Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:20

ThreeFingers schreef:
Hadden die meisjes dan geen mobieltjes bij zich? Bedoel bij verdwalen ga je toch hulp bellen...

Maar als ze alleen nog maar botten vinden, dan word het nog heel lastig om achter de doodsoorzaak te komen.

Aan botten kunnen ze veel uithalen hoor van wat er met iemand gebeurt is :) Zelfs bij dinosaurusbotten kunnen ze zien waaraan het dier gestorven is.

Onali

Re: Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:22

Maar dan moeten ze wel voldoende botten daarvoor terug vinden.

En ja ontbinden en vergaan van weefsel gaat ontzettend snel. Als je begraven word word je afgesloten van bacteriën en insecten dus blijf je in principe jaren goed (duurt tientallen jaren voordat je echt alleen nog maar uit botten bestaat) Boven de grond echter is dat heel snel aangezien daar alles heel snel vrij spel heeft.

Tel daar bij het klimaat van Panama op ... -O-

Moeilijk aan de ene kant weten de ouders waar ze zijn, aan de andere kant ze zijn er niet meer :(:)
Verschrikkelijk

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:50

Echt verschrikkelijk, hopelijk brengt dit de ouders en familie uiteindelijk wel enigszins een vorm van rust. Goed werk van alle mensen in Panama.

Ik kan er niet met mijn hoofd bij, dat kinderen/mensen steeds verder weg moeten en gevaarlijker willen. Waarom dit soort dingen dan niet met een groep ondernemen?
Waarom bestaan er ook gidsen..

Je bent niks in je eentje in die natuur, volwassen of niet.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:53

Lianne schreef:
ThreeFingers schreef:
Hadden die meisjes dan geen mobieltjes bij zich? Bedoel bij verdwalen ga je toch hulp bellen...

Maar als ze alleen nog maar botten vinden, dan word het nog heel lastig om achter de doodsoorzaak te komen.

Aan botten kunnen ze veel uithalen hoor van wat er met iemand gebeurt is :) Zelfs bij dinosaurusbotten kunnen ze zien waaraan het dier gestorven is.

Van de 2 vermiste broertjes weten ze tot op heden de doodsoorzaak niet....en die hebben "maar" 2 weken in het water gelegen.

Ze kunnen bepaalde sporen uit botten halen. Maar dat is minimaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:57

Laten we hopen dat dit het einde is voor de ouders van wanhoop en onzekerheid. En laten we hopen dat de meiden snel naar huis kunnen komen zodat vrienden en familie afscheid kunnen nemen.

Triest voor de meiden, ik hoop dat ze niet lang hebben geleden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:57

Hè bah wat een eng verhaal. Snap ook niet waarom je zo stom bent om zelf de jungle in te gaan..

Lijkt mij voor de familie helemaal moeilijk. Als het moord is kun je nog je gevoelens op die dader richten. Nu kun je (als ze echt door eigen toedoen zijn overleden) helemaal niemand de schuld geven. Wat een nachtmerrie!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:59

Ik las inderdaad ook op het AD dat het lastig wordt om te achterhalen wat de doodsoorzaak is als ze alleen botten hebben.
Ik kan me voorstellen dat je dan als ouders en familie zijnde nog steeds geen rust kan vinden.. je wilt toch weten wat er gebeurd is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:05

Hebben ze uberhaupt ook wel alle botten? Anders weet je sowieso al weinig.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:08

ja er zijn botten gevonden, maar het is niet eens zeker of ze van deze twee meiden zijn.. afwachten dus nog.
maar omdat er schoenen zijn gevonden die uit Nederland komen is die kans groot.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:08

Nee, kwam net op t nieuws voorbij. Die onderzoeker had een geel pakketje in zijn handen. Dus je zou zeggen enkele botten..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:14

oh oeps sorry.. ik had gelezen zijn er uberhaubt wel AL botten gevonden ipv ALLE..
nee inderdaad maar weinig dacht ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:28

ThreeFingers schreef:
Dan blijft het toch ook een super eng idee dat twee zulke jonge meisjes in zo'n gebied op pad gaan.

Zulke jonge meisjes, ze zijn jong maar het is niet een stel pubers die op pad gaat. Wanneer ben je dan oud genoeg om te gaan reizen?
Iedereen kan een ongeluk krijgen en veel Nederlanders hebben de neiging om echte natuur en wildernis te onderschatten, simpelweg omdat wij daar niet bekend mee zijn.
Kan best zijn dat ze water wilde halen bij de river, de ene erin gevallen is en de ander bij een poging haar te redden ook om het leven is gekomen oid.

Het is een ontzettend verdrietige situatie en lijkt mij vreselijk om als ouder te lezen dat je dochter hoogstwaarschijnlijk ineens een menselijke rest is....

