Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:21

Fiffill schreef:
Vergeet ook niet dat er per staat ontzettend grote verschillen kunnen zijn mbt tot straffen en uitvoering ervan.

K*t, dat was ik vergeten := Ben teveel gewend aan alle ' kleinere' landen, maar daar werkt het inderdaad ook nog eens allemaal afzonderlijk van elkaar. Dan zal mijn bovenstaande post weinig toe kunnen voegen, maar wat ik al zei, ze gaan gelukkig niet over 1 nacht ijs en enige wat je nu kan doen (als buitenstaander en/of als familie) is afwachten en hopen dat het recht in je voordeel spreekt en je een verdomd goede advocaat erop hebt staan.. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:28

Sterker nog sommige staten hebben de doodstraf en andere niet... en de manier waarop de doodstraf wordt uitgevoerd zit ook nog eens verschil tussen.
Ook het beleid binnen de gevangenissen kan enorm verschillen.

Dus dat ze je niet een hok zullen gooien ligt er maar net aan... je wilt echt niet op death row zitten in Texas bijv. (nu is dat ook wel meteen een extreem voorbeeld).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:31

Fiffill schreef:
Sterker nog sommige staten hebben de doodstraf en andere niet... en de manier waarop de doodstraf wordt uitgevoerd zit ook nog eens verschil tussen.
Ook het beleid binnen de gevangenissen kan enorm verschillen.

Dus dat ze je niet een hok zullen gooien ligt er maar net aan... je wilt echt niet op death row zitten in Texas bijv. (nu is dat ook wel meteen een extreem voorbeeld).

Klopt :j Maar als je op death row zit dan is het doel ook niet meer om terug te keren naar de maatschappij, dus dat is dan inderdaad wel weer een extreem voorbeeld.
Maar het klopt inderdaad nu na wat google werk wel dat er behoorlijk wat verschil kan zitten. Schokkend eigenlijk.. Maar goed, kan er met m'n verstand ook niet bij hoe je dat als 12jarige kan doen en er zo koel en rustig onder kan blijven van wat er uit de nieuwsberichten naar voren komt…

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:34

Inderdaad, alhoewel ik me afvraag in hoeverre dat het doel is als je 65 jaar vast zit... tegen de tijd dat ze terug zouden komen in de maatschappij zijn ze 77, dan kun je ze nog net niet meteen doorschuiven naar het verzorgingstehuis. :+

Anoniem

Re: Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:35

Doen ze in ieder geval weinig mensen nog kwaad, dat scheelt :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:37

Je weet maar nooit :7

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:38

Tegenwoordig lijkt degene die de fout is ingegaan wel het slachtoffer. Hoe verschrikkelijk moet het wel niet zijn voor de ouders van james bugler dat zijn moordenaars zijn vrijgekomen. Heb het verhaal gelezen maar het is echt in koele bloede gebeurd. Een afgrijselijke dood.. Dat meisje dat nu verminkt is voor de rest van haar leven zal dat altijd zien en zij moet er mee leven dat haar "bijna" moordenaars weer op vrije voeten komt.

Het spel is niet een directe oorzaak. Als je je zo kan laten beïnvloeden ben je van jezelf al een zwak persoon. Er is iets goed mis in die bovenkamer en therapie zal enkel de scherpe randen eraf halen. En wat ik heb gezien van de nederlandse reclassering (weet niey hoe het met de rest van de wereld zit) is dat luie donders zijn die geen reet uitvoeren en hele vreemde adviezen geven. ( ex alcoholist mocht bijvoorbeeld weer experimenteren met drank)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:42

Er was hier geen sprake van een spel maar de "mythe" van Slender Man.

Het is makkelijk oordelen van achter je computer. Het gaat hier om 12 jarige kinderen (!). Dat er iets mis is mag duidelijk zijn, maar wat precies dat kunnen wij niet weten. Net zo goed als dat jij niet kan weten wat therapie kan doen met deze meisjes.
En dat betekend ook niet dat ze maar direct 65 jaar in de gevangenis gegooid moeten worden zonder enige hulp.

Vergelijken met het Nederlandse systeem heeft uiteraard weinig nut.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:48

Fiffil, het gaat om het idee dat het amusement is. Mythe, spel, verhaal...

Ik vind wel dat ze best 65 jaar vast kunnen zitten.
Die kinderen, in ieder geval degene die gestoken heeft, zijn onwijs ziek in hun hoofd... Als ze een vriendin (!!!) zo koelbloedig kunnen steken voor iemand anders, dan heb je of de perfecte 'huurmoordenaar' of kinderen die zo goed kunnen acteren dat ze zelfs psychiaters/therapeuten kunnen voorliegen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:49

Ik vind het knap dat jij die conclusie kunt trekken zonder ook maar iets over deze kinderen te weten (en dat ook nog zonder psycholoog oid te zijn).
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 03-06-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:50

Fiffill schreef:
Ik vind het knap dat jij die conclusie kunt trekken zonder ook maar iets over deze kinderen te weten.

Dat vind ik ook wel, op basis van wat, 4 nieuwsberichten?

