Het zal me een Würst wezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:08

100 jaar geleden waren homo's en lesbiennes ook 'anders', en gingen ze de gevangenis in. Dat hij anders is, hoeft toch niet slecht te zijn?

Met mijn stukje over slechte aandacht bedoel ik dat hij volgens mij geen slechte aandacht zoekt. Dat hij die krijgt, is niet zijn schuld, maar de schuld van bekrompen wereldleiders met discriminerende ideeën.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:10

Bhriseis schreef:
FNews, dit is toch geen 'slechte aandacht'? Als die Conchita met een baard in een jurk wil rondlopen, who cares? En net daar draait het om. Dat hij dat gewoon kan en mag. Wie weet voelt hij zich wel én man, én vrouw. Dan mag hij dat toch zo uiten?

Precies dat is net het statement.
Man die verkleed is als vrouw met baard, vrouw met konijnenoren en varkensstaart, man met voorliefde voor mylittlepony's, no matter wie je bent of hoe je eruit wilt zien, gewoon doen!

Bhriseis

Re: Het zal me een Würst wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:11

Stel je eens voor zeg, dat je geboren wordt en van jezelf echt niet weet of je vrouwelijk of mannelijk bent. Lijkt me verschrikkelijk om zo'n identiteitscrisis door te maken. En dan kan het echt niet prettig zijn om over te lezen en te horen: "doe eens even normaal".

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:15

Sok schreef:
Ik voel me als lesbo nou niet per definitie minder of meer geaccepteerd door dit optreden eigenlijk :D

Ik vond het een vermakelijk optreden, een prima liedje (die songfestival dingen zijn sowieso m'n ding niet..) en dat hij gewonnen heeft, super! :D Of dit nou leidt tot meer accepatie is weer heel wat anders, dat denk ik namelijk niet.. Nogal euh.. in your face, Poetin :+

Dat komt omdat jij in een erg tolerant land leeft. Er wordt jou niet opgelegd wat je moet denken, hoe je je moet gedragen of hoe je je moet kleden. Dat is niet overal zo.

Trouwens, het feit da de Oostbloklanden en zelfs Rusland punten hebben gegeven aan Conchita betekent dat er al meer acceptatie komt. Misschien niet van de regering uit, maar de mensen die voor haar gestemd hebben vonden het wel oké en dat kan dan weer een invloed hebben op de regering.

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat Conchita een verkeerd beeld schept over homoseksuelen. Ja, het is onmiddellijk een 'extreem' beeld van homoseksualiteit (en dat bedoel ik niet in de negatieve zin), maar als mensen dat accepteren dan zullen ze ook wel degenen accepteren die er minder mee te koop lopen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:15

eerlijk is eerlijk, je titel past perfect bij mijn mening. I really don't care. Als hij blij is met z'n tieten en poes of zij blij is met haar baard, I dunno I don't care. Denk dat het vooral belangrijk is om te kijken naar wat het bereikt heeft.

In het oostblok zijn ze nog niet toe aan zulke liberale ideeën als deze. Hoop voor die mensen zelf dat ze dat met een jaar of tien wellicht wel zullen hebben. Italië hebben we al bereikt middels de nieuwe Paus die geen mening wil geven over homosexualiteit.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:35

Bhriseis schreef:
Stel je eens voor zeg, dat je geboren wordt en van jezelf echt niet weet of je vrouwelijk of mannelijk bent. Lijkt me verschrikkelijk om zo'n identiteitscrisis door te maken. En dan kan het echt niet prettig zijn om over te lezen en te horen: "doe eens even normaal".

Dat is ook erg.
Maar in mijn ogen is dit wat anders dan niet weten of je vrouwelijk of mannelijk bent.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:04

Statement ed vind ik prima, ik snap best dat mensen die zich onderdrukt voelen er iets aan willen doen en ik denk niet dat het aan ons is om te oordelen of hij/zij dit wel kan doen. Toch denk ik dat iedereen wel iets van racisme in zich heeft. Of het nou tegen homo's/hetero's/buitenlanders/emo's/mensen met een hoge stem is, veel mensen ergeren zich wel aan een bepaald 'type' persoon en dit heeft dan ook een vorm van racisme. Ik probeer me zelf zo neutraal mogelijk op te stellen maar merk dat dit veel moeilijker is dan dat iedereen altijd maar op zo'n forum als dit schreeuwt.

