Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:Er is zoveel mogelijk tegenwoordig, kan een computer de reactie niet voorspellen ofzo?
minikatje schreef:Voor mij klinkt dat meer als een zoethoudertje om iedereen een beetje gedeisd te houden.
Saaams schreef:Ik vind het echt enorm triest.
Bij mijn vaders werk worden ook ratten gefokt, goed onderhouden maar gebruikt voor medicatie..
Om nieuwe antibiotica oid op te testen. Maar dat wordt betaald vanuit het instituut zelf.
Vreselijk dat geld zo misbruikt wordt, honden doden. Niemand kan toch tegenwoordig die behandelingen betalen of medicijnen.
Nessah schreef:Heb jij voor mij een bron die zegt dat het onderzoek is uitgesteld omdat het niet eerlijk voor de dieren zou zijn om te moeten afwachten??
Want mijn bronnen die ik zoek zeggen allemaal hetzelfde.
""Wij begrijpen dat er in de maatschappij zorgen leven ten aanzien van het gebruik van proefdieren, zoals honden'', schrijft de universiteit in een verklaring. Deskundigen van de universiteit gaan de komende tijd de voor- en nadelen van de proeven verder afwegen."
Dat ze nogmaals de voor en nadelen gaan afwegen van deze proeven.
En waarom zouden ze dat nogmaals moeten doen? Kunnen ze niet nu al genoeg motiveren waarom deze proeven noodzakelijk zijn?
http://nos.nl/artikel/690683-proeven-me ... chort.html
Citaat:De labradors zouden met 31 soortgenoten worden gebruikt voor een onderzoek naar de verbetering van pacemakers. Dat veroorzaakte zoveel onrust, dat de universiteit besloot om de proef tijdelijk op te schorten. De universiteit is nu tot de conclusie gekomen dat de honden die al in de Centrale Proefdier Voorziening van de universiteit waren daar niet op kunnen wachten.
"Dit is geen omgeving waarin je normaal dieren houdt. Dit is een omgeving die erop gericht is om met dieren experimenten te doen", zegt een woordvoerder. "Daarom kunnen we ze beter laten uitplaatsen naar nieuwe baasjes."
ohjajoh6 schreef:Ik ben ook hartpatiente , maar ik schaam mij plaatsvervangend de ogen uit mijn kop, toen ik las hoe wreed die "onderzoeken" wel niet waren eigenlijk, met als klap op de vuurpijl een laatste 24 uur extreem lijden voor de dieren, om nog even het e.e.a. te kunnen testen. Ik vind het verschrikkelijk.
Maar ik moet ook eerlijkheidshalve melden dat ik nooit aan goede doelen geef, ja toen ik het nog missen kon aan dieren instanties maar nooit voor mensen.
NathalietjeB schreef:wees blij dat dingen kunnen worden uitgevonden voor ons mensen al dan niet door gebruik van dieren.
maar ik kan t eerlijk gezegd niet erg vinden omdat ik gewoon blij ben dat er dingen uitgevonden kunnen worden waardoor mensen levens gered kunnen worden.
t zijn maar 170 honden vind dat niet zoveel eerlijk gezegd. in tegenstelling tot al die schattige andere huisdieren die voor onze cosmetica enz te testen worden gebruikt.
die 170 honden konden ook zomaar eens asielhonden zijn en ja de proeven zijn wreed en niet eerlijk maar hey t hele leven is niet eerlijk
Zoolgangster schreef:De héle natuur bestaat uit moord en doodslag: eten en gegeten worden, maar wij vallen over dierproeven ten behoeve van de medische wetenschap. Tja...
Nessah schreef:Dat idee krijg ik ook met proefdieren. Ik vind ( lees wel, vind) proefdieren niet per direct verkeerd.. Vaak ( lees dus niet altijd) komen er weldegelijk rapporten van dierenartsen die verklaren dat de dieren in een goede gezondheid zijn etc en zijn de verblijven ( moet je even googlen) gelijk aan die van een asielhond ( alleen dat veel schoner).
aikon schreef:Ik niet. Wil zo'n ding niet in mijn lijf hebben. Familie praat ik zo'n ding ook niet aan, maar respecteer hun keuze wel.
Mijn opa heeft van af zijn 72ste geweigerd om een pacemaker te laten plaatsen, had er volgens de artsen wel een nodig wou hij nog lang leven. Laat dat nou net niet zijn bedoeling zijn, maar is zonder pacemaker toch nog 91 geworden.
Wij mensen zijn te bang voor de dood dat we koste wat kost willen blijven leven, ook al heeft moedertje natuur een beperking/houdbaarheidsdatum ingebouwd waardoor de ene mens korter zou leven dan de andere. Hier door vinden de meeste mensen het heel "normaal" dat er dan maar andere levensvormen gebruikt worden om ons een langer leven te geven. Met als gevolg een overbevolking, vergrijzing en een fikse stijging in gezondheidskosten. Te zot voor woorden. Net als wat al aan gehaald is, het bewust kinderen op deze wereld zetten door mensen met een (ernstige) erfelijke aandoeningen. En het koste wat kost in leven houden van kinderen/volwassenen die niet meer zelfstandig kunnen leven zonder machines.