Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:35

Er gaan ook kinderen dood aan vaccins, of ze houden er blijvende schade aan over. Maar dat is blijkbaar niet zo erg.

Maar goed, ik heb verder niet zo'n zin in een inhoudelijke discussie over wel/niet vaccineren want daar komen we toch niet uit. Het punt wat Vjesta aanhaalt vind ik wel een mooie, sowieso is het oppassem voor mensen die zo denken want wist je dat autorijden ook dodelijk kan zijn?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:39

randalinpony schreef:
Zo kan je bijvoorbeeld je vraagtekens bij de ingrediënten van een vaccin zetten. Moet daar echt kwik in? Denk ik niet. Er zijn ook al betere en veiliger vaccins in de maak, bijv met een nasale spray.

Nee er hoeft geen kwik in. Dat heeft ook nooit in de nederlandse vaccins gezeten (op 2 varianten voor volwassenen na...welke weet ik niet)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:40

ja hoor lekkere vergelijking.

ik kan ook onder de tram lopen maar dan denk ik niet achteraf had ik maar. daar heb ik zelf
niets aan kunnen doen.

als ik mijn kind geen vaccinaties geef en hij komt te overlijden dan heb ik daar toch echt zelf schuld
van.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:01

Ja, maar als je je kind laat vaccineren en hij overlijdt aan de complicaties doordat hij overgevoelig is voor bijv een ingrediënt in het vaccin, ook. En ook dat kan.

Dacht eigenlijk dat er ook kwik(verbinding) in diverse coctails voor kinderen zat NatasjavE?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:07

simongek schreef:
ja hoor lekkere vergelijking.
ik kan ook onder de tram lopen maar dan denk ik niet achteraf had ik maar. daar heb ik zelf
niets aan kunnen doen.

als ik mijn kind geen vaccinaties geef en hij komt te overlijden dan heb ik daar toch echt zelf schuld
van.

Jawel, je kunt dus binnen blijven. Net zoals je je kindje niet hoeft bloot te stellen aan de 'risico's' die hij/zij op kan lopen bij een KDV.

En voor wat je laatste zin betreft; als je je kindje laat vaccineren en het overlijdt daardoor dan ben je daar ook zelf schuldig aan. Het vaccinatieprogramma is namelijk vrijwillig in Nederland, dwz dat er niemand aansprakelijk gesteld kan worden. In landen als de VS, Japan of bijv Engeland kun je de overheid wel aanklagen, er zijn daar al miljarden € aan schadeclaims uitgekeerd ivm vaccinatieschade.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:07

simongek schreef:
sorry hoor maar waarom zou je in hemelsnaam geen verantwoordelijke ouder zijn als jouw kind naar een kdv gaat?

Omdat een verantwoordelijke ouder naar mijn mening de opvoeding van zijn/haar kinderen iig de eerste levensjaren zo veel mogelijk zelf in de hand houdt, ipv het uit te besteden aan een ander.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:08

Het leven an sich is hartstikke dodelijk :D

Elke baby vormt een risico voor andere kindjes en volwassenen: want niet gevaccineerd voor BMR. Vaccins werken ook niet 100% en veel ouderen zijn van voor het RVP en dus ook niet gevaccineerd.

Vroeger waren de kindjes langduriger beschermd via de moeder. Een moeder die de kinderziekte heeft doorgemaakt geeft langer bescherming door dan een gevaccineerde moeder. Toch zonde, die vaccins, in dat oogpunt ;)

Voor beide standpunten is wat te zeggen. Maar BOINK heeft gelukkig weinig te zeggen hierover. De GGD en overkoepelende vereniging voor kinderopvang distancieren zich van het standpunt van BOINK.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:10

randalinpony schreef:
Dacht eigenlijk dat er ook kwik(verbinding) in diverse coctails voor kinderen zat NatasjavE?

In de verenigde staten wel. Daar gebruiken ze geloof ik ook agressievere virussen.

De kwikverbindingen zijn conserveringsmiddelen. En die werken op de levend verzwakte virusstammen te sterk waardoor het vaccin niet meer werkzaam zou zijn. (als ik het goed begrepen heb :o )

Ik heb het laatst ergens gelezen in ik dacht een NRC artikel.....

Dit is het NRC artikel.

Edit: verkeerde copy/paste verwijderd.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 17-03-14 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:14

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:50

Vjestagirl schreef:
simongek schreef:
sorry hoor maar waarom zou je in hemelsnaam geen verantwoordelijke ouder zijn als jouw kind naar een kdv gaat?

Omdat een verantwoordelijke ouder naar mijn mening de opvoeding van zijn/haar kinderen iig de eerste levensjaren zo veel mogelijk zelf in de hand houdt, ipv het uit te besteden aan een ander.

KDV = uitbesteding van je opvoeding?
Dus het is beter als een kind met 4 jaar in het diepe wordt gegooid door dan ineens hele dagen op school te moeten zitten? :n

Maar goed, als we het over gevaarlijke bestanddelen in vaccins hebben: wie van de niet-vaccineerders teelt zelf al zijn/haar eigen voedsel? Krijgen die kinderen ook nooit snoepjes?

