Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:37

Cyella schreef:
Nog even om terug te komen op mijn post: 50%(!!!!!) van Nederland heeft overgewicht en zelfs 15% obesitas! (...)

Vind het onbegrijpelijk dat zo weinig mensen iets aan hun gewicht doen, want 'het kost zoveel moeite'. Ja, het kost straks nog meer moeite als je in het ziekenhuis ligt vanwege je aders die dicht slippen en de bijkomende gevolgen daarvan.
.

Heb je misschien ook percentages met hoeveel procent van die mensen ook daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen vanwege dichtgeslipte aderen? Anders is het nogal een bijzondere conclusie die je hier trekt ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:38

Kahawa schreef:
Jammer dat ze een lager gewicht subtiel downgraden tot minder vrouwelijk.

He als je een product wil verkopen moet je opvallen, nou dat werkt! IEDEREEEN kent het. DAT is het doel van een reclame. De boodschap is 'kijk naar ons, koop ons' De boodschap is helemaal niet 'dik is mooier'.

xSogno

Sorry hoor, er zijn misschien een paar merken die imo 'normale mensen wat jij overgewicht noemt' promoten, maar zullen we niet vergeten wat er voor 99% nog op de catwalk loopt? De modellen, waarvan er veel echt schrikbarend mager zijn, en dat zijn er veel meer dan die paar merken die 'overgewicht' promoten.
Daarnaast is het nogal logisch dat merken voor grotere maten a la sexy curves modellen gebruikt met wat rondingen, dat is immers hun doelgroep, als ze magere modellen gebruiken zullen grote maten meiden zich er moeilijk mee kunnen identificeren.

Daarnaast ontzettend jammer dat je mensen met maat 40-42 van overgewicht beticht, maten zeggen heel weinig. Als je 1.80 bent, 75 /80 kilo weegt en een flinke cup hebt heb je al snel maat 40-42 hoor, maar heb je geen overgewicht.

Voor je je zo druk maakt om die paar merken die zogenaamd overgewicht promoten zo ik maar eens een modeshow van de haute couture bijwonen, daar lopen imo een heleboel modellen rond wat echt niet gezond meer is.

Nymbous

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Nessah schreef:
Dit soort reclames ( het is niet alleen dove.. ik kan er véél meer vinden)
[ Afbeelding ]

Als je dit andersom zou doen, dus iets te dunne meiden met een tekst als dit, zou de wereld te klein zijn.

Dit vind ik toch wel erg dikke dames hoor.
Heel ander soort type weer dan die Dove dames. :+

Het maakt mij verder niks uit hoor maar wat TS (volgens mij) probeert duidelijk te maken is dat zij het geen goede beweging vind dat dik(ker) gepromoot word ten koste van dunne mensen.
Sommige mensen voelen zich alleen heel erg persoonlijk aangevallen door de woorden van TS.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:39

Cyella schreef:
Ik eet nooit meer dan 1 stuk vlees per dag, vaak probeer ik een dag over te slaan. Ik probeer zo veel mogelijk groenten te eten en daarnaast wat aardappelen. Voor de afwisseling maaltijdsalades of bijvoorbeeld een stamppot of pasta. Ik kom echt niks te kort, maar soms zit ik niet helemaal vol na het eten. Dat doe ik niet om af te vallen, maar simpelweg omdat de mens veel te veel voedsel consumeert en ik op mijn eigen manier eraan wil bijdragen om dat te verminderen.

Nou gefeliciteerd, wil je een lintje? Gut zeg, wat ben jij lekker zwart wit en kort door de bocht :=

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:40

Kana schreef:
Het maakt mij verder niks uit hoor maar wat TS (volgens mij) probeert duidelijk te maken is dat zij het geen goede beweging vind dat dik(ker) gepromoot word ten koste van dunne mensen.
Sommige mensen voelen zich alleen heel erg persoonlijk aangevallen door de woorden van TS.

Even een reality-check; de meeste modellen die je ziet in 'normale' advertenties menstrueren niet eens meer omdat ze zo mager zijn, om dat nou gezond te noemen?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:41

Vanillia schreef:
Cyella schreef:
Ik eet nooit meer dan 1 stuk vlees per dag, vaak probeer ik een dag over te slaan. Ik probeer zo veel mogelijk groenten te eten en daarnaast wat aardappelen. Voor de afwisseling maaltijdsalades of bijvoorbeeld een stamppot of pasta. Ik kom echt niks te kort, maar soms zit ik niet helemaal vol na het eten. Dat doe ik niet om af te vallen, maar simpelweg omdat de mens veel te veel voedsel consumeert en ik op mijn eigen manier eraan wil bijdragen om dat te verminderen.