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:47

Nanno_123 schreef:
ja er zijn botten gevonden, maar het is niet eens zeker of ze van deze twee meiden zijn.. afwachten dus nog.
maar omdat er schoenen zijn gevonden die uit Nederland komen is die kans groot.
ik wil niet gaan speculeren ofzo maar er was toen bij de wereld draait door dat daar eerder een Nederlandse jongen is verdwenen, iets van tien jaar terug. Maar icm met de tas lijkt me de kans groot..

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:48

Ik denk dat de kans groot is dat ze de natuur daar inderdaad gewoon onderschat hebben. Aan de ene kant hoop ik dat ze nu wel gevonden zijn. Zodat de ouders weer rust hebben, lijkt me toch fijner dan dat je altijd maar rond blijft lopen met 'waar zijn ze nou?'.
Ik hoop ook dat het een noodlottig ongeval is geweest en niet dat ze slachtoffer zijn geworden van mensenhandel, dat lijkt me echt verschrikkelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:10

_xrose schreef:
Ik denk dat de kans groot is dat ze de natuur daar inderdaad gewoon onderschat hebben. Aan de ene kant hoop ik dat ze nu wel gevonden zijn. Zodat de ouders weer rust hebben, lijkt me toch fijner dan dat je altijd maar rond blijft lopen met 'waar zijn ze nou?'.
Ik hoop ook dat het een noodlottig ongeval is geweest en niet dat ze slachtoffer zijn geworden van mensenhandel, dat lijkt me echt verschrikkelijk.

tja...ik vermoed ook dat ze het daar onderschat hebben.Het is iets anders dan de veluwe in Nederland.
Je moet toch wel erg goed voorbereid zijn en ervaring hebben wil je dit goed doorstaan zo een jungle.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:44

Lees hier allemaal berichten over organenhandel. Nu is bij élke vermissing organenhandel aangewezen. Dat is gewoon een fabeltje.

Ik denk dat de meiden of opgegeten zijn door wilde dieren of verdwaald waren en tja...geen voedsel en drinken...dat overleef je niet lang.

Wel echt erg voor familie... :(:)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:46

Ik denk eigenlijk eerder opgegeten door de dieren eigenlijk.
Want op gras/bladeren en water moet je toch wel kunnen overleven denk ik.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:47

Hmmm vlakbij een rivier. ...en geen drinken. ..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:49

Niet elke rivier heeft drinkbaar water natuurlijk, want je kan evengoed doodziek worden van vies drinkwater (en niet iedereen heeft middelen bij zich om het water schoner te maken).

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:50

In een ongerept natuurgebied. ..en veel dorst, ga je dat echt wel drinken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:56

Vlak de kleine giftige dieren ook niet uit. Ze lieten laatst bij het journaal ook zien dat er giftige rupsen, spinnen, etc etc zitten.
Maar goed, het blijft speculeren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:00

Ik ben geen bioloog of iets anders in die richting...
Maar het schoonste water dat je in de vrije natuur kan vinden is toch stromend rivierwater?

Eten zou ik me meer zorgen om maken, is het blad misschien giftig? Heeft een giftig dier er iets op afgezet? Zit er misschien onzichtbaar een giftig dier op?

Voor wat betreft het onbegeleid, ik heb niet alles goed kunnen volgen. Maar ze zijn toch gezien met twee inwoners van Panama lopend in de richting van dat wandelpad?

Deze onzekerheid lijkt me nog verschrikkelijker voor de ouders dan weten dat je kind gewoon niet meer leeft. En een kind verliezen, volgens mij kom je daar nooit weer overheen. Ik hoop voor de ouders dat er snel duidelijkheid is omtrent hun dochters.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:04

Je weet niet wat er uitkomt in een rivier natuurlijk, t zal niet de eerste rivier zijn waar het riool op uit komt en dode dieren zijn ook niet gunstig voor het water wat dat betreft dus zonder behandeling is het drinken van rivierwater niet echt aan te raden.

Arme ouders... Ik hoop voor hun dat er duidelijkheid komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:07

vuurneon schreef:
Je weet niet wat er uitkomt in een rivier natuurlijk, t zal niet de eerste rivier zijn waar het riool op uit komt en dode dieren zijn ook niet gunstig voor het water wat dat betreft dus zonder behandeling is het drinken van rivierwater niet echt aan te raden.

Maar ik heb altijd geleerd dat bacteriën niets kunnen op stromend water. Bacteriën zijn volgens mij iets anders dan gif.
Mensen die in de Ganges baden gaan over het algemeen ook niet dood, terwijl dat de meest vervuilde rivier ter wereld is. Ik geloof niet dat iets dergelijks op Panama van toepassing is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:21

ik hoorde van iemand die had gelezen dat de schoenen waren gevonden maar de veters nog vast zaten? fabel of klopt dit?