Hebben jullie nog respect / waardering voor de politie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 18:44

__Robijn__ schreef:
En daarbij beproef ik uit jou stukken dat je ene kant zegt, ik snap t wel maar het is niet fair?
Serieus? Dr zijn zoveel dingen niet fair op deze wereld. " ja maar zij mogen dit wel en ik niet"
Alleen eigen belang is tegenwoordig belangrijk en alles moet gelijk.
Zo werkt t helaas niet bij sommige dingen...

...

T is maar hoe je t bekijkt denk ik. Jammer dat je alles vanuit een negatief oogpunt bekijkt en je niet goed verdiept in hoe t daadwerkelijk zit, maar wel een mening vormt.

Klopt, er zijn heel veel dingen niet fair :j

En je mag toch hopen dat we dat niet normaal vinden :=

En al helemaal dat een clubje mensen met macht wel nastreeft om fair te zijn.
Wat ook nodig is als je wilt dat de massa dat groepje respecteert en waardeert :)

Als je goed zou lezen zou je heel goed zien dat ik alles helemaal niet vanuit een negatief oogpunt bekijk :?

Jammer dat JIJ het zo negatief bekijkt, niet goed leest wat mijn gehele mening is, maar je wel een mening vormt op basis van jouw negatieve destillatie van mijn mening :P

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:46

pmarena: gevoelsmatig kunnen heel weinig mensen in nederland tegen kritiek en hun gevoel zegt ook altid dat ze gelijk hebben.

Verder is gelukkig gevoel amper in de wet opgenomen en zeker.niet op het gebied van verkeersovertredingen. Mijn god zeg, wat zou iedereen opeens goede gevoelens hebben. :') Kom op, ik zou me doodschamen als ik door rood reed en bon kreeg en dan zou zeggen. Er komt toch niemand aan? Ja dus? staat ergens dat je dan gewoon op gevoel moet gaan rijden als het rustig op de weg.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:48

Citaat:
Maar dit soort dingetjes.... wegen met belachelijke lage snelheden en daar lekker even staan incasseren met een bonnenboekje, door rood licht rijden bekeuren terwijl er in de verste verte op een zeer overzichtelijk kruispunt overduidelijk niemand aankomt, een prent voor een auto die even ergens geparkeerd staat waar niemand er last van heeft, en alleen maar omdat er nergens anders een plekje te vinden was.... dat soort dingen is gewoon heel erg flauw

Als dat kruispunt echt zo overzichtelijk was, dan zouden er geen verkeerslichten staan. Je hebt je in het verkeer gewoon te gedragen. En door rood rijden is levensgevaarlijk.

pniekepnakJarig

Re: Hebben jullie nog respect / waardering voor de politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:59

Ik denk dat je, zoals bij ieder beroep, goede en slechte agenten hebt. En ik denk dat er een hele hoop goede lijden onder de slechten.

Bovendien denk ik dat veel burgers het wel makkelijk vinden om boos te worden op de politie als ze zelf iets fout hebben gedaan, maar dat niet willen toegeven.

Agenten zijn ook degenen die bij een gezin aan de deur staan om te vertellen dat papa nooit meer thuis komt, om maar een voorbeeld te noemen. Daar mag wat mij betreft wel wat meer bij stil gestaan worden.

En tot slot denk ik dat wij het in dit land helemaal niet zo slecht hebben wat de politie betreft! ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:08

Wat heerlijk naïef... "dan zouden er geen verkeerslichten staan" :))

Er zijn toch echt zat wegen (industriegebieden enzo) waar je bvb. lange doorgaande wegen hebt met 1 zijweg, waarvoor dan stoplichten staan.

En dan staat er op een zeker moment urenlang overduidelijk niemand bij zo'n zijweg, maar het stoplicht voert wel een automatisch riedeltje uit waardoor je een hele poos voor jan lül kan gaan wachten op...niemand.

