Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Tallie1979 schreef:Dus Walibi zal misschien 100 moslims winnen, maar bij wijze van spreken het 10voudige aan "kaaskoppen" verliezen
En àls dat zou gebeuren, dan is die gebedsruimte ook zo weer weg hoor. Want dan is hun opzet niet geslaagd. Maar eerst zien, dan geloven. Ik kan me alleszinds niet inbeelden dat mensen zich hierdoor gaan laten wegjagen. Zolang ze niet verplicht worden een hoofddoek te dragen bij het binnenkomen zal het wel meevallen
.
Marit schreef:Ik snap de gedachtegang van Walibi volledig, maar ik vind dit echt idioot
Moet je eens proberen een Katholieke kerk in een islamitisch pretpark neer te zetten. Nou, de wereld is te klein. Reken er maar op dat er geen eens discussie over mogelijk is. Maar het dan wel normaal vinden dat dat hier gebeurd.
Ik vind dat je ervoor mag zorgen dat iedereen zich hier thuis voelt, en hen vrij moet laten in het geloof, maar een pretpark is géén plek voor geloofsovertuigingen, come on.
Geryon schreef:Hoe naief om dat te denken. Dan komt walibi in de media als racistisch. Als walibi het weer neerhaalt, verliezen ze alle moslims en dat zijn er meer dan dat ze er door die ruimte bij krijgen. Weten jullie nou nog niet hoe het hier gaat in nederland?
Marit schreef:vuurneon schreef:
Je hebt wel in America van die Jezus parken, die het verhaal vertellen en echt een soort pretpark zijnNou ja, ik bedoelde een pretpark in een islamitisch land
vuurneon schreef:Geryon schreef:Hoe naief om dat te denken. Dan komt walibi in de media als racistisch. Als walibi het weer neerhaalt, verliezen ze alle moslims en dat zijn er meer dan dat ze er door die ruimte bij krijgen. Weten jullie nou nog niet hoe het hier gaat in nederland?
En nu zijn de tegenstanders van een ruimte ook aan het mopperen en mensen aan het veroordelen. Ach, dat is dan weer wel oer-Hollands; er is altijd wat te zeiken
Marit schreef:Ik snap de gedachtegang van Walibi volledig, maar ik vind dit echt idioot
Moet je eens proberen een Katholieke kerk in een pretpark in een islamitisch land neer te zetten. Nou, de wereld is te klein. Reken er maar op dat er geen eens discussie over mogelijk is. Maar het dan wel normaal vinden dat dat hier gebeurd.
Ik vind dat je ervoor mag zorgen dat iedereen zich hier thuis voelt, en hen vrij moet laten in het geloof, maar een pretpark is géén plek voor geloofsovertuigingen, come on.
Edit; Pretpark gebeuren even verduidelijkt
Blue_Eyes schreef:Lekkere opmerking weer, Geryon![]()
Natuurlijk doet het ertoe. Wat Vuur probeert aan te geven, is dat het niet uitmaakt: wat je als bedrijf ook doet betreffende moslims (of andere gelovigen), je doet het nooit goed. Hollanders hebben altijd wat te zeiken, welke keus je ook maakt.
Nou nou nou, Esmee... Beetje minder kan ook wel. Walibi Midden-Oosten, puur en alleen omdat je je er als moslim af kunt zonderen om te bidden? Verder verandert er niets hoor, dus als dat alles is, was het om te beginnen al niet erg Hollands.
Arc_En_Ciel schreef:Ik heb zelf absoluut geen problemen met andere geloofsovertuigingen, maar ik vindt dat dit aardig ver gaat.
Natuurlijk moeten we tolerant zijn en ruimte maken voor het hebben van een afwijkend geloof, maar ik ben het er niet mee eens dat er zelf bij Walibi een ruimte moet komen voor hen. Waarom alleen voor islamitische bezoekers? En waarom kunnen zij niet thuis bidden, of in de moskee?
Je kunt ook tever gaan met ruimte maken voor andere geloven. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat de islaam (wel en niet bewust) de wereld overneemt. En dit klinkt misschien achterlijk, maar daar neigt het toch echt naar, wat dan weer niet prettig is, omdat dat de situatie voor groepen als bijv. de IS, makkelijker maakt.
Door steeds maar ruimte te maken voor een bepaald geloof, komt er toch ooit een punt waarop dit ten koste gaat van onze eigen levensstijl.
Blue_Eyes schreef:Lekkere opmerking weer, Geryon![]()
Natuurlijk doet het ertoe. Wat Vuur probeert aan te geven, is dat het niet uitmaakt: wat je als bedrijf ook doet betreffende moslims (of andere gelovigen), je doet het nooit goed. Hollanders hebben altijd wat te zeiken, welke keus je ook maakt.
melody7 schreef:Het is toch te bizar voor woordeniemand moet eens een katholieke kerk in een islamitisch land neerploffen, dan staat alles op zn kop. Nederland is echt gek om steeds maar aan te passen aan mensen die er zelf voor kiezen om in een ander land met een andere cultuur aan te passen..
Oliiviia schreef:Maar oké, terug naar dit topic.
Voor de mensen die zeggen; daar heb je toch geen last van?
Nee, maar het is het principe.
Altijd maar toegevingen, speciale gebouwen, speciale dit dat...
Nee sorry, ik vind het ook te ver gaan...
Citaat:Maar oké, terug naar dit topic.
Voor de mensen die zeggen; daar heb je toch geen last van?
Nee, maar het is het principe.
Altijd maar toegevingen, speciale gebouwen, speciale dit dat...
Nee sorry, ik vind het ook te ver gaan...