Snollygoster schreef:Ik weet het niet, het is een gevoelig onderwerp. Als je pedofiel bent lig je echt in het allerlaagste laatje, zelfs binnen de gevangenis zelf. Van kinderen moet je afblijven, simple as that. Maar die man heeft zijn straf uitgezeten, en heeft dus terug recht op vrijheid. Ik denk ook niet dat ie snel nog iets zal uithalen aangezien hij zo in de gaten wordt gehouden door heel de buurt.
Ik ben daar nogal sceptisch in.
Dutroux is in '89 veroordeeld voor verkrachting van 5 minderjarigen. Overigens net als zijn vrouw. In '92 werd hij vervroegd vrijgelaten. In 1995 had hij zijn horrorkelder al vol...
Fourniret werd in '66 veroordeeld ivm voyeurisme en geweld. In 1973 kreeg hij hiervoor gevangenisstraf. In 1987 kreeg hij enkele maanden (!) gevangenisstraf voor verkrachting van een minderjarig meisje. Al in datzelfde jaar maakte hij zijn eerste slachtoffer weer en hij kon ongestraft doorgaan tot 2004.
Jan Stoffers heeft in '96 een poging tot verkrachting en een daadwerkelijke verkrachting begaan en is ervoor veroordeeld, kwam in '98 vervroegd vrij en in '99 verkrachtte en vermoordde hij alweer een 7-jarig meisje.
Jeffrey Dahmer werd in 1982 en 1986 veroordeeld voor 'onzedelijk gedrag', de laatste veroordeling ging over het masturberen in het bijzijn van jongens. In 1988 werd hij veroordeeld voor het misbruik van een jongen van 13 jaar. Ze wisten toen nog niet dat hij tussen '78 en '88 er al vier moorden (na verkrachting) op had zitten, waaronder ook op minderjarigen. Pas in 1991 wordt hij uiteindelijk als seriemoordenaar en -verkrachter ontmaskerd.
En zo zijn er nog wel meer......