M_aaike schreef:@Anoeska, inderdaad en dat geeft het niveau van Wilders en zijn aanhangers aan.
over hele bevolkingsgroepen over een kam scheren en demoniseren gesproken. Tjonge jij kan er ook wat van zeg!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyHorseGirl schreef:Ik ga hier niet te uitgebreid op reageren, want dan weet ik nu al dat mijn PB-box gaat overstromen. Je noemt een aantal dingen die je kunt doen. Ik ga er niets aan doen, als je hier woont, dan hoor je je gewoon aan te passen. Dat betekent niet dat ik hun taal moet gaan leren omdat ik wil weten wat ze zeggen. Ik vraag me af en toe af wat ze zeggen, zeker als ze naar mensen wijzen en kijken en dan hun taal gaan spreken. Ik ga me gewoon niet aanpassen in mijn eigen land aan dat soort mensen. Klaar. Als ik in het buitenland ga wonen, dan zal ik mij ook aanpassen. Zo hoort het. Het moet niet andersom zijn. Ik ga dan ook niet mijn eigen cultuur meenemen en opdringen. Ik ben er ook klaar mee om voor ho*r uitgescholden te worden omdat ik in de zomer met een kort broekje rondloop of weet ik het. _Skinny zegt het ook al, nagekeken worden omdat je in bikini loopt.
Amandavd schreef:Hij speelt in op de ontevredenheid van de gemiddelde Nederlander, en hij speelt in op de onrust tussen de groepen. En hij doet dat door zijn uitspraken, die weliswaar grof, generaliserend, en uiterst belachelijk zijn, maar die wel de groep bereiken die op dit moment niet happy is.
Rocamor schreef:Amandavd schreef:Hij speelt in op de ontevredenheid van de gemiddelde Nederlander, en hij speelt in op de onrust tussen de groepen. En hij doet dat door zijn uitspraken, die weliswaar grof, generaliserend, en uiterst belachelijk zijn, maar die wel de groep bereiken die op dit moment niet happy is.
En dat is precies wat Hitler in de jaren dertig van vorige eeuw deed.
En ik denk dat iedereen wel eens denkt van *piep* marokkaan/blondje/vrouw/man/duitser/politicus/whatever. Maar omdat 1 marokkaan/blondje/vrouw/man/duitser/politicus/whatever slecht is / naast de pot piest, wil nog niet zeggen dat ze dat allemaal zijn/doen
maura schreef:Nog even over de bouwvakkers en de Polen, daar heb ik toevallig zelf ervaring mee. Ik heb het stucwerk in mijn huis laten doen door een Pool. Een keurig nette factuur, inclusief belasting. Het werk was ook keurig netjes, ze hebben met twee man minstens 9 uur per dag zonder klagen keihard gewerkt en perfect werk afgeleverd. Zo perfect, dat de (Nederlandse) elektricien die daarna een klus kwam doen direct bij binnenkomst zei: 'dit is Pools stucwerk'. Er zijn ongetwijfeld mensen die het niet leuk vinden om te horen, maar 'onze' Pool leverde simpelweg beter werk af dan een Nederlandse concurrent zou hebben gedaan. Als ik zo'n klus heb, wil ik dat het goed wordt uitgevoerd. Als een Pool het beter kan dan een Nederlander, dan vraag ik die Pool, zo simpel is dat.
Amandavd schreef:Ja, alleen heb ik Wilders nog niet gehoord over het vermoorden van miljoenen onschuldige mensen, dus tot die tijd gaat voor mij die vergelijking niet op, en vind ik die net zo grof en uiterst belachelijk.
En als je gelezen had, zeg ik ook dat zijn uitspraken generaliserend zijn, dus over een kam scherend, en zeg ik nergens dat het allemaal poedersuiker marrokanen etc zijn. Dus wat wil je nu zeggen met je post?
