregelen, zullen steeds meer moslims het gevoel gaan krijgen dat dit tegen hun is gericht, ook omdat het namelijk niet zo makkelijk is om de ontwikkelingen van de afgelopen 20 jaar even terug te draaien.

En door alle spanningen gaan steeds meer niet-moslims een hekel krijgen aan moslims, ook degene die eigenlijk niks met alles te maken hebben.

De broekriem wordt ook nog eens aan alle kanten aangetrokken bij ons, maar er wordt wel heel veel geld over de balk gesmeten om in Syrië te gaan vechten, in zulke tijden is bekend dat mensen dan een uitlaatklep zoeken.

Ikzelf denk dat het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken is dat Rusland Nederland binnen komt vallen... (heb ik ook voorbij zien komen hier) als je dat denkt, dan geloof je wat mij betreft echt veel teveel in die anti Rusland propaganda die nu in volle gang is.
Ik maak me meer zorgen hoe vér onze regering in de kont van Amerika aan het kruipen is momenteel.

En ik denk dat het van groot belang is dat Nederland zich actief gaat bemoeien met de huidige islam in Nederland ook al staat dat haaks op onze kerk-staat scheiding, in plaats van paspoorten afnemen en nog veel meer olie op het vuur gooien.

Tot zover mijn #uch# korte mening :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:41

Ik heb er nog het volgende aan toe te voegen...
De Nederlandse media heeft besloten om alleen een enkele zin, of een enkele filmfragment van die "oproeper van een stevige daad" op tv uit te zenden, omdat dat nou eenmaal schreeuweriger klinkt en banger maakt.

Ikzelf vraag me inderdaad af, of ik het wel zo leuk vind dat "mijn" overheid uit "mijn" naam ineens allerlei andere groeperingen in Syrië gaat bombarderen, omdat Amerika dat doet.

Deze jongen heeft een brief geschreven aan de overheid en aan Nederland, deze is hier te vinden klik
Het is niet zo dat ik hem een podium wil geven, wél vind ik dat mensen recht hebben om te weten wat er gaande is, en niet alleen maar wat de media wil dat wij zien in een paar schreeuwerige zinnen en vervolgens gaat iedereen op tv elkaar bang zitten maken.

Ook ben ik het niet eens met zijn ideeën, maar voor mij bevestigt dit het duidelijke zwart-wit denken op basis van kortzichtige islam-interpretaties en het feit dat hij in Nederland op de één of andere manier geen juiste invulling van zijn leven kon vinden.

Daartegen zijn veel moslims die ik ken wel antikapitalistisch en anti Amerika, ergens kan ik me ook wel vinden in zijn ideeën, alleen de uitvoering ervan totaal niet.

Een aantal jaar geleden ben ik al met pek en veren van bokt af gejaagd omdat ik hier allemaal voor waarschuwde omdat ik me zorgen maakte dat zulke jongens niet een beetje, maar totáál zouden ontsporen en ondertussen de overige moslim gemeenschap mee zou trekken, helaas heb ik gelijk gekregen.

Ik heb in die tijd telkens gewaarschuwd dat de "gewone" of zelfs "moderne" moslim de dupe ging worden vanwege deze rigide ideologie, en dat dit soort ideeën gebruikt werden om zich af te zetten tegen Nederland en het westen.

Jammer genoeg wordt deze ideologie nu inderdaad misbruikt door internetgeleerden uit bv Saudi Arabië om te zeggen; zie je wel, het is allemaal niet jouw schuld, het is allemaal de schuld van het westen, de ongelovigen, het kapitalisme, het UWV, de werkgever, ja eigenlijk álles behalve jouw eigen verantwoordelijkheid.
Jongeren die hier vatbaar voor zijn, denken inderdaad dat ze ineens een speciaal soort mensen zijn geworden als ze radicaal fundamentalistisch moslim zijn geworden en -nog beter- als jihadist naar Syrië afreizen , en zien daarmee hun eigen wereldbeeld bevestigd.

Leraren die zeggen dat het wel meevalt omdat er eerst oorlog in Washington moet komen; aardig bedoeld, maar probeer jezelf toch te informeren, zonder helemaal gek te worden en pro patria achtige ideeën te krijgen dat elke Marokkaan, of elke moslim ineens een potentiële terrorist is. Ik zie op facebook echt hele vreemde dingen voorbij komen...

