Mag ook minder stil, lekker thuis klagen; doe het gerust hardop!
Of op je fiets, dat je iets langzamer fietst dan normaal. Doe eens ruig

Maar ga aub niet meewerken aan files... En O wee als er ook een protest komt tegen files de dag erna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
belle_boef schreef:Kieffertje schreef:Die Polen die kosten niets, maar leveren juist geld op. Ze betalen namelijk belasting in Nederland.
Daar tegenover staat een Nerderlander die thuis zit met een uitkering die werkend Nederland voor ze op moet brengen![]()
Bovendien geeft een Nederlander het geld meerendeels uit in nederland (betaald BTW over alles wat hij uitgeeft, BTW is inkomsten voor de staat) Het geld blift dus in Nederland.
belle_boef schreef:BaileyMix schreef:
Daar tegenover staat een Nerderlander die thuis zit met een uitkering die werkend Nederland voor ze op moet brengen![]()
Bovendien geeft een Nederlander het geld meerendeels uit in nederland (betaald BTW over alles wat hij uitgeeft, BTW is inkomsten voor de staat) Het geld blift dus in Nederland.
Dat eerste is natuurlijk niet helemaal waar. Want ook al zou die baan in de tomatenkassen vrij zijn, die neemt geen Nederlander aan hoor.
KarmaWitch schreef:Hmmm iets minder geld gaan inzamelen voor het buitenland en eens iets doen voor de voedselbank.
Bezuinig niet op alle zorg en onderwijs etc... Daar haal je mensen mee naar beneden.
Oh en ik woon in groningen en nu hebben ze eindelijk eens een keer een actie ondernomen die gevaarlijk vervelend of weet ik ook was. Maar het heeft geholpen!
Den Haag maakt zich niet druk. Die hebben pappie en mammie in prive zorghuis, kinderen hebben ze niet en hun loontje is prima... Joh neem van elke hoge pief daar 10% van hun loon en gooi dat bij elkaar en verdeel dat over de midden en lage inkomens.
Die hoge geld bedragen bij zo'n postcodeloterij en zo, ga dat niet aan 1 persoon geven, maar verdeel het lekker over de NL
KarmaWitch schreef:Euhm ik ga niet mee doen met de actie want ik ben op stage.
Maar goed ik wordt nu aangevallen op mijn ideeën en hoe ik over dingen denk.
Daar heb ik geen zin in. Fijn dat jullie het allemaal goed hebben enzo, maar ik & iedereen die ik ken (en dat zijn een hoop) hebben het zwaar, komen niet rond en worden bijna hun huis uit gekickt!
Amy77 schreef:Ik bekijk het mss heel simpel..Het kabinet bestaat voornamelijk uit partijen die vroeger voor 'de rijkeren' waren..het feit dat deze partijen weer de regering vormen, komt doordat de meeste stemmen naar hun zijn gegaan..en het zijn niet 'de armere' die op hun partij hebben gestemt..het feit dat ze de meeste stemmen hebben gekregen, houd heel simpel in, dat er nog altijd meer 'rijkere' mensen zijn, dan 'armere'mensen..
Citaat:De recessie is afschuwelijk. Vooral zelfstandige ondernemers merken hier denk ik het meeste van..hoewel alles duurder is geworden, dus mensen in loondienst hebben het soms net zo zwaar, of minstens net zo zwaar.
Citaat:Dus kom met een ludieke actie, die niet op dezelfde negativiteit gebaseerd is en ik sta als eerste klaar om een petitie te tekenen bijwijze van..maar aan deze onzin ga ik niet meedoen..
BaileyMix schreef:belle_boef schreef:
Die Polen die kosten niets, maar leveren juist geld op. Ze betalen namelijk belasting in Nederland.
Mjetterd schreef:Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file.
Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor.
Kitty1985 schreef:Mjetterd schreef:Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file.
Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor.
Ik zou niet weten waarom.
Heb genoeg belastingen mogen betalen voor de uitkeringspot. En de meeste werklozen met mij.
