De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:26

M_aaike schreef:
@Anoeska, inderdaad en dat geeft het niveau van Wilders en zijn aanhangers aan.

over hele bevolkingsgroepen over een kam scheren en demoniseren gesproken. Tjonge jij kan er ook wat van zeg!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:27

Frederieke_ schreef:
Wilders draait ontzettend door, ik walg van die vent en iedereen die op hem stemt, bah.

Jij bent ook lekker aan het bewildersen. Je walgt van een groot deel van de bevolking dus?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:29

Weet je, wat Wilders zegt, dat kan natuurlijk echt niet. Alhoewel ik zijn opmerking over die schone trui stiekem wel een beetje grappig vond :')

Maar zeg eens heeeeeeeel eerlijk, zegt hij vaak niet, wat op dit moment een beetje heerst? Ik bedoel, ik vind dat iedereen welkom is in Nederland, ongeacht zijn geloof/huidskleur/ras, zolang deze persoon zich aan past. Daarmee bedoel ik dat deze persoon Nederlands leert, en zich ook gaat gedragen naar de Nederlandse regelgeving, maar ook een beetje mee krijgt van onze normen en waarde. Ik vind wel dat deze persoon het recht en de vrijheid moet krijgen om zijn geloof te kunnen beoefenen. Thuis, of in de moskee etc.

Maar op het moment dat ik hoor dat er bijv. Marrokaanse jongeren een overval hebben gepleegd of iemand hebben beroofd, dan durf ik heel eerlijk te zeggen dat ik ook wel eens denk, stelletje achterlijke poedersuiker Marokkanen. Is dat goed? Nee natuurlijk niet, maar ik ben ook maar mens. En ja, helaas ben ik niet zo braaf en heilig altijd. En Wilders speelt daar op in. Hij speelt in op de ontevredenheid van de gemiddelde Nederlander, en hij speelt in op de onrust tussen de groepen. En hij doet dat door zijn uitspraken, die weliswaar grof, generaliserend, en uiterst belachelijk zijn, maar die wel de groep bereiken die op dit moment niet happy is.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:29

MyHorseGirl schreef:
Ik ga hier niet te uitgebreid op reageren, want dan weet ik nu al dat mijn PB-box gaat overstromen. Je noemt een aantal dingen die je kunt doen. Ik ga er niets aan doen, als je hier woont, dan hoor je je gewoon aan te passen. Dat betekent niet dat ik hun taal moet gaan leren omdat ik wil weten wat ze zeggen. Ik vraag me af en toe af wat ze zeggen, zeker als ze naar mensen wijzen en kijken en dan hun taal gaan spreken. Ik ga me gewoon niet aanpassen in mijn eigen land aan dat soort mensen. Klaar. Als ik in het buitenland ga wonen, dan zal ik mij ook aanpassen. Zo hoort het. Het moet niet andersom zijn. Ik ga dan ook niet mijn eigen cultuur meenemen en opdringen. Ik ben er ook klaar mee om voor ho*r uitgescholden te worden omdat ik in de zomer met een kort broekje rondloop of weet ik het. _Skinny zegt het ook al, nagekeken worden omdat je in bikini loopt.

Je hoeft van mij ook niets te doen. Ik probeerde je alleen mee te geven dat het altijd, in alle omstandigheden, je eigen keus is hoe je ergens mee omgaat. Vasthouden aan 'hoe het hoort' is óók een keuze. Daar heb ik alle respect voor, maar als je weigert stil te staan bij het feit dat hoe jij vind dat iets hoort, niet per sé hetzelfde is als hoe andere mensen vinden dat het hoort, kun je het jezelf behoorlijk lastig maken. Als je los kunt laten hoe jij vindt dat het hoort en de interesse op kunt brengen om uit te zoeken hoe andere mensen vinden dat het hoort, kan dat je leven best prettiger maken.

