Zorgtoeslag te laat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:02

Nadine_Fabi schreef:
Dan heeft ABN er duidelijk nog geen zin in.. :')

Ik had het gister al.
Terwijl ik het normaal altijd heel laat heb. :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:03

Ik snap werkelijk waar het hele probleem niet. Of je hem nu hebt of volgende week, lekker belangrijk. Als je dat beetje geld zo hard nodig hebt moet je misschien toch eens na gaan denken. Het is natuurlijk anders als het maanden te laat komt.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:06

Tigra_ schreef:
Apple schreef:
Bij sommige mensen is het budget nu eenmaal zo krap dat ze inderdaad in de knel komen als de zorgtoeslag 1 dag te laat is. Dat heeft niets te maken met 'gelijk opmaken', maar dat heeft te maken met 'zorgtoeslag komt nu binnen dus dan kan ik nu boodschappen doen voor deze week, volgende week komt de uitkering binnen dus dan kan ik de zorgverzekering betalen, huur en energie'. Zo krap.

Dat is jouw mening. Ik ben van mening dat men best zelf wel wat aan kan doen het grootste gedeelte zeker.

Dan heb jij zeker nog nooit in die situatie gezeten. :Y)

Net na mijn scheiding werkt ik maar 15 uur, ik had een kind en mijn ex weigerde te betalen.
Mijn loon was binnen een dag op aan huur en andere rekeningen, dus ja dan heb je die toeslagen nodig om boodschappen te doen.

En het is nou eenmaal niet zo, als je man je verlaat je de volgende dag dan een fulltime baan hebt om normaal te kunnen leven..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:09

Lezen blijkt ook echt heel erg moeilijk. Gewoon vermoeiend.....

Nies_

Re: Zorgtoeslag te laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:19

Je wordt echt je huis niet uit gegooid als je éen keer je huur een week te laat betaald. Zeker niet als je even belt om de situatie uit te leggen, fijn is anders, maar hele grote drama's zijn het niet.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:21

Ik snap best dat mensen het vervelend vinden hoor.. Voor mij is het een klein bedrag (heb geen huurhuis en mijn loon is voor een student redelijk).
Maar als je 1 inkomen heb én een huurhuis én kinderen kunnen de toeslag je goed helpen! En daar zijn ze ook voor!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:30

Was toch wel benieuwd toen ik het topic las of ik het ook nog niet had maar bij mij staat het erop met datum van vandaag. Wist niet dat het vertraging had. Maar ik heb abn en las dat mensen met abn het vooral niet hadden dus misschien nu inmiddels al wel? :)

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:41

Ik heb het nu ook, zit bij de ABN.

Mensen die hier reageren als 'of je het nu of volgende week hebt, lekker belangrijk' hebben blijkbaar niet in die situatie gezeten. Als je een gezin te voeden hebt en je leeft van een uitkering, maakt begrotingen kan het wél 'lekker belangrijk' zijn of je je toeslagen nu of volgende week krijgt.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:51

Bamorka schreef:
Ik heb het nu ook, zit bij de ABN.

Mensen die hier reageren als 'of je het nu of volgende week hebt, lekker belangrijk' hebben blijkbaar niet in die situatie gezeten. Als je een gezin te voeden hebt en je leeft van een uitkering, maakt begrotingen kan het wél 'lekker belangrijk' zijn of je je toeslagen nu of volgende week krijgt.

Idd, ik ben al jaren uit die situatie gelukkig.
Maar ik weet ook hoe het is om geen boodschappen te kunnen doen omdat je toeslag te laat was.
En dat had echt niets te maken met plannen, want het was gewoon niet mogelijk om de weken ervoor minder uit te geven.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:55

Ook binnen eindelijk. ABN nam kennelijk de tijd. :(

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:11

Lekker kort door de bocht reacties weer hier zeg. Ik hoop dat de mensen die zo hard brullen dat je het niet goed doet als je je zorgtoeslag zó hard nodig hebt, ooit zelf nog eens in de bijstand belanden. Zien hoe een grote mond ze dan nog hebben. En de mensen die de zorgtoeslag gedeeltelijk of helemaal op hun spaarrekening klappen vind ik helemaal erg. Dan heb je naar mijn inziens ook geen recht op zorgtoeslag. Zorgtoeslag is om je te helpen de zorgverzekeringsrekening te betalen, niet om je spaarrekening te spekken.