Nou gefeliciteerd, wil je een lintje? Gut zeg, wat ben jij lekker zwart wit en kort door de bocht :=

Lief blijven!

Als mensen hier onaardig gaan doen bevestig je alleen maar dat vrouwen jankerds zijn en alles persoonlijk opvatten zodra het over gewicht gaat. :P :P

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:42

Vanillia schreef:
Even een reality-check; de meeste modellen die je ziet in 'normale' advertenties menstrueren niet eens meer omdat ze zo mager zijn, om dat nou gezond te noemen?

Bron? Volgens mij is dat ongezonde vooral bij catwalkmodellen (en dan niet de lingeriemodellen).

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:42

Vanillia schreef:
Kana schreef:

Bron?
Ik menstrueer prima hoor met zo'n lichaam. :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:44

WildWings schreef:
Cyella schreef:
Nog even om terug te komen op mijn post: 50%(!!!!!) van Nederland heeft overgewicht en zelfs 15% obesitas! (...)

Vind het onbegrijpelijk dat zo weinig mensen iets aan hun gewicht doen, want 'het kost zoveel moeite'. Ja, het kost straks nog meer moeite als je in het ziekenhuis ligt vanwege je aders die dicht slippen en de bijkomende gevolgen daarvan.
.

Heb je misschien ook percentages met hoeveel procent van die mensen ook daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen vanwege dichtgeslipte aderen? Anders is het nogal een bijzondere conclusie die je hier trekt ;)

Het was een voorbeeld. Wat ik wel weet is dat dik zijn enorm ongezond is. Ik heb vorig jaar een biologie studie gedaan en ga dit jaar een nieuwe doen. Heb voor de rest daar vanzelfsprekend een enorme interesse voor en vind voeding een belangrijk en enorm interessant onderwerp(niet alleen voor de mens hoor, maar ook voor de diertjes ;)). Ik weet wat het chemisch in je lichaam doet, wat de biologische gevolgen zijn. Ook al beland je nooit in het ziekenhuis voor directe gevolgen, indirect maakt het meer kapot dan je lief is. Ik denk dat iedereen wel weet dat dik zijn niet gezond is.

Er zijn om die reden ook geen exacte cijfers bekend omdat dik zijn zowel direct als indirect ziektes kan veroorzaken. Dit is een artikel wat ik gevonden heb, gaat om de aanpassingen in ziekenhuizen wat ze moeten maken voor de 350.000(!!!) Nederlanders die zo dik zijn dat het artikel het 'dodelijk' noemt.

http://www.gezondheidenco.nl/patient-me ... patienten/

@Vanilla, misschien wel zwart wit, maar zo is de realiteit wel hoor. Veel wordt bedekt met de mantel der liefde. Als je kijkt wat er in de wereld gaande is kan dit gewoon niet veel langer meer zo doorgaan. Is beter om af en toe te zeer in de realiteit te staan, dan dat je je ervan afwend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:45

Kikka schreef:
Ik zie op bovenstaande plaatjes niemand met overgewicht :?

Eens. Ik zie op de plaatjes mooie gezonde vrouwen met gezonde lichamen.
Ik zie geen geblubber en rollen en drillend vet en waggelende lijven.

Dus ja, echte vrouwen hebben rondingen. :)
Maar geen rollen en overgewicht.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:45

Aanleg hebben voor vetopslag is erfelijk bepaald de een op de benen de ander rond de heupen enz.
Niemand is perfect gelukkig.
Wat ik niet snap is dat het nodig is dat vrouwen zo onzeker zijn over hun uiterlijk.
De reclames daar kan ik me echt niet over opwinden hoor eerlijk gezegd let ik er niet op het kan me dan ook geen bal schelen wat een ander van me vind vroeger wel maar nu ik wat ouder word kom ik er achter dat het gaat zoals het gaat.
Dat wil niet zeggen dat ik tevreden ben over mijn uiterlijk dat niet maar het is zoals het is en maak daar verder geen probleem van.
Het kan me echt niet boeien ik vind slank mooi maar kan dik ook mooi vinden ik denk dat het ligt aan de uitstraling en er fris uitzien het totaal beeld dus.
En TS het is reclame hoor echte vrouwen dat zijn jij en ik en iedere vrouw hier op bokt heeft niets te maken met maten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:46

Volgens het BMI heb ik obesitas... Als ik in de spiegel kijk zie ik tegenwoordig gewoon een mooie vollere meid. Ik heb het dieeten opgegeven, ik wordt er nou niet bepaald gezellig van.
Afvallen is ECHT niet zo makkelijk als jij hierboven aangeeft Cyella. Dat is niet iets wat je zomaar even doet, je hebt daar superveel motivatie en doorzettingsvermogen voor nodig en sorry maar dat heb ik gewoon niet.