Overigens vind ik enkel het aantal sterfgevallen bekijken nogal eenzijdig. Dus als er 2 op de 10000 kinderen doodgaat door een vaccin (noem maar wat) en er 100 op de 10000 ernstig gehandicapt raken en er 1 sterfgeval voorkomt als het gevolg van niet gevaccineerd te worden, dan is dat het risico van niet vaccineren waard? Dat begrijp ik niet. Kom eens met cijfers ipv vage termen als "vaker" "beter" en "gezonder".

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:05

Uit het linkje dat ik eerder postte
Citaat:
In 2008 in San Diego, a 7-year-old boy whose parents refused vaccines contracted measles while on a family trip to Switzerland. Before realizing how sick he was, the boy went to school and infected four other kids at school, after having already infected his two siblings. He then infected four other children who happened to be in the waiting room at his pediatrician's office. Three of those children were too young to have received their MMR vaccines. One of those infants was hospitalized; another traveled on an airplane while infectious. This case is a sobering example of how one family's decision not to vaccinate their children has serious consequences for other children.

But it isn't as sobering as the case in January in Minnesota in which an Hib meningitis outbreak severely sickened four children and killed one infant. Of those five children, one was too young to be vaccinated, one had an immune deficiency, and the other three had parents who refused the vaccine. The child who died was among those three children whose parents, out of fear or personal belief, opted out of the vaccine.

Verder heb ik vaccinvrij globaal gelezen maar geen enkel goed argument gevonden waardoor ik ga twijfelen aan kudde-immuniteit. Daarnaast mocht ik ook gewoon uitzieken als kind, ik heb maar een enkele keer de huisarts gezien (toen ik longontsteking had, want hè, daar kan je als kind dood aan gaan dus dan gaat m'n moeder naar de HA met mij). Ik heb lichte allergische reacties op stof en sommige huisdieren en lichte inspanningsastma wat ik aan het verhelpen ben door veel te sporten. Allemaal goed mee te leven :)

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:10

Wouw, het topic krijgt wel een harde toon zo, jammer dat er niet op een niet-verwijtende manier gepraat kan worden.

Dat de keuze om je kind naar een KDV te laten gaan gezien wordt als niet je verantwoordelijkheid nemen voor de opvoeding als ouder vind ik echt zwaar onzin. Niet iedereen is in de mogelijkheid om thuis te blijven of wil dat misschien gewoon ook niet. Een KDV hoeft niet slechter te zijn dan een gastouder of thuis laten tot 4 jr.

Ik ben van mening dat zolang de keuze om wel/niet te vaccineren een KEUZE blijft, een ander jou niet in een hokje mag stoppen door de beslissen dat je kind niet welkom is. Even heel zwart/wit: de voorstanders van enten vinden dat de niet-enters hun kind onnodig risico laten lopen en andersom vinden de niet-enters dat de enters hun kind onnodig blootstellen aan "gevaren". En wie heeft gelijk...?? Niemand, want het is nog zo onduidelijk wat wel/niet vaccineren nou precies doet. Tuurlijk kunnen statistieken een hoop laten zien, maar daar tegenover staan ook genoeg gevallen die anderzijds bewijzen.

Zolang het in NL een keuze mag zijn, laat een ieder dan ook vrij zijn in die keuze en respecteer elkaars keuzes.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:18

Zolang mijn kinderen geen gevaar lopen door andermans kinderen is iedereen helemaal vrij om diens eigen keuzes te maken inderdaad

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:26

Tegen zo zwart/wit denken kan ik niet op ....

En ik wil eerlijk zeggen dat ik het argument om kinderen jonger dan 14 maanden niet bloot te stellen aan evt zieken kinderen best kan snappen. Daar is nl nog geen sprake van keuze, want de kinderen zijn simpelweg nog te jong om geent te mogen worden, maar dan komt bij mij wel de vraag op of de ouders die hun kind wel willen laten enten tot 14 maanden dan nergens komen met hun kind, want buiten een KDV om weet je niet welke kinderen wel/niet geent zijn. Zou het dan niet logischer zijn om als ouder dan te beslissen om je kind tot die tijd thuis te houden.... ?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:36

Ik doe met betrekking tot mijn kinderen niet aan grijze gebieden. Daarom is de ontwikkeling om maar niet te vaccineren in mijn ogen geen goede ontwikkeling. OF iedereen vaccineren of niemand vaccineren. Als een deel van de bevolking wel vaccineert en een deel niet dan hebben we dus allemaal een probleem.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:47

Wat ik me afvraag ... waar kun je betrouwbare cijfers vinden die aantonen hoeveel kinderen er overleden zijn of blijvend letsel over hebben gehouden aan vaccinaties uit het RVP?
En ook waar je de cijfers kunt vinden van hoeveel niet-gevaccineerde kinderen er overleden zijn of blijvend letsel hebben overgehouden door doormaken van een kinderziekte?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:51

