supermarkt 1ste kerstdag open.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:03

1234 schreef:
De jumbo waar ik werk is het hele jaar door open. Dus ook op eerste en tweede kerstdag.
K moet ook op allebei de dagen werken, vind k geen probleem :) Indd meer uitbetaald en k kan beter mn tijd daar besteden en betaald krijgen dan dat k thuis zit, k doe toch niets op die dagen.

En voor klanten is het alleen maar handig, wij hebben ook weleens gehad dat vlees niet meer goed bleek te zijn, wilden t voor kerstdiner gebruiken, maar konden toch nog ff naar de winkel om nieuw vlees te halen.
Ik zie er zelf het probleem niet van om op eerste kerstdag open te zijn. Niet iedereen is zo actief met kerst.

Is het wel druk dan? De keren dat ik op 2e kerstdag gewerkt heb ging meer dan de helft van het personeel na een uurtje of 2-3 uit ellende maar naar huis en dan nog stond er veel meer personeel dan dat er klanten liepen :') Uiteindelijk worden de producten er alleen maar duurder door, ik zie er het nut niet van in.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:12

Leven en laten leven. Als die supermarkt open wilt, lekker laten gaan. Je MOET geen boodschappen doen toch?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:15

Vind het al erg genoeg dat ik kerstavond moet werken tot half 6, flikker maar op dat ik 1e en 2e kerstdag ook inlever. Oudjaarsdag of nieuwjaarsdag boeit me dan weer helemaal niks, daar geef ik toch niks om. En sinterklaas? kom maar op, pakjesavond gewerkt tot 10, primááá joh.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:24

Je hoeft niks maar er zijn er genoeg die niks met kerst hebben en graag willen werken, filialen van onze winkel zijn ook open 1e kerstdag.
het is wel leuk verdienen hoor die dag ( beetje jammer dat de belasting veel inpikt)
300% krijg je die dag uitbetaald.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:27

SuperAssie schreef:
Vind het al erg genoeg dat ik kerstavond moet werken tot half 6, flikker maar op dat ik 1e en 2e kerstdag ook inlever. Oudjaarsdag of nieuwjaarsdag boeit me dan weer helemaal niks, daar geef ik toch niks om. En sinterklaas? kom maar op, pakjesavond gewerkt tot 10, primááá joh.

Je moet dat een beetje handig regelen.. Ik werkte die dagen wel, ontliep "verplichtingen" en ving er leuk geld voor én kreeg met carnaval een week vrij, wat iedereen wilde en dan aan mij vroeg of ik alsjeblieft een dag over wilde nemen. Nee. :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:51

Nies_ schreef:
1234 schreef:
De jumbo waar ik werk is het hele jaar door open. Dus ook op eerste en tweede kerstdag.
K moet ook op allebei de dagen werken, vind k geen probleem :) Indd meer uitbetaald en k kan beter mn tijd daar besteden en betaald krijgen dan dat k thuis zit, k doe toch niets op die dagen.

En voor klanten is het alleen maar handig, wij hebben ook weleens gehad dat vlees niet meer goed bleek te zijn, wilden t voor kerstdiner gebruiken, maar konden toch nog ff naar de winkel om nieuw vlees te halen.
Ik zie er zelf het probleem niet van om op eerste kerstdag open te zijn. Niet iedereen is zo actief met kerst.

Is het wel druk dan? De keren dat ik op 2e kerstdag gewerkt heb ging meer dan de helft van het personeel na een uurtje of 2-3 uit ellende maar naar huis en dan nog stond er veel meer personeel dan dat er klanten liepen :') Uiteindelijk worden de producten er alleen maar duurder door, ik zie er het nut niet van in.

Ja verbaasde me nog hoe druk het was de afgelopen jaren!! Maarja k werk bij een jumbo in een toeristisch gebied ;) Dus daar komen ook veel toeristen en mensen die voor kleine boodschappen komen enzo. 2e kerstdag ben ik de volledige dag (9-6) ingepland. Dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen....
Maar wij kregen trouwens wel een lijst waar we op moesten zetten wanneer we in de vakantie (en dus ook kerst en oud-en nieuwjaarsdag) wel en niet wilde werken of tussen welke tijden. En daar is goed rekening mee gehouden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:49

Nies_ schreef:
SuperAssie schreef:

