Deaglán schreef:Laten we elkaar geen mietje noemen, je weet dat als je iets meer betaald voor je eten en er wat meer tijd in steekt om de verschillende lokale bio winkels te bezoeken je wel precies weet wat je op je bord krijgt.
Maar daar zit nu juist het probleem, mensen willen/kunnen of hebben die tijd en het geld niet om dit te doen en daar spelen de supermarkten handig op in en blijkbaar kopen er toch behoorlijk wat mensen de plofkip want anders was hij al lang uit de schappen verdwenen. Je hoeft ook niet specifiek plof op een verpakking te zetten om als weldenkend mens vraagtekens te zetten bij de prijs, men weet dat er iemand/iets ergens op inleverd en wil er niet over nadenken dat dat in dit geval de kip zelf is.
Dat klopt natuurlijk helemaal. Biologisch vlees is duur, voor mij is scharrelvlees een betaalbaar alternatief, ook al is dat nog niet helemaal top. Als het plofkippenvlees nu eens gewoon inde winkel bleef voor mensen die dat toch willen kopen, maar de supermarkten met biologisch of scharrelvlees gingen stunten, zou er snel veel veranderen, denk ik... hoop ik
Dit filmpje over ons eten, heeft me nog weer eens aan het denken gezet...
http://vimeo.com/73234721