Om terug te komen op het onderwerp van de discussie, dik zijn promoten vind ik ook echt een no go. Promoten dat je je lekker kan voelen in elk lijf, ja dat vind ik wel een goede statement. Jarenlang was ik onwijs onzeker over mijn lichaam, verschillende crash dieeten geprobeerd waardoor ik alleen maar ging jojo-en.. Door onder andere dit soort commercials van Dove heb ik me gerealiseerd dat ik niet voor anderen en het straatbeeld moet willen afvallen maar voor mezelf. En ik vind mezelf mooi, met vetrollen en putten in mijn dijen (en mijn vriend vind me de mooiste meid ooit <3 ) erbij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:46

@Cyella
Maar 160+ is heel wat anders dan iemand die volgens de regeltjes 10 kilo te zwaar is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:47

Afbeelding

Dit vind ik ongezond en ook niet mooi.
Doutzen Kroes daarentegen vind ik prachtig, net als Kate Upton.

xSogno

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:48

Helemaal mee eens, Suzanne F!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:49

Suuskipje schreef:
Volgens het BMI heb ik obesitas... Als ik in de spiegel kijk zie ik tegenwoordig gewoon een mooie vollere meid. Ik heb het dieeten opgegeven, ik wordt er nou niet bepaald gezellig van.
Afvallen is ECHT niet zo makkelijk als jij hierboven aangeeft Cyella. Dat is niet iets wat je zomaar even doet, je hebt daar superveel motivatie en doorzettingsvermogen voor nodig en sorry maar dat heb ik gewoon niet.

Om terug te komen op het onderwerp van de discussie, dik zijn promoten vind ik ook echt een no go. Promoten dat je je lekker kan voelen in elk lijf, ja dat vind ik wel een goede statement. Jarenlang was ik onwijs onzeker over mijn lichaam, verschillende crash dieeten geprobeerd waardoor ik alleen maar ging jojo-en.. Door onder andere dit soort commercials van Dove heb ik me gerealiseerd dat ik niet voor anderen en het straatbeeld moet willen afvallen maar voor mezelf. En ik vind mezelf mooi, met vetrollen en putten in mijn dijen (en mijn vriend vind me de mooiste meid ooit <3 ) erbij.

Ik snap dat afvallen niet makkelijk is, en ik heb nergens ook uitgelegd dat dat makkelijk is, of hoe je moet afvallen. Ik heb alleen gezegd dat ik zelf niet veel eet (bewust) om andere redenen dan op gewicht blijven of afvallen. Als ik alles zou eten wat ik zou willen zou ik ook bijkomen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:49

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:51

Kana schreef:
Doutzen Kroes en Kate upton zijn volgens mij ook kleine maatjes. Maar dan met tetters.

http://healthyceleb.com/kate-upton-heig ... istics/875

Doutzen staat bekend als een voller model begreep ik. Nou ik vind haar prachtig. Zou een moord doen voor zo'n lijf.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:51

Suzanne F. schreef:
[ Afbeelding ]

Dit vind ik ongezond en ook niet mooi.
Doutzen Kroes daarentegen vind ik prachtig, net als Kate Upton.

Maar dit is toch niet het standaard beeld van reclame? Dit is volgens mij echt een uitzondering. Ik zie nooit make-up/kleding/lingerie/watdanook reclames met zulke figuurtjes.
Dus dit is niet het standaard waar het TS het over heeft, lijkt mij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:52

Suzanne F. schreef:
Dus ja, echte vrouwen hebben rondingen. :)
Maar geen rollen en overgewicht.

Dan ben ik dus geen vrouw omdat ik geen rondingen heb?...

Ook die opmerking slaat dus nergens op. :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:52

Suzanne F. schreef:
Kana schreef:
Doutzen Kroes en Kate upton zijn volgens mij ook kleine maatjes. Maar dan met tetters.

http://healthyceleb.com/kate-upton-heig ... istics/875

Doutzen staat bekend als een voller model begreep ik. Nou ik vind haar prachtig. Zou een moord doen voor zo'n lijf.

Ze is een vic sec angel dus denk niet dat zij bekend staat als voller model. :P

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:53

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:53

Doutzen is een VS model.... Die werden net nog onder de grens genoemd :+
Doutzen is imo de mooiste vrouw ter wereld. <3
En ze werkt er hard voor om zo te blijven.