Ongeluk ronde van vlaanderen. Vrouw in levensgevaar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Ongeluk ronde van vlaanderen. Vrouw in levensgevaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:26

Nou, dan wel ja :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:29

Dat er eerst foto's zijn gemaakt voordat er iemand bij die vrouw is.... :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:08

Dat gaat in een x door...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:17

net of die wielrenner denkt, goh daar staat een oud vrouwtje, dat is 500 bonuspunten, dus die zal ik maar eens aanrijden. :').

Die mensen hadden daar niet moeten gaan staan, maar als organisatie moet je er rekening mee houden dat mensen DOM zijn. Die vrouw heeft gewoon zelf niet beseft dat het daar gevaarlijk was. Ik bedoel, je gaat er van uit dat die fietsers niet over het heuveltje komen. Ik vind dat de grootste fout bij de organisatie ligt. Die hadden er voor moeten zorgen dat publiek niet op de baan kan komen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:16

Ik heb het topic helemaal gelezen en ik denk dat voor alles iets te zeggen valt, maar als ik net op twitter lees dat er 230 verkeersobstakels waren in 260 kilometer (waarbij een rij paaltjes als 1 hindernis geldt) is het niet gek dat dit soort zaken gebeuren. Het is vrijwel onmogelijk om ze allemaal te ontwijken in een druk peleton.

(De betreffende vrouw ligt nog steeds op de IC en de betreffende renner start zondag en andere belangrijke wedstrijd niet vanwege "mentale schade")

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:19

Kan hij gerust een PTSS aan overgehouden hebben... Vind het erg voor alle betrokkenen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:37

Start hij zondag niet? Zonde zeg!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 16:43

Kan me inderdaad voorstellen dat dit een zware klap is mentaal gezien.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:17

xSwanHeart schreef:
Pebbles_x schreef:
Natuurlijk is dit niet de schuld van iemand. Het is een ongeluk.. Helaas is die gebeurd en ik vind het echt erg om te lezen dat veel mensen hier roepen dat het haar eigen schuld is en dat ze dom is geweest om daar te gaan staan.
Als ik zo naar het filmpje kijk, staat ze niet op de route van de wielrenners. Ten minste, mij lijkt dat iedere wielrenner zal proberen te voorkomen om over dat stuk stoep heen te gaan, t is niet bepaald de aangenaamste route. Ook als zij daar niet had gestaan, was deze wielrenners waarschijnlijk hard ten val gekomen.

Vind je dit zelf nou geen raar argument? Dat het ongeluk anders ook was gebeurd, dat kan iedereen ruiken. Echter, als de vrouw er niet had gestaan, was er geen tweede slachtoffer geweest, en lag deze dame nu niet in levensbedreigende toestand in het ziekenhuis.
Ik vind het wel degelijk een domme plek om te gaan staan. Stel, jij gaat met je paard op cross, en naast één van de hindernissen staat iemand. Paard weigert, wijkt uit en rent in volle vaart over desbetreffende persoon. Zou je het dan ook niet dom vinden van deze persoon om daar te gaan staan? Dat de route in principe niet over die plek loopt, betekent niet dat er niets fout kan gaan.
Nee, ik vind het op z'n zachtst gezegd niet slim om op zo'n risicovolle plek te gaan staan. :n

Daar ben ik het nou 100% mee eens.
Maar blijkbaar wilde deze vrouw het beste zicht o.i.d. hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 02:43

Wow ze is letterlijk van haar sokken gereden (blote voeten, schoenen uit en volgens Mythbusters was dat niet mogelijk)

Zeer triest dat dit gebeurd is.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:07

Onali schreef:
Wow ze is letterlijk van haar sokken gereden (blote voeten, schoenen uit en volgens Mythbusters was dat niet mogelijk)

Zeer triest dat dit gebeurd is.

Das wel mogelijk als ze enkeld van die pantofelslippertjes aan heeft, en dat had ze.
Edit: Op deze foto zie je haar schoen liggen.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 84&ndsp=28

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:17

Daarom zei ik het ook ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:30

Jeetje wat een afschuwelijk verhaal. Voor de vrouw en haar familie/naasten, maar zeker ook voor de wielrenner.
De grote vraag hier, is die van schuld... Niet zozeer als in wiens schuld het is, maar als in verwijtbaarheid.

Stel ze willen hem zwaar lichamelijk letsel door schuld ten laste leggen, dan komt het aan op de vraag of de rechter vind dat hij dit had kunnen voorkomen. Voor wie het interresant vind heb ik het artikel er even bijgepakt.

Artikel 3081.Hij aan wiens schuld te wijten is dat een ander zwaar lichamelijk letsel bekomt of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van zijn ambts- of beroepsbezigheden ontstaat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie. 2.Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Schuld: Dat is de vraag, had hij door bv beter opletten dit kunnen voorkomen?
Zwaar lichamelijk letsen: Ja, dat is aanwezig.
Roekeloosheid: Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niet weet hoe voorzichtig en wielrenner word geacht te zijn, of dat hij er van uit mag gaan dat het publiek zelf oppast. Het gaat om de in het maatschappelijk verkeer gangbare opvattingen.

Dan komen de bestandelen:

Menselijke gedraging: Ja.
Delictsomschrijving: Ja, 308 zou van toepassing kunnen zijn.
Wederrechtelijkheid: Is er iets dat dit zou kunnen rechtvaardigen? Er lijkt mij geen sprake van een noodsituatie of ambtelijk bevel dus nee.
Verwijtbaarheid: Deze zat eigenlijk al in de bestanddelen. En dat is dus de vraag. Heeft hij inderdaad onvoldoende opgelet, of kwam het inderdaad doordat hij domweg opzij geduwd werd?

Strafrecht is niet helemaal mijn ding maar uit het verhaal vd advocaat begreep ik dat het hier op neer komt. :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:45

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:10

Goed om te horen! Ben benieuwd!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:18

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:18

Nee ok, maar dat verandert niks aan het gevoel van Vansummeren natuurlijk.
Toen mijn pony verongelukte heeft de stalhoudster het haarzelf weken kwalijk genomen dat ze m buiten had gezet....

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 13:27

Hmm ik heb het filmpje gezien,
En ergens denk ik. Eigen schuld dikke bult.
Wie gaat er nou voor/achter de hekken staan, midden in het pad waar een stroom snel fietsende mensen op je afkomen, naar mijn idee is het vragen om problemen..
De beveileging is dan ook volgens mij 0,0%
Maar wel erg sneu dat het dan weer zo moet aflopen...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:18

LadyMadonna schreef:
Nee ok, maar dat verandert niks aan het gevoel van Vansummeren natuurlijk.
Toen mijn pony verongelukte heeft de stalhoudster het haarzelf weken kwalijk genomen dat ze m buiten had gezet....

Tuurlijk niet maar als ze het hem zouden verwijten zou het nog zwaarder zijn...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:57

http://www.hbvl.be/sport/wielrennen/aid ... meren.aspx

Citaat:
Marie-Claire Moreels, de vrouw die tijdens de Ronde van Vlaanderen werd aangereden door wielrenner Johan Vansummeren, is twee dagen geleden uit haar coma ontwaakt. Dat meldt Het Nieuwsblad.

"Ze heeft nog niets gezegd", zegt haar man Philippe Reyntjens. "Ze kijkt voorlopig enkel een beetje rond. Ik weet zelfs niet of ze mij herkent of weet wat er gebeurd is."

Ik hoop dat die vrouw weer de oude kan worden. Toch al goed dat ze weer wakker is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:08

Fijn dat ze bij is. Hopelijk komt het helemaal goed!