Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:42

Euh ja benangelique, zo zie ik het, sorry dat dat afwijkt van het beeld dat jij erbij hebt....

:?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:43

LadyMadonna schreef:
Urrielle, waarom denk jij dat het iets sexueels is? Ik vind het eerder behoorlijk à-sexueel eigenlijk....

Omdat mensen borsten blijkbaars iets vies vinden. Borsten zijn niet vies, het is een lichaamsdeel. In dit geval iets met als nut om baby's eten te kunnen geven. Omdat mannen ze niet hebben is er een seksuele connotatie aangekomen maar in feite hebben we ze niet gekregen om mannen mee te amuseren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:44

Ik stap eruit. De vraagstelling heb ik beantwoord en daar gaat het om.

Mallow

De 'zoogtijd' van een menskind ligt tussen de 2 en 7 jaar (!!!!!). Nog een voorbeeld van iets wat wij door alle media en heisa om hoe je er uit hoort te zien en hoe je hoort te doen uit het oog zijn verloren.

Ik ben bang dat daar (bewust of onbewust) de zere plek ligt bij veel mensen.

Neon

Het is in Nederland in ieder geval hoe je er zelf mee omgaat... ik ben hier nooit raar aangekeken als ik mijn kindje aan het voeden was. ik heb een jaar lang borstvoeding gegeven en eerlijk gezegd zou het me niet geïnteresseerd hebben als mensen raar gereageerd zouden hebben... ik heb het altijd gewoon discreet gedaan en ging meestal met mijn rug naar mensen zitten omdat dat lekker rusig was voor de kleine... heb nog nooit gezien dat het bij wie dan ook zo ging van zo hoppa hier zijn mijn boobies ;) het is gewoon puur natuur... en als mensen een veulen in de wei zien drinken vinden ze het toch ook ok...

Ik weet natuurlijk niet hoe het in andere landen er aan toe gaat... maar op een toilet voeden zou io niet snel doen...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:45

"Ik moet er tegen aan kijken", en alles in die trant... HUH....
Dan kijk je toch een andere kant op, niemand die je verplicht hoor.

Douce

Maar nogmaals, waarom moet ik naar iemands tepel aan gaan staren omdat het "natuurlijk " is? Die doeken zijn er niet voor niets..

Vjestagirl

Wat ik oprecht niet snap is dat je als moeder niet even simpel een sjaal of doek meeneemt en die subtiel over jou en je kindje heen drapeert? Geen afleiding voor je kind, andere mensen kunnen geen aanstoot meer aan je nemen al zouden ze het willen, en jij kunt toch lekker blijven zitten waar je zit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:45

Esplendido schreef:
Mijn zoontje was een flesweigeraar. Als ik niet in het openbaar had kunnen voeden dan was ik het eerste jaar aan huis gekluisterd geweest. Mijn dochter wil wel de fles maar ik ging echt niet eerst afkolven en dan later in een fles doen en de melk weer op moeten warmen terwijl ik melk op perfecte temperatuur bij me heb omdat anderen mensen bv geven aanstotend vinden. Mijn dochter is nu drie als zij wil drinken krijgt ze het ook in het openbaar.

Heb je wel eens negatieve reacties gehad nu je dochter de twee jaar gepasseerd is? Want nu is het natuurlijk echt taboe na die leeftijd.

Jennyj01

Urielle schreef:
Waarom zou je apart moeten gaan zitten Krissis, het kind moet eten/drinken. Het is een heel gewoon natuurlijk gebeuren. PUNT.
Met andermans bekrompen ideeën of seksuele frustraties heb ik als moeder nooit geen zaken gehad. Als iemand het storend vindt kijkt ie maar lekker de andere kant op. Het is nou niet dat je iets seksueel provocerends doet door je kind te voeden, dat is in de gedachten van de ander.

