Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe veel succes IVF heeft, bij een aantal mensen zal de psygologische nazorg misschien nog wel na de IVF komen. Ik vraag me dan ook af in hoeverre zo'n proces erin hakt als het niet succesvol is.
Anne_GTI schreef:Ik persoonlijk vind de regeling zoals hij nu is prima. Ga me verder ook niet mengen in deze discussie. Ik gooi er alleen wat harde cijfers in zodat iedereen ook weet over welke kosten we het nu eigenlijk hebben. Dat maakt de afweging vaak al heel anders.
Ir111 schreef:Anne_GTI schreef:Ik persoonlijk vind de regeling zoals hij nu is prima. Ga me verder ook niet mengen in deze discussie. Ik gooi er alleen wat harde cijfers in zodat iedereen ook weet over welke kosten we het nu eigenlijk hebben. Dat maakt de afweging vaak al heel anders.
Absoluut!![]()
Overigens ben ik wel verrast door het bedrag dat jij noemt. Ik haal net van (verschillende) sites dat de behandeling 3000 kost, incl medicijnen.
skyeboxer schreef:Even voor iedereen die met het argument: IVF kost veel geld, komt. Bedenk dan even wat IVF oplevert. Dan bedoel ik niet het levensgeluk van de ouders. Een IVF behandeling waaruit een kind geboren wordt verdient zich 8 tot 10x terug. Dit verzin ik niet, dit is uit onderzoek gebleken. Het nieuwe kind kost de eerste jaren van zijn leven veel geld, net als alle andere kinderen. Totdat het kind 18 jaar is, gaat werken, belasting en zorgpremie gaat betalen. IVF levert belastingbetalers en dus geld op.
skyeboxer schreef:Yepik dacht ik schijn even een ander licht op de zaak. Houdt de discussie levendig.
En ze worden de mantelzorgers van hun ouders. Dat wil Mark Rutte graag voor de participatiesamenleving.
Gillbo schreef:Niet om het een of ander hoor maar mijn kinderen betalen straks wél jou zorg.
kohtje schreef:Gillbo schreef:Je hebt dan ook minder kosten, 1 huis ipv 2, geen dure zorginstelling enz
Dus zou je eigenlijk geld extra moeten krijgen.
Persoonlijk zeg ik geen ivf voor bv tweede of derde kind bekostigen.
kohtje schreef:Gillbo schreef:Je hebt dan ook minder kosten, 1 huis ipv 2, geen dure zorginstelling enz
Dus zou je eigenlijk geld extra moeten krijgen.
Persoonlijk zeg ik geen ivf voor bv tweede of derde kind bekostigen.