Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bhriseis schreef:FNews, dit is toch geen 'slechte aandacht'? Als die Conchita met een baard in een jurk wil rondlopen, who cares? En net daar draait het om. Dat hij dat gewoon kan en mag. Wie weet voelt hij zich wel én man, én vrouw. Dan mag hij dat toch zo uiten?
Sok schreef:Ik voel me als lesbo nou niet per definitie minder of meer geaccepteerd door dit optreden eigenlijk![]()
Ik vond het een vermakelijk optreden, een prima liedje (die songfestival dingen zijn sowieso m'n ding niet..) en dat hij gewonnen heeft, super!Of dit nou leidt tot meer accepatie is weer heel wat anders, dat denk ik namelijk niet.. Nogal euh.. in your face, Poetin
Bhriseis schreef:Stel je eens voor zeg, dat je geboren wordt en van jezelf echt niet weet of je vrouwelijk of mannelijk bent. Lijkt me verschrikkelijk om zo'n identiteitscrisis door te maken. En dan kan het echt niet prettig zijn om over te lezen en te horen: "doe eens even normaal".
sallandval schreef:ik vind eigenlijk dat je de naam goed moet schrijven als je dan zo officieel wilt klinken in een OP; het is Conchita Wurst, zonder umlaut. Het is als je het mij vraagt een naam met een knipoog naar het feit dat Tom zijn worstje nog heeften dus géén transgender is maar gewoon een man met een alter ego; Conchita.
MoriMann schreef:En aangezien Conchita 'schelpje' betekent en dat in sommige kringen weer voor het vrouwelijke orgaan gebruikt wordt, vind ik het nog steeds een dubieuze satge name.
sallandval schreef:MoriMann schreef:En aangezien Conchita 'schelpje' betekent en dat in sommige kringen weer voor het vrouwelijke orgaan gebruikt wordt, vind ik het nog steeds een dubieuze satge name.
satge?
Kijk dat wist ik niet eens; prachtig toch? Het is gewoon een androgyn iemand die graag beroemd wil worden. Als dat zo lukt; mooi dan toch? Aandacht trekken is in elk geval gelukt.
NeverGiveUp schreef:Ik vond hem voor een 'pure man' zonder hormonen en dingen wel erg vrouwelijk!
Heel tenger, geen brede kaken en zo. Je ziet gewoon dat hij heel vrouwelijk geboren is