Op jonge leeftijd trouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:14

Ah, dat ben ik niet helemaal met je eens, maar goed dat maakt ook niet uit! Ieder z'n ding :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:15

Ik vind 22 eigenlijk niet echt super jong hoor, kan aan mij liggen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:16

Dat zal inderdaad per persoon verschillen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:17

Dat verwachtte ik ook niet en hoeft ook niet in een discussie. Dat je het zo niet ziet geeft mij meer inzicht in jouw reacties. Zo zou ik daar tegenover staan. (Wat jou op jouw beurt ook weer inzicht geeft op mijn reacties)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:19

+:)+ Yeah eindelijk een 'conflict' dat niet eindigt in een slotje

Ayasha
Blogger

Re: Op jonge leeftijd trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:19

Als beide partijen kunnen incasseren kan een conflict geen kwaad. :D

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 00:20

Heeft ze een draadje los in haar hoofd? Jeutje, 15 is wel heel erg jong...
Als ze zo makkelijk trouwt, zal ze vast ook wel los zijn qua scheiden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:00

Ik vind de post uit de OP wel ver gaan, maar 22 niet echt jong. Als je al vanaf 15 samen bent, ben je dan al 7 jaar samen en kan je ook al een poosje samenwonen. Niet vervelend bedoelt, maar dit zal vaker voorkomen bij mbo-gediplomeerden. Die werken vaak dan al een paar jaar terwijl op die leeftijd ze op de universiteit nog hard bezig zijn.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:09

Maartenn schreef:
Ach, als je zo makkelijk trouwt zal scheiden ook niet zo'n grote stap zijn. :)

Ik dacht t.. Jij zegt t..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:27

Ladyson schreef:
Ik vind de post uit de OP wel ver gaan, maar 22 niet echt jong. Als je al vanaf 15 samen bent, ben je dan al 7 jaar samen en kan je ook al een poosje samenwonen. Niet vervelend bedoelt, maar dit zal vaker voorkomen bij mbo-gediplomeerden. Die werken vaak dan al een paar jaar terwijl op die leeftijd ze op de universiteit nog hard bezig zijn.

Klopt. Is ook logisch, eerst studie af, dan een baan, dan trouwen en kinderen. Dan ben je met MBO natuurlijk veel eerder klaar. :)

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:33

Misschien een beetje rare vraag, maar zou de jongen geen loverboy kunnen zijn? (net boek gelezen over loverboys...)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:45

Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen. Blijkbaar heeft zij het hele trouwen tot iets uber romantisch verheven en dat is prima. Op je 15e zonder een dag samen te hebben gewoond gaan trouwen is echt een top idee!

Jong trouwen, doe wat je niet laten kunt :) Er zijn zoveel voordelen aan trouwen.. mmm welke dan?
Nee trouwen voegt voor mij niets toe. Als je inderdaad een partner hebt in het buitenland lijkt mij trouwen super praktisch, maar voor een gevoel of symbool nahh. Ik "voel" het niet.

Mensen vragen ook niet meer of wij gaan trouwen, na 8 jaar is het wel duidelijk dat het niet gaat gebeuren :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:17

Je kan een leuk feest geven. :D (dat kan ook zonder trouwen maar goed. _O- )
En zo kreeg mijn man eindelijk de kans om een mooie ring te kopen gezien ik dat normaal niet draag... _O- :')
Uiteindelijk is trouwen ieder voor zich.. Maar die jongen verdenken van een loverboy te zijn (als je boek over dracula gegaan was, had je hem dan verdacht van vampirisme ? Die doen ook aan jonge bruiden..) of het meiske verwijten een draadje los te hebben... :? (dat laatste stuk is niet op jou he Selka)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:58

Ik snap um :D Haha een leuk feest komt bij het nieuwe huis! Een ring kon ik krijgen maar ik heb een paard gevraagd ;) Ringen verlies ik en paarden zijn makkelijker terug te vinden hahaha.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:03

BaileyMix schreef:
Nee bah, wordt daar gewoon een beetje ziek van :\ Hier ook een meisje van net 18 die eind v/d zomer gaat trouwen... Belachelijk vind ik het. Onder de 24 is imo echt te jong, daarna eigenlijk ook nog maar dat kan dan weer wel :o

Verloven trouwens net zo erg, als je je op je 16e al zo vast legt dan gaat er iets niet goed hoor 8)7 Doei leven!

Ik ben bijna 23 als ik dit jaar ga trouwen. Vind dat zeker niet jong. Mijn vriend is dan bijna 28. Ik denk dat dat voor ieder persoon anders is. Elk persoon staat anders in het leven. Ik ben totaal niet van het stappen enz. Meer huisje boompje beestje laat ik maar zeggen.