Ben je dan ergens niet een heel klein beetje suf dat je als een dodo gaat staan wachten daar :=

Ik kan het mensen echt niet kwalijk nemen als ze dagelijks op zo'n plek staan te wachten voor niks, dat ze dan na een poosje gewoon doorrijden als ze in de verste verte niks aan zien komen op de kruisende weg. Daar is dan niks gevaarlijks aan. En dan kan ik me voorstellen dat wanneer ze een bon krijgen hiervoor, ze niet meer zo'n positief gevoel hebben over een agent.

Of een stoplicht is kapot en blijft op rood staan. Blijf je daar dan echt de hele dag voor staan wachten omdat het "levensgevaarlijk" is om daar doorheen te rijden?

Komop, de ene situatie is de andere niet :P

Regels zijn er niet voor niets, maar horen regels er niet te zijn om op terug te kunnen vallen?
Dat je overlastgevend of gevaarlijk gedrag ziet, en daar een regel bij zoekt om dat te kunnen bestraffen?

Niet "je mag niet door rood rijden DUS je krijgt een bekeuring" ook al ging het om een onzinnig rood licht op een doodverlaten zeer overzichtelijk industrieterrein ofzo...

Maar gewoon zoals het (lijkt mij...) bedoeld is: een hufter die door rood rijdt op een kruispunt waardoor ander verkeer in de ankers moet. Dat je die een hele beste prent geeft voor zulk idioot gedrag, daarvoor zal iedereen de politie toejuichen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:12

Een stoplicht dat kapot is gaat niet op rood staan, die gaat op oranje staan knipperen :+ Bij wijze van waarschuwing dat je zelf moet uitkijken.
Op drukke kruispunten komt er een verkeersregelaar in de vorm van een agent te staan...

Dat stoplicht dat op een bouwput zijn riedeltje uit staat te voeren, gaan ze echt niet elke avond verplaatsen. In sommige gevallen gaat deze uit. Op plaatsen waar het vaker druk kan zijn, of die onoverzichtelijk is het inderdaad zo dat het stoplicht aan blijft staan. Het stoplicht staat daar om mensen te beschermen voor gevaarlijke verkeerssituaties.
Je bent gewaarschuwd als je door rood wilt rijden, je kent de consequenties.
Als je dan een boete krijgt moet je niet kinderachtig huilie huilie gaan doen... Dat vind ik echt getuigen van laag niveau.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:13

Gatsie dat er nog mensen zo denken terwijl er genoeg doden vallen in het verkeer met 'ach ik rijd door rood ik kan alles zien'. Als ik met mijn scooter rondrijd moet ik ook elke keer weer opletten voor degenen die denken alles te overzien maar vergeten dat er ook nog elektrische voertuigen bestaan, waardoor ik zowat van de scooter wordt gereden ;) .

En als je een overtreding maakt, dan kun je daarvoor bekeurd worden. Dat is toch heel normaal? Dan had je maar die 15 seconde voor het stoplicht moeten wachten :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:17

Hier doet politie ook niks aan doods bedreigingen, vechten etc al aantal jaar aan de gang en al tig aangiftes verder en politie zegt enkel we kunnen bemiddelen...
En meer kunnen ze niet doen..

Dus nee totaal onnutig is politie als je ze echt nodig heb

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 19:25

Nah, de mensen van wie ik hoor dat ze wel eens door rood rijden, daarvan weet ik dat het over situaties gaat dat je echt voor lül staat als je wel blijft wachten. Dan ga ik niet kortzichtig zitten vingerwijzen dat er geen situaties bestaan, waar zij dagelijks mee te maken hebben. Dat vind ik vrij arrogant :=

Het is niet overal een dorpskruispunt hè, er zijn gebieden waar alleen maar industrie is, groot opgezet, open, overzichtelijk, bepaalde momenten met drukte en bepaalde momenten dat er (bijna) geen hond komt ;)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-05-14 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:26