Hier ook nog niks, maar denk dat ik het volgende week pas krijg omdat ze het opeens naar een ander rekeningnummer wilden storten. Een rekeningnummer wijzigen duurt blijkbaar 10 werkdagen. Helaas pindakaas. Hoop dat het er voor iedereen gauw is!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:13

Hahahaha! Mijn zorgtoeslag is ineens overgemaakt naar een andere rekening :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:13

Jiskaa schreef:
Lekker kort door de bocht reacties weer hier zeg. Ik hoop dat de mensen die zo hard brullen dat je het niet goed doet als je je zorgtoeslag zó hard nodig hebt, ooit zelf nog eens in de bijstand belanden. Zien hoe een grote mond ze dan nog hebben. En de mensen die de zorgtoeslag gedeeltelijk of helemaal op hun spaarrekening klappen vind ik helemaal erg. Dan heb je naar mijn inziens ook geen recht op zorgtoeslag. Zorgtoeslag is om je te helpen de zorgverzekeringsrekening te betalen, niet om je spaarrekening te spekken.

!

En dat is dus ook kort door de bocht :+
Ik zet het ook gelijk op de spaarrekening, ik kan het nu echt wel gebruiken hoor voor de zorg maar ik weet dat ik aan het eind van het jaar alles terug moet betalen (of iig het overgrote deel). Daarom zet ik het apart. Als ik het zelf stop zet, kan ik het niet met terug werkende kracht krijgen als ik er achteraf wel recht op had. Nadeel van variabele inkomsten, vorig jaar had ik niet zoveel inkomsten en op basis van die gegevens, krijg ik nu zorgtoeslag. Terwijl ik aan eind van dit jaar meer zal verdienen en dus mijn recht erop ga verliezen (en is het nog de vraag of ik alles of een deel moet terug betalen, want dat is nu niet niet bekend)
Ik ben inderdaad heeeeel erg...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-02-14 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:20

Achja. Omdat ik wél werk betaal ik jouw bijstandsuitkering. Wat een achterlijke reactie weer. Als je die toeslag echt zo hard nodig hebt, ben je gewoon niet goed bezig. Of dat nou helemaal jouw schuld is of niet doet er niet toe. Dat gezeur om toeslagen die 1 dag te laat betaald worden vind ik erg ondankbaar, je moet al blij zijn dat je het krijgt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:22

Nies_ schreef:
Ik snap werkelijk waar het hele probleem niet. Of je hem nu hebt of volgende week, lekker belangrijk. Als je dat beetje geld zo hard nodig hebt moet je misschien toch eens na gaan denken. Het is natuurlijk anders als het maanden te laat komt.

Na gaan denken over wat? Jij weet toch het hele achterliggende verhaal niet? Misschien moet jij eens na gaan denken. Het liefst voordat je wat post.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:26

Misschien is mijn reactie indd ook wel kort door de bocht maar ik word een beetje moe van dat geoordeel en gemiep. En ja ik oordeel ook en dat is net zo fout maar ik kan me er gewoon kwaad om maken. Ow en ik krijg geen bijstandsuitkering hoor maar ik ken genoeg mensen die de zorgtoeslag inderdaad erg hard nodig hebben om eten van te kopen voor hun kinderen. Die dan zelf maar 's avonds een broodje eten maar wel hun kinderen een fatsoenlijke hap vreten willen geven.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:27

Nies_ schreef:
Achja. Omdat ik wél werk betaal ik jouw bijstandsuitkering. Wat een achterlijke reactie weer. Als je die toeslag echt zo hard nodig hebt, ben je gewoon niet goed bezig. Of dat nou helemaal jouw schuld is of niet doet er niet toe. Dat gezeur om toeslagen die 1 dag te laat betaald worden vind ik erg ondankbaar, je moet al blij zijn dat je het krijgt.

