'Facebook Messenger ziet alles wat je doet'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:27

LadyMadonna schreef:
Wat is er mis met een kind dossier? Alleen maar practisch imo.

Tenzij je ten onrechte beschuldigd wordt van kindermishandeling. Tenzij je als kind op dergelijke basis uit huis geplaatst wordt...

Bv door zoiets: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/22/jeu ... je-spelen/

Dan blijkt het ineens minder ideaal. En dat hoeft niet eens opzettelijk te zijn, maar de schade is gigantisch, en zoals gezegd: stel dat de hulpverleners zo goed zijn dat ze maar bij 1 op de 10.000 kinderen een fout maken, dan gaat het nog steeds om tientallen kinderen die ten onrechte een ingrijpende uithuisplaatsing meemaken.

In werkelijkheid heeft zelfs de ombudsman aan de bel getrokken omdat de jeugdzorg erg onzorgvuldig is in dossiervorming, en dat fouten niet gecorrigeerd worden, dus dat getal van 1 op 10.000 is niet realistisch.

PascalB

Re: 'Facebook Messenger ziet alles wat je doet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:39

Iets er in gaat makkelijk, maar om het er uit te krijgen is bijna een onbegonnen zaak.
Want er worden geen fouten gemaakt, als het in het dossier staat zal het wel kloppen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 01:07

Fjorj schreef:
Om die reden heb ik geen FB.
Maar van bokt heb ik ook niet al te hoge pet
[ Afbeelding ]

Of wel alles wat je hier neerzet wordt door google verzameld, en wie weet wat die er allemaal mee doet.

Geen idee, maar ik kan mezelf tot 10 jaar terug vinden op bokt via Google...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:38

Ik had de app gedownload, tot ik las waar ze allemaal toegang tot hebben. Heb de app eraf gegooit en komt er mooi niet meer op :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:25

Toch doet dit me denken aan mijn vader. Die wil absoluut geen bonuskaart... "Het gaat ze niks aan wat voor boodschappen ik doe!"
Euh pa... Dek je dan ook je winkelwagentje af? :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:26

Zolang AL die gesprekken niet live op mijn tijdlijn terecht gaat komen heb ik nog rust _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:44

Iedereen heeft dingen te verbergen. En wat vandaag compleet legaal is hoeft dat morgen niet meer te zijn. En wat morgen verboden is kan met terugwerkende kracht vervolgd worden.

En alleen al daarom is het onverstandig teveel informatie op internet te hebben staan, open of minder open. Het minder open kan meestal vrij eenvoudig gekraakt worden en het is kinderlijk eenvoudig een uitspraak die iemand als kind/ tiener gedaan heeft te misbruiken als diegene volwassen is en inmiddels compleet van mening is veranderd.

Dat is ook de reden dat ik het een bezwaar vind dat alles gemonitord en opgeslagen wordt. Je weet niet wat ermee gebeurt, en wat er in de toekomst mee gaat gebeuren.

Ladymadonna, er zit wel een verschil tussen wat concreet in je winkelwagentje ligt en zichtbaar is voor mede-winkelend publiek en winkelpersoneel dat zich werkelijk geen mallemoer om jou bekommert, en een computersysteem dat tot in detail uitpluist wat je koopt, wanneer je het koopt, hoe je het koopt en bij wie je het koopt om zoveel mogelijk over jou persoonlijk te weten te komen om aan je te verdienen, linksom of rechtsom, en als ze de kans krijgen niet zullen schromen die gegevens ook te verkopen aan de hoogste bieder.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:01

Dat is het punt van mijn vader dus niet. Zijn punt is dat het ze niks aan gaat of ie vanavond biefstuk of kil eet :')

Tja, en dan verkopen ze die gegevens, en dan word ik gebeld door een telemarketeer, dan zeg ik dat ik geen interesse heb.
In mijn ogen loopt het allemaal niet zo'n vaart. Ja, er zijn een paar uitzonderingen....
Mijn buren bijv lopen in die zin wat achter betreft de ontwikkeling van internet. Die gaan echt niet internetbankieren. Is hun goed recht en hun keuze, ik vind het lichtelijk overdreven

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:11

Gaat niet helemaal alleen om of je gebeld wordt door een telemarketeer. Dat is idd nog niet zo ernstig. Maar het wordt wel een stuk vervelender als op grond van je koopgegevens van de supermarkt je zorgverzekering een stukje duurder gaat worden, of je werkgever gaat lopen piepen over je eetgewoonten en je voor de keuze zet: Gezonder leven of ontslag... Dat is ook allemaal mogelijk, en kan verdomde snel worden ingevoerd.

Ik vind het maar een griezelige ontwikkeling.

Internetbankieren is trouwens wat dat betreft nog het minst interessant, banken weten toch al precies hoeveel je pint, wanneer, en waar. En dat hebben ze altijd geweten, ook voor het internetbankieren. Check de oude afschriften maar als je die nog hebt. Het gaat juist om WAT je precies koopt en doet, wanneer je dat doet en hoe je dat doet. Dat je vanochtend bij Albert Heyn bent geweest en daar 21,67 hebt uitgegeven is niet genoeg informatie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:26

Ik werk zelf bij een zorgverEkering en voorlopig mag je mensen voor de basisverEkering niet screenen en gezien de zvw zie ik dat ook niet snel gebeuren