Volkert van der G. is vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Volkert van der G. is vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:57

Zou de media hier geen aandacht aan besteed hebben dan zou niemand er naar om gekeken hebben als hij ineens vrij was. Vind daarom ook dat de media schuldig is aan dit soort praktijken en jachten, want dat ga je nu gewoon krijgen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:14

purny schreef:
Zou de media hier geen aandacht aan besteed hebben dan zou niemand er naar om gekeken hebben als hij ineens vrij was. Vind daarom ook dat de media schuldig is aan dit soort praktijken en jachten, want dat ga je nu gewoon krijgen.

Ik geloof niet dat niemand er naar om gegeken zou hebben. Media of geen media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:39

Hij heeft toch bodyguards?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:03

Ik vind de hele klopjacht echt BELACHELIJK! en het kost nog geld ook doordat hij beveiligd moet worden.
Die man heeft zn straf uitgezeten, en heeft net zoveel rechten of plichten als iedere andere crimineel.
Ik schaam me werkelijk waar dood voor de Nederlandse samenleving.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:49

Rowdine schreef:
Ik vind de hele klopjacht echt BELACHELIJK! en het kost nog geld ook doordat hij beveiligd moet worden.
Die man heeft zn straf uitgezeten, en heeft net zoveel rechten of plichten als iedere andere crimineel.
Ik schaam me werkelijk waar dood voor de Nederlandse samenleving.

ik schaam mij dood voor Nederland...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:21

Waarom Geerke? We leven in een rechtstaat. Daar zou je blij om moeten zijn.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:25

Nikass, maar als je ziet hoeveel van die idiote rechtsen er toch nog rondbanjeren, krijg ik toch wel plaatsvervangende schaamte. Die lui weten werkelijk waar van voren niet dat ze van achteren leven, en zulke mensen denken dus ook dat zij het helemaal bij het rechte eind hebben door een klopjacht te starten; Een gevangenisstraf van 12 jaar is immers niets +:)+ |o

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:26

nu komt ie waarschijnlijk ook nog eens in apeldoorn wonen.... ik ga maar verhuizen denk ik :(:)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:31

Want? Geloof me, hij gaat niemand meer vermoorden en al zeker niet één of ander paardenmeisje. Zijn doel was Pim Fortuyn, zijn beweegredenen waren duidelijk, zijn straf heeft 'ie uitgezeten en daarmee is de kous af.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:32

nee maar dan nog , het is en blijft een moordenaar? Dat hij Pim Fortuyn vermoord heeft is de eerste.. Wat speelt er nog meer in zijn hoofd?

en daarnaast vind ik het gewoon niet normaal dat hij niet eens spijt heeft van wat hij gedaan heeft.. dus vraag ik me af heeft hij er dan wel van geleerd?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 23:37

Maar je weet van de buurman ook niet of hij misschien wel ooit eens iemand zou willen vermoorden. Van der G had duidelijke beweegredenen: hij vond Fortuyn gevaarlijk dus vermoordde hij hem. Het is geen gestoorde gek die willekeurige mensen neerschiet in een kinderdagverblijf.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:38

jaa dat kan dan wel zo zijn, maar zijn daden zijn niet goed te praten. En dat is de reden dat ik het niet vertrouw :)

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:38

petrea schreef:
Jammer dat ie vrij is .
Hij heeft niet alleen PF vermoord maar ook boeren bedrijven , lees families , om zeep geholpen .

Helemaal mee eens!!! En dat is niet goed te praten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:40

Deliana1993 schreef:
jaa dat kan dan wel zo zijn, maar zijn daden zijn niet goed te praten. En dat is de reden dat ik het niet vertrouw :)

Wie doet dat dan?
God heel de wereld zit vol met criminelen, maar degene die Pim Fortuyn neerknalt die is ineens een tandje erger dan de rest?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:40

Douraque schreef:
En ik begrijp de maatschappelijk onrust wel, ondanks dat ik slechts 13 jaar destijds was. Ik herinner het mij nog zo goed, ook de reacties van mijn ouders destijds. Wij hebben toen ook nog in de stille toch meegelopen.

Nederland is qua strafbepalingen niet soft, alleen de uitvoering daarvan is niet goed naar mijn mening. Als ik het mij goed herinner was Volkert volledig toerekeningsvatbaar, maar werd hem toch slechts 18 jaar opgelegd. Gezien de politieke en maatschappelijke onrust van destijds snap ik de redenatie voor die straf niet. Vooral gezien Mohammed B. wel levenslang kreeg.

Niet soft?
Dahaag, dat meen je niet.
Ik heb veele strafzaken van zeden delicten meegemaakt en ik heb nog nooit gehoord dat de daders langer hebben gezeten dan 3 jaar.

Moordenaars die 3 jaar krijgen en na een jaar weer buiten staan en noem maar op.
Toegegeven, uit de tbs kom je niet snel, maar tbs is geen gevangenis en is voor mij niet te vergelijken.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:41

De kans op recidive is nihil, zegt de rechter. En dus is er geen reden om van vervroegde vrijlating af te zien. Wel is er veel ophef over in Nederland. "Wekelijks komen mensen vrij die veel risicovoller zijn voor de samenleving dan hij", zegt Rien Timmer van Exodus, dat ex-gedetineerden begeleidt. "Dus wat dat betreft is de ophef wel heel vreemd."

