Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:31

Pion schreef:
LindyH schreef:
Ik moet ook altijd een beetje grinniken om dames die 'zo gelukkig zijn met hun mannetje'. Kan me dan haast niet beheersen om een cynische opmerking te maken.
Ik krijg zelfs de neiging om, als de man van zo'n vrouw mij benadert, om er dan maar op in te gaan. Niet vanwege die man, maar om die vrouw eens even een reality check te geven en van haar roze wolk te schoppen. Maar ik doe het niet hoor. Ik hang de moraalridder wel weer uit.

Oh dus aangeven dat je gelukkig bent in een relatie is not done? Dan heb ik een reality check nodig?
Oke sorry, dan ga ik vanaf nu ongelukkig zijn en er vanuit gaan dat mijn vriend vreemd gaat want daar word ik wel gelukkig van.
:evaw:

Ik vind het juist hilarisch dat sommige mensen dat niet kunnen geloven. En sneu ook, want schijnbaar hebben ze het nooit kunnen vinden/maken met hun partner.
Wij zijn zo'n verschrikkelijk klef stel en hebben alles kwa werk zo ingedeeld dat we bijna altijd bij elkaar zijn. Smerig he *\o/*
En nu krijgen we een kindje en zijn we alleen maar dichter bij elkaar gekomen.

Er zijn inderdaad veel mannen die rond wippen en flirten, maar er zijn ook heel veel mensen die niet aan hun relatie werken. Toch bestaat dat echt wel, al zal het zeldzaam zijn :)
Betekent overigens niet dat wij anderen niet aantrekkelijk vinden! We zijn gewoon mensen natuurlijk.

Ninx

HC: men wil het 1 niet kwijtraken ten gunste van het ander.

Wanneer men zijn/ haar partner eerlijk zou zeggen dat ze de behoefte hebben soms seksueel actief te zijn met een ander, dan lopen ze het reële risico dat de partner hier niet mee kan leven.
Men wil dus de veiligheid van de huidige relatie, EN primaire behoeften uitleven... en doet dit dus stiekem.

Een ontwikkelt mens zijn kan dus ook inhouden dat je gehoor geeft aan diepere gevoelens, en de consequenties hiervan aanvaard.
Helaas zijn veel mensen niet zo krachtig.

Een paar posts hiervoor zegt iemand terecht dat mensen in monogame relaties niet meer tevreden lijken te zijn.
Maar mensen zijn überhaupt vaak niet tevreden, chronisch.
Het overdreven zoeken naar aandacht hoort daarbij.

OdiEtAmo

Uit zijn tekst maak ik op van niet Geyron.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:32

Narnia schreef:
De mens is ook in de monogame relatie niet meer tevreden lijkt het.

Hoho. Nu ga je er aan voorbij dat er verschillende invullingen zijn van monogamie.
Sexuele exclusivieit is er slechts EEN :)*

Een monogame relatie, een duurzame relatie met EEN betekenisvol ander, met de moeglijkheid tot eventuele sexuele relatie(s) met een ander/anderen is nog steeds een monogame realtie. Alleen niet sexueel exclusief.

Voor meer mensen dan open beleden wordt is het gezamelijk geschiedenis maken veel belangrijker dan exclisieve sex. Sterker nog, voor menig stel is die vrijheid een belangrijke succesfactor voor de duurzaamheid van de kwaliteitsrelatie.
Sleutelwoord is openheid.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:33

Magrathea schreef:
phormicola schreef:
Het is inderdaad maar een enqute en ik zie vooral het woord 'ooit'. Dat is al een stuk realistischer.

Dat dacht ik dus ook. Ik ben ook "ooit" vreemdgegaan, ben ik nu voor de rest van mijn leven een boevrouw? -O- Is verdorie acht jaar geleden...

Huh, waar zeg ik dat dan? Volgens mij is dit projectie want ik bedoelde alleen maar dat het gewoon realistischer was, meer niet ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:35

Huertecilla schreef:
.

Voor meer mensen dan open beleden wordt is het gezamelijk geschiedenis maken veel belangrijker dan exclisieve sex. Sterker nog, voor menig stel is die vrijheid een belangrijke succesfactor voor de duurzaamheid van de kwaliteitsrelatie.

Dat ben ik volstrekt met je eens.

Je gaat echter in iedere post voorbij aan het feit dat seksuele exclusiviteit voor veel mensen ook een belangrijke succesfactor voor duurzaamheid kan zijn.
Dit ligt duidelijk buiten jouw huidige belevingswereld, en dus poneer je het als zelfbedrog.... eigenlijk hanteer je hiermee ook weer een norm.