Ik heb niet alles gelezen,maar algemeen weinig vertrouwen...poosje terug aangifte gedaan. Waren in t bos met mijn zoontje en een fotograaf voor mooie fotos voor oma en oom. Komt een man met een loslopende hond(wat daar mag overigens) en die pakt zo het knuffeltje van mijn zoontje uit zijn handen en rent weg...de eigenaar half uur erachteraan en kreeg kapot knuffeltje terug...dit was zijn geboorte knuffel dus niet zomaar vervangbaar en word niet meer verkocht. Aangifte gedaan aangezien die man ronduit bot was en ik moest t knuffeltje maar niet mee nemen etc etc. Politie zegt bot erna "de man is overleden". Nou echt niet,die man loopt er nog steeds hoor met zijn hond. Heb zelfs het adres gegeven,en je hoort niks meer. De wijkagent is ronduit belachelijk en zou zijn papieren in moeten leveren. Me kind van 2 was ontroostbaar en uiteindelijk moest ik t knuffeltje maken. Al is die niet meer helemaal hetzelfde...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:32

pmarena schreef:
Nah, de mensen van wie ik hoor dat ze wel eens door rood rijden, daarvan weet ik dat het over situaties gaat dat je echt voor lül staat als je wel blijft wachten. Dan ga ik niet kortzichtig zitten vingerwijzen dat er geen situaties bestaan, waar zij dagelijks mee te maken hebben. Dat vind ik vrij arrogant :=

Het is niet overal een dorpskruispunt hè, er zijn gebieden waar alleen maar industrie is, groot opgezet, open, overzichtelijk, bepaalde momenten met drukte en bepaalde momenten dat er (bijna) geen hond komt ;)

In mijn ogen sta je pas voor banketstaaf als je huilie huilie gaat doen om een boete van 230 omdat je door rood bent gereden. Grow some balls en wees dan een vent. Als je zo stoer door rood durfde te rijden, kan je ook stoer dat geld aftikken :P

Ongeacht wat voor kruispunt het is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:33

Batlow schreef:
Wat mij vooral ergert is dat ze bij 5 km te hard jou een boete geven, maar als ik ze zelf zie rijden, rijden ze áltijd te hard. Zonder zwaailichten of geluid, met 60/70 over een 50 weg. Waarom zouden zij dat nou wel mogen? >;)

Kan zijn dat ze zonder toeters en bellen naar een melding rijden (bvb inbraak en willen ze de inbrekers niet wegjagen met sirenes). Agenten krijgen dit ook in hun rij opleiding.

Mijn vriend zit bij de politie dus ik hoor wel eens verhalen. Ik vind dat ze goed werk doen. Tuurlijk heb je altijd rotte appels maar dat is in elk beroep zo.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:27

Polly schreef:
Ik ben een paar jaar geleden een dag meegeweest met de noodhulp van de politie Amsterdam.
Ik heb geen prent uitgeschreven zien worden maar wel toegekeken hoe ze hielpen met het redden van een leven na een overdosis, supersnel ingrepen bij heftig huiselijk geweld maar ook 'simpelere' dingen als geluidsoverlast op een keurige manier oplosten.
Ik heb na deze dag enorm veel respect gekregen voor de politie, eigenlijk zou iedereen eens een keer met ze mee moeten dan weet je dat een dienst niet bestaat uit het schrijven van bekeuringen maar dat het veel vaker HULPVERLENERS zijn.

Vind ik leuk :-). Tuurlijk is het nooit leuk om een bekeuring te krijgen voor iets onnozeligs, maar hou je gewoon aan de regels! Politiemensen wagen hun leven voor een mager salaris, ik heb er alle respect voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 20:46

Janine1990 schreef:
pmarena schreef:

In mijn ogen sta je pas voor banketstaaf als je huilie huilie gaat doen om een boete van 230 omdat je door rood bent gereden. Grow some balls en wees dan een vent. Als je zo stoer door rood durfde te rijden, kan je ook stoer dat geld aftikken :P

Ongeacht wat voor kruispunt het is.

Nah, waren geen huilie-huilie gevallen hoor, maar meer gewoon teleurgestelde jongemannen die na zo'n voorval toch een wat minder hoge pet op hadden van politie en zich ineens aanmerkelijk minder stoorden aan Maaskantje-achtige taferelen enzo :P

Heeft i.m.o. ook niks met stoer te maken, maar gewoon normaal gezond boerenverstand dat je niet onnozel gaat staan wachten op overduidelijk niks.