Ik vind ook dat er wel heel veel commotie rondom de vrijlating is..

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:42

Deliana1993 schreef:
nee maar dan nog , het is en blijft een moordenaar? Dat hij Pim Fortuyn vermoord heeft is de eerste.. Wat speelt er nog meer in zijn hoofd?

en daarnaast vind ik het gewoon niet normaal dat hij niet eens spijt heeft van wat hij gedaan heeft.. dus vraag ik me af heeft hij er dan wel van geleerd?

Als er meer in zijn hoofd speelde is hij niet eerder vrij gekomen.

Deliana1993

nou ik denk dat het erger is omdat dit dichterbij is. En aangezien er in ons kikkerlandje niet zo snel of vaak dit soort dingen gebeuren?

Ik vind dat elke moordenaar even erg is, maar iets wat dichterbij komt is dus altijd anders. Maar dt is mijn mening :)

Anoniem

Wendybrian schreef:
Douraque schreef:
En ik begrijp de maatschappelijk onrust wel, ondanks dat ik slechts 13 jaar destijds was. Ik herinner het mij nog zo goed, ook de reacties van mijn ouders destijds. Wij hebben toen ook nog in de stille toch meegelopen.

Nederland is qua strafbepalingen niet soft, alleen de uitvoering daarvan is niet goed naar mijn mening. Als ik het mij goed herinner was Volkert volledig toerekeningsvatbaar, maar werd hem toch slechts 18 jaar opgelegd. Gezien de politieke en maatschappelijke onrust van destijds snap ik de redenatie voor die straf niet. Vooral gezien Mohammed B. wel levenslang kreeg.

Niet soft?
Dahaag, dat meen je niet.
Ik heb veele strafzaken van zeden delicten meegemaakt en ik heb nog nooit gehoord dat de daders langer hebben gezeten dan 3 jaar.

Moordenaars die 3 jaar krijgen en na een jaar weer buiten staan en noem maar op.
Toegegeven, uit de tbs kom je niet snel, maar tbs is geen gevangenis en is voor mij niet te vergelijken.

En in wat voor hoedanigheid heb je deze strafzaken dan meegemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:43

Deliana1993 schreef:
nou ik denk dat het erger is omdat dit dichterbij is. En aangezien er in ons kikkerlandje niet zo snel of vaak dit soort dingen gebeuren?

Ik vind dat elke moordenaar even erg is, maar iets wat dichterbij komt is dus altijd anders. Maar dt is mijn mening :)

We leven in Nederland, niet in de hemel. Geloof maar dat er veel criminaliteit in in NL.
En ik neem aan dat er in Apeldoorn meer dan twee huizen staan?

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:44

Ik heb het zelf meegemaakt en ik heb in een meiden tehuis gezeten waarbij er veel zeden zaken voorbij kwamen van de bewoonsters.
Dus ik stond er redelijk dichtbij.
En dan heb ik het nog niet eens over de schande mbt de verjaring van de zaken etc.
Dus nee, strafrecht is niet zwaar.
Laatst bijgewerkt door Wendybrian op 03-05-14 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:46

Wendybrian schreef:
Ik heb het zelf meegemaakt en ik heb in een meiden tehuis gezeten waarbij er veel zeden zaken voorbij kwamen van de bewoonsters.

Vreselijk. Maar je kijk op de strafmaat is denk ik wel anders als je het zelf hebt meegemaakt. Nederland heeft een prima strafmaat vergeleken bij de rest van de wereld :)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:46

Dat klopt, maar dat veranderd mijn mening niet.

Maar ik ben benieuwd wat Mnr Volkert vd G er van gaat maken, zolang het mijn buurman maar niet wordt.. Ja ik vind het vreselijk wat hij gedaan heeft maar elk mens verdiend toch weer een tweede kans en ik hoop dat hij daar ook gebruik van maakt en niet weer de verkeerde kant op gaat.

Wildersduiktvastonder :Y)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:47

Rowdine schreef:
Wendybrian schreef:

Vreselijk. Maar je kijk op de strafmaat is denk ik wel anders als je het zelf hebt meegemaakt. Nederland heeft een prima strafmaat vergeleken bij de rest van de wereld :)

Wat vind jij een prima straf maat?
Dat de gedetineerde er warmpjes bij zitten, sport en spel krijgen en na 3 jaar weer buiten staan?
En waarom zal mijn kijk er niet nuchter op zijn, omdat ik de meiden ken?
Ik denk dat ik daarom een betere blik hebben, in deze maatschappij waar wij nu in leven is een verkrachting iets geworden wat niet heeeel schokkerend is.
Het is in ieder geval niet meer 20 jaar waard, terwijl de meiden levenslang hebben omdat papalief elke avond op bezoek kwam
Laatst bijgewerkt door Wendybrian op 03-05-14 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:49

Wendybrian schreef:
Rowdine schreef:

Wat vind jij een prima straf maat?
Dat de gedetineerde er warmpjes bij zitten, sport en spel krijgen en na 3 jaar weer buiten staan?

Ik vind dit echt een loze discussie, want uit je bericht blijkt dat je je nooit hebt verdiept in ons strafsysteem.
Je bericht geeft zo'n standaard gedachte weer van het Nederlandse volk dat maar wat roept. Iets met de klok horen luiden....