Sandros, dank voor het compliment maar ik heb liever dat je niet op je knieën gaat hoor :D . Er is trouwens een heel erg groot verschil tussen Wilders en Hitler (oké er zijn er meer, maar eentje vind ik zo belangrijk dat ik me niet veel zorgen over Wilders kan maken). Hitlers was, zoals San_87 ook aangeeft, een ge-ni-aal retoricus. Wilders is dat niet. Uiteindelijk is hij niet meer dan een matig getalenteerd man die het hebben moet van een continue stroom van shockerende grofheden. In een serieus debat houdt hij geen stand (herinneren we ons het 'doe eens normaal man' niveau nog?).

Nog even over de bouwvakkers en de Polen, daar heb ik toevallig zelf ervaring mee. Ik heb het stucwerk in mijn huis laten doen door een Pool. Een keurig nette factuur, inclusief belasting. Het werk was ook keurig netjes, ze hebben met twee man minstens 9 uur per dag zonder klagen keihard gewerkt en perfect werk afgeleverd. Zo perfect, dat de (Nederlandse) elektricien die daarna een klus kwam doen direct bij binnenkomst zei: 'dit is Pools stucwerk'. Er zijn ongetwijfeld mensen die het niet leuk vinden om te horen, maar 'onze' Pool leverde simpelweg beter werk af dan een Nederlandse concurrent zou hebben gedaan. Als ik zo'n klus heb, wil ik dat het goed wordt uitgevoerd. Als een Pool het beter kan dan een Nederlander, dan vraag ik die Pool, zo simpel is dat.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:33

Amandavd schreef:
Hij speelt in op de ontevredenheid van de gemiddelde Nederlander, en hij speelt in op de onrust tussen de groepen. En hij doet dat door zijn uitspraken, die weliswaar grof, generaliserend, en uiterst belachelijk zijn, maar die wel de groep bereiken die op dit moment niet happy is.

En dat is precies wat Hitler in de jaren dertig van vorige eeuw deed.

En ik denk dat iedereen wel eens denkt van *piep* marokkaan/blondje/vrouw/man/duitser/politicus/whatever. Maar omdat 1 marokkaan/blondje/vrouw/man/duitser/politicus/whatever slecht is / naast de pot piest, wil nog niet zeggen dat ze dat allemaal zijn/doen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:34

Rocamor schreef:
Amandavd schreef:
Hij speelt in op de ontevredenheid van de gemiddelde Nederlander, en hij speelt in op de onrust tussen de groepen. En hij doet dat door zijn uitspraken, die weliswaar grof, generaliserend, en uiterst belachelijk zijn, maar die wel de groep bereiken die op dit moment niet happy is.

En dat is precies wat Hitler in de jaren dertig van vorige eeuw deed.

En ik denk dat iedereen wel eens denkt van *piep* marokkaan/blondje/vrouw/man/duitser/politicus/whatever. Maar omdat 1 marokkaan/blondje/vrouw/man/duitser/politicus/whatever slecht is / naast de pot piest, wil nog niet zeggen dat ze dat allemaal zijn/doen

Ja, alleen heb ik Wilders nog niet gehoord over het vermoorden van miljoenen onschuldige mensen, dus tot die tijd gaat voor mij die vergelijking niet op, en vind ik die net zo grof en uiterst belachelijk.

En als je gelezen had, zeg ik ook dat zijn uitspraken generaliserend zijn, dus over een kam scherend, en zeg ik nergens dat het allemaal poedersuiker marrokanen etc zijn. Dus wat wil je nu zeggen met je post?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:35

Meneer Wilders is wat extreem in z'n uitspraken, maar eerlijk gezegd heb ik daar geen moeite mee. Al zo'n 25 jaar woon ik in Den haag(paar jaar tussenuit geweest maar nu terug in m'n ouderlijk huis). In die 25 jaar is alles zo enorm achteruit gegaan mede door de giga hoeveelheid buitenlands tuig...Niemand die er tot nu toe iets aan gedaan heeft omdat iedereen te bang is on z'n bek open te trekken tegenover het foute volk...

