Nadine_Fabi schreef:Dan heeft ABN er duidelijk nog geen zin in..
Ik had het gister al.
Terwijl ik het normaal altijd heel laat heb.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tigra_ schreef:Apple schreef:Bij sommige mensen is het budget nu eenmaal zo krap dat ze inderdaad in de knel komen als de zorgtoeslag 1 dag te laat is. Dat heeft niets te maken met 'gelijk opmaken', maar dat heeft te maken met 'zorgtoeslag komt nu binnen dus dan kan ik nu boodschappen doen voor deze week, volgende week komt de uitkering binnen dus dan kan ik de zorgverzekering betalen, huur en energie'. Zo krap.
Dat is jouw mening. Ik ben van mening dat men best zelf wel wat aan kan doen het grootste gedeelte zeker.
Bamorka schreef:Ik heb het nu ook, zit bij de ABN.
Mensen die hier reageren als 'of je het nu of volgende week hebt, lekker belangrijk' hebben blijkbaar niet in die situatie gezeten. Als je een gezin te voeden hebt en je leeft van een uitkering, maakt begrotingen kan het wél 'lekker belangrijk' zijn of je je toeslagen nu of volgende week krijgt.
Jiskaa schreef:Lekker kort door de bocht reacties weer hier zeg. Ik hoop dat de mensen die zo hard brullen dat je het niet goed doet als je je zorgtoeslag zó hard nodig hebt, ooit zelf nog eens in de bijstand belanden. Zien hoe een grote mond ze dan nog hebben. En de mensen die de zorgtoeslag gedeeltelijk of helemaal op hun spaarrekening klappen vind ik helemaal erg. Dan heb je naar mijn inziens ook geen recht op zorgtoeslag. Zorgtoeslag is om je te helpen de zorgverzekeringsrekening te betalen, niet om je spaarrekening te spekken.
!
Nies_ schreef:Ik snap werkelijk waar het hele probleem niet. Of je hem nu hebt of volgende week, lekker belangrijk. Als je dat beetje geld zo hard nodig hebt moet je misschien toch eens na gaan denken. Het is natuurlijk anders als het maanden te laat komt.
Nies_ schreef:Achja. Omdat ik wél werk betaal ik jouw bijstandsuitkering. Wat een achterlijke reactie weer. Als je die toeslag echt zo hard nodig hebt, ben je gewoon niet goed bezig. Of dat nou helemaal jouw schuld is of niet doet er niet toe. Dat gezeur om toeslagen die 1 dag te laat betaald worden vind ik erg ondankbaar, je moet al blij zijn dat je het krijgt.
Bamorka schreef:Ik neem toch aan dat jouw moeder ook wegen zoekt om er uit te komen, of niet? Als je die €60 een week niet kan missen, dan is dat toch niet goed? Dat moet je toch zien te voorkomen en inderdaad soms lukt dat niet, maar dat maakt het nog niet goed. Dat bedoel ik er mee, niet dat mensen die het zo hard nodig hebben allemaal luie ondankbare krengen zijn.Dit is echt klinkklare onzin..
Weet niet waar je dit nou weer weg hebt hoor, hoezo niet goed bezig?
Mijn moeder loopt toevallig al een jaar met een hernia, heeft 3 kinderen en is net gescheiden.
Graag voortaan even nadenken voordat je iets post!
Nies_ schreef:Bamorka schreef:Ik neem toch aan dat jouw moeder ook wegen zoekt om er uit te komen, of niet? Als je die €60 een week niet kan missen, dan is dat toch niet goed? Dat moet je toch zien te voorkomen en inderdaad soms lukt dat niet, maar dat maakt het nog niet goed. Dat bedoel ik er mee, niet dat mensen die het zo hard nodig hebben allemaal luie ondankbare krengen zijn.Dit is echt klinkklare onzin..
Mijn moeder loopt toevallig al een jaar met een hernia, heeft 3 kinderen en is net gescheiden.
Nies_ schreef:Bamorka schreef:Ik neem toch aan dat jouw moeder ook wegen zoekt om er uit te komen, of niet? Als je die €60 een week niet kan missen, dan is dat toch niet goed? Dat moet je toch zien te voorkomen en inderdaad soms lukt dat niet, maar dat maakt het nog niet goed. Dat bedoel ik er mee, niet dat mensen die het zo hard nodig hebben allemaal luie ondankbare krengen zijn.Dit is echt klinkklare onzin..