Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:40

Dat hij er problemen aan ondervind is vervelend maar natuurlijk ook wel zijn eigen schuld. Hij wist dat dit op tv kwam en dan is het logisch dat het niet heel slim is bepaalde uitspraken te doen, ondanks dat het een mening is die iedereen mag uiten.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:43

Het probleem is alleen dat het schijnbaar een interview was van 2 uur lang, waar uiteindelijk maar 5 minuten van zijn terug te zien. Logisch dat ze de sensationele stukken eruit halen en zou dus graag het volledige interview willen zien/horen. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:44

Dominique_96 schreef:
Het probleem is alleen dat het schijnbaar een interview was van 2 uur lang, waar uiteindelijk maar 5 minuten van zijn terug te zien. Logisch dat ze de sensationele stukken eruit halen en zou dus graag het volledige interview willen zien/horen. :)

komt er in die twee uur dan wel een zinnig woord uit?Dat lijkt mij toch heel sterk :7

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:44

Ik heb de uitzending gezien en daarin was dat stukje van ongeveer 10 minuten te zien dus daar zie je het al minder 'alleen fout' zeg maar. Toch vind ik dat je beter bepaalde meningen voor je kunt houden als je op tv komt. Het zou me niet verbazen als hij boze mensen voor zijn deur heeft staan.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:45

Weet je toch niet? Wie weet onderbouwt hij wel alles. Kan je het nog niet mee eens zijn maar dan onderbouwt ie 't wel :)
Tja, naar hoe 'ie eruit ziet kun je al eruit opmaken dat ie niet echt geeft om meningen van andere mensen :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:46

geerke schreef:
Dominique_96 schreef:

komt er in die twee uur dan wel een zinnig woord uit?Dat lijkt mij toch heel sterk :7

Als je alleen al het filmpje van 10 minuten kijkt zie je dat het al heel anders over komt.
Dus ja ik denk dat er wel meer zinnigs uitkomt. Of jij het er mee eens bent is wat anders.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:47

Tuurlijk. Hij heeft anderen idealen over dingen dan de meeste. Maar zijn onderbouwingen worden niet laten zien. De meeste reacties zijn uit onbegrip. Logisch ook. Maar als je weet hoe zijn logica werkt. Snap je het mischien beter en zal je anders reageren.

De eerste keer dat ik hem zag dacht ik ook. Uit de buurt blijven. Maar eigenlijk is het gewoon een ontzettend gezellige gozer . Hij dringt zijn meningen naar niemand op en geeft alleen zijn mening als je er naar vraagt

Dat er wat haat reacties tevens uitvoortkomen hadie natuurlijk kunnen verwachten ja . Maar dit gaf hem een kans om rustig uit teleggen voor zijn naaste omgeving in de hoop dat ze hem zouden begrijpen
Laatst bijgewerkt door Team_Sublime op 13-02-14 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:48

Hitler onderbouwde ook alles, hij heeft zelfs een volledig boek geschreven... }:)
Is het daardoor minder fout?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:50

maximuss schreef:
Hitler onderbouwde ook alles, hij heeft zelfs een volledig boek geschreven... }:)

Blijkbaar was hij in die tijd heel geloofwaardig. Hoe moeilijk dat voor ons ook is om te begrijpen. Hij had vele volgelingen.
Inzichten veranderen. Over 30 jaar zijn misschien vele het met hem eens.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 13-02-14 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:51

maximuss schreef:

Hitler dacht anders ja, maar hij heeft er miljoenen mensen bij vermoord e.d. Zolang het bij een mening blijft is het wat mij betreft niet fout.

Ceriadwen

Team_Sublime schreef:
die van 2 uur staat niet online als video wel in schrift dacht ik. er is echter wel een filmpje van 10 minuten waarin hij sommige uitspraken in onderbouwd.

verder dat hij het lachend vertelt is natuurlijk ook een uiting van niet weten wat je er mee aan moet. ( ook een deel van zijn autisme)

ik ken persoon in kwestie niet heel goed ( zeg ik er eerlijk bij ) maar vele mensen die ik ken gaan met hem om en ondervinden geen problemen of what so ever van hem.

zijn beste vriend is zelfs ook gewoon een jood.

verder ga ik niet al te ver in discussie. ik wil alleen zeggen hiermee dat ik het zo jammer vind dat mensen blijkbaar zo'n jongen kennen na een filmpje van 5 minuten en niet het hele verhaal kennen.

er is een mail uit naar de redactie van het progamma, om alles online te zetten en/of te verbeteren aangezien die arme jongen hier nu ontzettend last van ondervind.

ik blijf zeggen, ben ik het er mee eens ? absoluut niet in de meeste dingen,. maar ik begrijp hem wel in zijn keuzes
:)

Ik snap überhaupt niet dat een medium zoals televisie enige tijd in zo iemand steekt en het dan nog uitzend ook.

