Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSogno schreef:Tsja maar je kunt ook niet weten wat jij zou doen als jij terminaal bent, dat je dan raar gaat doen vind ook begrijpelijk. Daarvoor hebben ze wel zes jaar samen geweest, dat lijkt me ook wat waard. Die laatste wens zou je dan moeten respecteren voor een paar dagen. Hij heeft haar ook laten gaan, dus blijkbaar had hij ook begrip voor haard.
Ik weet genoeg over verslaafden hoor, heb ze ook van dichtbij mee gemaakt. Maar in zo'n situatie kan ik die jongen ook wel enigszins begrijpen.
Ik ga haar boek niet lezen. Dit is niet echt een type persoon dat ik financieel wil spekken.
xSogno schreef:Vivian__ schreef:Wat me het meest irriteert is dat je niets hoort over de opbrengsten van het boek naar het KWF.
Verder houdt ik wijselijk mijn mond.
Is dat zo? Waar staat dat dan? Of is dat gisteren verteld? In het AD artikel staat het niet en dat is waar ik van uit ga.
Vivian__ schreef:xSogno schreef:Is dat zo? Waar staat dat dan? Of is dat gisteren verteld? In het AD artikel staat het niet en dat is waar ik van uit ga.
Dat was de wens van de ouders, het enige wat ze uit respect had kunnen doen voor hen. Toch heeft ze er gisteren in RTL late night niéts over gezegd, dus dan ga ik ervan uit dat de dame in kwestie het zelf houd.
Lusitana schreef:xSogno schreef:Tsja maar je kunt ook niet weten wat jij zou doen als jij terminaal bent, dat je dan raar gaat doen vind ook begrijpelijk. Daarvoor hebben ze wel zes jaar samen geweest, dat lijkt me ook wat waard. Die laatste wens zou je dan moeten respecteren voor een paar dagen. Hij heeft haar ook laten gaan, dus blijkbaar had hij ook begrip voor haard.
Ik weet genoeg over verslaafden hoor, heb ze ook van dichtbij mee gemaakt. Maar in zo'n situatie kan ik die jongen ook wel enigszins begrijpen.
Ik ga haar boek niet lezen. Dit is niet echt een type persoon dat ik financieel wil spekken.
Ik vind zelf dat je niet iets verplicht bent naar iemand die je ruineert of dat je schone schijn hoeft op te houden. Dat is een keus. Als je daar niet voor kiest heb je misschien de halve wereld tegen je, maar als je het voor jezelf kunt verantwoorden, maakt dat niet uit. Je moet met je eigen geweten leven.
Als je iemand vooraf veroordeelt zonder het hele verhaal echt te kennen, is dat ook een keus.
Dat je daarmee haar en haar familie kwetst mag blijkbaar weer wel gewoon.
Happinez schreef:Vivian__ schreef:
Dat was de wens van de ouders, het enige wat ze uit respect had kunnen doen voor hen. Toch heeft ze er gisteren in RTL late night niéts over gezegd, dus dan ga ik ervan uit dat de dame in kwestie het zelf houd.
Dan heb je denk ik iets gemist.
Het gaat niet naar KWF maar andere goede doelen projecten die ze al gekozen/opgezet heeft.
Daarnaast hoopt ze d'r eigen levensonderhoud van te kunnen betalen.
Vivian__ schreef:Wat me het meest irriteert is dat je niets hoort over de opbrengsten van het boek naar het KWF.
Vivian__ schreef:xSogno schreef:Is dat zo? Waar staat dat dan? Of is dat gisteren verteld? In het AD artikel staat het niet en dat is waar ik van uit ga.
Happinez schreef:Dat ben ik niet met je eens lusitana , ik meng me nu ook in de discussie maar zonder boek was het prima geweest. De hype is nu en gaat straks weer liggen en is iedereen weer met de volgende hype bezig.
Ik ken de keerkant zoals de familie van hem die kent, doordat iemand de publiciteit op zocht om uiteindelijk zelf in het middelpunt te staan. En dat is wat hier nu ook gebeurt.
Zoals al gezegd dat ze hem verlaat is 1 maar om er een boek over te schrijven en zeker op een moment wat nog zo teer is ..... is naar mijn idee enkel om jezelf geven en niet verder denken hoe je anderen hier mee pijn kan doen.
Lara_Silver schreef:Ik denk dat jullie helemaal niet kunnen, en niet mogen oordelen over deze situatie. Jullie bevonden zich niet in haar situatie dus jullie kunnen helemaal niet oordelen over hetgeen wat zij voelde en daarmee haar redenen om bij hem weg te gaan. Ik denk trouwens dat helemaal niemand hier over kan oordelen, dus die hele hype en de wil van sommigen om haar in een kwaad daglicht te zetten dat siert dus echt helemaal niet, in tegendeel zelf.
martine0503 schreef:Vivian__ schreef:Wat me het meest irriteert is dat je niets hoort over de opbrengsten van het boek naar het KWF.
Waarom? Ze heeft een alcoholist verlaten die de pech had ook kanker te hebben?
Lusitana schreef:Een moment dat nog zo teer is? Hoelang moet je wachten, een jaar, tien jaar, tot de hele familie dood is? Je doet alsof zijn kist nog boven de grond staat.
En als je door een hel bent gegaan (en daar twijfel ik niet aan), mág je van mij aan jezelf denken. Dat doet de familie ook, zij lijken deze "schandvlek" (de ex) het liefst onder het tapijt willen vegen of door het slijk te willen halen...Ook heel begrijpelijk. Zo werken zulke dingen gewoon.
verootjoo schreef:Of ze heeft haar terminaal zieke man verlaten die de pech heeft alcoholist te worden? Alcoholist worden is geen keuze, dat is net zo goed pech als het hebben van kanker.
Ik kan me het zelfs wel voorstellen dat dat gebeurt.