Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Zou de media hier geen aandacht aan besteed hebben dan zou niemand er naar om gekeken hebben als hij ineens vrij was. Vind daarom ook dat de media schuldig is aan dit soort praktijken en jachten, want dat ga je nu gewoon krijgen.
Rowdine schreef:Ik vind de hele klopjacht echt BELACHELIJK! en het kost nog geld ook doordat hij beveiligd moet worden.
Die man heeft zn straf uitgezeten, en heeft net zoveel rechten of plichten als iedere andere crimineel.
Ik schaam me werkelijk waar dood voor de Nederlandse samenleving.
Douraque schreef:En ik begrijp de maatschappelijk onrust wel, ondanks dat ik slechts 13 jaar destijds was. Ik herinner het mij nog zo goed, ook de reacties van mijn ouders destijds. Wij hebben toen ook nog in de stille toch meegelopen.
Nederland is qua strafbepalingen niet soft, alleen de uitvoering daarvan is niet goed naar mijn mening. Als ik het mij goed herinner was Volkert volledig toerekeningsvatbaar, maar werd hem toch slechts 18 jaar opgelegd. Gezien de politieke en maatschappelijke onrust van destijds snap ik de redenatie voor die straf niet. Vooral gezien Mohammed B. wel levenslang kreeg.
Deliana1993 schreef:nee maar dan nog , het is en blijft een moordenaar? Dat hij Pim Fortuyn vermoord heeft is de eerste.. Wat speelt er nog meer in zijn hoofd?
en daarnaast vind ik het gewoon niet normaal dat hij niet eens spijt heeft van wat hij gedaan heeft.. dus vraag ik me af heeft hij er dan wel van geleerd?
Wendybrian schreef:Douraque schreef:En ik begrijp de maatschappelijk onrust wel, ondanks dat ik slechts 13 jaar destijds was. Ik herinner het mij nog zo goed, ook de reacties van mijn ouders destijds. Wij hebben toen ook nog in de stille toch meegelopen.
Nederland is qua strafbepalingen niet soft, alleen de uitvoering daarvan is niet goed naar mijn mening. Als ik het mij goed herinner was Volkert volledig toerekeningsvatbaar, maar werd hem toch slechts 18 jaar opgelegd. Gezien de politieke en maatschappelijke onrust van destijds snap ik de redenatie voor die straf niet. Vooral gezien Mohammed B. wel levenslang kreeg.
Niet soft?
Dahaag, dat meen je niet.
Ik heb veele strafzaken van zeden delicten meegemaakt en ik heb nog nooit gehoord dat de daders langer hebben gezeten dan 3 jaar.
Moordenaars die 3 jaar krijgen en na een jaar weer buiten staan en noem maar op.
Toegegeven, uit de tbs kom je niet snel, maar tbs is geen gevangenis en is voor mij niet te vergelijken.
Deliana1993 schreef:nou ik denk dat het erger is omdat dit dichterbij is. En aangezien er in ons kikkerlandje niet zo snel of vaak dit soort dingen gebeuren?
Ik vind dat elke moordenaar even erg is, maar iets wat dichterbij komt is dus altijd anders. Maar dt is mijn mening
Wendybrian schreef:Ik heb het zelf meegemaakt en ik heb in een meiden tehuis gezeten waarbij er veel zeden zaken voorbij kwamen van de bewoonsters.
Dus ik stond er redelijk dichtbij.
Rowdine schreef:Wendybrian schreef:Ik heb het zelf meegemaakt en ik heb in een meiden tehuis gezeten waarbij er veel zeden zaken voorbij kwamen van de bewoonsters.
Dus ik stond er redelijk dichtbij.
Vreselijk. Maar je kijk op de strafmaat is denk ik wel anders als je het zelf hebt meegemaakt. Nederland heeft een prima strafmaat vergeleken bij de rest van de wereld
Wendybrian schreef:Rowdine schreef:
Vreselijk. Maar je kijk op de strafmaat is denk ik wel anders als je het zelf hebt meegemaakt. Nederland heeft een prima strafmaat vergeleken bij de rest van de wereld
Wat vind jij een prima straf maat?
Dat de gedetineerde er warmpjes bij zitten, sport en spel krijgen en na 3 jaar weer buiten staan?