Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSwanHeart schreef:Pebbles_x schreef:Natuurlijk is dit niet de schuld van iemand. Het is een ongeluk.. Helaas is die gebeurd en ik vind het echt erg om te lezen dat veel mensen hier roepen dat het haar eigen schuld is en dat ze dom is geweest om daar te gaan staan.
Als ik zo naar het filmpje kijk, staat ze niet op de route van de wielrenners. Ten minste, mij lijkt dat iedere wielrenner zal proberen te voorkomen om over dat stuk stoep heen te gaan, t is niet bepaald de aangenaamste route. Ook als zij daar niet had gestaan, was deze wielrenners waarschijnlijk hard ten val gekomen.
Vind je dit zelf nou geen raar argument? Dat het ongeluk anders ook was gebeurd, dat kan iedereen ruiken. Echter, als de vrouw er niet had gestaan, was er geen tweede slachtoffer geweest, en lag deze dame nu niet in levensbedreigende toestand in het ziekenhuis.
Ik vind het wel degelijk een domme plek om te gaan staan. Stel, jij gaat met je paard op cross, en naast één van de hindernissen staat iemand. Paard weigert, wijkt uit en rent in volle vaart over desbetreffende persoon. Zou je het dan ook niet dom vinden van deze persoon om daar te gaan staan? Dat de route in principe niet over die plek loopt, betekent niet dat er niets fout kan gaan.
Nee, ik vind het op z'n zachtst gezegd niet slim om op zo'n risicovolle plek te gaan staan.
Onali schreef:Wow ze is letterlijk van haar sokken gereden (blote voeten, schoenen uit en volgens Mythbusters was dat niet mogelijk)
Zeer triest dat dit gebeurd is.
Citaat:Marie-Claire Moreels, de vrouw die tijdens de Ronde van Vlaanderen werd aangereden door wielrenner Johan Vansummeren, is twee dagen geleden uit haar coma ontwaakt. Dat meldt Het Nieuwsblad.
"Ze heeft nog niets gezegd", zegt haar man Philippe Reyntjens. "Ze kijkt voorlopig enkel een beetje rond. Ik weet zelfs niet of ze mij herkent of weet wat er gebeurd is."