Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:24

dammie1 schreef:
FNews schreef:
Ik vind het ook heel erg, maar aan de andere kant, eigen schuld dikke bult Moet je maar niet off piste gaan. En zeker niet als je kinderen hebt .

En jij hebt zeker nooit eens wat doms gedaan in je leven?

Inderdaad erg kort door de bocht... Dan neem ik aan dat er op bokt geen mensen met kinderen op de paarden stappen? Want stel dat je je nek breekt...

Een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:25

Tja er was die dag ook elders een ski ongeluk met een 16 jarige jongen, helaas kon die het dus niet na vertellen.

Ik vind het altijd allemaal zo makkelijk geroepen, "eigen schuld"......
Hij woonde daar, voor het zelfde geld skiede hij dat pad met grote regelmaat....

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:25

eilleen333 heb jij ooit eens geskied?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 13:25

Was je er bij FNews? Je weet blijkbaar precies hoe het gegaan is?

Wie zegt dat hij niet van de ene piste naar de andere piste ging met zijn zoontje, voorzichtig en is uitgegleden en gewoon heel botweg ongelukkig op een steen is gevallen.

Er wordt onderzoek gedaan naar de omstandigheden in het pistegebied, dat geeft mij het idee dat hij niet roekeloos aan het skieeen is geweest ver buiten de pistes, maar ik heb niet heel veel verstand van skigebieden.

Feit dat hij een helm op had geeft voor mij aan dat hij niet roekeloos was..

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:26

kiki1976 schreef:
Tja er was die dag ook elders een ski ongeluk met een 16 jarige jongen, helaas kon die het dus niet na vertellen.

Hij woonde daar, voor het zelfde geld skiede hij dat pad met grote regelmaat....

En daar was toen een redelijk hoge lawinegevaar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:26

FNews schreef:

Jazeker, mijn eerste skivakantie was toen ik 2,5 was ;) .

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:28

eilleen333 schreef:
FNews schreef:

Mooi zo. Dan moet je ook wel weten dat je kan overlijden als je stilstaat op je latten en door iemand anders aangereden wordt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:30

FNews schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="FNews
[/quote

Mooi zo. Dan moet je ook wel weten dat je kan overlijden als je stilstaat op je latten en door iemand anders aangereden wordt.

Waar zeg ik dat dat niet zo is dan? Ik zeg juist dat ik het onzin vind om te zeggen dat hij voorzichtiger had moeten zijn omdat zijn zoon erbij was. Wie weet was hij wel voorzichtig, maar ongelukken zitten dus in een klein hoekje... Ik zeg precies dat het niet altijd je eigen schuld hoeft te zijn als je een (ski)ongeluk krijgt...

FNews

Re: Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:31

Wie zn schuld is het dan als je offpiste gaat? Lijkt me niet dat je daar veel andere mensen tegenkomt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:31

FNews schreef:
eilleen333 schreef:

En wat is nou de relevantie van je bericht? Je vindt het zijn eigen schuld. Dat is jouw mening, dat is inmiddels wel duidelijk. Maar wat het bovenstaande daar dan mee te maken heeft kan ik niet helemaal rijmen.

Je moet echt even uitleggen waarom jou bovenstaande reactie een onderbouwing is van jouw uitspraak dat het zijn eigen schuld is. Want ik zie het niet.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:33

Flyaway er werd gezegd dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Bij skiën is dit dus groter, vandaar dat bovenstaande voorbeeld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:33

FNews schreef:
Wie zn schuld is het dan als je offpiste gaat? Lijkt me niet dat je daar veel andere mensen tegenkomt.

Is het bevestigd dan dat hij van zijn sokken is geskiet? Want nu zeg je eigenlijk dat je een ongeluk kan krijgen doordat mensen tegen je op skieen, maar off piste zijn geen andere mensen, dus daar is het risico om omver geskiet te worden nihil. Probeer je nu reclame te maken voor off piste skieen?

(ik ben niet zo goed in spellen en skieen is een rotwoord voor mij om te vervoegen, dus dit zal ongetwijfeld niet kloppen qua spelling allemaal...)

Edit: sorry, ik las het verkeerd...

Ook offpiste kan je vallen, dan wel niet omdat je door iemand omver geskiet wordt, maar ik struikel ook wel eens, terwijl ik al best goed kan lopen...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:35

eilleen333 schreef:
FNews schreef:

Is het bevestigd dan dat hij van zijn sokken is geskiet? Want nu zeg je eigenlijk dat je een ongeluk kan krijgen doordat mensen tegen je op skieen, maar off piste zijn geen andere mensen, dus daar is het risico om omver geskiet te worden nihil. Probeer je nu reclame te maken voor off piste skieen?

(ik ben niet zo goed in spellen en skieen is een rotwoord voor mij om te vervoegen, dus dit zal ongetwijfeld niet kloppen qua spelling allemaal...)

Als je hetgeen wat hier bovenstaat leest weet je wat ik daarover zei.
Ik promoot het helemaal niet .

