Minimaatje XXXS: ziekelijk of doodnormaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:38

Ik vraag het me af.. je hebt echt vrouwen die er vraag naar hebben, zonder eetstoornis. En deze vele aandacht van de media is dan ook niet goed.
Zet maat xxxxl dan ook aan tot dikker worden?

Ik ben 1.81m en heb een iets bredere bouw, maar gezond gewicht. Ik heb met 38/40, ligt eraan qua broek, bovenmaat M of L, ligt aan het merk.
Bovendien zijn gewone broeken vaak te kort voor me, en van de lange maat (bijvoorbeeld miss Etam) te lang...

Ik ga er iig niet in passen, maar kan me voorstellen dat het voor echte kleine, smalle vrouwen fijn is.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 12-07-14 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 12:39

EskeGirl schreef:
Ik vraag het me af.. je hebt echt vrouwen die er vraag naar hebben, zonder eetstoornis. En deze vele aandacht van de media is dan ook niet goed.

.

Dat lijkt me niet, want in die modeblaadjes en op tv zie je zelden dames met een maatje meer.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:53

Hartstikke goed initiatief! Dan kan mijn moeder met haar 1m48 ook eens leuke kleding vinden, zonder alles zelf aan te moeten passen.

Courses

Re: Minimaatje XXXS: ziekelijk of doodnormaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:56

Ik las dat het bedrijf zich ook op Azie wil gaan richten en daarom de maat heeft ingevoerd. In Azie zijn de maten nou eenmaal anders, veel smaller gebouwd en een XS is bij hun een M. Dus ik snap het prima.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:43

xMendy schreef:
Bhriseis schreef:
@ Mendy, dus Aziatische vrouwen of tengere vrouwen moeten dan maar op EBay kledij shoppen?

Zeg ik dat? :') Nee. Alleen om aan te geven dat er veel meer kleding te krijgen is in kleinere maatjes dan wij misschien denken omdat we het niet/minder te zien krijgen in NL.

Degenen die roepen dat dunnere vrouwen geen leuke kleding mogen dragen, waar halen jullie dat vandaan? Niemand die dat zegt toch? :? Wat een onzin.

Dat zeg je indirect wel als je zegt dat dit verboden zou moeten worden (wat wel degelijk door iemand geschreven is.)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:08

Cayenne schreef:
EskeGirl schreef:

.

Dat lijkt me niet, want in die modeblaadjes en op tv zie je zelden dames met een maatje meer.

Nee maar tegenwoordig word een maatje meer als normaal gezien. Vrouwen met vormen zijn toch veel mooier als die dunne botjes.
Op facebook zie ik het dagelijks voorbij komen, fotos van vrouwen die echt wel wat overgewicht hebben en dat word tegenwoordig mooi en gezond gevonden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:10

ja want vrouwen met vormen zijn voor echte mannen, botten zijn voor de honden. :(:)
Prachtig als je op die manier je zelfwaarde hoog moet houden... :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:19

ietjelover schreef:
Nee maar tegenwoordig word een maatje meer als normaal gezien. Vrouwen met vormen zijn toch veel mooier als die dunne botjes.
Op facebook zie ik het dagelijks voorbij komen, fotos van vrouwen die echt wel wat overgewicht hebben en dat word tegenwoordig mooi en gezond gevonden.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Iedere vrouw heeft nu eenmaal een andere lichaamsvorm, en iedere vrouw komt ook op een andere manier aan. Er zijn vrouwen die van nature moeilijk aankomen, en altijd 'dun' zullen blijven. Er zijn ook vrouwen die makkelijker aankomen, en dus sneller richting 'curvy' gaan. Allemaal prima, uiteindelijk is het ook de vorm die het beste bij je lichaam past.
Ik ben van mening dat iedere gezonde vrouw mooi is, af dat nu een slanke of iets stevigere vrouw is. Denk eerlijk gezegd dat de meeste mannen er net zo over denken. (Het is biologisch gezien ook niet logisch om op ongezonde vrouwen te vallen. Daar kan je niet goed mee voortplanten.)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:24

Toch is het eigenlijk best bizar dat vanwege een paar dametjes met rare ideeën omtrent vermageren, gezonde dunne (Aziatische) dames geen kleding in hun eigen maat zouden mogen hebben.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:25

Nou prima toch? Inderdaad Ayasha.. Vind dat meisje in de openingspost echt niet heel dun hoor. Nogal zwaar opgemaakt en geen BH aan, daardoor ziet het er wat slonzig uit. Ze hebben ook winkels voor maatje XXXL dus waarom niet voor maatje XXXS? Genoeg mensen die hele kleine maatjes hebben en geen eetstoornis hebben. Jammer dat bij mensen die gewoon wat dun zijn gelijk gegooid wordt met 'anorexia' en andere eetstoornissen..

