blackout België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:24

voor de mensen die bang voor de koelkast en vriezer zijn..

we hebben het over winter en extreme weersomstandigheden toch?
sneeuw komt niet voor boven de 5 graden celcius (uitzonderingen tussen de 3-5 graden als de aarde na een lange koudere periode nog zo koud is dat er sneeuw valt) maar boven de 2 graden zul je eigenlijk nooit extreme weersomstandigheden hebben die piekverbruik veroorzaken. je hebt het dan eigenlijk altijd over matige vorst met een scherpe oostenwind waardoor men dus ook nog hoog moet gaan stoken, meer warmte bronnen gebruiken (elctrische kachels, warmte dekens, vaker heet douchen) bovenop normaal verbruik.

met andere woorden je kunt de inhoud van je vriezer gewoon bij je achterdeur parkeren.. bijvoorbeeld in een kistje met een slot erop als je je buren, of je kat niet vertrouwd. De spullen uit je koelkast kun je het beste in je schuur plaatsen of in een koude bijkeuken of kelder in plaats van buiten omdat het anders bevriest buiten

chimello

Re: blackout België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:38

Uiteraard moet ik weer in zone 6 wonen in een compleet niet geïsoleerd huurhuis.
Ik ga bij stroomuitval fijn uit logeren -_-

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:40

Pandora2 schreef:
Je kan op de volgende site http://www.deredactie.be zien in welke zone je straat valt en dus of je wordt afgesloten of niet.
Even naar beneden scrollen en je vind de opzoekingslijst onder '' wordt uw straat zonder stroom gezet ? ''
Dacht dat dit misschien nog interessant kon zijn voor degenen die het nog niet wisten :)

Merci, had er van gehoord op de radio maar ik mistte elke keer net de website.. :')

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:48

Ik snap niks van hoe je kunt zien in welke zone je zit, maar ik had iets gehoord van dat het eerst plattelandsdorpjes zouden zijn. Dan kunnen we het hier wel verwachten...

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:48

chimello schreef:
Uiteraard moet ik weer in zone 6 wonen in een compleet niet geïsoleerd huurhuis.
Ik ga bij stroomuitval fijn uit logeren -_-

kom maar naar ons dan :D

Wij zijn goed voorbereid, kaarsen en benzine genoeg (voor onze stroomgroepen) en onlangs een kolenkachel aangeschaft :)

Mijn man werkt regelmatig op Doel en Doel 1 en 2 (de kleinste dacht ik) blijven open tot 2025 en 1 van de grote ook dacht ik dat hij zei maar welke weet ik niet meer precies.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:17

Hier zijn logees ook welkom hoor, wij hebben het geluk dat onze straat niet mee in het lijstje staat. Moet je wel tegen een grote hond en op dat moment pasgeboren baby kunnen. Maar plek genoeg voor luchtmatrasjes hier :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:32

Natsuki schreef:
Ik snap niks van hoe je kunt zien in welke zone je zit, maar ik had iets gehoord van dat het eerst plattelandsdorpjes zouden zijn. Dan kunnen we het hier wel verwachten...

Op deze link kun je per provincie een excel bestand downloaden: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binne ... =1.2094536
Dan zoek je je gemeente op, klikt erop en dan krijg je een lijst met alle straten in die gemeente. Je zoekt je straat op en daar staat een schijf/zone (? ik weet het al niet meer goed). ;)

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:41

bah ik sta ook op 6. gelukkig waar we ons huis gekocht hebben staat de straat er niet op en daar staan mijn diepvriezers!!