Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Iets dat al sinds jaar en dag op een vaste datum gevierd wordt, ook als die datum op zondag valt, maar nu in eens is het een onoverkomelijk probleem. Dat vind ik raar.
Shadow0 schreef:Dat is werkelijk zo. Dat nu ineens dergelijke zaken een issue worden terwijl het jarenlang geen enkel probleem was illustreert dat wel. Maar ook allerlei verworvenheden op gebied van euthanasie of seksuele voorlichting komen ineens weer op de agenda (en de SGP wil naturisme weer verbieden!) en dat vind ik treurig.
Sammie schreef:De SGP heeft al jaren landelijk 3 of 2 zetels.. Hoe kun je je daar nu zorgen over maken? Een partij met voor deze maatschappij redelijk 'extreme' ideeën, maar de meerderheid krijgen ze nooit.
LadyMadonna schreef:Dat laatste vind ik trouwens ook, maar het op zondag open zijn is meer dan alleen maar op zondag open zijn. Je hebt dan ook met concurrentie, personeel, kostenoogpunt etc. te maken. Er zijn ook bedrijven die verplicht worden om op zondag open te zijn. Dat is dan net zo krom, m.i. Maar dat wordt eigenlijk zelden genoemd. Het gaat altijd om bedrijven die niet open mogen. Bedrijven die niet eens dicht mogen daar valt haast niemand over.En dan denk ik: als je op zondag niet naar de winkel wilt, dan ga je toch gewoon niet?
Shadow0 schreef:Dat komt dus door dat een aantal jaren geleden iedereen zich gek liet maken door peilingen. De SP werd erg groot dus ging iedereen op de VVD stemmen, de VVD werd groot dus ging iedereen maar op de PvdA stemmen.. Je kunt je afvragen of dat verstandig was, maar anderzijds was het precies wat ze in Den haag ook doen. Concessies, wikken en wegen. Politiek bedrijven heeft niet voor niks af en toe een ‘nare’ bijsmaak. Concessies doen is er daar één van. Maar de standpunten van de SGP worden buiten de SGP vrijwel niet gedragen. Concessies op het gebied van abortus of de rol van de vrouw zie ik niet zo snel gebeuren. Ik maak mij daar werkelijk geen zorgen om. De SGP loopt al jaren mee, ze zijn de laatste tijd enorm in het nieuws doordat het geloof an sich onder een vergrootglas ligt. Dan is het voor bepaalde nieuwssites natuurlijk scoren om dan daar het meest ‘extreme’ van te pakken te pakken en dat is de SGP. En die zijn vrij star in hun ideeën. Daar waar een CDA of CU (en zelfs een PvdA, die van oorsprong Christelijk is) nog concessies wil doen zou een SGP dat nooit doen. Die zullen dus ook altijd oppositie voeren.Omdat ze door de regeringspartijen wel steeds meegevraagd worden en daardoor veel meer invloed hebben op het beleid. Een aantal van hun standpunten zijn gewoon gedeeltelijk tot wetgeving gekomen om ze te paaien. Daar maak ik me dus wel degelijk zorgen over.
_San87_ schreef:Nederland is natuurlijk verre van een zuivere democratie.