Misschien ben ik dan te makkelijk ofzo, maar ik kan die keuze en het daaropvolgende sentiment wel begrijpen :)

Het valt me overigens mee qua reacties dat toch nog best veel mensen niet de andere kant uit het oog verliezen, dat agenten ook nog nuttige dingen doen als hulpverleners. Gelukkig maar :)

Och, wat sneu van het knuffeltje :(:)
Maarja wat had die man of de politie er verder aan kunnen doen, hoe had je het graag opgelost gezien? :)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:59

Tja, toen ik jong was hadden we gewoon nog respect voor een agent...evenals respect voor leraren.....
Waar is het mis gegaan? misschien wel toen men besloot dat kinderen de meester/juf, vader/moeder gewoon bij hun voornaam mochten noemen......

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:03

Pfff.... Het is weer zo ver. Iedereen trekt even de vooroordelen over de politie uit de kast. Gebaseerd op een ervaring met een banketstaaf van een agent of op uit hun verband getrokken verhalen van anderen. Vaak ook nog uit een ver en grijs verleden. Ik word er wel eens moe van om mijn werk te moeten verdedigen tegen volk wat niet eens de moeite neemt om te kijken naar wat ik nou doe tijdens mijn werk. Ik heb eens een waardeloze stukadoor gehad, dat hoeft ook niet iedere bouwvakker te bezuren. Mijn respect voor bouwvakkers is ook niet gestegen of gedaald door die stukadoor. Ondanks dat ik best veel mensen ken die ook een slechte ervaring met een stukadoor hadden.

Ik werk fulltime als agent. Onregelmatige uren. Dagdiensten, vroege diensten, avonddiensten, late diensten, nachtdiensten... Vaak komt er aan het eind van de dienst nog even een melding en schiet je weer je over uren in. Vorige week was ik 1 keer op tijd klaar, de rest van de week kon ik overwerken. Aan het begin van je dienst weet je nooit wat je te wachten staat. Dat is leuk, maar het vraagt ook een hoop van je. In een tijd van drie weken heb ik een paar aanhoudingen met verzet, ben ik uitgescholden, heb ik een ontbindend lijk in een woning aangetroffen, de schouw van datzelfde lijk moeten bijwonen om aantekeningen te maken, mijn vuurwapen op een verdachte moeten richten, woningen doorzocht omdat er in wapens en drugs gehandeld zou worden, en tussendoor ook nog een hoop schriftelijk werk dat er bij komt kijken. Ze zeggen wel eens "het is hollen of stil staan". De laatste maanden ben ik alleen maar aan het hollen.

Gelukkig wegen de complimenten van betrokken burgers een stuk zwaarder dan de vaak lege en ongefundeerde klachten van mensen die geen idee hebben waar ze over praten. Natuurlijk zijn er ook wel degelijk terechte klachten en slechte ervaringen, maar vaak komen die niet voorbij in dit soort topics. Dan denk ik maar aan die oma die zo blij was met mij en mijn collega. We hadden haar verteld dat haar zoon overleden was, maar bleven nog een tijd om haar te troosten en omdat ze ons de fotoalbums van haar zoon wilde laten zien. Of die jongedame die zo blij was dat we die straatrover hadden opgepakt waardoor ze meteen haar tas terug had. De autistische jongen en zijn ouders die je dankbaar waren dat je zoveel rekening had gehouden met zijn beperking voor het verdachte verhoor.

Politie werk is mensen werk. Daar worden fouten bij gemaakt. Maar om daardoor respect te verliezen voor agenten in het algemeen? Wij staan ook voor jullie klaar, ondanks dat we niet door jullie gerespecteerd worden. We wagen ons leven, dat van onze dierbaren en geven een groot deel van onze privacy op voor het werk wat we doen. Om jullie, de burger, te helpen. In nood of in gevaar.