Nergens Delphi. Het Lareb registreert bijwerkingen, maar zij zijn niet compleet.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:52

Die cijfers kan je nergens vinden, omdat volgens het RIVM schade nooit door vaccinaties kan komen. Een kind heeft volgens het RIVM altijd al wat onder de leden gehad en is altijd toeval

Het Lareb houdt tegenwoordig meldingen bij van vaccinatieschade. Voorheen kon er alleen melding gemaakt worden door artsen, maar tegenwoordig ook door ouders.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:57

Ik vind het ook terecht.
Zelfs een hond die niet ingeënt is kun je niet naar een kennel voor voor vakantie opvang brengen, omdat het risico's oplevert.
Een paard wat niet ingeënt is mag niet op wedstrijd maar kinderen mogen wel oningeënt naar een besmetemmer als de kinderopvang.

Mijn kinderen zijn ook altijd ingeënt, maar kinderen kunnen wel ziektes aan elkaar overbrengen.
Dat gebeurd veel op peuterspeelzaal en kinderdagverblijf (en ja, ook daar heb ik gebruik van gemaakt en voor de gewone virusjes vind ik het geen probleem want daar krijgen ze een goede weerstand van).
Maar je grotere (ingeënte) kind zou de mazelen oppikken op de kinderopvang en thuis afleveren bij je pasgeboren baby of nog niet ingeënt kind |o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:58

Chubby schreef:
Nergens Delphi. Het Lareb registreert bijwerkingen, maar zij zijn niet compleet.

Hoezo zijn die niet compleet?

Het is voor artsen en farmaceuten verplicht ALLE bijwerkingen aan het Lareb te melden.

Ik als account manager in de farma krijg ieder jaar een training over dat het verplicht is om alle bijwerkingen te melden, hoe ik dat moet doen en dat ik de laan uit vlieg als ik het niet niet doe.

Zeker als het om ernstige bijwerkingen zoals dood en blijvende invaliditeit gaat zijn ze onverbiddelijk.(terecht uiteraard)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:04

Vjestagirl schreef:
simongek schreef:

Mijn zoon was enorm eenkenning (kon nergens mee naar toe zonder onophoudelijk te brullen of zich aan mijn been vast te klampen) en is enorm opgeknapt sinds hij met twee jaar naar de peuterspeelzaal ging.
Daarnaast praatte hij nog niet met twee jaar en is ook daar enorm mee vooruit gegaan.
Dat hadden we met hem thuis houden niet voor elkaar gekregen, dan had hij echt problemen gekregen als hij vanuit volledig thuis naar de kleuterschool gegaan was.
Ook DAT is je verantwoording nemen als ouder zijnde, herkennen wat je kind nodig heeft (hij is overigens mijn derde kind, mijn oudste twee waren heel anders).
Laatst bijgewerkt door Nens77 op 17-03-14 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:17

Daf schreef:
Die cijfers kan je nergens vinden, omdat volgens het RIVM schade nooit door vaccinaties kan komen. Een kind heeft volgens het RIVM altijd al wat onder de leden gehad en is altijd toeval

Het Lareb houdt tegenwoordig meldingen bij van vaccinatieschade. Voorheen kon er alleen melding gemaakt worden door artsen, maar tegenwoordig ook door ouders.

Maar hoe komen dan mensen tot hun beslissing niet meer te vaccineren? Op basis van welke cijfers doen die dat dan? Niet de officiele cijfers lijkt me.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:19

Nens77 schreef:
besmetemmer

serieus 5 keer moeten lezen :+

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:28

Ceriadwen schreef:
Nens77 schreef:
besmetemmer

serieus 5 keer moeten lezen :+

Ook 5x moeten typen, autocorrectie maakte er steeds iets anders van haha
Was overigens niet negatief bedoeld zolang het om snotneuzen of waterpokken gaat, maar als je dan ziet hoe snel ze visussen van elkaar oppikken... Moet er niet aan denken hoe snel dat dus ook gaat met mazelen, rode hond, etc.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:36

Nens77 schreef:
Vjestagirl schreef:

Mijn zoon was enorm eenkenning (kon nergens mee naar toe zonder onophoudelijk te brullen of zich aan mijn been vast te klampen) en is enorm opgeknapt sinds hij met twee jaar naar de peuterspeelzaal ging.
Daarnaast praatte hij nog niet met twee jaar en is ook daar enorm mee vooruit gegaan.
Dat hadden we met hem thuis houden niet voor elkaar gekregen, dan had hij echt problemen gekregen als hij vanuit volledig thuis naar de kleuterschool gegaan was.
Ook DAT is je verantwoording nemen als ouder zijnde, herkennen wat je kind nodig heeft (hij is overigens mijn derde kind, mijn oudste twee waren heel anders).

Dus is hij zijn eerste levensjaren bij zijn ouder(s) geweest. Hoewel ik hier ook al ergens las dat kindertjes van 6maanden naar een KDV gaan, maar ik hoop dat ik dat gewoon verkeerd begrepen heb...