Waar ik me wel rot aan ergerde was die reactie van hem/haar elke keer als hij/zij weer 12 punten kreeg :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:21

Racisme awakens wanneer je iemand anders gaat behandelen op grond van bepaalde persoonskenmerken.
Gewoon iets tegen iemand hebben, diegene of de groep niet leuk vinden of je eraan ergeren, maar hen niet anders dan andere mensen behandelen, is niet per definitie racisme gelukkig :+.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:31

ik vind eigenlijk dat je de naam goed moet schrijven als je dan zo officieel wilt klinken in een OP; het is Conchita Wurst, zonder umlaut. Het is als je het mij vraagt een naam met een knipoog naar het feit dat Tom zijn worstje nog heeft :D en dus géén transgender is maar gewoon een man met een alter ego; Conchita.

Volgens mij is et baardje trouwens nep, aan de foto's van Tom Neuwirth zonder travestie-outfit te zien heeft hij niet zo'n effen baardgroei maar meer een beetje dons :j en op sommige foto's is het duidelijk een plakbaard.

Het ging dus om het statement en het was een mooi nummer; terecht gewonnen. Meestal winnen er gimmicks dus dit jaar ook. Wel leuk dat NL ook eens tweede was; misschien zetten ze nu vaker in op betere nummers (of een NL gimmick, wie weet).

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:38

sallandval schreef:
ik vind eigenlijk dat je de naam goed moet schrijven als je dan zo officieel wilt klinken in een OP; het is Conchita Wurst, zonder umlaut. Het is als je het mij vraagt een naam met een knipoog naar het feit dat Tom zijn worstje nog heeft :D en dus géén transgender is maar gewoon een man met een alter ego; Conchita.

En aangezien Conchita 'schelpje' betekent en dat in sommige kringen weer voor het vrouwelijke orgaan gebruikt wordt, vind ik het nog steeds een dubieuze satge name.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:46

MoriMann schreef:
En aangezien Conchita 'schelpje' betekent en dat in sommige kringen weer voor het vrouwelijke orgaan gebruikt wordt, vind ik het nog steeds een dubieuze satge name.

satge?
Kijk dat wist ik niet eens; prachtig toch? Het is gewoon een androgyn iemand die graag beroemd wil worden. Als dat zo lukt; mooi dan toch? Aandacht trekken is in elk geval gelukt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:06

Imo spoort ie niet, idd een identiteitscrisis.
Ik vind hem wel een overdreven neppe 'vrouw'. Veelste tè(zoals veel transgenders en travestieten). Maargoed, het zal me een wurst wezen inderdaad :D

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:10

Wurst komt niet van dat ie zijn worstje nog heeft. Hij heeft voor die achternaam gekozen omdat het heb een worst kan wezen wat anderen van hem denken ;)

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:12

sallandval schreef:
MoriMann schreef:

satge?
Kijk dat wist ik niet eens; prachtig toch? Het is gewoon een androgyn iemand die graag beroemd wil worden. Als dat zo lukt; mooi dan toch? Aandacht trekken is in elk geval gelukt.

Stage name :) Tikfouten liggen altijd op de loer, vooral in die kleine ruimtes tussen de toetsen.

En echt, het zal me verder een zorg zijn wat hij wel en niet in zijn leven wil bereiken. Ik wens hem alle succes van de wereld en gun hem ook echt de overwinning wel (zoals ik eerder zei, stem doet me niets, maar de uitvoering was goed). Maar dat heeft niets met zijn voorkeur of uiterlijk te maken. Die stage name.. tja, smaken verschillen :Y)

Ik blijf het jammer vinden dat de 'vrouw met de baard die eigenlijk een man in een jurk is' zo is opgeblazen in de media. Maar goed, dat ben ik. Toen mij beste vriendin op de middelbare school mij (als eerste) vertelde dat ze lesbisch was (is), veranderde dat niets tussen ons. Ze was nog steeds dezelfde persoon. Misschien zie ik dit soort dingen anders en heb ik dat altijd al anders gezien ;)

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 21:59

Woow wat een reacties! Hartstikke mooi om zoveel verschillende meningen te lezen! De een vind het helemaal niks, en de ander vind het helemaal geweldig. Zijn er nog meer meningen?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:26

NeverGiveUp schreef:
Ik vond hem voor een 'pure man' zonder hormonen en dingen wel erg vrouwelijk!