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:38

maura schreef:
Nog even over de bouwvakkers en de Polen, daar heb ik toevallig zelf ervaring mee. Ik heb het stucwerk in mijn huis laten doen door een Pool. Een keurig nette factuur, inclusief belasting. Het werk was ook keurig netjes, ze hebben met twee man minstens 9 uur per dag zonder klagen keihard gewerkt en perfect werk afgeleverd. Zo perfect, dat de (Nederlandse) elektricien die daarna een klus kwam doen direct bij binnenkomst zei: 'dit is Pools stucwerk'. Er zijn ongetwijfeld mensen die het niet leuk vinden om te horen, maar 'onze' Pool leverde simpelweg beter werk af dan een Nederlandse concurrent zou hebben gedaan. Als ik zo'n klus heb, wil ik dat het goed wordt uitgevoerd. Als een Pool het beter kan dan een Nederlander, dan vraag ik die Pool, zo simpel is dat.

Helaas is dat jammer genoeg niet altijd zo. mijn ega is bouwvakker en heeft al meerder keren het knoei werk van een pool mogen opruimen, duurder voor de klant want die ging voor de goedkopere versie en die konden het als nog door een duurdere laten oplossen.

Maar ik denk dat we om maar even in de term te blijven voldoende nederlanders hebben die er een zooitje van maken

wat ik bedoel is dat die poolse meneer die jij hebt gehad idd netjes met factuur werk en belasting betaald maar dat het uur loon van de persoon die het uit heeft gevoerd vele malen goedkoper is dan wat een nederlander had gevraagd, en dat is het hele punt je bent voor goedkoper gegaan. En die poolse meneer neemt zijn verdiende centjes mee terug naar polen. Buiten het feit dat 9 uur werken als overwerk gezien zou moeten worden, maar dat is nou net wat er fout gaat al werken ze 10 tot 12 uur op een dag, ze doen eht want het levert geld op, maar we maken dan wel misbruik van die mensen, een nederlander had met 8 uur gezegd het is goed zo, stucwerk is erg zwaar lichamelijk werk.

Ik weet ook uit ervaring dat poolse mensen regelmatig worden misbruikt kan me niet voorstellen dat je het leuk vind om in een oude caravan in een garagebox te moeten leven.
Laatst bijgewerkt door _Skinny op 14-03-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:38

Leven is geven en nemen

Maar om Wilders als Hitler te vergelijken dan spoor je zelf niet

Vind deze uitspraak veel te ver gaan

Wat doen alle partijen nog echt voor ons

Ik zie niks van terug van al stemmen alleen maar meer betalen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:40

Het foute volk? :=

Jeetjemina zeg...

Het zijn niet allemaal engeltjes nee, zéker niet. Net als de rest van de wereldbevolking. Maar ken en weet ook een hoop super lieve mensen die van Nederland houden, gewoon hun best doen etc.

Maura, interessant, zo had ik er nog nooit over nagedacht. Dan maak je je ineens een stuk minder zorgen inderdaad.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 14-03-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:41

Amandavd schreef:
Ja, alleen heb ik Wilders nog niet gehoord over het vermoorden van miljoenen onschuldige mensen, dus tot die tijd gaat voor mij die vergelijking niet op, en vind ik die net zo grof en uiterst belachelijk.

En als je gelezen had, zeg ik ook dat zijn uitspraken generaliserend zijn, dus over een kam scherend, en zeg ik nergens dat het allemaal poedersuiker marrokanen etc zijn. Dus wat wil je nu zeggen met je post?

Dat zei Hitler ook niet (openbaar) in de jaren 30. En ik geloof dat er zelfs heeeel veel mensen ook niet in de gaten hadden wat er gebeurde toen die bevolkingsgroepen wel gedeporteerd en afgeslacht werden.

Amandavd schreef:
Maar op het moment dat ik hoor dat er bijv. Marrokaanse jongeren een overval hebben gepleegd of iemand hebben beroofd, dan durf ik heel eerlijk te zeggen dat ik ook wel eens denk, stelletje achterlijke poedersuiker Marokkanen. Is dat goed? Nee natuurlijk niet, maar ik ben ook maar mens.

