Zoolgangster schreef:_San87_ schreef:Sinds wanneer zijn pitbulls verboden in NL.
En het gros van de mensen die slangen houden, doen dat niet om stoer te doen, dat als eerste.
Verbod is al een paar jaar geleden opgeheven, mede dankzij Martin Gaus en pitjes- en dergeljke-liefhebbers die het niet konden verkroppen dat hun favoriete rassen in de ban waren gedaan.
Wat de slang, die door een buurman bij de schuur van de eigenaar gespot werd betreft: dit is ècht een gevaarlijke slang, en nee, hij jaagt niet op mensen, maar als je per ongeluk tegen dat dier "oploopt" (te dichtbij komt om wat voor reden ook, als je hem niet gezien hebt bijvoorbeeld) heb je een groot probleem vanwege het snelle reageren en de enorm grote giftigheid van die cobra.
Dat ontruimen van de aangrenzende woningen was dus niet overdreven, gezien het feit dat sneek al bij de schuur zat. En dat ondanks de "kou" buiten...
Maar goed, hij is weer gevangen en ik hoop dat de eigenaar de ontsnapping toch ziet als een brevet van onvermogen om zelf zulke slangen te kunnen houden.
Daarom dus mijn vraag, sinds wanneer zij pitbulls verboden. Want dat zijn ze dus niet.
gohya schreef:Rebeccaa schreef:
Precies, dat is dus wat ik bedoel;
waarom giftige slangen dan wèl als huisdier nemen
Omdat dit niet verboden is? en leeuwen en panters is wél verboden.![]()
Daarom houden mensen ook giftige slangen,gewoon omdat ze het intressant en fascinerend vinden.
Met de juiste papieren mogen leeuwen en panters gewoon gehouden worden, hoor