Cassidy schreef:lotlot2 schreef:Er was eens een stel met verstandelijke beperking die samen een 100% gezond kindje kregen!
En dergelijke situaties ken ik ook. En wie gaat dan de opvoeding doen? Wie gaat het kind helpen met het bijbrengen van "normen en waarden" en helpen met huiswerk als ze er even niet uitkomt? Wie garandeert dat het kind een "normale" jeugd krijgt en niet regelmatig zonder eten naar bed wordt gestuurd omdat de ouders even geen zin in hem hebben?
Wil niet heel vervelend doen maar ken een behoorlijk aantal gezinnen die ditzelfde probleem hebben hoor en daar zit geen verstandelijke beperking in.
Mmm al nadenkende ik vind dat we gewoon hele volksstammen aan de prikpil moeten doen, dat zal een hoop kinderleed besparen. Misschien nog beter als je ouders wil worden eerst een test afleggen of je wel geschikt bent als ouder en voldoende kennis hebt om je kind te helpen met huiswerk enz. enz.
En misschien mensen die in een rolstoel zitten of andere beperking hebben aan hun lijf ook maar geen kinderen, want ze kunnen niet met hun kind voetballen of weet ik veel wat!
Maar even serieus natuurlijk moet je kijken of het verstandig is dat mensen met Down of andere geestelijke beperking een kind krijgen en in sommige gevallen zal je een mens moeten beschermen tegen zichzelf maar sterillisatie gaat me te ver.
Wat mij nog steekt in een hoop berichten: Die mensen of dat soort mensen enz. enz.
Graag ook respect voor mensen met Down of andere verstandelijke beperking.