Met mijn tweede deel, wilde ik alleen aangeven dat iedereen wel eens denkt van wat een *piep*xxxx(naar believen in te vullen). Dat is mens eigen. Is volgens mij ook weinig mis mee, MITS je weet dat het om die rotte appels gaat en niet om die hele bevolkingsgroep (wat jij, als ik jouw post tenminste goed interpreteer, ook bedoelde, toch?)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:42

Het grote verschil tussen de joden in 1935 en de marrokkanen anno nu is dat de joden een rijke gemeenschap hadden, veel handel deden onder elkaar en gewoon als "groep" economisch het een heel stuk beter deden dan de "rest" van de bevolking. In de crisistijd toen was de jaloezie de grootste drijfveer voor de vreselijke heksenjacht.

Anno nu zijn de vreselijk uit balans zijnde criminaliteit de grootste drijfveer, het enorm hoge werkeloosheidspercentage en de druk die dit met zich mee brengt op onze economie (onze economie is ook hun economie) de boosdoener.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:42

Anoeska schreef:
Er zijn in Nederland meer simpele mensen dan slimme, dus als je als politicus maar hele simpele dingen, heel hard roept, dan krijg je al snel meer aandacht dan intelligente politici met een genuanceerd verhaal.

Tsja, dat klinkt heel logisch maar volgens mij ligt het toch iets ingewikkelder. Ten slotte zou je mogen verwachten dat een slimme persoon in staat is om iets ingewikkelds aan een simpele persoon uit te leggen. Dat verwacht ik in elk geval eerder dan dat een simpele persoon iets ingewikkelds aan een slimme kan uitleggen. Wilders maakt naar mijn idee gebruik van het onvermogen van zogenaamd intelligente politici om ingewikkelde zaken aan simpele burgers uit te leggen op een manier die die simpele burgers het vertrouwen geeft dat de politici weten waar ze mee bezig zijn. En zelf heb ik ook nogal mijn twijfels of de intelligente politici inderdaad weten waar ze mee bezig zijn. Een Timmermans die enthousiast het Oekraïense volk staat te vertellen dat ze op de steun van Europa kunnen rekenen, terwijl die belofte niet waargemaakt kan worden en neerkomt op een grove schending van verdragen tussen Europa en Rusland vind ik nou niet echt een handige actie. Dat kan gewoon een (menselijk) foutje van Timmermans zijn, maar hij is voor die actie ook niet teruggefloten. Diezelfde Timmermans staat met droge ogen uit te leggen dat in Nederland dit jaar ruimte is voor de opvang van – hou me vast – 250 Syriërs. Er zijn daar verdorie 2.300.000 mensen voor hun leven op de vlucht! Ik zal niet beweren dat Timmermans enger is dan Wilders, maar ik vind wel dat politici met inhoudelijk argumenten en kennis van zaken in staat moeten zijn om mij het vertrouwen te geven dat ik rustig kan slapen en me niet hoef te schamen voor mijn land. Dat slapen lukt nog wel, maar toch regelmatig met het schaamrood op mijn kaken.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:43

ik ken alleen maar MENSEN! Er zijn aardige, niet zo aardige, vriendelijke, niet zo vriendelijke, lieve, niet zo lieve mensen. Intelligente, beperkt intelligente mensen etc.etc. Echter, het zijn allemaal mensen.

Bijvoorbeeld; als je over iemand alleen maar negatieve eigenschappen kan opsommen en je kan geen enkele positieve eigenschap benoemen, dan ligt het aan jou!!! Dan ben jij 'het probleem'. :+

Of je nou Tan, Simon, Wesley, Mohamed, of Geertje heet, dat geldt voor ieder een.

Trouwens, de bankencrisis is een van de grootste oorzaken van de huidige economische crisis. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een enkele Marrokkaan in 1 van al die besturen / toezichthouders \ directeuren zaten.... :z

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:44

Rocamor schreef:
Amandavd schreef:

Dat zei Hitler ook niet (openbaar) in de jaren 30. En ik geloof dat er zelfs heeeel veel mensen ook niet in de gaten hadden wat er gebeurde toen die bevolkingsgroepen wel gedeporteerd en afgeslacht werden.

