Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Zo kan je bijvoorbeeld je vraagtekens bij de ingrediënten van een vaccin zetten. Moet daar echt kwik in? Denk ik niet. Er zijn ook al betere en veiliger vaccins in de maak, bijv met een nasale spray.
simongek schreef:ja hoor lekkere vergelijking.
ik kan ook onder de tram lopen maar dan denk ik niet achteraf had ik maar. daar heb ik zelf
niets aan kunnen doen.
als ik mijn kind geen vaccinaties geef en hij komt te overlijden dan heb ik daar toch echt zelf schuld
van.
simongek schreef:sorry hoor maar waarom zou je in hemelsnaam geen verantwoordelijke ouder zijn als jouw kind naar een kdv gaat?
randalinpony schreef:Dacht eigenlijk dat er ook kwik(verbinding) in diverse coctails voor kinderen zat NatasjavE?
Vjestagirl schreef:simongek schreef:sorry hoor maar waarom zou je in hemelsnaam geen verantwoordelijke ouder zijn als jouw kind naar een kdv gaat?
Omdat een verantwoordelijke ouder naar mijn mening de opvoeding van zijn/haar kinderen iig de eerste levensjaren zo veel mogelijk zelf in de hand houdt, ipv het uit te besteden aan een ander.
Citaat:In 2008 in San Diego, a 7-year-old boy whose parents refused vaccines contracted measles while on a family trip to Switzerland. Before realizing how sick he was, the boy went to school and infected four other kids at school, after having already infected his two siblings. He then infected four other children who happened to be in the waiting room at his pediatrician's office. Three of those children were too young to have received their MMR vaccines. One of those infants was hospitalized; another traveled on an airplane while infectious. This case is a sobering example of how one family's decision not to vaccinate their children has serious consequences for other children.
But it isn't as sobering as the case in January in Minnesota in which an Hib meningitis outbreak severely sickened four children and killed one infant. Of those five children, one was too young to be vaccinated, one had an immune deficiency, and the other three had parents who refused the vaccine. The child who died was among those three children whose parents, out of fear or personal belief, opted out of the vaccine.
Chubby schreef:Nergens Delphi. Het Lareb registreert bijwerkingen, maar zij zijn niet compleet.
Vjestagirl schreef:simongek schreef:sorry hoor maar waarom zou je in hemelsnaam geen verantwoordelijke ouder zijn als jouw kind naar een kdv gaat?
Omdat een verantwoordelijke ouder naar mijn mening de opvoeding van zijn/haar kinderen iig de eerste levensjaren zo veel mogelijk zelf in de hand houdt, ipv het uit te besteden aan een ander.
Daf schreef:Die cijfers kan je nergens vinden, omdat volgens het RIVM schade nooit door vaccinaties kan komen. Een kind heeft volgens het RIVM altijd al wat onder de leden gehad en is altijd toeval
Het Lareb houdt tegenwoordig meldingen bij van vaccinatieschade. Voorheen kon er alleen melding gemaakt worden door artsen, maar tegenwoordig ook door ouders.
Ceriadwen schreef:Nens77 schreef:besmetemmer
serieus 5 keer moeten lezen
Nens77 schreef:Vjestagirl schreef:Omdat een verantwoordelijke ouder naar mijn mening de opvoeding van zijn/haar kinderen iig de eerste levensjaren zo veel mogelijk zelf in de hand houdt, ipv het uit te besteden aan een ander.
Mijn zoon was enorm eenkenning (kon nergens mee naar toe zonder onophoudelijk te brullen of zich aan mijn been vast te klampen) en is enorm opgeknapt sinds hij met twee jaar naar de peuterspeelzaal ging.
Daarnaast praatte hij nog niet met twee jaar en is ook daar enorm mee vooruit gegaan.
Dat hadden we met hem thuis houden niet voor elkaar gekregen, dan had hij echt problemen gekregen als hij vanuit volledig thuis naar de kleuterschool gegaan was.
Ook DAT is je verantwoording nemen als ouder zijnde, herkennen wat je kind nodig heeft (hij is overigens mijn derde kind, mijn oudste twee waren heel anders).