Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nadia_ schreef:Zwerte, dat is inderdaad ook wat ik probeer te zeggen, op deze manier denk ik niet dat TS door de selectie gaat komen (overigens als ik over je verleden lees denk ik dat het sowieso wel heel moeilijk gaat worden om door de selectie te komen, ze hebben liever geen mensen met jeugdtrauma's omdat een pleegkind ook eea kan triggeren)
Zwerte schreef:_Nadia_ schreef:Zwerte, dat is inderdaad ook wat ik probeer te zeggen, op deze manier denk ik niet dat TS door de selectie gaat komen (overigens als ik over je verleden lees denk ik dat het sowieso wel heel moeilijk gaat worden om door de selectie te komen, ze hebben liever geen mensen met jeugdtrauma's omdat een pleegkind ook eea kan triggeren)
Bedoel je mijn verleden of TS?
Ik vind dit wel een interessant punt, want het maakt nogal veel uit wat je met die jeugdtraumas hebt gedaan en ik denk dat iemand die zn verleden goed heeft verwerkt, juist een aanwinst kan zijn voor zulke kinderen. Weet jij hoe ze hier mee omgaan in de selectie?
_Nadia_ schreef:Ja maar DAT is juist het probleem, dat soort kindjes krijg je wel.
Wendybrian schreef:Ik bedoelde kwa gedrag kan omgevormd worden ook die van ons, wij kunnen ook aanpassen waar dat nodig is.
Ik vind het lastig om op papier te zetten wat ik bedoel, in mijn spraak kan ik dat wel gelukkig.
( alleen de basis school gevolgd door vele verhuizingen, volg nu een studie aan de open universiteit)
Ik snap zeker dat jij een ander beeld van kids heb dan ik heb.
Jij ziet het als de opvoeder en ik waarschijnlijk nog veel vanuit mijn eigen kind zijn.
Beide is goed en beide zullen we wat extremere kijk op hebben en mijn doel is ook om meer kennis te vergaren, ( internet en boeken zijn uitgelezen haha)
Wendybrian schreef:K doelde niet op een veroordeling, eerder in het topic werd gesproken over dat het broertje manipuleerde in het pleeggezin en de biologische kids dit op het begin vermelde aan de ouders maar die er geen gehoor aan gaven,
Mijn eerste gedachten was dus, hoe kon het wel gaan als dit vanaf het begin goed aangepakt was.?
Ik bedoel ermee te zeggen dat dit dus anders had kunnen lopen, waarbij ik denk ik de link leg dat het in veel gevallen ook goed had kunnen lopen met een betere communicatie tussen gezinsleden.
Maar dat is denk ik mijn roze bril.
Zwerte schreef:Pleegkinderen zijn anders dan eigen kinderen, dat moet je niet (willen) vergelijken denk ik. Tuurlijk zijn het beide kinderen met behoeftes en rechten, maar het blijft een feit dat een pleegkind niet je eigen is en ook niet op dezelfde manier jouw verantwoordelijkheid is.
Ik denk dat ik het soortgelijk zou aanpakken als het mis gaat, maar wanneer blijkt dat we de problemen toch niet kunnen oplossen, ondanks alle hulp en pogingen, het pleegkind toch echt weg zal moeten, indien het gezin echt er onder lijdt.