Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophieFT schreef:Wat doen politieagenten nog wel goed? In de ogen van sommige mensen helemaal niks.
Ik heb zelf een stafford, een heel goed opgevoede zelfs! Maar dit ras staat nou eenmaal bekend om zijn agressie, omdat ze vaak worden opgevoed door onkundige mensen ja! En als er een poedel of een ander ras had gelopen, dan was de situatie anders geweest ja! Maar bij zulke honden is de angst juist groter door hun reputatie!
Tuurlijk, het is verschrikkelijk dat dit had moeten gebeuren. Maar wiens schuld is dit dan? Van de agenten? De honden? De eigenaar? De mensen er om heen? Ik denk van niemand.
Die agent moet op dat moment ook maar een inschatting maken van wat hem het beste lijkt... En misschien had hij wel helemaal geen verstand van honden! Maar wat had hij dan moeten doen? Wachten tot het uit de hand liep en de hond een klein kind greep? Er iemand bij halen die er wel verstand van had met de kans dat het veel langer duurde en het als nog fout ging?
Naar mijn mening had de eigenaar beter op moeten letten. Je kiest een hond met een reputatie, dan moet je ook nadenken over de gevolgen. Zorg dat je hond niet ontsnapt, of kies een hond die beter bekend staat. Ik vind dat de agent juist gehandeld heeft, hij moest op dat moment beslissen en heeft voor de veiligheid van hem zelf en de mensen om hem heen gekozen, en dat is ook zijn taak.
Spindleberry schreef:Ik heb 1 x meegemaakt dat een Stafford en een kruising pitbull op me af kwamen op zo'n manier ..
Ik ? Ik bleef gewoon staan wat doen hun?
Die renden langs me heen .
Ik was niet eens bang puur omdat ik weet hoe ik met die beessies moet omgaan
Ik maakte plus ook geen oog contact dat is ook iets wat erg belangrijk is in zulke situaties .
Oogcontact kan voor een hond uitdagen betekenen speels of agressief
Ik zie hier honden die niks van de situatie begrijpen en de agent gewoon in de maling nemen ja ze stuiften naar voren maar geloof me als ze echt agressief waren hadden ze de agent allang gepakt hoor ..
Dat weet ik 100% zeker !
Vooral op het moment toen de agent op de grond lag maar die kans hebben ze niet gegrepen omdat ze ook niet op hem hadden gemunt ze bleven op afstand !
Dus het schieten blijf ik apart vinden
Spindleberry schreef:Ik heb 1 x meegemaakt dat een Stafford en een kruising pitbull op me af kwamen op zo'n manier ..
Ik ? Ik bleef gewoon staan wat doen hun?
Die renden langs me heen .
Ik was niet eens bang puur omdat ik weet hoe ik met die beessies moet omgaan
Ik maakte plus ook geen oog contact dat is ook iets wat erg belangrijk is in zulke situaties .
Oogcontact kan voor een hond uitdagen betekenen speels of agressief
Ik zie hier honden die niks van de situatie begrijpen en de agent gewoon in de maling nemen ja ze stuiften naar voren maar geloof me als ze echt agressief waren hadden ze de agent allang gepakt hoor ..
Dat weet ik 100% zeker !
Vooral op het moment toen de agent op de grond lag maar die kans hebben ze niet gegrepen omdat ze ook niet op hem hadden gemunt ze bleven op afstand !
Dus het schieten blijf ik apart vinden
Spindleberry schreef:@dees_daan die honden die op me af kwamen waren altijd agressief ik werd toen ook voor ze gewaarschuwd (honden zijn verkeerd opgevoed)
Dus ik werd al gewaarschuwd en ik was onbekend voor ze dus dat daagde hun al uit .
Ze kwamen wel met een agressieve intentie op me af rennen maar het boeide me weinig ik en niet zo snel bang![]()
Dus al had ik deze honden (waar we het over hebben ) tegengekomen had ik hetzelfde gedaan . Hadden ze mij gepakt ? Dan gebeurt dat maar dan had ik ze gewoon mooi een klap voor hun bakkus gegeven of het nou helpt of niet
(Ik ben nogal een nuchter type over zulke dingen als het gebeurt dan gebeurt het dus vat de reactie niet verkeerd op maar al hanen ze in m'n benen tuurlijk heb ik pijn dan maar dat kan je niet meer terug draaien)
Dus eigenlijk hadden ze mij er beter neer kunnen zetten dan die agent![]()
Dat jij agressie ziet Tsja jouw mening
Maar die honden die op mij af kwamen rennen waren tien keer erger dan dat hoor.
janderegelaa schreef:Gelukkig was de agent een volwassen man en geen kindje. Het enige dat hem te verwijten valt is dat hij die andere ook niet neergeschoten heeft. En als je het baasje zo ziet kan ik me voorstellen dat ze niet bepaald een goede opvoeding gehad hebben. Dan was dit ook niet gebeurd want het kunnen inderdaad wel lieve honden zijn.
Sammy_xxs schreef:Nee ik zeg niet dat mijm mening de juiste is, heb al een paar keer gezegd dat ik die agent begrijp dat hij daar op dat moment. Voor heeft gekozen, wat mij boos maakt is dat ze niet voor een andere oplossing hebben gekozen en mensen hebben ingezet die wel met de situatie konden omgaan, wat daar faalde de agent in. Nu iser een onschuldig hondje overleden, en ik kan daar niet tegen.
Spindleberry schreef:@mika11 maar dat betekent niet gelijk dat ie moet schieten toch ?
Ik begrijp het gevaar en dat tijd een rol speelt maar schieten vindt ik nou voor deze incident onzin ze hadden onderweg toch kunnen inplannen van ; we gaan eerst dit proberen en anders blablablabla je heb genoeg manieren dus geljjk pistool uit je broekzakke treken vindt ik gewoon niet kunnen
Ik respecteer je mening want begrijp heel goed wat je bedoeltmaar toch het had ook anders gekunt en dat is gewoon dood zonde dat er 2 honden ervoor moesten gaan ..
Sammy_xxs schreef:Ja maar mensagressie en hondagressie zijn 2 hele verschillende dingen!
Een hond met hondagressie hoeft helemaal geen gevaar te zijn voor mensen en kinderen, snap die vergelijking nou ook nooit. Alsof als een hond een hond bijt, dat tie maar ook een kind pakt![]()
Denk dat een hond wel het verschil kan zien tussen een hond en een mens.
En ja ik blij zeggen, die honden zijn niet agressief op het filmpje, en een half uur wachten? Waarom zou dat nodig zijn? Ze hadden gewoon met een aantal agenten de honden kunnen insluiten, wachten tot ze waren gekalmeerd en gewoon lokken met koekie ja! Ik durf te wedden als tie een balletje had gegooid dat die honden er zo bij waren.