Amandavd schreef:
Maar op het moment dat ik hoor dat er bijv. Marrokaanse jongeren een overval hebben gepleegd of iemand hebben beroofd, dan durf ik heel eerlijk te zeggen dat ik ook wel eens denk, stelletje achterlijke poedersuiker Marokkanen. Is dat goed? Nee natuurlijk niet, maar ik ben ook maar mens.

Met mijn tweede deel, wilde ik alleen aangeven dat iedereen wel eens denkt van wat een *piep*xxxx(naar believen in te vullen). Dat is mens eigen. Is volgens mij ook weinig mis mee, MITS je weet dat het om die rotte appels gaat en niet om die hele bevolkingsgroep (wat jij, als ik jouw post tenminste goed interpreteer, ook bedoelde, toch?)

Er waren er ook een heel deel die wel wisten wat er gebeurde, en daar in meegingen. Je kunt als 1 mens zijnde zoiets niet voor elkaar krijgen. En anno 2014 zijn we hopelijk iets verstandiger en hebben we leer uit de geschiedenis getrokken.

Ah zo, ja excuus dan zijn we dat idd met elkaar eens!

Cer

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:49

Ik vraag me af of 'voor die baantjes komen de NLs hun bed niet uit'.. nog opgaat hoor :? Gezien de werkloosheid..

Overigens heb ik ook wel eens begrepen dat de poolse (om het daar maar eens over te hebben) levensstandaard goedkoper is, dus dat ze daarom hier voor (oneerlijke?) concurrentie kunnen zorgen. Als ze hier een half jaar afzien, kunnen ze thuis een eind vooruit, dus waarom zou je niet even doorbuffelen?

De Nederlander met de Nederlandse lasten kan voor die centen niet rondkomen misschien?

Dat Pools vs Nederlandse werkhouding-gebeuren is ook niet helemaal zo zwart wit dan denk?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:50

Cer schreef:
Ik vraag me af of 'voor die baantjes komen de NLs hun bed niet uit'.. nog opgaat hoor :? Gezien de werkloosheid..

Overigens heb ik ook wel eens begrepen dat de poolse (om het daar maar eens over te hebben) levensstandaard goedkoper is, dus dat ze daarom hier voor (oneerlijke?) concurrentie kunnen zorgen. Als ze hier een half jaar afzien, kunnen ze thuis een eind vooruit, dus waarom zou je niet even doorbuffelen?

De Nederlander met de Nederlandse lasten kan voor die centen niet rondkomen misschien?

Dat Pools vs Nederlandse werkhouding-gebeuren is ook niet helemaal zo zwart wit dan denk?

Dat gaat het echt niet meer op inderdaad, ik spreek uit ervaring.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:52

Cer schreef:

Ik heb helemaal niks tegen Polen, vaak werken ze hard en zijn ze naar mijn ervaringen altijd beleefd. Waar ik mij wel echt aan stoor, is dat winkels tegenwoordig bij mededelingen, het niet alleen in het Nederlands maar ook in het Pools vermelden. En dat is niet omdat het Pools is, maar dat heb ik met alle buitenlandse talen.

Dan denk ik, prima dat je hier komt wonen en werken, maar leer in godsnaam in ieder geval iets van de Nederlandse taal.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:53

Tsja Skinny, natuurlijk zijn er ook Polen die broddelwerk afleveren. Maar daarom besteed ik klussen nooit uit zonder zelf gezien te hebben welke kwaliteit werk geleverd zal worden. Wat betreft het zware werk: deze Pool heeft voor het zwaarste werk een ‘masjien’ aangeschaft die het spul op de muur spuit. Die masjien moet uiteraard terugverdiend worden dus dat zie ik ook terug in het tarief. Dat het geld dat hij aan mij verdient mee teruggaat naar Polen vind ik geen probleem. De belasting in Nederland is netjes afgedragen. Waar een ondernemer vervolgens zijn geld besteedt maakt mij niet uit, net zoals het mijn zaak is of ik mijn salaris hier uitgeef of over de grens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:54

Dus eigenlijk suggereer je dat Nederlanders dat werk niet goed genoeg uit kunnen voeren?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:55

Cer schreef:

Ik denk dat je hierin ook weer niet kunt generaliseren. Vanuit mijn werkgever hoor ik zat klachten over mensen die niet willen werken en daarom werk slecht doen, zodat ze weer ontslagen worden. Ik ken ook allochtonen die niet wensen te werken, omdat ze naar het gouden nederland zijn gekomen. Ik ken ook mensen die graag willen werken, maar geen werk kunnen vinden.

