Blue_Eyes schreef:Begrijpend lezen misschien?
"De waarheid is dat een proces waarbij men de doodstraf eist, vaak lang kan aanslepen, wat ook de nodige kosten vereist. De executie zelfs is ook niet echt goedkoop te noemen. "
"De juryselectie, de rechtszaken en de oneindige beroepen brengen een fors kostenplaatsje met zich mee."
Weet jij wel wat rechtszaken kosten?
Nee ik weet niet wat rechtszaken kosten, ik kan me voorstellen dat deze erg duur zijn. Maar rechtszaken zijn er toch ook als iemand de gevangenis in moet, om te bepalen welke straf etc. Ik kan me voorstellen dat de doodstraf zwaar is om over te bepalen, maar gaat dit niet op dezelfde manier als het bepalen welke straf iemand krijgt? Soms duurt een proces tegen een seriemoordenaar ook heel lang toch? Waarom is de executie zo duur? Een paard inslapen kost honderd euro.. Het citeren van jou heeft overigens ook weinig met begrijpend lezen te maken, ik vraag waarom maar ik krijg van jou geen antwoord. Alleen een citaat die ik zelf ook heb kunnen lezen. Verder zou je best iets vriendelijker mogen reageren.. Niet iedereen is zo snel van begrip.