Denk dat ietjelover dat sarcastisch bedoelde xswanheart, aangezien dat constant op Facebook voorbij komt.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:34

xSwanHeart schreef:
ietjelover schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Iedere vrouw heeft nu eenmaal een andere lichaamsvorm, en iedere vrouw komt ook op een andere manier aan. Er zijn vrouwen die van nature moeilijk aankomen, en altijd 'dun' zullen blijven. Er zijn ook vrouwen die makkelijker aankomen, en dus sneller richting 'curvy' gaan. Allemaal prima, uiteindelijk is het ook de vorm die het beste bij je lichaam past.
Ik ben van mening dat iedere gezonde vrouw mooi is, af dat nu een slanke of iets stevigere vrouw is. Denk eerlijk gezegd dat de meeste mannen er net zo over denken. (Het is biologisch gezien ook niet logisch om op ongezonde vrouwen te vallen. Daar kan je niet goed mee voortplanten.)

Wat essie_blue zei klopt idd. Dit bedoelde ik sarcastisch, ik heb zoals ik al eerder gezegd zelf een eetstoornis maar ik vind mensen met een maatje meer ook niet lelijk. Alleen word het maatje meer als normaal gezien tegenwoordig.
Ik zelf ben het helemaal eens met wat jij zegt hoor, maar dit is wat ik steeds vaker tegenkom en dan vooral op facebook en bokt

Ik weet zelf maar al te goed hoeveel pijn het doet om opmerkingen te krijgen over je gewicht of uiterlijk.
Dus ik vind dat iedereen mag zijn zoals hij is, dun, dik maakt niet uit en ik vind dat er ook voor iedereen passende kleding mag zijn
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 12-07-14 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:44

Ayasha schreef:
kwita schreef:
ik had ooit een collega met maat xs, als je zag wat die at...zoveel, slagroom dieeten en andere aankom producten ook uit de apotheek vreselijk vond ze het. En die was al eng mager....
ik wil echt niet weten hoe weinig of een xxs persoon weegt, en zo erg dat daar nu ook kleren voor zijn!
dit is weer een pro anna aktie! het zou verboden moeten worden. -O-

Die wegen 45kg wat een prima gewicht is voor iemand van 1.52m.
Jemig, zo overtrokken zou je maar eens in een topic over xxxl moeten reageren! :x

En die wegen 51 kilo met een lengte van 1.63 m. Inderdaad, als je zo reageert over mensen die zwaar zijn dan heb je geen gevoelens voor anderen etc. :=

Ayasha schreef:
ja want vrouwen met vormen zijn voor echte mannen, botten zijn voor de honden. :(:)
Prachtig als je op die manier je zelfwaarde hoog moet houden... :)

Oh ja hoe vaak ik die wel niet heb gehoord. _-:(

Het is voor mij al moeilijk genoeg om op dit gewicht te blijven (en dan bedoel ik dus om niet af te vallen). Ik ben juist blij dat je die hele kleine maatjes meer gaat zien. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:49

Same here. :) Ik heb altijd medelijden met mensen die dergelijke uitspraken doen of dergelijke plaatjes posten (ik denk dat die wat ik noem inmiddels erg bekent is.)
Ik kan er echt geen ander gevoel voor hebben dan medelijden... :) Wat moet je vast zitten met jezelf als je het normaal vindt om op die manier op een onbekende ander af te geven. :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:50

Zou het nu echt voor de consument zijn bedacht, of gewoon omdat er op deze manier weer een gat in de markt is gevonden. Die zich ruimschoots zal betalen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:51

Johanna59 schreef:
Zou het nu echt voor de consument zijn bedacht, of gewoon omdat er op deze manier weer een gat in de markt is gevonden. Die zich ruimschoots zal betalen.

Natuurlijk doet dit bedrijf 't niet omdat ze zo vriendelijk zijn 8)7 Ieder bedrijf maakt keuzes om geld te verdienen. Dat er geld in te verdienen valt, geeft overigens wel aan dat er dus vraag is naar deze maat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:56

Johanna59 schreef:

Hoezo zou het niet voor de consument zijn bedacht? :?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:56

Ik vind het meisje op de beginpagina eng dun, vind haar zelfs uit zien als een buitenaards wezen.
Zelf ben ik te dik maar iets tussen haar en mij in met een bijv. maatje 40 vind ik mooier.
Maar ieder zijn ding.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:57

Ik ben 14, 1,65 lang ongeveer en weeg rond 64 kg. Nog wel een redelijk gezond gewicht, ik heb meestal een maatje 36 maar soms moet ik wel een 34 of 38 aan. Maar zolang men mij accepteert heb ik er geen problemen mee. Ik had dit schooljaar iemand voor maatje 44 en iemand in die nog in 164 zou passen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:00

xSwanHeart schreef:
Johanna59 schreef:

