gelijk kind na eerste ongesteldheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:39

Nee echt niet, zowel fysiek als mentaal niet.
Past dat kind er uberhaupt wel doorheen als de heupen/ bekken nog zo smal zijn? Op je 12e een kind lijkt me echt heel ongezond.
Ik werd op mn 13/14e voor het eerst ongesteld, toen was ik er mentaal echt nog niet klaar voor hoor. Nu ben ik 17 en moet er alsnog niet aan denken :')

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:47

20Femke02 schreef:
Ik ben 12 maar ben nog steeds niet ongesteld

Niks raars hoor 12 jaar is echt nog jong, ik was 15! Vraag eens aan je moeder hou oud zij was, mijn moeder was ook 'laat' en dat schijnt dan vaak bij de dochters ook zo te zijn.

Catnip

Re: gelijk kind na eerste ongesteldheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:56

Er bestaat ook zoiets als ongesteld worden op zeer jonge leeftijd. Er zijn meerdere gevallen bekend van zelfs BABY'S die al ongesteld worden. Dus volgens de "natuur" zouden die ook al zwanger mogen worden dan? Denk het niet :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:05

Letitia1991 schreef:
Er bestaat ook zoiets als ongesteld worden op zeer jonge leeftijd. Er zijn meerdere gevallen bekend van zelfs BABY'S die al ongesteld worden. Dus volgens de "natuur" zouden die ook al zwanger mogen worden dan? Denk het niet :+

Dat is niet omdat ze zelf vruchtbaar zijn, maar komt door de hormonen van de moeder (die nog in het lichaam van de baby zitten).
Ze hebben dan geen eisprong en kunnen dus niet zwanger worden.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:40

Aparte vraag. Zelf vind ik van niet. Geestelijk en lichamelijk ben je nog niet klaar voor een kind. Bovendien wordt verwacht dat je zelf dan "volwassen" bent. In Nederland/België , kan je zeker niet zonder hulp financieel een kind grootbrengen. Een ander mag gelijk voor je kindje zorgen, als je nog je school gaat afmaken, want je bent nog leerplichtig. En ja, soms geven oudere moeders hun baby ook uit handen, maar bij hun is dit meestal een keus geweest. Ook mag het eigenlijk niet in ons land.
Seks met een minderjarige is strafbaar. Dus er komen vragen (en oplossingen van buitenaf!) als een 13 jarige een kind krijgt . De bijbel erbij halen vind ik onnodig. Zelf nadenken in je leven is belangrijk.
Het is nu eenmaal een feit, dat kinderen gevolgen niet zo kunnen overzien, zoals volwassenen. Gelukkig breken meer mensen de hoofd over de vraag, ben ik geschikt voor het moederschap? Dan over de vraag ; "gelijk een kind na 1e menstruatie."? Als een kind een baby krijgt, vind ik dat vreselijk zielig voor moeder en kind.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:45

Je bent pas klaar voor het moederschap als je de Moeder gevoelens krijgt.
Ik was 18 met de 1ste menstruatie, maar ook toen echt niet klaar voor het moederschap.
Nu ben ik bijna 53, nog steeds elke maand de menstruatie,maar niet klaar voor het moederschap.Ik wil ook echt geen kinderen meer,heb er 4 die oud genoeg zijn.Moet er niet aan denken weer met een baby te zitten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:00

@gohya

Back to nature....

Vroeger waren er geen voorbehoedsmiddelen. ...en werd er geen rekening mee gehouden of je er geestelijk klaar voor was....
Ben je vruchtbaar....heb je seks....dan ga je gewoon moeder worden..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 14:01

Ersina schreef:
Aparte vraag. Zelf vind ik van niet. Geestelijk en lichamelijk ben je nog niet klaar voor een kind. Bovendien wordt verwacht dat je zelf dan "volwassen" bent. In Nederland/België , kan je zeker niet zonder hulp financieel een kind grootbrengen. Een ander mag gelijk voor je kindje zorgen, als je nog je school gaat afmaken, want je bent nog leerplichtig. En ja, soms geven oudere moeders hun baby ook uit handen, maar bij hun is dit meestal een keus geweest. Ook mag het eigenlijk niet in ons land.
Seks met een minderjarige is strafbaar. Dus er komen vragen (en oplossingen van buitenaf!) als een 13 jarige een kind krijgt . De bijbel erbij halen vind ik onnodig. Zelf nadenken in je leven is belangrijk.
Het is nu eenmaal een feit, dat kinderen gevolgen niet zo kunnen overzien, zoals volwassenen. Gelukkig breken meer mensen de hoofd over de vraag, ben ik geschikt voor het moederschap? Dan over de vraag ; "gelijk een kind na 1e menstruatie."? Als een kind een baby krijgt, vind ik dat vreselijk zielig voor moeder en kind.

misschien even het hele topic lezen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:17

Urielle schreef:
Bedankt voor de opwekkende mededeling, heb zo hard gewerkt om mijn bekkenbodemspieren weer onder controle te krijgen _O- Nou ja, kan er nog 15 jaar van genieten *\%/*

Ik zou zeggen: geniet, maar hoest met mate. :+

Iets meer on topic: interessant dat het blijkbaar ook met de voedingstoestand te maken heeft hoe oud meisjes zijn op hun eerste ongesteldheid.
Wat mij ook opvalt: wilde dieren zijn vaak slanker gebouwd dan tamme dieren. Misschien ook wel doordat ze jonger gedekt worden. Plus de voedingstoestand natuurlijk.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:24

klaar met je 13? mooi niet hoor. Destijds kreeg ik mijn eerste ongesteldheid als verjaardagscadeautje, joepie :r maar wat "mentaal en lichamelijk" klaar zijn betreft, lijkt vanaf 17 me redelijk. Niet dat ik me nu klaar voel, misschien ben ik er nooit klaar voor.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:43

Brainless schreef:
Letitia1991 schreef:

Dat is niet omdat ze zelf vruchtbaar zijn, maar komt door de hormonen van de moeder (die nog in het lichaam van de baby zitten).
Ze hebben dan geen eisprong en kunnen dus niet zwanger worden.

Oh oeps. Dat wist ik niet :+ heb ik weer iets bijgeleerd!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:52

Ersina schreef:

Ben ik met je eens.

Ik ben nu 27 en voel me nog helemaal niet klaar voor een kind.
Was wel al met 12 jaar ongesteld, dan zou ik nu een kind hebben van 15..