Amandavd schreef:Maar op het moment dat ik hoor dat er bijv. Marrokaanse jongeren een overval hebben gepleegd of iemand hebben beroofd, dan durf ik heel eerlijk te zeggen dat ik ook wel eens denk, stelletje achterlijke poedersuiker Marokkanen. Is dat goed? Nee natuurlijk niet, maar ik ben ook maar mens.
Anoeska schreef:Er zijn in Nederland meer simpele mensen dan slimme, dus als je als politicus maar hele simpele dingen, heel hard roept, dan krijg je al snel meer aandacht dan intelligente politici met een genuanceerd verhaal.
Rocamor schreef:Amandavd schreef:Ja, alleen heb ik Wilders nog niet gehoord over het vermoorden van miljoenen onschuldige mensen, dus tot die tijd gaat voor mij die vergelijking niet op, en vind ik die net zo grof en uiterst belachelijk.
En als je gelezen had, zeg ik ook dat zijn uitspraken generaliserend zijn, dus over een kam scherend, en zeg ik nergens dat het allemaal poedersuiker marrokanen etc zijn. Dus wat wil je nu zeggen met je post?
Dat zei Hitler ook niet (openbaar) in de jaren 30. En ik geloof dat er zelfs heeeel veel mensen ook niet in de gaten hadden wat er gebeurde toen die bevolkingsgroepen wel gedeporteerd en afgeslacht werden.Amandavd schreef:Maar op het moment dat ik hoor dat er bijv. Marrokaanse jongeren een overval hebben gepleegd of iemand hebben beroofd, dan durf ik heel eerlijk te zeggen dat ik ook wel eens denk, stelletje achterlijke poedersuiker Marokkanen. Is dat goed? Nee natuurlijk niet, maar ik ben ook maar mens.
Met mijn tweede deel, wilde ik alleen aangeven dat iedereen wel eens denkt van wat een *piep*xxxx(naar believen in te vullen). Dat is mens eigen. Is volgens mij ook weinig mis mee, MITS je weet dat het om die rotte appels gaat en niet om die hele bevolkingsgroep (wat jij, als ik jouw post tenminste goed interpreteer, ook bedoelde, toch?)
Cer schreef:Ik vraag me af of 'voor die baantjes komen de NLs hun bed niet uit'.. nog opgaat hoorGezien de werkloosheid..
Overigens heb ik ook wel eens begrepen dat de poolse (om het daar maar eens over te hebben) levensstandaard goedkoper is, dus dat ze daarom hier voor (oneerlijke?) concurrentie kunnen zorgen. Als ze hier een half jaar afzien, kunnen ze thuis een eind vooruit, dus waarom zou je niet even doorbuffelen?
De Nederlander met de Nederlandse lasten kan voor die centen niet rondkomen misschien?
Dat Pools vs Nederlandse werkhouding-gebeuren is ook niet helemaal zo zwart wit dan denk?
Cer schreef:Ik vraag me af of 'voor die baantjes komen de NLs hun bed niet uit'.. nog opgaat hoorGezien de werkloosheid..
Overigens heb ik ook wel eens begrepen dat de poolse (om het daar maar eens over te hebben) levensstandaard goedkoper is, dus dat ze daarom hier voor (oneerlijke?) concurrentie kunnen zorgen. Als ze hier een half jaar afzien, kunnen ze thuis een eind vooruit, dus waarom zou je niet even doorbuffelen?
De Nederlander met de Nederlandse lasten kan voor die centen niet rondkomen misschien?
Dat Pools vs Nederlandse werkhouding-gebeuren is ook niet helemaal zo zwart wit dan denk?
Woogy schreef:Meneer Wilders is wat extreem in z'n uitspraken, maar eerlijk gezegd heb ik daar geen moeite mee. Al zo'n 25 jaar woon ik in Den haag(paar jaar tussenuit geweest maar nu terug in m'n ouderlijk huis). In die 25 jaar is alles zo enorm achteruit gegaan mede door de giga hoeveelheid buitenlands tuig...Niemand die er tot nu toe iets aan gedaan heeft omdat iedereen te bang is on z'n bek open te trekken tegenover het foute volk...