Zelfmoord als 'excuus'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Zelfmoord als 'excuus'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 17:11

@Ketaki, bah wat gruwelijk zeg!
Net als dat verhaal van purple! Sterkte beiden :(:)

Weet je toevallig waar ik die docu kan vinden? :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:14

Ik wil nog even inhaken op het feit dat er gezegd wordt dat mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan plegen of er over nadenken, het niet zullen doen. Dat is echt een fabel!! Ja er zitten er tussen die het doen om de aandacht, maar niet iedereen die het zegt is een aandachttrekker. Er zitten er genoeg tussen die wel echt hulp nodig hebben maar niet weten hoe. Negeer dus nooit zomaar iemand onder het mom, hij zegt dat hij het gaat doen, dus het is een roep om aandacht.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:15

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:16

Nayomie schreef:
@Ketaki, bah wat gruwelijk zeg!
Net als dat verhaal van purple! Sterkte beiden :(:)

Weet je toevallig waar ik die docu kan vinden? :)

precies, het is erg voor de nabestaanden, maar als iemand werkelijk zo met zichzelf in de knoei zit, is het dan wel eerlijk om zulke mensen door te moeten laten leven, of is zelfmoord dan de oplossing, voor hun.

zo kun je het ook bekijken. :)

ik ben blij dat die excollega van me dus wel zelfmoord heeft gepleegd, dan heeft ie zn rust gevonden.

en dit is al veel eerder gebeurd trouwens, maar wil het even aanhalen, zodat mensen die denken dat he egoistisch is, ook hierover kunnen nadenken. :j :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 17:18

Amandavd schreef:
Ik wil nog even inhaken op het feit dat er gezegd wordt dat mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan plegen of er over nadenken, het niet zullen doen. Dat is echt een fabel!! Ja er zitten er tussen die het doen om de aandacht, maar niet iedereen die het zegt is een aandachttrekker. Er zitten er genoeg tussen die wel echt hulp nodig hebben maar niet weten hoe. Negeer dus nooit zomaar iemand onder het mom, hij zegt dat hij het gaat doen, dus het is een roep om aandacht.

Ja klopt, maar in sommige gevallen zie je wel duidelijk dat het pubergedrag is.
Even een voorbeeldje: 'Mijn ijs is op de grond gevallen, bah, ik ga zelfmoord plegen.' Dan zie je wel dat dit niet menes.

Maar sommigen zeggen het niet uit aandacht, maar willen daarmee aangeven dat ze hulp willen van anderen. Ze kunnen het niet zelf oplossen en is dit hun manier van zeggen: ik wil het niet, maar als er geen hulp komt, kan ik niks anders.

@purple, dank je wel!! Ik ga hem even bekijken. :)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:24

Die vrouw in de docu heeft meerdere keren aangegeven dat ze het zou doen en dat heeft je ook gedaan.

Maar bij de voorbeelden uit de OP is het duidelijk een schreeuw om aandacht. Net zoals mensen die om het minste of geringste roepen dat ze "depressief" zijn. Kan ik slecht tegen :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 17:26

Owh, daar kan ik zo niet tegen he, dus ik snap dat je daar niet tegen kan, purple

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:04

Ondertussen kijk ik die docu, maar wauw, mensen beweren gewoon dat die vrouw het om aandacht deed, maar als ik hoor wat familie zegt, kan ik mij daar werkelijk niets bij voorstellen dat dat zo zou moeten zijn geweest.