15 vind ik wel erg jong.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:41

Ik ben 20, mijn vriendin is 27, we wonen nu bijna 2 jaar samen en hebben nu ondertussen toch echt wel trouwplannen :j

Ben van plan haar dit jaar nog ten huwelijk te vragen. <3

Ik heb zoiets, als je voelt dat het goed zit, en voelt dat je de rest van je leven bij iemand wil blijven, wat maakt leeftijd dan in godsnaam nog uit?

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:37

Ik zou ook graag willen trouwen met m'n vriend. We wonen nu dik 2,5 jaar samen en hebben bijna 3 jaar een relatie. Maar mijn vriend is er nog totaal niet mee bezig en daar heb ik vrede mee. Als je niet allebei vol achter een huwelijk staat doe ik het liever niet. Dus voor mij duurt het (helaas) nog wel even, heb nog genoeg tijd ben pas 20 :').
Over de OS, ik vind dat veel te vroeg. Ik was op mijn 15e meer bezig met opstandig zijn en totaaaaal niet serieus met toenmalige vriend. In mijn ogen kan je dan nog niet een (100%) correct beeld hebben van waar je eigenlijk aan begint.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:47

Ik was 23 toen ik trouwde met mijn man, we waren ruim 4 jaar samen. Ik denk dat 15-16 jarigen niet goed de gevolgen van hun acties kunnen over zien. Soms is het beter om even te wachten dan een overhaaste beslissing te nemen.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:52

Uhm 16? Jeetje moet er niet aam denken dat me zusje straks met dat nieuws thuis komt. Op die leeftijd klinkt het allemaal heel mooi. Ik was 17 toen mn ex vriendje mij ten huwelijk vroeg dat ik met een bek vol tanden stond en nog niks van de wereld wist.

Ben nu 20 en begin er nu pas serieus over na te denken. Een collega van mij is ook 20 was op haar 17e getrouwd omdat ze in verwachting was.. maar het scheen dat zij dat moest van het geloof.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:53

Ik word dit jaar 25 en mijn vriend is 28.
Wij hebben sinds kort een relatie terwijl we al een jaar vrienden zijn.

Vorige week melde hij dat hij misschien een dezer weken wel op zijn knieën ging maar heb hem toch duidelijk gemaakt dat ik dan nee zeg.

Aan de ene kant vind ik het wel kunnen in het algemeen maar ik zie trouwen nu nog niet zitten.
ik wacht liever nog 2 jaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:14

Vanwege het geloof kan goed hoor. Ik woon in een zeer gelovige gemeente en toen ik op mijn 19e trouwde ging men er voor het gemak maar vanuit dat ik een "moetje" was...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:42

verloven is nog geen trouwen hoor. Trouwen kan jaren na een verlovingsdatum ook.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:41

In sommige culturen (en sommige sekten) is het "normaal" dat een meisje op jonge leeftijd trouwt, sterker nog: er wordt vaak zelfs een partner voor haar uitgekozen. Heb er onlangs nog over gelezen, dat het in veel landen nog zo gebeurt. Nu denk je vast "Ja, in andere landen", maar hier in Nederland gebeurt het ook. Er worden allerlei omwegen voor bedacht en soms wordt het meisje alvast met een vriend "verloofd" en vindt de plechtigheid op haar 18e plaats (of 16 met "toestemming" van de ouders).

Ik vind het zelf allesbehalve jong als je op je 18e of 20e trouwt, maar onder de 18 wel. Wel vind ik dat beide partijen er een goed gevoel over moeten hebben en dat er geen sprake van dwang mag zijn. Veel mensen trouwen tegenwoordig pas na hun 30e. Dit is meestal omdat men nog wil door studeren of carrière wil maken.
Ook worden steeds meer mensen "oud" vader en moeder. Ik vergis me regelmatig door aan het kind te vragen of hij/zij met zijn/haar opa en oma op pad is. Meestal blijken dit dan de ouders te zijn... :+ Zelf was ik 23 toen ik trouwde en net 2 weken 24 toen mijn zoon werd geboren. Dat vind ik zelf niet meer dan een normale leeftijd. Ik blijk zelfs bij de "oudjes" te horen, omdat de meesten in mijn omgeving al jonger moeder waren. :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:43

Grappig hoe erg het verschilt! Als ik tegen mijn moeder zeg dat ik op mijn 25e ofzo een baby wil, zal ze waarschijnlijk zeggen: 'Ben jij helemaal gek? Dat is echt nog veel en veel te jong!'.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:44

Maar Shenavallie, niet om banketstaaf te doen hoor. Maar heb jij een carriere of een goede baan?

Ik zie het bij mijn beste vriendin, die is nu gewoon met pensioen. Ook 24 jaar oud. Maar als vriendlief de benen neemt heeft ze niks... Als vriend mij dumpt ga ik ergens anders wonen en door met mijn leven. :)