Een beetje respect zou ieder die zich aangesproken voelt mogen sieren.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:05

Goed verhaal Snadrem :D

Mooi verwoord.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:16

pmarena schreef:

Als het dan toch zo'n prachtig overzichtelijke groot en open gebied is, hoe krijg je het dan in vredesnaam voor elkaar om een bon te krijgen??? dan zie je die agent toch ook achter de lantaarnpaal staan.. :z

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:18

Ik heb best veel respect voor agenten en de uren zijn inderdaad waardeloos. Tegelijkertijd blijven er ook risico's aan zitten, zoals de situaties waarin de politie veel te snel ingrijpt bij bv demonstraties. Ik denk aan dat banketstaaf bordje tegen het koningshuis (2x), het intimideren bij een 1-meidemonstratie waar eigenlijk 0 bewijs voor was, en een aantal andere situaties waarin het toch wat meer lijkt te gaan om het benadrukken van de mening van de politie(agent) dan van de werkelijke wet en APV. Met de identificatieplicht als fijne extra boetemogelijkheid, niet omdat het werkelijk gaat om iemands identiteit maar om iets extra's te vinden om iemand op te kunnen pakken. En dat gaat dus niet altijd netjes en is soms wel degelijk ook echt onderdeel van de cultuur en manier van doen.

Ook wordt er soms wel erg slordig omgegaan met bewijsmateriaal, en dat is niet alleen maar 'omdat mensen ook wel eens fouten maken' maar ook structureel (Osloconfrontatie, verdachten leiden in hun verklaring en bij het onderzoek teveel toeredeneren naar de conclusie, de identificatie met speurhonden die afgeschaft moest worden, IRT-affaire etc.)

De balans moet gezocht blijven tussen respect voor het gezag en de moeilijke taak die de politie heeft, en het risico op machtsmisbruik dat altijd aanwezig is en blijft, goeie intenties bij de meesten ten spijt.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:23

Ik heb al een paar boetes binnen gehad die echt waren bedoeld om ff te mieren....
Een boete geven omdat mijn scooter 1 km, jawel mensen 1 km te hard ging (51 km/h ipv 50 km/h)
Of dat ik mijn scooter al aan had staan maar mijn helm nog niet op had (stond stil reed niet) huppa ook een boete terwijl ik mijn helm gewoon in mijn handen had.

Heb bij ons ook meerdere x gebeld wegens geluid overlast, na 3x bellen komen ze nog niet

Ik vind dat ze het zowel goed als slecht doen, mijn scooter was gestolen aangifte gedaan en hetzelfde weekend hadden zij hem terug gevonden.

Vind dat ze zich minder op het uitdelen van boetes en controles bezig moeten houden en meer achter de inbraken, vandalisme, geweld en etc aan moeten zitten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:25

Ehm, ik weet niet zo heel veel van scooters, maar die mogen toch niet harder dan 45km/h???
Want als je daadwerkelijk 51 reed waar je 50 mag, zou je binnen de correctie vallen toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:28

Snadrem, moet wel zeggen dat mijn verhaal helaas niet via via is of uit een grijs verleden. Dat is iets dat mij stoort; mensen die misbruik maken van hun positie en macht. Hun eigen zonen een hand boven het hoofd houden om vervolgens 'die smerige turken' op te pakken. En nog lachen ook natuurlijk achteraf... Dat is bizar. Natuurlijk wisten die Turkse jongens niet dat die ongelooflijk provocerende jongens zonen waren van de dienstdoende hoofdagenten en dat die gewoon even op de mobiel werden opgebeld.
Je hebt rotte appels, heb je overal en inderdaad het zegt niets over buurtagent Jantje maar toch steekt het dat er gewoon van die mensen zijn die wél zo ongelooflijk misbruik ervan maken, zich richten op een bepaalde etniciteit.
Juist van mensen in een dergelijk beroep verwacht ik dat beter gedrag. Die niet hun persoonlijke voorkeuren erbij betrekken, ten koste van anderen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:29

Strasshorse schreef:
Ik heb al een paar boetes binnen gehad die echt waren bedoeld om ff te mieren....
Een boete geven omdat mijn scooter 1 km, jawel mensen 1 km te hard ging (51 km/h ipv 50 km/h)
Of dat ik mijn scooter al aan had staan maar mijn helm nog niet op had (stond stil reed niet) huppa ook een boete terwijl ik mijn helm gewoon in mijn handen had.