Team_Sublime

Nee maar dat komt door de acties. Wat hij tevens dus zegt dat hij het hier ook niet mee eens was. Hij vind hitler een voorbeeld door de intresses die ze delen zoals bijvoorbeeld kunst. Schrijven.

En ja er zit ook een deel van het ideale ras bij. Maar wat hij ook zegt. Voor ieder is het ideaal beeld anders. Is maar waar jeingelooft en alle rassen zijn goed en ideaalbeelden voor zichzelf..

En ook hij keurt de kampen en uitroeingen etc ook gewoon af !

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:52

Team_Sublime schreef:
die van 2 uur staat niet online als video wel in schrift dacht ik. er is echter wel een filmpje van 10 minuten waarin hij sommige uitspraken in onderbouwd.

verder dat hij het lachend vertelt is natuurlijk ook een uiting van niet weten wat je er mee aan moet. ( ook een deel van zijn autisme)

ik ken persoon in kwestie niet heel goed ( zeg ik er eerlijk bij ) maar vele mensen die ik ken gaan met hem om en ondervinden geen problemen of what so ever van hem.

zijn beste vriend is zelfs ook gewoon een jood.

verder ga ik niet al te ver in discussie. ik wil alleen zeggen hiermee dat ik het zo jammer vind dat mensen blijkbaar zo'n jongen kennen na een filmpje van 5 minuten en niet het hele verhaal kennen.

er is een mail uit naar de redactie van het progamma, om alles online te zetten en/of te verbeteren aangezien die arme jongen hier nu ontzettend last van ondervind.

ik blijf zeggen, ben ik het er mee eens ? absoluut niet in de meeste dingen,. maar ik begrijp hem wel in zijn keuzes
:)

Ik snap wat je zegt maar ik vind het alsnog geen heilige. Als hij om die reden iemand kan verminken hoort hij naar mijn idee niet meer zonder voorwaarden of vrij rond te lopen. En als hij roept dit opzich zelf af door dit soort dingen te laten filmen. Iedereen doet wel eens dingen maar iedereen met een gezond verstand roept die dingen niet op internet.
Net wat iedereen zegt, onderbouwing en een mening is prima maar dit gaat ver. Tegen de grondwet in zelfs.

Maar wel goed van je dat enigszins voor hem opkomt.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:58

Tuurlijk had hij het niet mogen doen. Maar wat zou je doen als jeje hopeloos voelt ? Elke week in elkaar geslagen word door de zelfde personen ( nog voor dat hij tattoos en uitte voor hitler etc )

Justitie wilden hem niet helpen. En het moest gewoon stoppen. Dit was zijn manier. Wel een foute manier. Maar effectief genoeg. En ja steekje los ? Idd hij is autistidch. Heeft ren andere gedachtengang en mischien heeft hij nog wel meer. Maar dat weten we niet.

Tevens heeft hij wel degelijk een straf gekregen en een strafbblad voor zijn misdaad en loopt hij op voorwaardes rond na minn weet

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:59

Citaat:
Maar als hij een vuurwapen had gehad, en 'm daarmee door z'n voorhoofd had geschoten, had je het dus ook niet zielig gevonden? Omdat ie dat toevallig bij zich had?

Als hij een hamer had gehad en die knul daarmee z'n hersens had ingeslagen waardoor die zou overlijden, had je dat ook niet zielig gevonden, want hij had het nou eenmaal bij zich en het was een pestkop?

Hmmm.. Je hebt terug aanvallen, en je hebt iemand lichamelijk beschadigen. Ik snap best dat iemand een pestkop terugpakt, maar doe dat met woorden en niet met een mes.

Dan was diegene dood gegaan :j
en voor mijn gevoel zijn zijn keuzes nog altijd niet goed te praten. Maar wel vanuit een punt waarbij 'het slachtoffer' de dader zo'n lange tijd verbaal heeft onderdrukt dat er een hevige reactie terug komt, naar jaren lang van...