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:38

Ik punt is gemaakt klaar ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:39

FNews schreef:
Flyaway er werd gezegd dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Bij skiën is dit dus groter, vandaar dat bovenstaande voorbeeld.

Dus wat je eigenlijk probeert te zeggen, is dat als je het zebrapad oversteekt en je wordt doodgereden, dan is dat je eigen schuld, want het zebrapad oversteken brengt nou eenmaal risico met zich mee :?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:42

FlyAway schreef:
FNews schreef:

Dus wat je eigenlijk probeert te zeggen, is dat als je het zebrapad oversteekt en je wordt doodgereden, dan is dat je eigen schuld, want het zebrapad oversteken brengt nou eenmaal risico met zich mee :?

Nee

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:42

FNews schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="FNews
[/quot

Als je hetgeen wat hier bovenstaat leest weet je wat ik daarover zei.
Ik promoot het helemaal niet .

Ik heb mijn post ook aangepast ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:43

FNews schreef:
FlyAway schreef:

Nee

Dan past je voorbeeld niet echt heel erg goed bij het punt wat je probeert te maken volgens mij ;)

Maar nu verder on topic dan maar, want het maakt natuurlijk niet uit of het nou off-piste gebeurde of niet en het maakt niet uit of mensen nou vinden dat het dan eigen schuld is of niet. Er ligt iemand in het ziekenhuis te knokken voor zijn leven. In dit geval gaat het om een bekendheid, maar er zijn genoeg onbekenden in een soortgelijke situatie. Eigen schuld of niet, ze hebben mijn medeleven.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 31-12-13 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:48

Ze bedoeld te zeggen dat een ongeluk NIET door eigen schuld op de piste veroorzaakt kan worden omdat je bijvoorbeeld door iemand anders aangeskiet wordt.
buiten de piste zijn weinig andere mensen, dus kan dat niet gebeuren.

Alleen zijn er ook meer dan genoeg mensen die door hun eigen onkunde OP de piste verongelukken. Mijn zus verdraaide haar beide knieen door een misstap met een ski aan, en dan maakt het weinig uit of je op of naast de piste bent.

Off piste brengt risico's met zich mee, op de piste skieen ook. Autorijden brengt risico's met zich mee, paardrijden, booschappen doen, van een trap aflopen... Het feit dat hij niet op een piste was maakt voor mij niet uit. Ik blijf het zielig vinden voor de familie, en ik hoop maar dat hij hier zelf niet teveel van meekrijgt...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:58

FNews schreef:
kiki1976 schreef:

En daar was toen een redelijk hoge lawinegevaar.

Ja maar op dat moment geen lawine

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:04

Dan zal er vast iets anders gebeurt zijn waardoor hij het niet meer na kan vertellen. Is dat nu zo belangrijk? Dit topic gaat over Michael Schumacher. Het is al erg genoeg dat hij een ongeluk heeft gehad maar om te gaan speculeren over waar hij op dat moment was? Je was er niet bij (algemeen bedoeld hoor) dus kunnen wij niet oordelen over dat "off piste" verhaal. Zoals ik begrijp is jezelf verplaatsen naar een andere piste ook off piste en liggen er zelf stenen vlak naast de piste dus tegen een steen aan skiën is dan niet eens zo moeilijk denk ik. Betekent niet dat het dodelijk slachtoffer niet erg is hoor, maar dat geval halen onder het mom: er was lawine gevaar, terwijl die er op dat moment niet was lijkt me kant noch wal te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:19

Ik hoorde zelfs dat ze gaten in zijn schedel hebben geboord om de druk er af te halen...

Ik ben op het moment zelf op skivakantie en stond gisteren aan de rand van de piste stil, op zo'n vlak stuk waar je op elkaar mag wachten. Er kwam iemand aangeskied waar ik dus op stond te wachten en deze wou met zo'n schuine slide tot stilstand komen. Zij heeft mij toen ook omver geskied en sindsdien ga ik door de grond van de pijn in mijn knie. Het is niet altijd je eigen schuld, het hoeft niet altijd te gebeuren en soms is het stom toeval of pech. Ik neem niet aan dat iemand van ons erbij is geweest dus dan vind ik dat je niet mag zeggen dat het zijn schuld is of juist niet, dat weet je niet, dat zal hij ons zelf moeten vertellen als hij ooit weer wakker wordt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:05

Om even aan te tonen dat speculeren en oordelen helemaal geen nut heeft:
Hoor zojuist op het nieuws dat hij door een steen de piste uit gevallen is en daar met zijn hoofd op een rotsblok terecht is gekomen..
Moraal van het verhaal, het is nog lange niet duidelijk wat er daadwerkelijk gebeurd is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:31

Dat hoorde ik zonet dus ook op het nieuws op de radio

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:30

Ik vind dat sommige mensen hier, nogal snel oordelen en keihard zijn.

Voor die mensen, lees dit even:

http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/140675.html

Hij was gewoon aan het skieën op de normale pistes, ouja lees het verhaal van zijn manager maar.
Wat kunnen mensen toch soms kortaf en kort door de bocht zijn.

|(