Natuurlijk doet dit bedrijf 't niet omdat ze zo vriendelijk zijn 8)7 Ieder bedrijf maakt keuzes om geld te verdienen. Dat er geld in te verdienen valt, geeft overigens wel aan dat er dus vraag is naar deze maat.

kijk de Aziatische vrouwen etc kan ik voorstellen maar die desbetreffende collega was 1.80 en xs was echt nog ruim dus ondergewicht. dus dat was echt eng mager en tja ik gaf haar die dieten niet hoor dat deed de diëtiste! en dan kwam ze nog niets aan.

voor elke vraag is er n markt.... maar zou er een grote vraag voor zijn, en hoe gezond is de doelgroep vraag ik me dan echt wel af?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:02

kwita schreef:
voor elke vraag is er n markt.... maar zou er een grote vraag voor zijn, en hoe gezond is de doelgroep vraag ik me dan echt wel af?

Deze maat is alleen in Azië op de markt gekomen. Denk dat de vraag daar inderdaad wel groot is, aangezien de mensen daar een stuk kleiner en smaller gebouwd zijn. :j

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:14

Denk niet dat een kleinere maat kleding aanzet tot een eetstoornis.
Draai het maar eens om, want dan zouden al de grotere maten die steeds op de markt komen (xxxxL) aanzetten tot het excuus om meer te eten?
Net zoals er dus steeds meer vraag is naar grotere maten is er schijnbaar ook vraag naar kleinere maten.
Sommige mensen hebben nu eenmaal een tengerdere lichaamsbouw.

Ik ben zelf niet dun ofzo, gewoon normaal postuur maar wel wat kleiner gebouwd, waaardoor ik dus vaak in de kleinste damesmaatjes pas en ook in de grotere kinderkledingmaten. Helaas is xs soms nog erg ruim.

Denk dat xxs ook voor de jongere meiden, zoals mijn dochter van 12 ook al een goede maat is. Die willen zich tegenwoordig tot wat volwassener kleden en dan kom je met zo'n merk natuurlijk beter weg.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:25

Er zijn meer dan genoeg doelgroepen voor de maatjes XXXS, XXS en XS.. Jonge meiden die graag wat meer volwassen kleding wil dragen, vrouwen/meisjes die gewoon wat kleiner zijn, mensen die van nature een kleine maat hebben, jeetje misschien wel mensen die lange tijd ziek zijn geweest en erg zijn afgevallen.. Meer dan genoeg hoor, om dat dan gelijk een pro-anna actie te noemen vind ik overdreven. Ik weeg 48 kilo en ben 1.67 lang, ben 20 jaar. Ben hartstikke gezond, eet gezond en ik sport, rook en drink ook niet. In veel winkels is voor mij een hoop te groot, vind het soms absurd dat maten beginnen bij 36 en eindigen bij 44... En ik dan? :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:30

Tja. Kan er niet heel enthousiast over zijn eerlijk gezegd -O-
Ik heb zelf een vriendin die aan een eetstoornis lijdt, dus weet er opzich wel wat vanaf. Wat ik nu wel zeker weet is dat dit niet mee gaat helpen met het zelfbeeld van meisjes dat sowieso over het algemeen best slecht is tegenwoordig. Nu is het natuurlijk zo dat er ook mensen zijn die deze maat hebben en er niks aan kunnen doen, maar hoeveel zijn dit er nou?
Ik vind het niet echt een goede ontwikkeling, sorry. Dat hele "de dunner, de mooier" begint een beetje uit de hand te lopen.. Dit zeg ik dan ook even als reactie op dat model, want die zou er "normaal" denk ik nooit zo uit hebben gezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:34

Eh meer dan je zou denken maar goed. Het is "eigen" aan de mens om de eigen verantwoordelijkheid op de maatschappij af te schuiven. (eetstoornissen = alleen de maatschappij zijn schuld en maatje XXXS is uitzonderlijk dus uitspugen die handel want oei, er zou er maar eens eentje een eetstoornis van krijgen.)
Dus ranke lichaamsbouw; leer maar naaien. :j En liefst; kom niet buiten want iemand met aanleg tot een eetstoornis zou maar eens ideeën of moeilijkheden krijgen van jouw rankheid..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:38

Ayasha schreef:
Eh meer dan je zou denken maar goed. Het is "eigen" aan de mens om de eigen verantwoordelijkheid op de maatschappij af te schuiven. (eetstoornissen = alleen de maatschappij zijn schuld en maatje XXXS is uitzonderlijk dus uitspugen die handel want oei, er zou er maar eens eentje een eetstoornis van krijgen.)
Dus ranke lichaamsbouw; leer maar naaien. :j En liefst; kom niet buiten want iemand met aanleg tot een eetstoornis zou maar eens ideeën of moeilijkheden krijgen van jouw rankheid..

_/-\o_