Je moet dat een beetje handig regelen.. Ik werkte die dagen wel, ontliep "verplichtingen" en ving er leuk geld voor én kreeg met carnaval een week vrij, wat iedereen wilde en dan aan mij vroeg of ik alsjeblieft een dag over wilde nemen. Nee. :')

Carnaval boeit me ook niks, pasen ook niet. Echt ik heb maar drie heilige dagen per jaar, waarvan ik er twee pertinent weiger om te werken. Heiligavond kom je helaas niet onderuit omdat die dag zelf een 'normale' dag is maar ik baal dan wel. Daar krijg je dus ook geen leuk geld voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:22

Nies_ schreef:
Is het wel druk dan? De keren dat ik op 2e kerstdag gewerkt heb ging meer dan de helft van het personeel na een uurtje of 2-3 uit ellende maar naar huis en dan nog stond er veel meer personeel dan dat er klanten liepen :')

Haha, dat verschilt dus nogal. Volgens mij stond er hier de vorige keer een bewaker bij de deur die mensen tegenhield omdat het anders te druk werd binnen. (Ik weet niet meer precies welke dag, maar een van de feestdagen.) Dan heb je het over VEEL mensen.

ElenaJuna

Re: supermarkt 1ste kerstdag open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:25

Bij ons is de digros ook 1e & 2e kerstdag open. Maar je mocht zelf aangeven of je wilde werken of niet, mij maakt t niet veel uit maar ben toch niet ingedeeld voor die 2 dagen. Wel van nu tot de dag voor 1e kerstdag dus dat word lekker veel kerststress. :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:15

Van mij mogen winkels op alle (christelijk) feestdagen open. Van mij mogen alle feestdagen optioneel.
Als ik ipv verplicht vrij op tweede paasdag, tweede pinksterdag, hemelvaartsdag en twee dagen kerst er 5 verlofdagen bij zou krijgen die ik naar believe kan opnemen, zou me dat wel zo lief zijn.
En dan werk ik wel op die 'feestdagen'. Ik heb niets met het geloof, dus waarom zou ik op christelijke vrij zijn, maar op joodse of islamitische feestdagen wel normaal moeten werken? Het feest zoals men nu het kerstfeest viert is 1 commercieel gezever geworden dat niets meer te maken heeft met het oorspronkelijke kerstfeest.

Schaf wat mij betreft alle gelovige feestdagen als verplichte vrije dagen af en laat een ieder zelf die dagen vrij nemen die hem/haar het best passen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:17

Ik mocht willen dat ik met kerst 300% uitbetaald kreeg, dan zou ik vooraan staan en beide dagen willen werken _O-

Ik werk in de horeca, moet dus ook minimaal een van de twee kerstdagen werken (zo geld het ook met Pasen etc). Mijn voorkeur gaat standaard naar het werken op 1e kerstdag, dan kan ik de 2e lekker thuis zijn.. Op t werk is het dan ook rustiger. Ik krijg op zo'n dag 2 uur extra betaald..

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:32

Ik mag op tweede kerstdag aan het werk in de supermarkt. Vind het niet zo erg, werkt tot een uur of 2 uur en krijg lekker 300% uitbetaald :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:35

echt? wauw super, ik moet de 24e en 26e werken en de 26e na mijn werk nog een kerstdiner voor 10 man doen. Dan is het fijn als ik de 25e nog eventueel wat boodschappen kan doen! Maarre 300% uitbetaald? ECHT? ik krijg geen cent meer tijdens de kerst maar moet wel verplicht werken.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:44

poeh zeg als je niet eens extra betaald krijgt:-( nee dan zou ik er ook echt geen zin in hebben.... vind het geen stijl hoor

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:56

studiemiep schreef:
poeh zeg als je niet eens extra betaald krijgt:-( nee dan zou ik er ook echt geen zin in hebben.... vind het geen stijl hoor

Waarom? voor ons is het een gewone werkdag, net als zondagen, pasen, pinksteren, koninginnedag etc

ik heb gekeken maar hier volgens mij geen supermarkten open

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:23

studiemiep schreef:

Voor mijn man en mij is het ook een normale werkdag, zoals alle anderen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:26

Marije_jiplover schreef:
Van mij mogen winkels op alle (christelijk) feestdagen open. Van mij mogen alle feestdagen optioneel.
Als ik ipv verplicht vrij op tweede paasdag, tweede pinksterdag, hemelvaartsdag en twee dagen kerst er 5 verlofdagen bij zou krijgen die ik naar believe kan opnemen, zou me dat wel zo lief zijn.
En dan werk ik wel op die 'feestdagen'. Ik heb niets met het geloof, dus waarom zou ik op christelijke vrij zijn, maar op joodse of islamitische feestdagen wel normaal moeten werken? Het feest zoals men nu het kerstfeest viert is 1 commercieel gezever geworden dat niets meer te maken heeft met het oorspronkelijke kerstfeest.