Heel tenger, geen brede kaken en zo. Je ziet gewoon dat hij heel vrouwelijk geboren is :)

Hij is gewoon gigantisch androgyne. Zelfde als Brian Molko van Placebo; daar zijn ook genoeg foto's van te vinden waar hij niet onder doet voor een vrouw wat betreft uiterlijk

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:51

Zo dan ik begrijp dat je OP expres zo geschreven is, maar ik vind het behoorlijk te ver gaan. 'Past dit in onze samenleving?' :r Wat is die uitspraak ook alweer? 'De maatschappij dat ben jij' ik hoop in een samenleving en maatschappij te leven waar iedereen een plekje kan vinden en niemand veroordeeld wordt op wat voor grond dan ook.

Dan het liedje, ik ben geen fan van het genre (over the top ballads à la Céline Dion) maar vond het wel mooi gezongen en vind de tekst ook erg mooi. Verder vond ik de jurk van Conchita erg mooi, zag er prachtig uit :j

Persoonlijk was ik het meest verbaast toen bleek dat Frankrijk 2 punten gescoord heeft, wat was dat voor monsterachtig liedje??

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:03

Ik vind hem/haar een heel leuke persoonlijkheid, gisteravond was er een reportage waar hij gevolgd werd, 1 maand voor Eurosong.
Ik vond het echt tof hoe hij over zijn jeugd vertelde, het dorp waar hij vandaan kwam enz...van kleins af met mode en muziek bezig, hoe hij ermee gepest werd. Petje af, ben blij voor hem dat hij zich goed voelt en zich kan uiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:18

Hij is travestiet en treed veel op in de homoscene. Als zich zelf heeft hij nooit succes bereikt, heeft veel zangcontests gedaan, maar nooit gewonnen.

Nu als vrouw verkleed met zwaar overdreven reakties en maniertjes en piepstemmetje een mooie act neergezet. Liedje was ok, lichtshow briljant, text mooi, zang matig....

Aangezien het volk ook meestemt, zal de wereldwijde homoscene flink gestemd hebben.

Als dat de statement is, mag HIJ winnen, maar het stoort mij om hem, een travestiet die in de shows van dragqueens etc optreedt, een vrouw te noemen..want dat is hij niet en ook geen transgender...

Sowieso stoort mij de gedraginkjes van mannen die vrouwen spelen..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:48

Mij ook russel. Zo overdreven in alles dat je gelijk ziet dat het nep is. Als ik erop let bij dat soort types haalt het echt het bloed onder mijn nagels vandaan haha..

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:52

Waarom stoort dat jullie zo? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Je hoeft er niet naar te kijken en ze doen je er toch geen kwaad mee? Ik word zelf absoluut niet blij van Miley Cyrus haar nieuwe manier van doen, maar dat is mijn probleem niet t hare, dus dan zap ik maar als ik haar zie.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 00:05

Jij zapt miley weg en je hebt toch een mening over haar. Hier hetzelfde maar dan over de travestiet.
Ik ga niet pietelullig zitten wegzappen als ik rtl boulevard zit te kijken tijdens het eten en hij komt voorbij. Bijvoorbeeld.

Het uiterlijk boeit me dan niet zo, meer het gedrag. Gewoon precies zoals russel haar laatste zin.

:D

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 00:08

Ja ik heb een mening over haar, maar zij haalt mij niet het bloed onder de nagels vandaan, ik vind het niets nee, maar ik wind mij er niet over op.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 00:14

Je hoeft het toch niet leuk te vinden. Je kan het vreselijk vinden en je er vreselijk aan ergeren.
Maar het gaat erom dat zo iemand gewoon mee kan doen, en niet minder dan de rest is.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 00:19

OW nee niemand moet iets leuk vinden, ik vind het gewoon bijzonder dat iemands manier van doen zo'n invloed op iemand anders (iig bewoording) kan hebben. Woorden en daden kan ik begrijpen, omdat die kunnen kwetsen, maar gebaartjes niet. Puur interesse, niet naar bedoeld. :)