Ik keur zeker vermoorden niet goed. Maar ik kan wel zeggen, als het was gebeurd kan ik zijn kant wanneer hij schiet, nogsteeds beter begrijpen dan de jongen die constant pest zonder geldige reden (pesten is nooit goed te praten)
(waar is pesten voor nodig? en hij geeft zelfs aan dat hij toen die tattoo's niet eens had. Dus dat het niet was dat je aan hem kon zien dat hij deze mening droeg, en dan nog iemand onbekend constant lastig vallen?!)

Die jongen was dood geweest, of heel zwaar gewond, maar als reactie op zijn eigen daden, dan moet je iemand niet zo lang verbaal onderdrukken en lastig vallen tot dat iemand ploft
geloof mij maar, niemand houdt jaren langen pesterijen vol en ergens komt een breek punt.
In dit geval met een mes mee, maar anders had het afgelopen tot een vechtpartij onderling of inderdaad een vuurwapen.

Mensen moeten eens gaan begrijpen dat verbaal wel eens 100x harder kan aankomen dan gewoon een mes tussen je ribben gestoken, je boort iemand steeds verder in de grond)

Als het een vuurwapen was geweest,
had ik precies zo gereageerd als ik voorheen in mijn post deed :j
ik kan begrijpen dat hij er geen spijt van heeft gehad, zowel voor een mes of zelfs als hij iemand vermoord had.
want die pesters hebben hem al tijden de grond in geboord en hem verbaal vermoord :j

(en ik kan zelf ook zeggen,
ik heb ook mensen die ik liever dood zie dan levend, omdat zij mij jarenlang elke dag weer te pakken moesten hebben.)
En mede doordat ik gepest ben door mensen die nu nog steeds geen ene reed uitvoeren in de maatschappij, allemaal zwarte praktijken uitvoeren en waarvan merendeel nog steeds geen fatsoenlijke baan of opleiding doet en enkel alleen dwars zitten in onze maatschappij is mijn mening gevormd " je deelt mee of je deelt niet mee, weiger je mee te werken in onze maatschappij, dan rot je maar op!"
en dan bedoel ik bij oprotten zeker niet de bajes in, want dan kunnen wij wel werkwillende etc nog betalen voor iemand.
Je zet je volledig in en gaat ervoor en verdiend de hulp die je soms nodig hebt, of je zit tegen en mag oprotten.

zo ziet hij het voor mijn gevoel ook deels,
alleen hij is nog extremer geworden en maakt daar dan weer een 'ras' van...
Helaas,
maar zijn autisme en de ervaringen uit het verleden zullen zijn denken nog extremer hebben gemaakt...
dit heeft de maatschappij zelf van deze jongen gemaakt door hem te pesten en hem gewoon de grond in te boren elke dag weer...
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 13-02-14 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:06

Hmhm. Ik ken de jongen in kwestie niet, maar heb het 11 minuten filmpje gezien. Jeetje, daar zit een flinke steek los.
Ligt het aan mij of neemt hij het graag op voor de 'zwarte schapen' van de maatschappij, en probeert hij alle Ultieme Slechteriken goed te praten - misschien vanuit zijn pestverleden?

Jeetje, dat met dat mes is wel heel heftig. En dat die vader er dan ook zo relaxt bij blijft 8)7 Mooi voorbeeld heb je dan als tiener.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:11

meeste zal uit zijn pest verleden komen ja. iemand die zo emotioneel beschadigd word kan raar of anders gaan denken.

en het is niet zo zeer dat hij ze goed wil praten. hij laat zijn begrip tonen.
en daarbij moet wel onthouden worden dat het slechts meningen zijn. hij gaat er niet verder in.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:12

Mja, dat van dat snijden kan natuurlijk niemand goedkeuren. Ik vind het vooral erg dat hij er zelf de ernst niet van inziet; of je dat dan met satanisme onderbouwt of weetikveel. Iemands gezicht inkerven is gewoon echt een grote stap verder dan iemand een mep verkopen.

Verder, als die onzin die hij verkondigt gewoon zijn mening is, en hij verder de mening van anderen respecteert en geen slechte daden stelt; tja. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, en hij vindt de mijne vast evengrote onzin als ik die van hem.

