Amandavd schreef:Het heeft niks met leuk vinden te maken, maar alles met hoe kinderen als individu leren en fuctioneren. Ik vind persoonlijk, dat we ze op die leeftijd beter sociale vaardigheden aan kunnen leren dan een extra taal. Dus samen leren spelen, en dat ze hun motorieke vaardigheden uitbreiden. De taal Engels heeft op die leeftijd geen enkel toegevoegde waarde, dat is pas later. Maar op die leeftijd moeten ze wel normen en waarden gaan leren. Misschien ben ik een muts, maar ik vind dat belangrijker, en daar schort het nogal aan bij de huidige kinderen. Bovendien vind ik ook dat eerst het ABN goed moet zijn. Als ik zie hoeveel mensen er nu nog de meeste simpele taalfouten maken, zowel in het Nederlands als in het Engels, dan denk ik serieus dat er een heleboel moet veranderen in het onderwijs,
Eerlijk gezegd vind ik dat sociale vaardigheden, normen en waarden niet de taak van de school moeten zijn? Opvoeden en samen spelen is toch de taak van ouders, vakken leren en samenwerken is de taak van school. Het lijkt mij ook compleet onwenselijk als scholen kinderen een pakket met normen en waarden gaan opdringen wat misschien helemaal niet aansluit bij de waarden van de ouders
. ABN is trouwens volgens mij ook vaak net zo goed vanuit huis of niet, als er bij een kind thuis geen boeken in huis zijn kan je er vaak al donder op zeggen dat ze slechter schrijven volgens mij...
Ik vraag me trouwens wel af wat dit zou doen voor de aansluiting met het middelbaar onderwijs. Als je bijv niet naar tweetalig basisonderwijs gaat kan je daar dan nog wel voor kiezen als je naar de middelbare school gaat of andersom. Vaak word de schoolkeuze toch ook voor een groot deel bepaald door de regio...