Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Poiuytrewq schreef:Simpel, in de natuur gaan de zwakken ook snel dood.
Een gehandicapt/beperkt mens voegt niks toe aan de maatschappij en kost alleen maar geld.
Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om zelf een gehandicapt kind te krijgen. Het verschil tussen mensen en dieren is dat je een dier kan laten inslapen, en dat zou ik ook zeker doen als het niet zonder allerlei tierelantij en behandelingen kan leven.
Poiuytrewq schreef:Simpel, in de natuur gaan de zwakken ook snel dood.
Een gehandicapt/beperkt mens voegt niks toe aan de maatschappij en kost alleen maar geld.
Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om zelf een gehandicapt kind te krijgen. Het verschil tussen mensen en dieren is dat je een dier kan laten inslapen, en dat zou ik ook zeker doen als het niet zonder allerlei tierelantij en behandelingen kan leven.
pipo schreef:Ik hoop dat je de ernst van je reactie inziet. Een mens met adhd of een astma patient zou volgens jou dus niets voor de maatschappij betekenen en alleen maar geld kosten... ik hoop van harte dat als je ooit kinderen mag krijgen dat deze dan ook helemaal gezond zijn... of dat je zelf geen ongeluk krijgt want tja dan zou je geld gaan kosten en hebben we niets aan je.
liljebo schreef:Poiuytrewq schreef:Simpel, in de natuur gaan de zwakken ook snel dood.
Zeldzaam kortzichtig en blijkbaar weinig meegemaakt in het leven. Ik vraag mij af wat er gebeurt als je van je hoge troon valt en zelf met een handicap te maken krijgt; aan eigen lijf of bij iemand om wie je veel geeft.
Of lijkt het je onmogelijk om van iemand te blijven houden die niets meer toevoegt aan de maatschappij; schuif je zo iemand makkelijk aan de kant?
Maak je een einde aan je eigen leven, als je een handicap oploopt waardoor je niet meer in staat bent alles te doen wat je nu doet?
pipo schreef:Tja, maar zelfs mensen met het syndroom van down zijn mensen en hebben recht op een leven.. sterker nog zijn vaak meer mens als de meeste van ons met hun gemaakte vriendelijkheid en interesses ed.
Poiuytrewq schreef:Mijn vriend denkt er hetzelfde over.
Het is (imo) geen mening dat 'ze' (mensen met het downsyndroom) weinig tot niks toevoegen, maar jij mag me wel van gedachten proberen te veranderen?
Overigens heeft dat niks te maken met het recht op leven, hoor. Mocht je denken dat ik ze liever dood als levend zie. Dat is namelijk niet zo, iedereen heeft recht om te leven.
Alleen met dieren denk ik er iets anders over, gekeken naar een bepaalde situatie zou jebij een dier kunnen overwegen om het in te laten slapen. En dat zou ik dus ook zeker doen als dat het beste lijkt.
pipo schreef:ik heb ook nooit beweerd dat alle "mongooltjes" lief, nuttig en hiephoi zijn.
het gaat me om de uitspraak
Een gehandicapt/beperkt mens voegt niks toe aan de maatschappij en kost alleen maar geld. Het verschil tussen mensen en dieren is dat je een dier kan laten inslapen, en dat zou ik ook zeker doen als het niet zonder allerlei tierelantij en behandelingen kan leven.
Zo kan je niet zorgen, liefhebben en waarderen en acceptatie, ook met een gebrek. Welke dan ook. Medische zorg onthouden, euthanasie.. ben ik echt niet tegen, maar eenieder afmaken omdat ze wat hebben ... hee hoi Dolfje
pipo schreef:ik heb ook nooit beweerd dat alle "mongooltjes" lief, nuttig en hiephoi zijn.
het gaat me om de uitspraak
Een gehandicapt/beperkt mens voegt niks toe aan de maatschappij en kost alleen maar geld. Het verschil tussen mensen en dieren is dat je een dier kan laten inslapen, en dat zou ik ook zeker doen als het niet zonder allerlei tierelantij en behandelingen kan leven.
Zo kan je niet zorgen, liefhebben en waarderen en acceptatie, ook met een gebrek. Welke dan ook. Medische zorg onthouden, euthanasie.. ben ik echt niet tegen, maar eenieder afmaken omdat ze wat hebben ... hee hoi Dolfje
pipo schreef:Medische zorg onthouden, euthanasie.. ben ik echt niet tegen, maar eenieder afmaken omdat ze wat hebben ... hee hoi Dolfje
Maartje1990 schreef:Een dier weet niet dat hij dood gaat weet ook niet wat het is. Wij mensen weten wat het betekend. En dan nog wordt het mensen te lastig gemaakt om te kiezen voor de dood zelfmoord is zelfs strafbaar.
Een dier weet niet dat de dood een eind aan de pijn is. In de natuur zouden ze uiteindelijk toch wel hieraan sterven. Moeten wij die dieren dan willens en wetens levend houden terwijl ze anders zouden sterven en verlost zouden zijn van de pijn? We besparen ze gewoon een lijdensweg.