Zeer giftige cobra ontsnapt in made

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:02

Zoolgangster schreef:
_San87_ schreef:
Sinds wanneer zijn pitbulls verboden in NL :?.

En het gros van de mensen die slangen houden, doen dat niet om stoer te doen, dat als eerste :).

Verbod is al een paar jaar geleden opgeheven, mede dankzij Martin Gaus en pitjes- en dergeljke-liefhebbers die het niet konden verkroppen dat hun favoriete rassen in de ban waren gedaan.

Wat de slang, die door een buurman bij de schuur van de eigenaar gespot werd betreft: dit is ècht een gevaarlijke slang, en nee, hij jaagt niet op mensen, maar als je per ongeluk tegen dat dier "oploopt" (te dichtbij komt om wat voor reden ook, als je hem niet gezien hebt bijvoorbeeld) heb je een groot probleem vanwege het snelle reageren en de enorm grote giftigheid van die cobra.
Dat ontruimen van de aangrenzende woningen was dus niet overdreven, gezien het feit dat sneek al bij de schuur zat. En dat ondanks de "kou" buiten...

Maar goed, hij is weer gevangen en ik hoop dat de eigenaar de ontsnapping toch ziet als een brevet van onvermogen om zelf zulke slangen te kunnen houden.

Daarom dus mijn vraag, sinds wanneer zij pitbulls verboden. Want dat zijn ze dus niet.

gohya schreef:
Rebeccaa schreef:

Precies, dat is dus wat ik bedoel;
waarom giftige slangen dan wèl als huisdier nemen :?

Omdat dit niet verboden is? en leeuwen en panters is wél verboden. ;)
Daarom houden mensen ook giftige slangen,gewoon omdat ze het intressant en fascinerend vinden.

Met de juiste papieren mogen leeuwen en panters gewoon gehouden worden, hoor :). Dat het erg lastig is aan die papieren te komen, dat is een ander verhaal.

Linnie050

Re: Zeer giftige cobra ontsnapt in made

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:13

Dus toch had hij de "pootjes" genomen en is buiten het huis gekomen. Dus de buurt of een huisdier had deze slang wel kunnen zijn tegen gekomen. Niks warm plekje ergens in huis.
Wat een geluk gevangen zonder slachtoffers.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:39

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 07:19

Ik gok zomaar dat daar de gifklieren uitgehaald zijn...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:22

brrr, die kerel is gek.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:40

SharonIndezz schreef:
Ik gok zomaar dat daar de gifklieren uitgehaald zijn...

Dat denk ik ook anders loop je daar niet zo rustig. zullen wel de slangen zijn voor slangenbezweerders. Hun in een mandje en dan trukje laten zien met de fluit. Helaas na paar weken dood van de honger. Volgens mij zag ik al heel wat dode liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:53

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:57

Cayenne schreef:
Die man kwam er toch pas de volgende dag achter?

Er staat in de OP: Slang sinds woensdag al weg
De eigenaar heeft het reptiel woensdagavond voor het laatst gezien. Donderdagnacht heeft hij gemeld dat de slang ontsnapt is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:04

Zoolgangster schreef:
Cayenne schreef:
Die man kwam er toch pas de volgende dag achter?

Er staat in de OP: Slang sinds woensdag al weg
De eigenaar heeft het reptiel woensdagavond voor het laatst gezien. Donderdagnacht heeft hij gemeld dat de slang ontsnapt is.

Maar dat wil niet zeggen dat hij het al eerder wist. Wie weet heeft hij hem woensdagavond voor het laatst gezien, is daarna gaan slapen. De volgende ochtend rechtstreeks naar zijn werk gegaan en donderdagavond/nacht pas weer bij de slang wezen kijken.
Er staat nergens dat hij het al eerder wist :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:14

Vind dat sommige mensen zo hypocriet kunnen reageren soms.
Iemand die slangen houdt gaan veroordelen, maar vervolgens wel met kinderen op safari of naar exotische oorden trekken en dan is het plots niet gevaarlijk omdat er een gids loopt of omdat het hotel minstens 4 sterren heeft... hoe krom.
Slangen zijn gevoelig voor stress en zullen (voor het grote merenteel) dus niet zomaar uit het niets naar een mens sluipen om aan te vallen.

Altijd maar nieuwe wetten om de mensen hun angsten te sussen, maar die wetten gaan die ene marginaal met zijn slangen niet tegen houden, maar wel de duizenden liefhebbers die slangen wel op een goede manier houden.

Misschien moeten we de Ardennen gaan afsluiten voor kinderen want daar zitten gevaarlijke adders.
Ook horen de wespen, vooral bijen uitgeroeid te worden, want jaarlijks sterven er zo een 20 tal mensen door zo een steek.

Ik hou zelf geen slangen en vind deze dieren beter in de natuur passen, maar hoe veel mensen denken dat niet van een paard ? + paarden zijn ook levensgevaarlijk... daar horen dus ook nooit kinderen op te gaan zitten. Ja zo beginnen we tegenwoordig te denken. Omdat wij het niet doen hoort een ander het ook niet te doen.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:22

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 17:15

Betadine: op vakantie naar een land waar giftige dieren tot de local wildlife behoren is imo toch echt wel even iets anders dan een ontsnapt dierwaardig hier niet thuis hoort, in een land waar geen inheemse gevaarlijke dieren zijn (muv mensen die een allergie hebben voor bijv bijen of wespen)
Waarom is dat hypocriet?
En hoe weet jij trouwens waar de mensen met vooroordelen naartoe op. Vakantie gaan?
Wat een onzinpost...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:45

Dat is waar :D