Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Getup schreef:Maar hoe zie je van buitenaf, of n baby slaapt, of, bij wijze van, aan t sterven is van de hitte? Of overleden is...
dito schreef:eerlijk... ik denk dat veel mensen heust wel eens ff snel een boodschap halen terwijl de baby slaapt en ze hen niet willen wakker maken. Toen mijn meiden nog baby waren rende ik ook wel eens heen en weer de bakker binnen, terwijl de auto er voor de deur stond. Dus sja gelijk gaan roepen over jeugdzorg vind ik een beetje ver gaan,
Dat het nu te warm is ja dat is geen slimme actie.
Delphi schreef:Ik lees hier ook dat mensen juist een kleine baby niet alleen zouden laten .... Dat gevoel had ik toen ook heel erg. Die maxi cosi ging overal mee naar toe.
Goof schreef:Delphi schreef:
Ik lees hier ook dat mensen juist een kleine baby niet alleen zouden laten .... Dat gevoel had ik toen ook heel erg. Die maxi cosi ging overal mee naar toe. Maar mijn kinderen zijn nu 6,5 en 3,5 jaar. Nog laat ik ze nooit alleen in de auto. Ze kunnen nu zelf hun gordel losklikken en als ze naar voor klimmen kunnen ze zo de voorportieren openen, ook al zou ik de auto op slot hebben gedaan. En dan staan ze gewoon op straat.
Mijn oudste zou dat niet zomaar doen, maar mijn jongste zie ik daar best voor aan. Dus ook op wat oudere leeftijd, of misschien juist op wat oudere leeftijd gaan ze absoluut mee de auto uit.
Even uit pure interesse; waarom niet?
Ik zou zeggen dat je ze juist op die leeftijd alleen kan laten. Het is zich nog niet eens bewust van het feit dat het leeft, laat staan dat het gedesorienteerd is als het wakker wordt. Lijkt me juist de ideale leeftijd om niet perse mee te hoeven zeulen als je even een tankstation oid inloopt.
(mits met normale temperaturen, heb het even niet over extreme warmte zoals nu)