Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mir_U schreef:Ik snap niet dat je vlees moet eten om je ijzer op pijl te krijgen...dat kan ook gewoon door hele lading groene groenten.
Ik ben nu 13 jaar vegetariër en heb maar 1x te laag hb gehad door een langdurige kaakholteontsteking (sinds mijn 18e bloeddonor dus wordt vaak gecontroleerd). Ik vind het nog steeds raar dat mensen denken dat door vega te zijn je ijzer keldert...dan heb je misschien niet een gevarieerd genoeg dieet.
opisop_shop schreef:nou ja, misschien niet meer persé de norm, maar wel de standaard denk ik.
Kan me nog een topic herinneren van een paar maand geleden over een vegetarische bruiloft, geen idee of jullie dat mee hebben gekregen toen. Meningen waren erg verdeeld en dat ging eigenlijk ook over de norm/standaard en principes. En dat gaat nog maar over 1 DAG, laat staan over een opgroei-fase van je eigen kind.
SuzanH schreef:Ik vind dat vegetarisch zijn een keuze is. Een kind moet wel gewoon alles leren eten, later mag die de keuze zelf maken. Ik vind niet dat een ouder dat hoort te doen.
xMendy schreef:Ik ben van mening dat je een kind niet de belangrijke voedingsstoffen mag ontnemen die in vlees zitten. Kinderen hebben dat nodig (volwassenen ook). Daarnaast kan je je mening over wel/geen vlees eten niet opdringen aan kinderen die zich nog nergens van bewust zijn. IMO moeten ze dat later zelf beslissen.
Ik zeg dus vlees laten eten.
Magrathea schreef:Het lijkt een clichebevestiging hier trouwens, dat het meestal de vrouw is die vegetariër is en de man die wel vlees eet![]()
Ik zal mijn vraag trouwens nog eens stellen: wie kent er iemand die van huis uit vegetariër is en die later gezondheidsproblemen heeft gekregen als het gevolg van het niet eten van vlees, waarop deze persoon wel vlees is gaan eten?
Verder: is er iemand die iemand kent die van huis uit vegetariër is en die bij het proberen (of per ongeluk eten) van vlees daar serieus last van heeft gekregen?
De van-huis-uit vegetariërs die ik ken hebben namelijk óók geen last gehad van het vlees eten, maar ze vonden het gewoon niet lekker dus zijn het niet blijven eten.
love_western schreef:Mir_U schreef:En je bent vegetariër?
Nee maar sinds ik meer rood vlees eet, is mijn ijzergehalte goed. En hoef ik geen pillen meer.
Annienke schreef:Magrathea schreef:Het lijkt een clichebevestiging hier trouwens, dat het meestal de vrouw is die vegetariër is en de man die wel vlees eet![]()
Ik zal mijn vraag trouwens nog eens stellen: wie kent er iemand die van huis uit vegetariër is en die later gezondheidsproblemen heeft gekregen als het gevolg van het niet eten van vlees, waarop deze persoon wel vlees is gaan eten?
Verder: is er iemand die iemand kent die van huis uit vegetariër is en die bij het proberen (of per ongeluk eten) van vlees daar serieus last van heeft gekregen?
De van-huis-uit vegetariërs die ik ken hebben namelijk óók geen last gehad van het vlees eten, maar ze vonden het gewoon niet lekker dus zijn het niet blijven eten.
Vraag 1: Ik![]()
Een vriend van mijn man was overtuigd vegetarier. Totdat hij bijna apathisch in het ziekenhuis terecht kwam. Weet het fijne er niet helemaal van maar het kwam er op neer dat zijn lichaam domweg niet genoeg (waarvan weet ik niet) uit noten, plantaardig voedsel en supplementen kon halen. Ziekenhuis en dietisten kregen hem zonder vlees niet meer op de been
SuzanH schreef:Ik vind dat vegetarisch zijn een keuze is. Een kind moet wel gewoon alles leren eten, later mag die de keuze zelf maken. Ik vind niet dat een ouder dat hoort te doen.