De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:43

Ik heb een goed idee; doe een stil protest, gewoon lekker thuis :+
Mag ook minder stil, lekker thuis klagen; doe het gerust hardop!

Of op je fiets, dat je iets langzamer fietst dan normaal. Doe eens ruig :+

Maar ga aub niet meewerken aan files... En O wee als er ook een protest komt tegen files de dag erna :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:44

belle_boef schreef:
Kieffertje schreef:
Die Polen die kosten niets, maar leveren juist geld op :) . Ze betalen namelijk belasting in Nederland.

Daar tegenover staat een Nerderlander die thuis zit met een uitkering die werkend Nederland voor ze op moet brengen :)*
Bovendien geeft een Nederlander het geld meerendeels uit in nederland (betaald BTW over alles wat hij uitgeeft, BTW is inkomsten voor de staat) Het geld blift dus in Nederland.

Dat eerste is natuurlijk niet helemaal waar. Want ook al zou die baan in de tomatenkassen vrij zijn, die neemt geen Nederlander aan hoor.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:46

belle_boef schreef:
BaileyMix schreef:

Daar tegenover staat een Nerderlander die thuis zit met een uitkering die werkend Nederland voor ze op moet brengen :)*
Bovendien geeft een Nederlander het geld meerendeels uit in nederland (betaald BTW over alles wat hij uitgeeft, BTW is inkomsten voor de staat) Het geld blift dus in Nederland.

Dat eerste is natuurlijk niet helemaal waar. Want ook al zou die baan in de tomatenkassen vrij zijn, die neemt geen Nederlander aan hoor.

Dan is de nood dus nog niet hoog genoeg :7
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 22-01-14 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:46

vuurneon schreef:
Maar ga aub niet meewerken aan files... En O wee als er ook een protest komt tegen files de dag erna :')

:D _/-\o_

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:47

Euhm ik ga niet mee doen met de actie want ik ben op stage.
Maar goed ik wordt nu aangevallen op mijn ideeën en hoe ik over dingen denk.
Daar heb ik geen zin in. Fijn dat jullie het allemaal goed hebben enzo, maar ik & iedereen die ik ken (en dat zijn een hoop) hebben het zwaar, komen niet rond en worden bijna hun huis uit gekickt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:47

KarmaWitch schreef:
Hmmm iets minder geld gaan inzamelen voor het buitenland en eens iets doen voor de voedselbank.
Bezuinig niet op alle zorg en onderwijs etc... Daar haal je mensen mee naar beneden.

Oh en ik woon in groningen en nu hebben ze eindelijk eens een keer een actie ondernomen die gevaarlijk vervelend of weet ik ook was. Maar het heeft geholpen!

Den Haag maakt zich niet druk. Die hebben pappie en mammie in prive zorghuis, kinderen hebben ze niet en hun loontje is prima... Joh neem van elke hoge pief daar 10% van hun loon en gooi dat bij elkaar en verdeel dat over de midden en lage inkomens.
Die hoge geld bedragen bij zo'n postcodeloterij en zo, ga dat niet aan 1 persoon geven, maar verdeel het lekker over de NL

Die buitenlandinzamelingen, daar zijn mensen toch zelf verantwoordelijk voor? Als jij iets voor de voedselbank wil doen, dan zet je toch iets op? En
op welke actie doel je en wat was het resultaat?

En hoe denk je dat de winst van een loterij wordt binnengehaald? Doneer jij eigenlijk? Of ben je gewoon heel goed in het wijzen met je vinger?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:48

KarmaWitch schreef:
Daar heb ik geen zin in. Fijn dat jullie het allemaal goed hebben enzo, maar ik & iedereen die ik ken (en dat zijn een hoop) hebben het zwaar, komen niet rond en worden bijna hun huis uit gekickt!

Iedereen heeft het zwaar en ieder op zijn eigen manier. Maar zeur niet of onderneem iets concreets.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:49

Amy77 schreef:
Ik bekijk het mss heel simpel..Het kabinet bestaat voornamelijk uit partijen die vroeger voor 'de rijkeren' waren..het feit dat deze partijen weer de regering vormen, komt doordat de meeste stemmen naar hun zijn gegaan..en het zijn niet 'de armere' die op hun partij hebben gestemt..het feit dat ze de meeste stemmen hebben gekregen, houd heel simpel in, dat er nog altijd meer 'rijkere' mensen zijn, dan 'armere'mensen..

Veel mensen weten helaas niet waar hun partij voor staat. Enerzijds omdat de partijen daar gewoon over liegen (de beloften voor de verkiezingen verschillen nogal van wat ze na de verkiezingen doen, de PvdA houdt niet eens de schijn op, en de PVV deed dat de vorige keer evenmin, door binnen een uur al een van z'n belangrijke punten te laten vallen.) Anderzijds omdat mensen gewoon niet doorzien wat er gebeurt. Zo denken veel ondernemers (uit het MKB) dat de VVD de partij is die voor ze opkomt. Terwijl juist de VVD juist veel meer de multinationals beschermt, waar het MKB niet mee kan concurreren.