Dit is echt klinkklare onzin..
Weet niet waar je dit nou weer weg hebt hoor, hoezo niet goed bezig?
Mijn moeder loopt toevallig al een jaar met een hernia, heeft 3 kinderen en is net gescheiden.
Graag voortaan even nadenken voordat je iets post! |o

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:28

Ik ben het wel met Nies eens! Wees blij dat het sociale stelsel hier zo goed geregeld is in Nederland! Je krijgt tenminste toeslag voor ongeveer alles!
En dat gedoe over banken die het geld achter houden, probeer eens te googlen over het betalingsverkeer in Nederland dan zie je waar het geld blijft steken ;)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:29

Denk je dat de mensen die het hard nodig hebben ondankbaar zijn dan? Juist niet hoor. Maar ik kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen vervelend is als het 1 dag later is of misschien wel pas na het weekend komt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:33

Bamorka schreef:
Mijn moeder loopt toevallig al een jaar met een hernia, heeft 3 kinderen en is net gescheiden.
Ik neem toch aan dat jouw moeder ook wegen zoekt om er uit te komen, of niet? Als je die €60 een week niet kan missen, dan is dat toch niet goed? Dat moet je toch zien te voorkomen en inderdaad soms lukt dat niet, maar dat maakt het nog niet goed. Dat bedoel ik er mee, niet dat mensen die het zo hard nodig hebben allemaal luie ondankbare krengen zijn.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:35

Ik begrijp gewoon niet dat mensen ( hoe hard ook nodig) niet blij zijn dat ze al die toeslagen krijgen. Het is iets wat je krijgt en niet ( hier gaan heel veel mensen over vallen) iets dat in alle landen zo geregeld is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:36

Nies_ schreef:
Bamorka schreef:
Ik neem toch aan dat jouw moeder ook wegen zoekt om er uit te komen, of niet? Als je die €60 een week niet kan missen, dan is dat toch niet goed? Dat moet je toch zien te voorkomen en inderdaad soms lukt dat niet, maar dat maakt het nog niet goed. Dat bedoel ik er mee, niet dat mensen die het zo hard nodig hebben allemaal luie ondankbare krengen zijn.

Hoezo, dat maakt het nog niet goed? Hoe bedoel je dat?

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:36

Nies_ schreef:
Bamorka schreef:

Ja natuurlijk doet ze dat, maar als 47 jarige, met enkel een kappersopleiding (wat ze dus niet kan doen ivm hernia) kom je bijna nergens meer aan de bak. En in meerdere gevallen is het niet €60, huurtoeslag e.d. was ook te laat. Tuurlijk maakt het het niet goed, maar om te zeggen dat je fout bezig bent is wel erg kort door de bocht, en bij mij wek je wel het idee dat je bedoeld dat die mensen luie ondankbare krengen zijn.

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:37

En begrijp me niet verkeerd, ik ben ook echt blij dat het sociale stelsel in Nederland zo goed geregeld is (want dat vind ik echt).

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:39

Ik vind dat je van je zorgtoeslag je zorgverzekering moet betalen. Van je huurtoeslag je huur etc. Kortom, waar het voor bedoeld is. Wij hebben hier ook een tijd met een gezin op bijstandsniveau geleefd en zijn daar zonder schulden uit gekomen. En dat is alleen maar zo omdat we de toeslagen gebruikten waar ze voor waren.

Snap best dat je een keer een rekening niet betaalt om te eten. Maar spullen kopen voor dat geld vind ik heel iets anders.