Ik vind alle aanhangers van de tegenwoordig populaire partij in België ook een hoop randdebielen, net als eender wie racistische praat verkondigt. Maar om daarom iemand te gaan uitschelden/pesten/sociaal isoleren, dat vind ik te ver gaan.

De reacties op het verminken van mensen heeft hij natuurlijk enkel en alleen aan zichzelf te danken. Dat je daardoor als een wacko wordt beschouwd... tja. Logisch.

Edit; te vroeg op enter gedrukt.
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 13-02-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:16

Bhriseis schreef:
Mja, dat van dat snijden kan natuurlijk niemand goedkeuren. Ik vind het vooral erg dat hij er zelf de ernst niet va

Ik denk dat mensen zijn 'gelach' bij dat stuk uiterst verkeerd begrijpen.
Dit is iemand met autisme, die gaan vaak 'lachend' met de serieuste zaken om.. waarom? niet duidelijk te verklaren.. verbloeming van het wel erg vinden?
Daarbij is er flink wat aan de opname geknipt.
misschien heeft hij nog 1uur gepraat met de interviewer waarom hij er zo over denkt.
en had iedereen gedacht 'oow, vandaar dat hij mentaal zo naar de klote is' of 'dan snap ik wel waarom hij geen spijt heeft, ze hebben hem gewoon gemolt van binnen, en dat was een uit de hand gelopen wraak' of weet ik veel allemaal, ik heb de volle 2uur ook niet gekeken.

Ik denk alleen dat je tv niet al te serieus moet nemen. ze pakken de meest dramatische momenten uit een opnamen he :j

neem het als tv en begrijp hoe extreem ze het opblazen zodat jij als kijker nog erger gaat denken over dingen.
tuurlijk deze jongen heeft serieus problemen.
maar tv kan negatieve kanten zo extreem opzetten zodat het echt levensgevaarlijk lijkt om in de buurt te zijn van zo iemand.
Zoals hoe de intervieuwer zich zenuwachtig opstelt en constant aanhaalt " ik ben een beetje bang hoor, of dadelijk haal je ook een mes over mijn gezicht'
dat is spelen met je kijkers lieve mensen :j

televisie kan zo enorm gemaakt worden door een beetje knippen met de opnames zodat het totaal anders overkomt dan de werkelijkheid, ik wil gewoon wel duidelijkheid over hoe tv met je denken kan spelen...

Nu is hier meer dan 1,5uur opname weggehaald en speelt de interviewer door zijn gedrag enorm in op natuurlijke 'bewegingen' waarvan een kijker zijn angster opkomen/ergernissen
er wordt gespeeld met de kijker!!
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 13-02-14 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:18

hij snapt de ernst er zeker wel van ! alleen spijt heeft hij niet. hij heeft er zware emotionele en fysieke schade aan hem gehad en nu is het een keer andersom. ik begrijp dat hij geen spijt heeft \

goed is het natuurlijk nooit. maar begrip heb ik wel .

en iddzoals kingyasfenn zegt. het hoort bij de autisme. het niet snappen en kunnen uiten van dat soort emotie, het loslaten van stress en adrealine.
uiten van emotie is gewoonweg heel lastig voor iemand met autisme. verder is het ook het verbloemen van een situatie. mischien heeft hij door zijn daad ook wel een traumatische ervaring op gelopen of what so ever en is dit zijn manier van het er mee omgaan

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:22

Ja dat snap ik wel King, dat hij als zwaar gepeste tiener, zonder fantastisch rolmodel thuis, en met autisme gewoon zwaar over de schreef is gegaan. Kan gebeuren, veronderstel ik. Maar ik vind het wel erg creepy dat hij niet inziet dat iemand inkerven met een mes echt wel een stapje verder gaat dan een pestkop een mep te verkopen. Jammer dat hij daarvoor geen begeleiding krijgt?

Ik had overigens eerst alle reacties gelezen en was niet bekend met het filmpje of de uitzending. Ik had dan ook een satanistisch monster verwacht die zichzelf kandidaat stelde als een toekomstig Marc Dutroux-figuur (puur en alleen op basis van de posts hier dus). Maar eigenlijk zie ik alleen iemand die net zijn traumatische puberjaren achter de rug heeft, en daardoor heel erg 'damaged' is.