Ik zou willen pleiten voor openheid: dit kan inhouden dat men er gezamenlijk voor kiest om seksueel WEL of NIET exclusief te zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:36

Narnia schreef:
Niet alles persoonlijk aantrekken, het gaat niet over u persoonlijk ;)

Nee dat snap ik :+ maar als ik het zo lees is het blijkbaar relevant om te vermelden dat de helft van alle Nederlanders óóit is vreemdgegaan. Dat ik ooit ben vreemdgegaan is blijkbaar een litteken op al mijn toekomstige relaties ofzo :+ Terwijl ik me daar nu wel eens grondig achter de oren over zou krabben. Mensen veranderen enzo ;)

Een onderzoek naar hoeveel Nederlanders al eens in de huidige relatie zijn vreemdgeweest, dat vind ik interessanter :j

@phormicola, ik reageerde op alle mensen die blijkbaar geschokt zijn door dit feit. Het zegt eigenlijk niet zoveel en is ook niet echt raar ofzo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:36

Geryon schreef:
Huertecilla schreef:

Omdat ik principieel geen deel uit wens te maken van bedrog tikt het aantal 'relaties' snel door.

Zou jij iets doen met een bezette vrouw wiens partner het niet mag weten hc?

:list:

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:38

Magrathea schreef:
Narnia schreef:
Niet alles persoonlijk aantrekken, het gaat niet over u persoonlijk ;)

Nee dat snap ik :+ maar als ik het zo lees is het blijkbaar relevant om te vermelden dat de helft van alle Nederlanders óóit is vreemdgegaan. Dat ik ooit ben vreemdgegaan is blijkbaar een litteken op al mijn toekomstige relaties ofzo :+ Terwijl ik me daar nu wel eens grondig achter de oren over zou krabben. Mensen veranderen enzo ;)

Een onderzoek naar hoeveel Nederlanders al eens in de huidige relatie zijn vreemdgeweest, dat vind ik interessanter :j

@phormicola, ik reageerde op alle mensen die blijkbaar geschokt zijn door dit feit. Het zegt eigenlijk niet zoveel en is ook niet echt raar ofzo.

Het ging phormicola er volgens mij meer om dat het wel realistich is dat 50% " ooit eens een keertje" is vreemdgegaan maar niet 50% in de huidige relatie, dat zou ik ook niet geloven.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:39

LindyH schreef:
Ik moet ook altijd een beetje grinniken om dames die 'zo gelukkig zijn met hun mannetje'. Kan me dan haast niet beheersen om een cynische opmerking te maken.
Ik krijg zelfs de neiging om, als de man van zo'n vrouw mij benadert, om er dan maar op in te gaan. Niet vanwege die man, maar om die vrouw eens even een reality check te geven en van haar roze wolk te schoppen. Maar ik doe het niet hoor. Ik hang de moraalridder wel weer uit.

Ik ben het me je eens dat vrouwen die de benen angstvallig gesloten houden ten onrechte denken dat de man zijn gevoelens ook maar moet laten uitdoven.
Die categorie houdt zichzelf wel een beetje voor de gek.
Seks verbind, voelt lekker, geeft je een beter gevoel over jezelf, maakt dat je je geliefd voelt.
Wanneer je dat je partner ontzegt, kun je niet verwachten dat diezelfde partner daar niet onder gebukt gaat op een gegeven moment.

Jouw invulling klinkt echter ietwat meer verzuurd, en wellicht zegt dat iets over de kringen waarin je verkeerd of je eigen onvermogen tot verbinding met iemand of iets anders.
Toch is dat jammer, want jouw beeld is in mijn beleving niet representatief.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:40

Ninx schreef:
2300 mensen hebben meegedaan, op een bevolking van 17 miljoen. Alhoewel grappig leesvoer, kun je dat niet met goed fatsoen een representatieve doorsnede van de bevolking noemen.

Dat hangt er een beetje vanaf hoe die groep is samengesteld en hoe het onderzoek is opgezet. Het is zeker niet terecht om het puur op het aantal af te wijzen, 2300 mensen kan best genoeg zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:40

HC? ;-)

Ninx schreef:
Huertecilla schreef:
.

Dat ben ik volstrekt met je eens.

Je gaat echter in iedere post voorbij aan het feit dat seksuele exclusiviteit voor veel mensen ook een belangrijke succesfactor voor duurzaamheid kan zijn.
Dit ligt duidelijk buiten jouw huidige belevingswereld, en dus poneer je het als zelfbedrog.... eigenlijk hanteer je hiermee ook weer een norm.

Ik zou willen pleiten voor openheid: dit kan inhouden dat men er gezamenlijk voor kiest om seksueel WEL of NIET exclusief te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:41

Huertecilla schreef:
Geryon schreef:

Zou jij iets doen met een bezette vrouw wiens partner het niet mag weten hc?

HC heeft een hele telefoonlijst met bezette vrouwen :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:42

Shadow0 schreef:
Ninx schreef:
2300 mensen hebben meegedaan, op een bevolking van 17 miljoen. Alhoewel grappig leesvoer, kun je dat niet met goed fatsoen een representatieve doorsnede van de bevolking noemen.