Heb bij ons ook meerdere x gebeld wegens geluid overlast, na 3x bellen komen ze nog niet

Ik vind dat ze het zowel goed als slecht doen, mijn scooter was gestolen aangifte gedaan en hetzelfde weekend hadden zij hem terug gevonden.

Vind dat ze zich minder op het uitdelen van boetes en controles bezig moeten houden en meer achter de inbraken, vandalisme, geweld en etc aan moeten zitten

Dat zijn dus van die verhalen doe je vrienden gaan rondstrooien en die gewoon
niet kloppen.
Je scooter ging te hard en na correctie eef er dus 1 km over,dat betekent dat hij een stukkie harder ging, maar je zit met wettelijke correctie en de rollerbank correctie. Hij ging dus geen 51 zoals je mensen wil laten geloven. ;)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:32

officieel is 45 km/h de toegestane snelheid, omdat veel scooters afwijken mag je tot 50 km/h rijden zonder dat ze je een boete mogen uitschrijven, nu ging ik 1 km/h te hard dus ik vind dat beetje oneerlijk eigenlijk, was het 3 of 4 km/h harder geweest dan snapte ik het nog wel.

Agenten weten dat ze de macht hebben om boetes uit te schrijven en om je aan te mogen houden en sommige stijgt dat een beetje boven hun pet.

Had hiervoor een andere scooter die wel echt te hard ging dus terecht dat we op de rollerbank moesten, naja zo gezegt zo gedaan jup scooter te hard. Kenteken papieren bij me niks aan de hand, maar nu reed mijn vriend, dus hij moest zijn rijbewijs laten zien of ID, had hij niet bij zich want hij had zijn sportjasje aan (waar geen portomonnee in zat stom) zegt die agent doodleuk ja jongens nu hebben jullie pech, anders had je alleen de boete vd snelheid gehad (€64) maar omdat je je ID niet bij je hebt krijg je daar een boete voor en dat is €95 (had nog voorgesteld om de ID kaart op te halen dat hij daar bleef en ik heen en weer zou rijden (ik had me rijbewijs wel bij me) nee mocht niet

Dat soort dingetjes

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:34

vuurneon schreef:
Snadrem, moet wel zeggen dat mijn verhaal helaas niet via via is of uit een grijs verleden. Dat is iets dat mij stoort; mensen die misbruik maken van hun positie en macht. Hun eigen zonen een hand boven het hoofd houden om vervolgens 'die smerige turken' op te pakken. En nog lachen ook natuurlijk achteraf... Dat is bizar. Natuurlijk wisten die Turkse jongens niet dat die ongelooflijk provocerende jongens zonen waren van de dienstdoende hoofdagenten en dat die gewoon even op de mobiel werden opgebeld.
Je hebt rotte appels, heb je overal en inderdaad het zegt niets over buurtagent Jantje maar toch steekt het dat er gewoon van die mensen zijn die wél zo ongelooflijk misbruik ervan maken, zich richten op een bepaalde etniciteit.
Juist van mensen in een dergelijk beroep verwacht ik dat beter gedrag. Die niet hun persoonlijke voorkeuren erbij betrekken, ten koste van anderen.

Idem met die stukadoor. Juist van mensen in een dergelijk beroep verwacht ik dat die gewoon een mooie, strakke muur kunnen afleveren, in plaats van eentje die richting het plafond schuin weg loopt.

Maar nogmaals, daar blijf ik ook niet over bezig tegen andere stukadoors en ik ga ook niet zeggen dat ik geen respect meer voor ze heb, ondanks dat zij dan toevallig wel mooi kunnen stuken.

Als je een probleem hebt met een agent/ specifieke situatie, dien dan een klacht in via de procedure die daar voor is. Dan krijgt zo iemand gewoon op zijn kop van zijn leidinggevende of kunnen er eens stappen worden ondernomen tegen een collega die kennelijk de bedoeling niet helemaal heeft begrepen.