Of hij uitgroeit tot een psychopaat, dat weet ik natuurlijk niet.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:29

Bhriseis schreef:
Ja dat snap ik wel King, dat hij als zwaar gepeste tiener, zonder fantastisch rolmodel thuis, en met autisme gewoon zwaar over de schreef is gegaan. Kan gebeuren, veronderstel ik. Maar ik vind het wel erg creepy dat hij niet inziet dat iemand inkerven met een mes echt wel een stapje verder gaat dan een pestkop een mep te verkopen. Jammer dat hij daarvoor geen begeleiding krijgt?

Ik had overigens eerst alle reacties gelezen en was niet bekend met het filmpje of de uitzending. Ik had dan ook een satanistisch monster verwacht die zichzelf kandidaat stelde als een toekomstig Marc Dutroux-figuur (puur en alleen op basis van de posts hier dus). Maar eigenlijk zie ik alleen iemand die net zijn traumatische puberjaren achter de rug heeft, en daardoor heel erg 'damaged' is.

Of hij uitgroeit tot een psychopaat, dat weet ik natuurlijk niet.

Precies,
hij zou begeleiding hierin moeten krijgen :j
al het geschreeuw met opsluiten is grootste onzin.
dat hij *** ervaringen met zich meedraagt etc, maakt iemand niet gelijk psychopaat.

Anders sluit mij ook maar meteen op, ik heb (dan wel zonder mes) veel van dezelfde daden ondergaan vanuit dezelfde ***situatie... (een groot gevaar voor de mensheid hoor! :') )
en ik denk nog niet eens zo ver van hem vandaan ( natuurlijk het echte nazi achtige weg te denken)
sluit anders iedereen maar op die door de maatschappij zelf de grond is in getrapt in zijn jeugd. WIJ HEBBEN DEZE MENSEN ZELF ZOVER KAPOT GEMAAKT, met o.a. pesten, niet iedereen accepteren in groepen, oordelen op uiterlijk en ziektes etc!

even offtopic:
(ik vraag me overigens wel echt af, in hoeverre iedereen gelijk de link legt richting een nazi etc. als dat niet in de titel vernoemd werd, want het woord is niet gevallen.. daarbij is de totale defenitie van 'nazi' voor 90% van de nederlanders verkeerd.. want nooit heeft iemand zich verder verdiept dan extreem racisme etc, het beetje wat je onder je neus gedrukt krijgt in school...)
(Net zoals elke jaar weer gedacht moet worden aan wat de Duitsers ons hebben aan gedaan.
maar we zeker niet groots elk jaar denken over wat wij in o.a. onze kolonies hebben uitgespookt..)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:35

Dat onze kolonies ook veel hebben uitgespookt, dat verandert in mijn opzicht niet dat nazi's door en door slecht zijn. Wat je ziet op school vind ik dan ook een 'light-versie' van de echte gruwel die slachtoffers van WOII hebben meegemaakt - wie dat niet gelooft, moet maar een keer 'Is dit een mens?' van Primo Levi lezen. En daarna rustig proberen slapen, zonder aan al die waargebeurde horror terug te denken.

Dat er best gezellige nazi's rondlopen, dat kan dan allemaal wel zijn, maar hoe dan ook heb ik een grote afkeer van heel dat rassengedoe, of dat nu van goed onderbouwde gezellige nazi's is, of van een standaard randdebiel, of van Sharia4Belgium.

Er is duidelijk iets mis met deze persoon: Hitler goedkeuren, maar de holocaust niet... tja. Volgens mij - in zover ik daar een mening over kan hebben natuurlijk; ik hang hier maar de pseudopsycholoog uit - probeert hij vanuit zijn eigen bestaan als 'gepest buitenbeentje' andere sociaal geïsoleerden goed te praten. Maar hoe dan ook vind ik het heel verknipt. Ik heb niet de indruk dat hij het doet vanuit sympathie voor de theorieën, maar wel om zich ergens thuis te voelen. Ik kan er helemaal naast zitten hoor :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:50

Mening niet opdringen? Opdringen kan je op verschillende manieren doen. Als iemand een swastika op zijn arm laat zetten, samen met nog een hoop andere dingen die je niet bepaald in teletubbieland zal zien, vind ik dat behoorlijk provocerend.

En een foute logica is ook logica. Zijn gedachtengang snappen, is niet moeilijk. Maar het ermee eens zijn, vanmelevenniet.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:53

je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. zeker niet :) daar is het een mening voor.

maar tussen haat omdat je het niet snapt. of een mening niet delen zit een vershil