Dat hangt er een beetje vanaf hoe die groep is samengesteld en hoe het onderzoek is opgezet. Het is zeker niet terecht om het puur op het aantal af te wijzen, 2300 mensen kan best genoeg zijn.

Bij de poll gaat het ook hard richting 50 %
[LZP] Poll: Ben je ooit vreemd gegaan

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:43

Cayenne schreef:
Huertecilla schreef:

:+

Ik snap zijn tekst gewoon niet helemaal, kan je toch wel gewoon ja of nee zeggen hc :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:43

Ninx schreef:

Nee hoor. Ik schrijf met net zoveel overtuiging dat sexuele exclusiviteit een kritische succesfactor kan zijn.

Alleen gaat dit onderwerp over dat de meerderheid vreemd gaat, dat de modale situatie NIET exclusief is.

Verder kies ik bewust voor niet exclusief dus in mijn ervaring per definitie niet met vrouwen die dat als succesvoorwaarde zien.

Wat dit laatste betreft ben ik cynisch geworden over de grote meerderheid van vrouwen die het belang van sexuele exclusiviteit te vuur en te zwaard verdedigt terwijl de meerderheid de partner bedriegt.
Ergens klopt er dan iets niet. Hypocrisie komt dan als vermoeden op bij mij asl waarschijnlijker dan dat het altijd andere vrouwen zijn...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:47

Geryon schreef:
Ik snap zijn tekst gewoon niet helemaal, kan je toch wel gewoon ja of nee zeggen hc :)

Hoe kan ik helderder zijn dan 'ik wens geen deel uit te maken van bedrog' :?

Het STOND/STAAT er al in die bewoording!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:50

Huertecilla schreef:
Geryon schreef:

Hoe kan ik helderder zijn dan 'ik wens geen deel uit te maken van bedrog' :?

Het STOND/STAAT er al in die bewoording!

Maar er staat ook 'tikt het aantal relaties snel door' en dat bracht mij gewoon in de war. Chillllll :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:52

We moeten geen (andere) normen batagataliseren.

Ik bevind mij graag in een monogame relatie. In een fijne relatie heb ik geen behoefte aan de handen van een andere man aan mijn lichaam.
Heb ik die behoefte wel dan is er iets aan de hand met mijn relatie.
Wat andere mensen prettig vinden moeten ze zelf weten.
Bedrieg jezelf en de ander niet, communiceer in een relatie.
That's the biggest part.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 18-09-14 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:53

Best lastig.. Als ik alles zeer strikt neem dan ben ik wel degelijk vreemd geweest.
Toen ik nog samen was met men eerste vriendje, heb ik gezoend met een andere jongen.. Om het de dag erna uit te maken met men eerste vriendje en vervolgens een relatie te beginnen met die andere jongen in kwestie :)

Men eerste vriendje zag ik ook maar 1x om de 3 weken ofzo..
Maar als je dit als vreemdgaan beschouwt, euh ja dan wel :(

Overigens denk ik niet dat men vriend ooit zou vreemd gaan, hij is zelf bedrogen geweest en dat laat zen sporen wel na.
En bij mij is er geen haar op men koppie dat er aan denkt :D

edit: ik ken overigens, jammer genoeg, zeer veel mannen die wel vreemdgaan :(
Ze hebben mij ook al genoeg 'hints' gegeven :/
Laatst bijgewerkt door amintah op 18-09-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:54

Cayenne schreef:
Huertecilla schreef:

:')

Ze staan met hordes voor em in de rij. :))

OdiEtAmo

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:58

HC wat ik mij afvraag nu je altijd zo open bent over het hebben van meerdere sexuele relaties.
Heb je nog nooit gehad dat je dacht: aan deze vrouw heb ik genoeg? Ik heb geen behoefte meer aan andere vrouwen?
Heb je een 'innerlijke' connectie met de vrouwen of is het een connectie gebaseerd op lust?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:00

De poll in het andere topic begint trouwens wat realistischere percentages te laten zien. Al vind ik 30% nog steeds een behoorlijk aantal!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:03

Jongen uit mijn vriendengroep "date" regelmatig met een getrouwde vrouw, neemt haar ook wel eens mee met ons op stap en zij poetst zijn huis dus heeft ze zijn sleutel (betaal je schoonmaakster in natura). Daar kom je als man toch achter of niet?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:04

8nnemiek schreef:
De poll in het andere topic begint trouwens wat realistischere percentages te laten zien. Al vind ik 30% nog steeds een behoorlijk aantal!

Ook de poll zegt OOIT

Denk nog steeds dat het voor een 16 jarige anders is dan voor iemand met serieuzere relatie. (voor mij wel tenminste en ook ik moet dus ja invullen)