Schaf wat mij betreft alle gelovige feestdagen als verplichte vrije dagen af en laat een ieder zelf die dagen vrij nemen die hem/haar het best passen.

Hier ben ik het mee eens. Geef desnoods contractueel een paar betaalde vrije dagen en laat de mensen zelf invullen wanneer ze die willen besteden. Uiteraard wel tijdig aangevraagd, anders vervalt je recht op die dagen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:40

de super bij ons in de buurt is al 2 jaar los met kerst. ideaal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:20

Ik herinner me nog goed de tijd dat de winkels op zondag dicht waren, op zaterdag vaak om 4 of 5 uur dicht en ddw om 6 uur.
Ik was niet anders gewend.
Ik vind het nu heerlijk dat de supermarkt ddw en op zaterdag tot 22.00 uur open is en dat ik er ook op zondag terecht kan.
De tijd verandert. Ik heb er geen moeite mee als het met 1e kerstdag gesloten is, maar lig er ook niet wakker van als het open is. 2e kerstdag open vind ik wel fijn. Anders wordt t zo plannen.
Er zullen mensen zijn die wel moeite hebben met die verandering. En dat zijn niet altijd gelovige mensen. Sommige mensen zijn gewoon gesteld op de zondagsrust.
Er zullen ook mensen zijn die eenzaam thuis zitten met kerst en voor wie het misschien heel prettig is om even naar de supermarkt te kunnen voor een beetje aanspraak en toch een beetje kerstgevoel. Winkels open draagt wel bij aan het drukke, jachtige bestaan van tegenwoordig.
Dat kerst voor veel mensen een feest is van lekker eten en kadootjes wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Er zijn nog genoeg mensen die wel de geboorte van Jezus vieren. Maar oorspronkelijk was kerst het feest van het licht. We hebben de kortste dag net weer gehad :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:46

Er zijn zoveel mensen die gewoon met de kerst moeten werken, denk maar eens aan al het personeel in fabrieken die in ploegendiensten werken.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:01

Kinke schreef:
Er zijn zoveel mensen die gewoon met de kerst moeten werken, denk maar eens aan al het personeel in fabrieken die in ploegendiensten werken.

Inderdaad denk ook aan
Politie, ambulance, brandweer, beveiligers, verplegend personeel, boeren.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:06

Ik werk altijd met kerst , pasen etc .
Ik werk in de zorg en tja die gaat 24 uur per dag 7 dagen per week door.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel wat leukers kan bedenken dan eerste kerstdag tot 23.00 werken maar ach het hoort bij mijn beroep en de bewoners maken bij mij altijd een hoop goed.

Ik heb alleen geen idee hoeveel toeslag ik op deze dagen krijg. Hou het niet bij.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:17

ik werk ook veel feestdagen en heb geen toeslag dat doen ze niet aan agrarisch/paarden tenminste bij de bedrijven waar ik werkte niet. landbouw/loonwerk bijv zal dat wel zijn of die zijn vrij.

andere beroepen krijgen wel extra betaald.. en sommige werken zich nog de pletter bijv nu bedienen met kerst.. dat is mega druk!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:41

little_king schreef:
Kinke schreef:

Inderdaad denk ook aan
Politie, ambulance, brandweer, beveiligers, verplegend personeel, boeren.

En de mensen van de TV, die zorgen dat iedereen met kerst evengoed naar een bepaald programma kan blijven kijken, of naar de mensen van het Internet, die zorgen dat de netwerken goed blijven draaien, de mensen die bij bijvoorbeeld Nuon of Essent, die blijven zorgen dat iedereen zijn kacheltje aan kan doen tijdens deze koude en natte dagen, maar ook zijn/haar kerstboompje kan verlichten, etc.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:01

Ik geloof dat alleen kantoren dicht zijn met de kerst ;) Verder moet de wereld toch echt door blijven draaien die twee dagen. Er zullen zat mensen zijn die storingsdienst hebben inderdaad bij de energiebedrijven, internet en telefonie, maar ook beveiliging, politie, gezondheidszorg en openbaar vervoer gaan gewoon door.