En het is maar goed dat er uitkeringstrekkers zijn, die doen een hele hoop vrijwilligerswerk waar de meeste VVD'ers te beroerd voor zijn.
Daar heb ik geen zin in. Fijn dat jullie het allemaal goed hebben enzo, maar ik & iedereen die ik ken (en dat zijn een hoop) hebben het zwaar, komen niet rond en worden bijna hun huis uit gekickt!
Mjetterd schreef:Kitty1985 schreef:
Ik zou niet weten waarom.
Heb genoeg belastingen mogen betalen voor de uitkeringspot. En de meeste werklozen met mij.
En het is maar goed dat er uitkeringstrekkers zijn, die doen een hele hoop vrijwilligerswerk waar de meeste VVD'ers te beroerd voor zijn.
Nogmaals, het leek mij met mijn opmerking wel duidelijk richting welke doelgroep dit bedoeld was.
Hà, meld zich, een vvd'er met vrijwilligerswerk(En in mijn omgeving ken ik er zo nog wel 5)
Shadow0 schreef:Amy77 schreef:Ik bekijk het mss heel simpel..Het kabinet bestaat voornamelijk uit partijen die vroeger voor 'de rijkeren' waren..het feit dat deze partijen weer de regering vormen, komt doordat de meeste stemmen naar hun zijn gegaan..en het zijn niet 'de armere' die op hun partij hebben gestemt..het feit dat ze de meeste stemmen hebben gekregen, houd heel simpel in, dat er nog altijd meer 'rijkere' mensen zijn, dan 'armere'mensen..
Veel mensen weten helaas niet waar hun partij voor staat. Enerzijds omdat de partijen daar gewoon over liegen (de beloften voor de verkiezingen verschillen nogal van wat ze na de verkiezingen doen, de PvdA houdt niet eens de schijn op, en de PVV deed dat de vorige keer evenmin, door binnen een uur al een van z'n belangrijke punten te laten vallen.) Anderzijds omdat mensen gewoon niet doorzien wat er gebeurt. Zo denken veel ondernemers (uit het MKB) dat de VVD de partij is die voor ze opkomt. Terwijl juist de VVD juist veel meer de multinationals beschermt, waar het MKB niet mee kan concurreren.
Dat is erg jammer, want de democratie wordt misbruikt als legitimering voor het doorvoeren van beleid waar de mensen niet achter staan.Citaat:De recessie is afschuwelijk. Vooral zelfstandige ondernemers merken hier denk ik het meeste van..hoewel alles duurder is geworden, dus mensen in loondienst hebben het soms net zo zwaar, of minstens net zo zwaar.
En de mensen die hun baan kwijtgeraakt zijn en nu met geen mogelijkheid meer ergens anders aan de slag komen (veel mensen die willen werken, weinig werk) maar die wel steeds meer onder druk gezet worden alsof het hun eigen schuld is. (En dat is het natuurlijk niet, als je bedrijf in 1 klap een paarhonderd medewerkers op straat gooit, of als je werkgever failliet gaat. Daar heb je zelf echt geen invloed op.)
En veel van die mensen kunnen bv ook niet hun leven aanpassen omdat ze hun huis niet kwijt kunnen en dus niet goedkoper kunnen gaan wonen al zouden ze het willen.
Dat is gewoon heel pijnlijk, het komt dan echt van alle kanten tegelijk op je af.Citaat:Dus kom met een ludieke actie, die niet op dezelfde negativiteit gebaseerd is en ik sta als eerste klaar om een petitie te tekenen bijwijze van..maar aan deze onzin ga ik niet meedoen..
Eens!
KarmaWitch schreef:En met die acties voor buitenland doel ik op die voor ontwikkelingslanden. Hoelang zijn we daar nu al mee bezig jongens? Wat ik mij afvraag is of het überhaupt wel aankomt en niet ergens in eigen zak wordt gestoken, want verbeterd is het niet daarzo.