Ersina schreef:Aparte vraag. Zelf vind ik van niet. Geestelijk en lichamelijk ben je nog niet klaar voor een kind. Bovendien wordt verwacht dat je zelf dan "volwassen" bent. In Nederland/België , kan je zeker niet zonder hulp financieel een kind grootbrengen. Een ander mag gelijk voor je kindje zorgen, als je nog je school gaat afmaken, want je bent nog leerplichtig. En ja, soms geven oudere moeders hun baby ook uit handen, maar bij hun is dit meestal een keus geweest. Ook mag het eigenlijk niet in ons land.
Seks met een minderjarige is strafbaar. Dus er komen vragen (en oplossingen van buitenaf!) als een 13 jarige een kind krijgt . De bijbel erbij halen vind ik onnodig. Zelf nadenken in je leven is belangrijk.
Het is nu eenmaal een feit, dat kinderen gevolgen niet zo kunnen overzien, zoals volwassenen. Gelukkig breken meer mensen de hoofd over de vraag, ben ik geschikt voor het moederschap? Dan over de vraag ; "gelijk een kind na 1e menstruatie."? Als een kind een baby krijgt, vind ik dat vreselijk zielig voor moeder en kind.
misschien even het hele topic lezen?