En misschien is dat nog wel wat mij het meeste stoort. Die houding van ik heb een baby en iedereen moet het maar leuk, lief, lekker en schattig vinden. En de rest van de wereld kan een poepluier krijgen.
Niet persoonlijk naar jou bedoelt maar naar kersverse moeders in het algemeen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:46

KimD schreef:
Iris, dat filmpje. :') _O-

Ik vind het absurt dat er mensen zijn die vinden dat een vrouw toestemming moet vragen, zo leg je toch juist nadruk op het geen wat je gaat doen?

"Mag ik u even storen?"
-"Natuurlijk."
"Heeft u er problemen mee als ik mijn kind de borst geef nu?"
-"Uiteraard niet mevrouw, gaat uw gang."

Ondertussen heb je zes andere tafels erop geattendeerd dat je de borst gaat geven want die heb het gesprek mee gekregen. Juist dan vind ik het belachelijk....

Ik denk inderdaad dat ik er dan minder moeite mee heb..
En daarbij wordt de medemens meestal al geattendeerd door het zoetgevooisde stemgeluid van een hongerige baby..

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:46

Mallow schreef:
De 'zoogtijd' van een menskind ligt tussen de 2 en 7 jaar (!!!!!). Nog een voorbeeld van iets wat wij door alle media en heisa om hoe je er uit hoort te zien en hoe je hoort te doen uit het oog zijn verloren.

Ik ben bang dat daar (bewust of onbewust) de zere plek ligt bij veel mensen.

Laten we even serieus en realistisch blijven zie je jezelf al naar de basisschool ven je kind gaan ik kom even voeden hoor hoppa borst er uit en een 7 jarige drinken sorry no way

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:47

nine1987 schreef:
Nogmaals, iedereen moet doen wat hem of haar zelf goeddunkt.. Maar zorg dat anderen er geen last van hebben.. Nogmaals, het is 2014 en er zijn veel dingen mogelijk..

Ik ben niet tegen borstvoeding an sich.. Maar ik hoef gewoon niet mee te genieten..

Het is inderdaad 2014 en het gemiddelde rondje internet surfen of een half uurtje MTV kijken levert volgens mij meer ongevraagd bloot op als dat iemand gewoon haar kind aan het voeden is maar schijnbaar is het feit dat er een kind aan de borst drinkt voor veel mensen zeer schokkend en seksueel getint :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:47

benangelique schreef:
Ik stap eruit. De vraagstelling heb ik beantwoord en daar gaat het om.

Ja, want jouw waarheid is dé waarheid kennelijk.

Ik neem mijn hond ook niet mee naar een restaurant (jaar, een baby is geen hond... I know...) omdat daar mensen zitten die dat vies vinden...
Maar zo te lezen wordt dit weer een redelijk eenzijdig topic. Borstvoeding geven in het openbaar moet gewoon kunnen, en als het je niet zint ga je maar weg...
Waarom wordt zo'n topic eigenlijk geopend als mensen er toch niet anders over mogen denken?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:48

Nee hoor, het zal me ook mijn reet roesten wat mensen ervan vinden. Maar als mijn kinderen honger hadden, kregen ze eten. Dan ging ik ze echt niet laten hongerlijden, of dat nu in een winkelcentrum was of in het zwembad. (@Jenny dus, met de vele reacties ertussen misschien niet meer duidelijk op welke post ik reageerde)

(en ik vind het persoonlijk nog steeds viezer om mijn kind te zien kliederen met spaghetti of yoghurt dan toen ie aan de borst lag := Dat vind IK nou vies, zelfs bij mijn eigen kinderen :') )
Laatst bijgewerkt door Urielle op 13-05-14 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

CarinaR

Zoals het hier geschetst wordt door sommige, zie ik echt mega rondslingerende borsten... :D
Werkelijk, ik weet zeker dat er hier bij zijn, die een kindje bij de moeder hebben zien liggen, terwijl het eigenlijk lag te drinken.
Dat is me zooooo vaak overkomen.

Myca

Ik snap alle commotie niet.
Als een veulentje aan een speen hangt vinden we dat schattig en dan ineens zou het onpasselijk of shocking zijn als het zelfde bij een mens gebeurd?

Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat zogende moeders zich hiervoor zo zouden moeten schamen dat ze maar op een openbaar toilet gaan zitten.

Als iemand last heeft van een voedende moeder met kind, zou die maar een blokje om moeten.

Vjestagirl

Urielle schreef:
Nee hoor, het zal me ook mijn reet roesten wat mensen ervan vinden. Maar als mijn kinderen honger hadden, kregen ze eten. Dan ging ik ze echt niet laten hongerlijden, of dat nu in een winkelcentrum was of in het zwembad.

Dat snap ik volledig. Maar waarom leg je dan niet even een (dunne) doek over jezelf en je baby? Gewoon, om de anders denkenden tegemoet te komen?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:49

Vjestagirl schreef:
Wat ik oprecht niet snap is dat je als moeder niet even simpel een sjaal of doek meeneemt en die subtiel over jou en je kindje heen drapeert? Geen afleiding voor je kind, andere mensen kunnen geen aanstoot meer aan je nemen al zouden ze het willen, en jij kunt toch lekker blijven zitten waar je zit.

Wat ik oprecht niet snap is dat mensen borstvoeding direct associëren met enorm veel bloot. Veel moeders doen dit ook gewoon zoals jij omschrijft.

CarinaR

Hihi Myca, net zoals alle uierfotos van dragende merries.

benangelique

Vjestagirl schreef:

Ik denk dat 98% van de voedende dames het zo concreet doet als jij stelt

Anoeska27

nine1987 schreef:
Nee, naar ik mag er wel tegenaan kijken.. Wordt mij niks gevraagd.. Ik heb het maar goed te vinden..

Zo vind ik het aanstootgevend als iemand in een restaurant enorm veel alcohol naar binnen zit te werken. Toch zal iedereen het raar vinden als ik vraag dat op een andere plek te doen. Ik kijk dan gewoon de andere kant op en zo is het ook met bv. Als je het aanstootgevend vind, dan kijk je maar de andere kant op.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:50

Ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb, ook al zit ik te eten. Ik vind een kind dat huilt van de honger vele malen vervelender dan een stukje borst zien. Je word er tegenwoordig mee dood gegooit op tv en in tijdschriften. Moet ik wel zeggen dat ik zelf nog geen kinderen heb maar toch.

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:50

Ik wist eerst ook niet of bv wel in het openbaar "kon" geven. Mijn dochtertje was erg klein bij de geboorte en mijn bv was gelukkig net slagroom!!! Ik was erg blij dat ze zo snel bij trok door de bv. Ik doe het dus ook in het openbaar! Topless zonnen vind ik niets maar bv is toch het beste wat je je kind kan even en om eerst te moeten kolven etc is ook geen doen als je vaak of langer weg wilt gaan. Bij bv zie je bijna niets van de borst dus ik heb er ook geen moeite mee in het openbaar! Ik doe het voor mijn dochter. Als mensen vragen hadden gaf ik ook altijd het voorbeeld van ' de wc'! Dan moet je ook niet kijken naar die schattige lammetjes etc die in de wei bij hun moeder drinken denk ik dan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:51

ik ben niet tegen borstvoeding en ook niet tegen borstvoeding in het openbaar

ik ben meer van de stelling/mening: waarom zou je zelf zo in de drukte en schijnwerpers willen staan? :?
Het is voor jezelf en je kindje toch veel fijner om even een rustig hoekje op te zoeken zonder dat mensen gaan staren of raar gaan kijken? En voor je kindje is de rust tijdens het drinken ook goed....

ik begrijp de (volgens wikipedia, "mediageile") moeders ook niet die perse flink openbaar willen zitten. Die perse in drukke stukken gaan zitten en alles fiks los laten hangen en zien...Wat is de meerwaarde?

Dus ben in deze zowel voor als tegen.... Wel voor borstvoeding, ook openbaar ,maar wel gepast