Dat is erg jammer, want de democratie wordt misbruikt als legitimering voor het doorvoeren van beleid waar de mensen niet achter staan.

Citaat:
De recessie is afschuwelijk. Vooral zelfstandige ondernemers merken hier denk ik het meeste van..hoewel alles duurder is geworden, dus mensen in loondienst hebben het soms net zo zwaar, of minstens net zo zwaar.

En de mensen die hun baan kwijtgeraakt zijn en nu met geen mogelijkheid meer ergens anders aan de slag komen (veel mensen die willen werken, weinig werk) maar die wel steeds meer onder druk gezet worden alsof het hun eigen schuld is. (En dat is het natuurlijk niet, als je bedrijf in 1 klap een paarhonderd medewerkers op straat gooit, of als je werkgever failliet gaat. Daar heb je zelf echt geen invloed op.)
En veel van die mensen kunnen bv ook niet hun leven aanpassen omdat ze hun huis niet kwijt kunnen en dus niet goedkoper kunnen gaan wonen al zouden ze het willen.

Dat is gewoon heel pijnlijk, het komt dan echt van alle kanten tegelijk op je af.

Citaat:
Dus kom met een ludieke actie, die niet op dezelfde negativiteit gebaseerd is en ik sta als eerste klaar om een petitie te tekenen bijwijze van..maar aan deze onzin ga ik niet meedoen..

Eens!

kiki1976

BaileyMix schreef:
belle_boef schreef:

Die Polen die kosten niets, maar leveren juist geld op :) . Ze betalen namelijk belasting in Nederland.

Dat eerste is natuurlijk niet helemaal waar. Want ook al zou die baan in de tomatenkassen vrij zijn, die neemt geen Nederlander aan hoor.[/quote]
Haahahah hier worden ze niet eens aangenomen, staat vol met busjes van buitenlandse gastarbeiders

Anoniem

:?
Volgens mij zijn we als Nederlanders echt steenrijk.
Want wanneer heb jij voor laats nieuwe telefoon gekocht, computer, dure tv abboment, razendsnel internet, hebben van auto, goed zorgstelsel, enz.
Pas als je deze luxe niet hebt dan pas vind ik dat je mag klagen. Wij als Nederlanders zijn juist veelte veel verwend en hebben totaal geen idee wat armoe is.
En sorry voor mensen die boven hun stand hebben gewoond en nu geld terkort komen.

En zolang we als nl de hand op de knip houden is ook logische dat hoop dingen duurder worden want geld moet er toch komen om land draaiend te houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-14 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Die postcodeacties krijgen geen cent van de staat als ik me niet vergis, wat heeft de staat daar nu mee te maken? :+
Moeten we meteen zeggen dat ze de winsten van de sportpaarden, bioscoopkaartjes etc. ook moeten verdelen over de midden en lage inkomens?

De inzamelingen voor het buitenland, daar kiezen we zelf voor, wederom niet de staat.

Verder, het deel wat de staat uitgeeft aan andere landen krijgen we zelf terug als wij het nodig hebben.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:50

Ah, je wil minder betalen?
Minder belasting->minder inkomsten staat-> nog meer bezuinigingen.

Zolang jij een paard hebt, kan studeren enzovoorst, zou je niet mogen klagen
Natuurlijk is het zwaarder, het is crisis, maar we hebben het nog steeds goed.

En 'al die polen en roemenen' doen het werk wat de meeste werkelozen niet willen doen (kassen). En zij klagen niet.
Belasting zorgt dat de staat dingen kan doen, als sociale zorg.
Helaas gaat dat stukken minder worden. Maar door minder betalen, wordt dat nog minder.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:52

Mjetterd schreef:
Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file :').

Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor :').

Ik zou niet weten waarom.

Heb genoeg belastingen mogen betalen voor de uitkeringspot. En de meeste werklozen met mij.

En het is maar goed dat er uitkeringstrekkers zijn, die doen een hele hoop vrijwilligerswerk waar de meeste VVD'ers te beroerd voor zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:52

KarmaWitch schreef:

Dan zal dat harde zware leventje ook wel meevallen, anders stond je te springen om mee te protesteren voor verandering ;) .

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:55

Kitty1985 schreef:
Mjetterd schreef:
Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file :').

Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor :').

Heb genoeg belastingen mogen betalen voor de uitkeringspot. En de meeste werklozen met mij.