Ik zie een glansrijke carrière als je alles zo snel zo zeker weet.. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:51

Psycholoog of psychiater worden, de opleiding hoef je dan ook al niet meer te volgen }:0

Edit: suffe typo
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 03-06-14 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:51

Wil jij zeggen dat je perfect geestelijk in balans bent dan als je iemanf wilt vermoorden wegens een verhaaltje? :')

Ik zie serieus niemand hele sterke conclusies trekken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:52

Heb je überhaupt mijn posts gelezen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:53

En er kunnen veel meer zaken dan behandeld worden als het zo snel kan! :+

Maar ik houd me koest, anders gaan we teveel off topic denk ik. Maar ik denk dat het iets ingewikkelder is dan ' oh die zijn gek' en ik ben blij dat ik daar niet mijn nek over hoef te breken, of mijn kind voor hoef af te geven.

Danique, volgens mij zegt er ook niemand dat je geestelijk in balans bent als je iemand wilt vermoorden, dus dat scheelt een hoop.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:55

Neen, ik weet niks zeker, maar ik acht de kans klein dat er nog wat te recht komt van die kinderen. In ieder geval van degene die gestoken heeft.

Empathie kweek je er niet even in, en die koelbloedigheid niet eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:56

Feit in heel dit verhaal is, en dat is hier ook al eerder vermeld, hun hersenen zijn nog niet volgroeid.
Pubers waarvan de hersenen dus volop in de maak zijn, hebben vooral moeite met prikkelverwerking en impulscontrole. Dat is al één ding, maar er moet daarnaast toch iets heel erg mis zijn hoor, om tot zo'n daad over te gaan...

Zomaar opsluiten lijkt me geen goed plan, opvolging en onderzoek binnen een instelling is op zijn minst nodig. Al is het maar om hun eigen trauma te helpen verwerken, want als de rush uitgewerkt is, en de realiteit dringt door... , of deze meiden ooit nog gezonde volwassenen kunnen worden, ik weet het niet. Echt doodzonde.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:58

Dus, wat is het probleem dan? Tenzij jullie het niet tegen mij hadden. Dan neem ik alles terug.

Fiffil, ja. Maar ik snap niet echt waar je heen wilt. Enige wat ik vind is dat je wat steekjes los hebt. Als je zo zwak bent dat je door een verhaal tot zo iets laat overhalen zit dat in je persoonlijkheid. Persoonlijkheid zit in het beestje, maar beestje kan het wel proberen te beheersen. Dat is gewoon mijn mening, niet iedereen heeft dezelfde... ;)

Lees net post van robin_s en daar sluit ik me bij aan.

Valt me altijd zo op dat als iemand een mening niet aanstaat dat er meteen zo'n laconiek toontje lijkt te komen. Zonde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:01

" Als je zo zwak bent dat je door een verhaal tot zo iets laat overhalen zit dat in je persoonlijkheid."

Goh. Aan de andere kant, deze ' beestjes' en 'persoonlijkheden' zijn 12. Hebben jullie je als 12jarige nooit over laten halen om iets te doen wat eigenlijk niet zo handig was?

Ik heb het dan dus niet over mensen steken, maar als je je door iets over laat halen als 12 jarige ben je niet direct zwak.

Waarmee ik dus niet zeg dat ze geestelijk helemaal in balans zijn, voor de duidelijkheid.

En een laconiek toontje.. Het is een forum, met getypte tekst.. Dat kan op zoveel manieren worden opgevat, dat is ook een beetje aan jezelf natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:02

Ik reageerde net op xSlvna. Daarvoor wel op jou.

Het zit bij kinderen wel anders dan bij volwassenen. Niet dat het normaal is voor een 12 jarige om iemand dood te steken natuurlijk :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:03

Maar een twaalfjarige weet over het algemeen wel wat de grenzen zijn. Gezamenlijk van een flatgebouw springen komt niet voor. Het kind kan zelf bedenken wat daar de gevolgen van kunnen zijn

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:03

Jespri schreef:
Heb er maar 1 woord voor.

Bizar... :=

Ja dat woord zocht ik..
en nog iets;
ziekelijk..
krijg allemaal rillingen over mn rug.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:05

Nee tuurlijk is dat niet normaal en ik weet ook dat het bij kinderen anders is als bij volwassenen, maar het lijkt hier niet alsof ze een deel van de brug naar empathie (of of of wat dan ook) missen, maar dat er enkel een heel groot ravijn is tussen waar ze zitten en waar ze heen moeten.

Ik weet het niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:06

benangelique schreef:
Maar een twaalfjarige weet over het algemeen wel wat de grenzen zijn. Gezamenlijk van een flatgebouw springen komt niet voor. Het kind kan zelf bedenken wat daar de gevolgen van kunnen zijn

Een gewone 12 jarige wel idd, maar wij weten niet of er hier meer aan de hand is.
Voor hetzelfde geld zijn deze meiden inderdaad compleet gestoord en niet meer te redden. Maar die conclusie kun je gewoon niet zo trekken op basis van zo'n artikel en met beperkte kennis over dit soort dingen. Ik hoop dat ze een gepaste straf krijgen en juiste begeleiding. En bovenal dat het slachtoffer er goed bovenop komt!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:07

Natuurlijk zijn ze 12 en kinderen. En ja de hersenen zijn niet in staat verstandige beslissingen te nemen. Maar overhalen is mijn punt niet. Denk dat er op bijna elke leeftijd nog wel sprake is van groepsdruk oid. Maar meer de poging tot moord. Zij zijn wel oud genoeg om dat in te zien. Ik begeep dat 1 van die meiden uiteindelijk niet wilde en 1 door ging. En daar zit denk ik precies de grens van gezond en niet gezond.

En nee, wat ze hebben weten we niet. Maar dat ze in meer of mindere mate iets mankeren ( iig 1 van de 2) is zeer waarschijnlijk.