Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Ann schreef:Ik zou alleen wel in mijn achterhoofd houden dat dit een samenvatting is gebaseerd op een mening en niet geheel onderbouwd wordt met feiten. Of ik moet duidelijk iets gemist hebben de laatste dagen.
Hou ook in je achterhoofd wie er profiteerd van deze acties (nee dat is niet Rusland), dat lang niet al het nieuws wat ik lees van de grote nederlandse media sites komt en dat er hoewel je ook bij de alternatieve bronnen kritisch moet zijn er wel veel meer duidelijk wordt over wat voor vreselijk smerig spel er eigenlijk gespeeld wordt.
Er ontstaan momenteel overal ter wereld conflicten over grondstoffen ook al krijgen wij lang niet alles daarvan te zien/horen. China ruziet nog steeds in de zuid-chinese zee bv. Ze willen daar nl naar olie boren en claimen daarom dat een stuk zee bij hen hoort waar andere landen al territoriale wateren hebben.
Het zo opgehemelde schaliegas/olie verhaal blijkt financieel niet rendabel te krijgen en de productie uit bestaande putten gaat met 30-50% per jaar omlaag.
http://www.zerohedge.com/sites/default/ ... _shale.jpg
[ Video ]
Daarnaast geven de fracking bedrijven toe dat 5% van hun putten meteen in het grondwater lekt en 50% dat op termijn zal doen. Die milieuschade is niet te betalen, vrijwel oncontroleerbaar en dubbel zo funest met het steeds schaarser worden van veilig drinkwater.
_Cowgirl schreef:Het is gewoon dom om zo achter de VS aan te huppelen en zo een zeer belangrijke handelspartner kwijt te raken en daarmee je eigen land weer in de problemen te krijgen. Ik vind de VS helemaal niet zo geweldig.
ceasario schreef:Porosjenko ontbindt parlement Oekraïne
Het parlement van Oekraïne wordt ontbonden. Dat maakte president Petro Porosjenko bekend via Twitter.
Dat kunnen alleen" dictators"
http://www.nu.nl/buitenland/3860861/por ... raine.html
Karl66 schreef:Het feit is heel simpel dat Oekraïne een soevereine staat is en dat Rusland er dus helemaal niks over te zeggen heeft of Oekraïne zich meer op het westen wil richten of niet. Veel simpeler dan dat kan je het niet maken, Rusland heeft geen enkel recht om een deel van een ander land te annexeren of om ultranationalisten naar een ander land toe te sturen om daar te gaan vechten.
.
Citaat:Ukraine is and for decades has been seen as the decisive linchpin in plans by the U.S. and its NATO allies to effect a military cordon sanitaire severing Russia from Europe.
Citaat:Alarmed at the anti-Russian hysteria sweeping Official Washington – and the specter of a new Cold War – U.S. intelligence veterans took the unusual step of sending this Aug. 30 memo to German Chancellor Merkel challenging the reliability of Ukrainian and U.S. media claims about a Russian “invasion.”
MEMORANDUM FOR: Angela Merkel, Chancellor of Germany
FROM: Veteran Intelligence Professionals for Sanity (VIPS)
SUBJECT: Ukraine and NATO
We the undersigned are long-time veterans of U.S. intelligence. We take the unusual step of writing this open letter to you to ensure that you have an opportunity to be briefed on our views prior to the NATO summit on Sept. 4-5.
You need to know, for example, that accusations of a major Russian “invasion” of Ukraine appear not to be supported by reliable intelligence. Rather, the “intelligence” seems to be of the same dubious, politically “fixed” kind used 12 years ago to “justify” the U.S.-led attack on Iraq.
<knip>