En het is maar goed dat er uitkeringstrekkers zijn, die doen een hele hoop vrijwilligerswerk waar de meeste VVD'ers te beroerd voor zijn.

Nogmaals, het leek mij met mijn opmerking wel duidelijk richting welke doelgroep dit bedoeld was.

Hà, meld zich, een vvd'er met vrijwilligerswerk *\o/* (En in mijn omgeving ken ik er zo nog wel 5)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:56

KarmaWitch schreef:

En met dank aan de overheid kun jij naar school en je stage doen :)
Want de overheid betaalt meer mee aan je opleiding dat papa doet. Als je 18 bent krijg je ook nog eens stufi én een OV. Kaart. Tevens krijg je als je 18 bent zorgtoeslag als je onder een grens verdient; toch wel even 72 euro per maand als je alleen bent!
Soms is het ook goed stil te staan bij wat je wel hebt, met dank aan de overheid. Gezien jouw leeftijd heb je een ideale leeftijd voor een bijbaan wat dat betreft :)

En hoewel ik het ook niet met alles eens ben en ook wel mopper, is het vooral aan de overheid te danken dat ik een WO diploma heb. +:)+
(En ook met dank aan de overheid dat ik niet een andere opleiding doe nu, want de instellingskosten zijn mij te duur :') )

Maar ja, met een file creëeren los je niets op -O-
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-01-14 20:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:57

KarmaWitch schreef:

Maar is dit jouw actie?
Niks aanvallen op je ideeen, want je ideeen zijn nl helemaal prima, dat er een hoop veranderd moet worden..maar de actie, die is beroerd en daar gaat het om ;)

En ik durf te wedden dat merendeel in dit topic het ook zwaar heeft, roeit met de riemen die die heeft en alleen maar keihard hoopt, duimt en wenst dat die zn baan kan behouden of geen faillisement hoeft mee te maken..en alleen maar ontzettend dankbaar is, dat er ook nog lichtpuntjes zijn aan de horizon..er is al eens eerder een recsessie geweest nl..
Het is alleen niet zo simpel als dat het lijkt..ik roep ook heel zwart/wit, als elke inwoner nou eens 20euro stort, dan is de staatschuld binnen no time geminimaliseerd..dan hebben we nog een jaar of wat ellende nodig met belastinggeld om weer wat op te bouwen en een potje te creeeren en een regering die er mss wat andere ideeen op na kan houden..
Wat denk jij? Die bulgaren die er met onze belasingcenten vandoor zijn, middels huurtoeslagen..door die 'gasten' moet ik ruim 8 maanden wachten op mijn huurtoeslag, want ze lopen achter..ook ik ben boos, want zie dit maar weer voor elkaar te krijgen..geheid dat er weer ergens een verhoging aankomt, om die sores weer op te lossen met die huurtoeslagen die niet tot nauwelijks terug te halen valt..maar hé, het ging om de actie en daar sta ik niet achter ;)
als ik hier mijn ongerief en nare ervaringen (waar internet geen moer mee te maken heeft overigens) ga neerzetten, wordt het een heel ander soort topic, een andere discussie ;)

was t allemaal maar zo simpel :Y)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:59

Mjetterd schreef:
Kitty1985 schreef:

Nogmaals, het leek mij met mijn opmerking wel duidelijk richting welke doelgroep dit bedoeld was.

Hà, meld zich, een vvd'er met vrijwilligerswerk *\o/* (En in mijn omgeving ken ik er zo nog wel 5)

Wacht maar tot het geld nog harder binnen stroomt....dan gaat je neus omhoog en is het byebye vrijwilligerswerk...

De gemiddelde VVD'er doet niets als er geen geld tegenover staat.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:00

Lieve TS, al die 'Roemen' (zoals ze hier zo mooi genoemd werden :') ) en Polen zorgen ervoor dat jij straks lekker met pensioen kunt, want iemand zal toch voor je ouwe dag moeten dokken? Of wil jij graag werken tot je letterlijk dood neerploft en/of een sloot kinderen krijgen die jou tegen die tijd voorzien van je levensbehoeften? Geef mij maar buitenlandse arbeiders hoor :=

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:01

Shadow0 schreef:
Amy77 schreef:
Ik bekijk het mss heel simpel..Het kabinet bestaat voornamelijk uit partijen die vroeger voor 'de rijkeren' waren..het feit dat deze partijen weer de regering vormen, komt doordat de meeste stemmen naar hun zijn gegaan..en het zijn niet 'de armere' die op hun partij hebben gestemt..het feit dat ze de meeste stemmen hebben gekregen, houd heel simpel in, dat er nog altijd meer 'rijkere' mensen zijn, dan 'armere'mensen..