Het is echt heel moeilijk om er momenteel wat van te maken omdat er echt heel veel tegelijk gebeurt.
Een paar jaar geleden viel het nog te stoppen maar ik denk dat we er inmiddels mee moeten dealen dat er een groep jongeren rondloopt met zulke ideeën als pro isis enz.
En het continu afsluiten van informatie zoals nu gebeurt is alleen maar olie op het vuur.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:46

Ik denk dat het heel belangrijk is dat we niet in angst gaan leven. Dat is precies wat ze (bijv. IS) willen. Europa moet handelen als één. Dat is al een goed begin denk ik. Hoe en wat er precies gedaan moet worden weet ik niet. Daarvoor heb ik niet genoeg kijk op de zaak om het zo maar te zeggen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:54

Op dit moment is wat ik hierboven allemaal verteld heb, op tv bij het programma brandpunt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:09

Ik moet me er nog even toe zetten om het allemaal te lezen Nic :Y)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:35

Op canvas was een nog langere reportage genaamd "panorama"

Dan kan je in tv-vorm kijken wat ik zeg :+ ik heb het opgenomen en tot nu toe, wat betreft radicalisering en Syrië, zeggen zij tot op de letter wat ik ook allemaal vertel.

Allemaal heel interessant, hopelijk kan je het ook op internet terug zien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:16

Van mij mogen alsnog die lui die tegen de westerse wereld zijn (dus tegen ons!!) allemaal een nekschot krijgen!! Ze moeten zich kapot schamen. Hier mag iedereen zijn wat die wil en doen wat die wil en geloven wat die wil. Wij en ook de moslims die zichzelf tot jihad benoemen zijn hier opgegroeid in vrijheid.
Dat mag niemand ons verbieden!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:31

Ik denk dat je moet accepteren dat ze er nu eenmaal zitten, en eerder de moslim gemeenschap hulp vragen in plaats van bestrijden, ze hebben jaren hun gang kunnen gaan.
Jaren geleden hadden we beter de boodschap van Wilders kunnen begrijpen en aanpakken en de moslims ondersteunen tegen fundamentalisten en islam-misbruik, in plaats van Wilders zelf bashen.
Als je dat nu pas terug wil draaien wordt het een soort moslim vervolging.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 16:31

Afbeelding

gelukkig kan deze heer ons gerust stellen :j :j hahaha

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 16:41

dus poetin word poetina, obama word obamalia en alexander word alexandera hahaha

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 00:14

Niet dat iemand het boeit denk ik, maar aankomende nacht worden de Koerden afgeslacht door IS in Kobane (strategische plaats in Syrië) en geen coalitie of USA te vinden...
De berichten zijn dat de mensen letterlijk uit hun huizen rennen naar de grens van Turkije.

De Koerden (inwoners van kobane, een soort koerdische enclave aan de grens van turkije) zijn geen vriendjes van Turkije, dus ja, geen hulp.
Grote berichten op het nieuws "Turkije gaat ook meevechten!" maar wel eerst over de ruggen van de Koerden, hier hoor je niks van op het nieuws dat dit nu gaande is.

Het zijn allemaal leugens en achterdeur politiek, wat mij betreft is Nederland gék dat ze zich hiermee gaan bemoeien.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:36

Je moet je idd niet door angst laten leiden of in angst gaan leven. Gezond nadenken daarentegen...
Wie zei er in 1939/1940 ook alweer tegen het Nederlandse volk dat ze gewoon gerust moesten gaan slapen?...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:33

Sommigen laten zich echt helemaal gek maken...
RTL nieuws:
"De militaire strijd tegen de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) is volgens premier Mark Rutte in de kern te vergelijken met de strijd tegen de Duitse bezetter in de Tweede Wereldoorlog."

Er is geen enkel land ter wereld dat zijn militaire apparaat nú aan het trainen is om Nederland binnen te vallen.
Maar Nederland is wél zijn militairen aan het trainen om een ander land binnen te vallen....

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 13:50

Nic : Bedankt voor het uitgebereid uitleg _/-\o_

Er is zoveel gaande en ik vind je mening terecht

De media is ook geen zuiver medium want niet alles wordt transparant weergegeven..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:23

Nic schreef:
Er is geen enkel land ter wereld dat zijn militaire apparaat nú aan het trainen is om Nederland binnen te vallen.
Maar Nederland is wél zijn militairen aan het trainen om een ander land binnen te vallen....

Ohnee??
En al die jihadisten dan die TEGEN het westen (dus ons) zijn??

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:25

Vind dat er nu soms echt wel wat overdreven wordt. :')
Hasselt heeft een schoolreis naar Brussel afgeschaft omdat ze schrik hebben voor terreuraanslagen.
Oké, het zou mogelijk zijn, maar ze er wordt genoeg gecontroleerd hoor. Iemand die ik ken werkt in het leger en ze gaan regelmatig naar Brussel om met de honden explosieven te zoeken, vind dat de mensen nu overdreven bang gemaakt worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:44

rapido schreef:
Ohnee??
En al die jihadisten dan die TEGEN het westen (dus ons) zijn??

Nogmaals, er waren vóór de bombardementen op jabhat el nusra (dus niét IS) en de daaropvolgende "daad van de overheid" van deze:
Afbeelding
Én de deelname aan deze oorlogsmissie helemaal geen extra dreigingen voor aanslagen.
Laat staan een heel leger moslims die ons aan willen vallen.