Niet alle werklozen zijn lui of willen niet werken, niet alle allochtonen zijn slecht, niet alle blonde vrouwen zijn dom...

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:59

En dit is t doel van Wilders denk ik, heel Nederland praat weer over hem, aandacht aandacht aandacht.
Als mensen zijn opmerkingen zouden negeren zou het misschien minder worden. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:00

Ja dus generaliseert/discrimineert men alle kanten op.
Zeggen dat NLs slecht werk leveren, te lui zijn om te werken, dom zijn als ze naar een bepaalde politicus luisteren, dat kan allemaal.. (infedels zijn, varkens zijn, etc etc := )
maar omgekeerd? OOEEEEHHHH dat mag echt niet! :n

T zou heel utopisch zijn als niemand t doet. Niet verbloemen en vergoeilijken maar ook niet demoniseren..
Laatst bijgewerkt door Cer op 14-03-14 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:00

Woogy schreef:
Meneer Wilders is wat extreem in z'n uitspraken, maar eerlijk gezegd heb ik daar geen moeite mee. Al zo'n 25 jaar woon ik in Den haag(paar jaar tussenuit geweest maar nu terug in m'n ouderlijk huis). In die 25 jaar is alles zo enorm achteruit gegaan mede door de giga hoeveelheid buitenlands tuig...Niemand die er tot nu toe iets aan gedaan heeft omdat iedereen te bang is on z'n bek open te trekken tegenover het foute volk...

Klopt hoor. Ik kom dan wel uit het dorp en zat op de basisschool met enkel blanken en één Afghaans gezin waar altijd alle gestolen fietsen terug werden gevonden, dus ik heb misschien een vertekend beeld. Toch ging ik op de middelbare school veel met buitenlanders om, dus dat zal meevallen (al eindigde we met de sportdag die we moesten begeleiden wel aan de waterpijp op het parkeerterrein). :')
Enige waar ik echt een hekel aan heb zijn die rot buitenlanders (want dat zijn het dan) die hier al tig jaar wonen en nog de taal niet spreken. De meesten worden nog kwaad als je ze dan niet begrijpt ook. Ondertussen komen ze niet aan het werk en betalen wij hun uitkering, daar baal ik dan wel van. Of dat ze inderdaad het crimineeltje gaan spelen, tief dan maar lekker terug op naar je eigen poedersuiker land, want zo blij dat je hier mag zijn ben je dan blijkbaar ook niet. Daar mag wel wat aan gedaan worden en aangezien slecht gedrag meer opvalt dan braaf gedrag probeert Wilders daar stemmen mee te lokken.

Och en ik heb ook Wilder gestemd. Boe. Had niet eens wat met die uitspraken te maken, was meer de minst slechte van het stel zeg maar. Net als dat ik deze gemeenteraadsverkiezing vrees dat ik geheel tegen mijn principes in CDA moet stemmen, de rest is gewoon nog veel beroerder.

Overigens Hitler in de jaren 30.. Je mag het niet zeggen, maar die kerel heeft ook heel veel goede dingen gedaan, hij werd niet voor niets zo machtig. Als hij die oorlog niet begonnen was, was het een held geweest. Poetin is er ook zo een. Ik vind het een eng mannetje, maar moet hem vaker dan dat ik wil gelijk geven -O- Anyway, de vergelijking begrijp dus ik zeker. Hitler begon ook min of meer als volksheld en voor je het weet gaan ze als makke schapen achter iemand aan. Laten we alleen hopen dat we inmiddels wijzer zijn geworden en dat laatste dus niet gebeurd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:03

Nies_, ik denk dat je een stukje van de geschiedenis hebt gemist.