Veel mensen weten helaas niet waar hun partij voor staat. Enerzijds omdat de partijen daar gewoon over liegen (de beloften voor de verkiezingen verschillen nogal van wat ze na de verkiezingen doen, de PvdA houdt niet eens de schijn op, en de PVV deed dat de vorige keer evenmin, door binnen een uur al een van z'n belangrijke punten te laten vallen.) Anderzijds omdat mensen gewoon niet doorzien wat er gebeurt. Zo denken veel ondernemers (uit het MKB) dat de VVD de partij is die voor ze opkomt. Terwijl juist de VVD juist veel meer de multinationals beschermt, waar het MKB niet mee kan concurreren.

Dat is erg jammer, want de democratie wordt misbruikt als legitimering voor het doorvoeren van beleid waar de mensen niet achter staan.

Citaat:
De recessie is afschuwelijk. Vooral zelfstandige ondernemers merken hier denk ik het meeste van..hoewel alles duurder is geworden, dus mensen in loondienst hebben het soms net zo zwaar, of minstens net zo zwaar.

En de mensen die hun baan kwijtgeraakt zijn en nu met geen mogelijkheid meer ergens anders aan de slag komen (veel mensen die willen werken, weinig werk) maar die wel steeds meer onder druk gezet worden alsof het hun eigen schuld is. (En dat is het natuurlijk niet, als je bedrijf in 1 klap een paarhonderd medewerkers op straat gooit, of als je werkgever failliet gaat. Daar heb je zelf echt geen invloed op.)
En veel van die mensen kunnen bv ook niet hun leven aanpassen omdat ze hun huis niet kwijt kunnen en dus niet goedkoper kunnen gaan wonen al zouden ze het willen.

Dat is gewoon heel pijnlijk, het komt dan echt van alle kanten tegelijk op je af.

Citaat:
Dus kom met een ludieke actie, die niet op dezelfde negativiteit gebaseerd is en ik sta als eerste klaar om een petitie te tekenen bijwijze van..maar aan deze onzin ga ik niet meedoen..

Eens!

Nou dat is ook absoluut zo..weet je, die hele politiek interesseerde mij vroeger nooit zo..las alleen de kopstukken en de promotieteksten van de partijen hun site, kwam hooguit eens op een test uit en stemde dan..tot het persoonlijk wordt en het je opeens wel aangaat.
Er gebeuren zo ontzettend veel nare en verdrietige dingen..dat als de recessie voorbij is, veel mensen nog jarenlang wel in die recessie blijven hangen..afschuwelijk!

vuurneon

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:02

Aan de positieve kant; als iedereen de weg op gaat, moet men weer tanken en dat is ook goed voor de staatskas!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:03

KarmaWitch schreef:

JE HEBT EEN PAARD! Sorry hoor.

Ik heb financieel momenteel pittig omdat ik een paard heb, maar dat is toch echt eigen keuzen. De gemiddelde Nederlander is aan zo een absurd hoge levensstandaard gewend dat we vinden dat we het al zwaar hebben als we het met minder moeten doen. En omdat mensen niet van plan zijn hun levensstandaard aan te passen komen ze inderdaad in de problemen.

Ik wil zeker niet ontkennen dat er mensen zijn die het echt zwaar hebben(zeker degenen zonder baan en met koophuis en die dan vrijwel nergens recht op hebben), maar het grootste gedeelte loopt alleen maar te klagen en zou best hun levensstijl wat aankunnen passen en minder zielig kunnen doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:25

Ging mij erom dat de overheid sowieso bijdraagt (alleen zie je dat niet) kijk voor de grap maar eens wat het verschil is tussen collegegeld en instellingsgeld.

Natuurlijk is het goed om kritisch te kijken, maar het is soms ook erg goed om te kijken wat er wel is.

Ts tip voor jou even los van dit topic; bedrijven zijn nu bezig met de vakanties te plannen; dus als je wat wilt in de zomervakantie zou ik nu al open sollicitaties schrijven naar bv zorggroepen voor de bv de schoonmaak.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-01-14 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:27

KarmaWitch schreef:
En met die acties voor buitenland doel ik op die voor ontwikkelingslanden. Hoelang zijn we daar nu al mee bezig jongens? Wat ik mij afvraag is of het überhaupt wel aankomt en niet ergens in eigen zak wordt gestoken, want verbeterd is het niet daarzo.

Het is een hele goede vraag of ontwikkelingshulp wel of niet zinvol is. Maar als jij je een beetje had ingelezen, dan had je geweten dat er ook op ontwikkelinghulp mega bezuinigd wordt.

Iets met een klok en een klepel. I rest my case.

KarmaWitch

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:30

vuurneon: thnx voor de tip, ben daar sowieso al mee bezig... Alleen ja is verdomd lastig. Supermarkt ben ik te oud voor, bij die en die winkel heb je die en die opleiding weer nodig of zoeken ze BBL'ers...